Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
@Famke, wat reageer jij toch altijd attent en lief op iedereen! Ik heb bij Kerstman de conclusie getrokken dat als hij zo besluiteloos is, ik dan maar een duidelijke keus moet maken. Ik hou niet van vaagheid, ik wil me ergens op kunnen richten. Hij heeft wellicht ook gewoon wat meer geduld dan ik. Maar inderdaad, dat hij zelfs in zijn laatste app weer begon te enerzijdsen en anderzijdsen stoorde me ook. Had dan wat daden bij je woorden gevoegd afgelopen weekend, denk ik dan. Je fijn en rustig voelen klinkt goed! Daar hoop ik ook weer in terecht te komen als het me lukt om het internetdaten nu echt even te laten voor wat het is.

@ngs, probeer jezelf niet gek te maken. Ik ken de ins en outs niet, maar waarschijnlijk is er niets aan de hand. Jammer dat het even duurt, maar date nummer vijf staat. Jullie hadden toch al naar elkaar uitgesproken dat jullie elkaar leuk vonden? Hij denkt nu waarschijnlijk: prima, geregeld, leuk dat ik haar weer zie. En als je er echt onrustig van wordt, spreek je uit. Zég gewoon dat je het jammer vindt dat het nog even duurt. Vráág hem hoe hij over tussendoor appen denkt. Je kent elkaar nog niet bepaald van haver tot gort, het is erg makkelijk om dingen voor elkaar in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
@Ngs, komt ie die schop: je gaat op een 5e(!) date met Mr. Hij vindt je dus kennelijk leuk genoeg om vaker dan 1-2-3x te zien. Het klikt en de dates zijn gezellig. Er zit geen maanden tussen en je hoeft er niet om te zeuren. Hij stuurt dan misschien niet heel veel, maar dat heeft hij nooit gedaan toch?! Dus dat is geen graadmeter, je graadmeter zijn je dates en hoe hij dan is. Dus geniet van het vooruitzicht en bedenk dat je ongeduld en onrust daardoor een goed teken is v.w.b. jouw gevoel. Alleen de onzekerheid en onrust hoort bij de aftastfase. Zo hard genoeg die schop?
quote:famkej schreef op 18 januari 2015 @ 22:06:

@Ngs, komt ie die schop: je gaat op een 5e(!) date met Mr. Hij vindt je dus kennelijk leuk genoeg om vaker dan 1-2-3x te zien. Het klikt en de dates zijn gezellig. Er zit geen maanden tussen en je hoeft er niet om te zeuren. Hij stuurt dan misschien niet heel veel, maar dat heeft hij nooit gedaan toch?! Dus dat is geen graadmeter, je graadmeter zijn je dates en hoe hij dan is. Dus geniet van het vooruitzicht en bedenk dat je ongeduld en onrust daardoor een goed teken is v.w.b. jouw gevoel. Alleen de onzekerheid en onrust hoort bij de aftastfase. Zo hard genoeg die schop?

En eens met Rasa wbt je reacties!

Beterschap Imogen!
Ngs: Ik weet niet of je je aanstelt. Ik denk het niet haha. Ik kan me wel voorstellen dat je graag meer van hem zou horen.

Imo: voor jou!

Rasa: Ik vind het ook nogal flauw van hem dat hij nu alsnog de deur open lijkt te zetten. Hij is nu inderdaad te laat. Bus gemist. Jammer dan.

Amy: ex-FWB klinkt niet als een aanwinst voor je vriendenkring. Sorry hoor maar hij wil nu volgende maand afspreken om het (o.a.) over iets te hebben wat dan 4 maanden (??) geleden is. Wat heb je daar aan zeg... Goed dat je je date hebt geblokt, graag of niet hoor. Ik denk ook 2 dagen.

mmm Winkje: dat klinkt niet zo... hoopvol.

MissP: Balen zeg, dat je broer langs kwam. Was dus inderdaad niet echt een date. Ik vraag me eigenlijk ook wel af wat jij nu zelf wil. Hij heeft dus blijkbaar een kinderwens. Hoe denk jij daarover? Stel jij hebt die niet dan ben je eigenlijk ook al klaar natuurlijk. Al snap ik wel dat je sowieso wil weten hoe het nu met die brief zit.

Famke: Ik vind ook dat je sterk en rustig klinkt, fijn!

Foute man appte 22 uur later: sorry nog van gisteren. Ik heb het even laten bezinken of en zo ja wat ik dan terug ging zeggen. Kort gezegd: ik heb aangegeven dat ik het niet leuk vond wat ie me had geflikt. Hij was onduidelijk en voor mijn gevoel niet eerlijk. Hij vond ook wel dat ie duidelijker moest zijn en begreep wel dat ik het niet leuk vond. Tja. Ik heb gezegd dat we geen afspraak meer maken. Dat ie me kan bellen / appen als het uitkomt. Ik zou het nog steeds wel fijn vinden als het nog een keer tot een echt gesprek komt, maar ik heb ook geen zin in weer een teleurstelling. Vandaar dat ik niet heb aangestuurd op weer een nieuwe afspraak. Ik hoor hem wel een keer. Of niet. En ik ga deze week maar weer eens mijn best doen om een leuk profiel te maken.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@Erik, niet gezoend bij de 3e date..? dan is er volgens mij sowieso al niet genoeg aantrekking. Tenzij beide partijen geen stap durven te zetten..

@Renske, ja jouw foute man vertoont geloof ik wel wat overeenkomsten met de mijne. Al moet ik mijn foute man nageven, dat hij een gemáákte afspraak altijd na kwam. Maar das dan ook een van de weinig dingen die ie goed deed, haha.

Knap dat je ermee wilt stoppen! Sterk!

Langeafstandsman wil duidelijkheid, omdat ik de boot nogal af houd. Hij wil er voor gaan.

Terecht, dus heb gezegd dat ik nu geen zekerheden kan geven en dat ik het niet weet vanwege de afstand icm dat ik geen enorme klik voel.

@systeemkast, voor mij is het beide hoor. Het moet communicatief klikken, maar vooral ook qua aantrekking. Met foute man was het wat mij betreft vooral het laatste. Dus regelmatig shut up en liggen Ik hou daar wel van hoor.

En bij tinder vind ik juist dat het lichamelijke in de eerste plaats een grotere rol speelt. Paiq lijkt me wel de verkeerde vijver daarvoor. Heb dat een paar keer gedaan, maar daar moet je toch juist eerst chatten voor je foto's ziet? Tijdverspilling imo sowieso ;)

@Erik, via tinder toch ook wel serieuze mannen gesproken en gedate hoor. Net als bij badoo, al vind ik daar meer fwb zoekers zitten. Serieuzen zitten er wel tussen, maar het is wat harder zoeken.

@Imogen, tbh?

Ahh, sterkte, knuffel van mij dan ;) Als moeder kun je eigenlijk niet ziek zijn..laat staan als alleenstaande moeder.. :/

Lexa vind ik ook echt niets.. Qua aanbod niet en al helemaal qua communicatiemogelijkheden niet. RP heb ik best leuke dates van gehad, maar ligt misschien ook aan de regio. e-matching vind ik idd weinig aanbod. Maar als gratis lid, kun je gewoon terugmailen, alleen niet zelf benaderen. Heeft mij ook al een date opgeleverd ;)

Okc, vind ik niets. Heb er 1 date van gehad die zich enorm opdrong..

@Luckie, niet kortzichtig hoor, dat je geen date op 100km zoekt, dat wil vrijwel iedereen toch het liefst lijkt me. Weet ik eigenlijk niet of je dat bij paiq kunt instellen..

@Misspatrice, sjonge lekker handig van je broer! Moet er wel een beetje om lachen, maar niet leuk natuurlijk. Ik zou m eruit gezet hebben, geloof ik ;)

@Famke, oh dan spiegel ik waarschijnlijk mijn eigen gevoel op wat jij schrijft over G en de date, haha.

Gelukkig dat er iig een iemand is die me een beetje begrijpt :D

Ik geloof (en hoop ook) dat ik mijn eisenlijstje iets ruimer kan opstellen in verloop van tijd.

Over klaar voor relatie, ik zie wel. Ben feitelijk nog maar 2 maanden single.

En ik snap dat mijn hersenspinsels soms een beetje warrig overkomen. Maar voor mezelf wel fijn om het ff neer te pennen om zelf orde in de chaos te scheppen.
Hahaha die braaf ingevulde profielen zonder een zweempje zelfspot of iets dergelijks vind ik ook niks. En dat dan bij monde van collega's: Volgens mijn collega's ben ik vriendelijke, behulpzaam en heb ik humor....
quote:MaKa123 schreef op 18 januari 2015 @ 23:23:

@Erik, niet gezoend bij de 3e date..? dan is er volgens mij sowieso al niet genoeg aantrekking. Tenzij beide partijen geen stap durven te zetten..

Ik heb dat vaker meegemaakt, terwijl er toch een relatie uit voort kwam. Ik denk dat het een kwestie is van geen stappen durven zetten.

We hebben wel uitgesproken een 4e date te willen, waarschijnlijk komend weekend al. Maar we hebben nog niet besloten wat. Bioscoop, uit eten, cafeetje hebben we al gedaan. Ik zoek iets actiefs, maar waarbij ook gelegenheid is om te zitten en praten. En waar gelegenheid zal zijn om stappen te zetten. Probleem is de tijd van het jaar. Naar een waddeneiland bijvoorbeeld is het weer niet geschikt voor. Zijn hier misschien ideeën?
@ Erik: hmmm, klimwand en erna wat drinken? Poolen? Bowlen? Wel fijn dat er een 4e date van gaat komen!

@ Re_ske: ik denk wel dat je nu verstandig bezig bent. Niet te veel hoop hebben op iets. Hopelijk gaat hij snel het licht zien en je appen voor een date / gesprek face to face!

@ Famkej: wat ik wil? Ik weet het niet. Er zat wel een spanning tussen ons. Denk ook als broer niet was komen aankakken dat er gezoend zou zijn. Ik ben alleen bang op herhaling. Voor hetzelfde geldt, gaat zijn ex inzien wat ze kwijt is en verandert ze van gedachte en wil ze wel kinderen. Bedoel, 7 jaar is lang he. Stel, ik zou me er nu vol voor gaan, en dat gebeurd, dan weet ik dat ik weer eindig als een hoopje ellende. Dit heb ik hem overigens nog niet gezegd, dat ik daar mee zit. Ga dat ook niet via een app doen. Wil hem in de ogen kijken wanneer ik hem dat vraag. Of hij haar terug zou willen indien zij zou veranderen van mening. Zelfde geld voor de brief. Waarom zolang iets bewaren? Per ongeluk? Of had het een reden? Ik durf mezelf nu nog niet open te stellen voor meer omdat ik bang ben dat ik wederom gekwetst zal worden. Mijn laatste scharrels / relaties waarvan ik hoopte dat het serieus zou worden en ik dus hoteldebotel op werd (ik word niet snel verliefd) eindigde allemaal voor mij met een gebroken hart. Daar wil ik nu voor waken. Ik heb een fort om me heen gebouwd lijkt het wel.

Kinderen wil ik heel graag. Dat weet hij ook. Was overigens ook een van de redenen waarom mijn laatste relatie eindigde. Dat de man waarmee ik was, wilde abosluut geen kinderen.

Broer wegsturen zal ik niet snel doen. Hij heeft ook een zware tijd achter de rug. Is een binnenvitter en heeft niet veel mensen om op terug te vallen. Familie betekent heel veel voor mij. Ook dat is iets dat ex weet. :p Iemand waar ik van hou / om geef, weet dat hij / zij altijd bij mij terecht kan. Anytime. Daar maak ik dan ook tijd voor.
Carpe Diem!
Je hebt appers en niet-appers. Zo te horen is ie het laatste dus zou ik me niet druk maken. Schop!
Ja..jullie hebben gelijk hoor, ik stel me aan... Date 5 kon gewoon niet eerder vanwege zijn werk en de kinderen, hij werkt ook veel 's avonds...ligt meer aan mijn ongeduld.... En de berichtjes, ik weet ook gewoon wel dat hij én niet zo gefocust is op zn telefoon én niet zomaar ff tussen alles door een berichtje stuurt... Is niet heel erg en ik weet idd dat we elkaar leuk vinden etc, dus dipje aan de kant en uitkijken naar date 5!
@ngs hier hetzelfde! Date is ook geen apper en als hij wat stuurt is het vrij kort en oppervlakkig. Wel met een kusje, dat wel :-) Maar meer van 'goedemorgen, werkze *kusje*' en 'slaap lekker voor straks *kusje*'

Omdat wij allebei ook kinderen hebben (en werk etc) zit er bij ons nu ook bijna een week tussen en ik merk dat ik dan contact mis. En dat ik die appjes dan maar karig vind

Eigenlijk een goed teken wel; ik kijk er erg naar uit hem weer te zien en mis hem blijkbaar tussendoor, als dat nu al kan
Ah gelukkig! Ben ik niet de enige haha! Hier zit 1,5 week tussen date4 en date5...hell!
@ Erik: naar de kust toerijden, strandwandeling, als dit een beetje in de buurt ligt? Verder indd bowlen of klimwand..?

@ Rasa: jeetje, die had ik niet zien aankomen. Goed dat jij het initiatief hebt genomen om te appen dat je dit niet wil. Anders blijf je maar in het onzekere en dat ben je niet waard. Kan mij goed voorstellen dat het wel een teleurstelling is. Eerst nog een open gesprek en dat het dan op deze manier gaat.

@ Ngs: schop, schop, date 5...!!! Leukkk! Wanneer staat die?
Maar wat ik me dan wel afvraag..zou je wel een relatie willen met iemand die zo weinig tijd heeft? In 1,5 week echt helemaal geen gaatje, ook niet bij een van de 2 thuis? Ja, tenzij het sporadisch eens is dat iemand het zo druk heeft. Maar anders zou ik zeggen, daar maak je toch tijd voor..

Ik vind 1x per week afspreken al weinig als ik iemand echt leuk vind (niet de eerste paar dates, maar daarna, het opbouwen). En hoeveel contact hebben jullie dan tussendoor?

En als je dan zo weinig terugkrijgt, omdat hij er minder behoefte aan heeft, dan groeit mijn verlangen alleen maar meer.. en bij foute man groeide dat daarom ook scheef.. :/

@Patrice, ik zou er niet zo bang voor zijn dat zijn ex 'opeens' wel kinderen wil hoor. Dat is nogal een stap. Hoe oud zijn jullie ongeveer?

En dan begrijp ik t wel van je broer ;)
@ Maka: hij is 31. Ik ben 28. En zijn ex is 26.
Carpe Diem!
Ok, 26 is ook nog wat jong voor sommigen om al aan kinderen te denken. Dat kán nog veranderen, over een paar jaar ofzo, als iedereen om je heen opeens kinderen krijgt ;). Maar als dat echt zo'n issue was tussen hun, dan lijkt me de kans dat dat snel om zal slaan echt heel klein..
Nou Maka, ondanks dat ik wel wat ongeduldig ben vind ik het juist wel goed dat we niet te hard van stapel lopen. Dit lijkt me zoiezo nog niet de periode om 3x per week af te spreken...het is nog zo pril. Hij heeft het momenteel gewoon druk en ik ga daar een man niet op afschrijven, zeker niet als het verder zo enorm goed voelt. Ik krijg een beetje het idee dat jouw verwachtingen wat hoog zijn....als jij verwacht na een paar dates elkaar al 3x in de week te zien.... Dat zit er gewoon niet altijd in met werk en kinderen.
Nee, wat ik zeg.. in t begin niet, maar als je wat verder bent wel. Dan vind ik 1x per week wat weinig.

2x per week, soms 1x als t echt niet anders kan, vind ik om een relatie op te bouwen goed.

Maar dat verschilt per persoon en levensfase.
Oh, maar ik zie dit echt nog niet als een relatie ofzo hoor.... We vinden elkaar leuk maar zijn nog aan het aftasten en het is nog heeel pril. Daarbij hebben we elkaar pas een maand geleden ontmoet, dus ik vind niet dat wij 'al verder' zijn.... En ik zie wel hoe de toekomst gaat lopen, ik weet iig dat er dan wat dingen zijn afgerond bij hem die nu nog spelen...
Ik heb even weer jullie advies nodig: ik vroeg een tijdje terug een man uit. Hij zei enthousiast "ja" maar hij was een week weg. Als hij terug was zou hij contact opnemen, maar ik heb niets meer gehoord. Zouden jullie er nog achteraan gaan of zouden jullie het laten zitten?
Zo bedoel ik t ook niet hoor. Ik bedoelde te zeggen dat als hij het altijd zo druk heeft.. ;)

Rustig aan en spanning opbouwen, kan zeker heel goed zijn! En het ligt idd ook aan het gevoel dat je er verder bij hebt.
@famkej, Haha, ik heb het niet gezien. Totdat ik ga verhuizen heb ik

geen tv zenders. Maar een beetje nationale screentime zou ik wel kunnen

gebruiken. Even naar de kapper, plastische chirurg, visagist en kledingstylist.

Ik denk heus wel dat ik het type ben van een dame of twee. Het is alleen

vee(e)l zoeken. En me suf swipen/chatten terwijl ik nog een tot het plafond

stapel werk heb liggen naast mijn fulltime baan -_-

Ik ga de relatieplanet vijver binnenkort proberen. En een geweldig stuk

caberet als profiel typen om vervolgens 5x door google translate te halen.

De resultaten zullen hoogstwaarschijnlijk hun weg weer vinden naar dit topic.

@winkje, gewoon laten voor wat het is. Jij hebt interesse getoond, hij zei dat

hij even van de kaart is. Dus bal ligt op zijn grasmat.

@maka, ik krijg zo nu en dan vrouwen aan het lachen, en een 'je bent lief' (dodelijk),

naar mijn hoofd geslingerd. Maar zelden een ja op zullen we ff afspreken.

Vandaar krijg ik het idee dat ik het eens andersom moet proberen, eerst de buitenkant

leuk gevonden krijgen en daarna krom liggen om de onzin dat eruit komt.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Oke Maka, dan begrijpen we elkaar Als het goed is heeft hij het niet altijd zo druk...dus daar ga ik maar vanuit

Winkje, hoe lang is hij nu al terug? En als ik hem echt echt leuk zou vinden zou ik zelf een berichtje sturen. In de trant van: leuke vakantie gehad...zin om een date te plannen...blabla
ik weet niet precies hoe lang hij terug is, maar ik denk dat ik het laat. Lijkt me niet echt een teken van enthousiastme.
@Rasa en Amy, thanx ,

@Renske, dus foute man heeft nog wel iets laten horen en zei sorry, fijn. Hij vond dat hij ook duidelijker had moeten zijn, maar heeft hij dan nu ook aangegeven hoe hij erin staat? Goed dat je niet bij de pakken neer gaat zitten en een nieuwe profiel gaat maken, op welke site?

@Erik, klinkt goed. Ik zou ook richting het strand gaan (als dat haalbaar is) en dan lekker uitwaaien, choco bij strandtent en wellicht later nog eten. Juist lekker in de winter.

@MissP, met alle respect maar jij maakt jezelf helemaal gek zo. Angst is een hele slechte raadgever en als hij zo'n (nare) indruk heeft achtergelaten en je hierin blijft hangen dan moet je er niet aan beginnen. Het is 10 jaar later, wie zegt dat hij weer terug naar een ex wil? Goede indicatie is wel hoe lang hij nu weg is bij zijn ex-verloofde. 7 jaar is lang ja, maar dat wil niet zeggen dat je terug wilt. Sterker nog, als je na 7 jaar geen kinderen wilt van een man, waarom zou je je dan na een maand bedenken? Je kunt het dus ook omdraaien. Het niet open stellen omdat je bang dat je gekwetst wordt ga je bij niemand voorkomen, want dat is het risico van iets voor iemand gaan voelen (wel herkenbaar hoor). En hem zeggen dat je zit met angst dat hij weer teruggaat, kan hij überhaupt een antwoord geven dat voldoening en rust zou geven? volgt er dan niet 'ja hij kan dat wel zeggen maar....'. Kortom, ik vind echt dat je het jezelf (en hem) veel te moeilijk maakt. Als je wilt kijken wat je nog voelt en wat dit misschien kan worden dan moet je echt proberen dit los te laten. En je broer, snap ik, en bedoelde niet keihard de deur wijzen, maar aangeven dat het niet uitkomt of het korter gehouden. Maar goed das geen onderwerp van gesprek en alleen maar lief van je.

@Winkje, als je hem heel leuk vindt dan zou je er een berichtje aan kunnen wagen, al zou het van hem moeten komen als hij je echt echt leuk vindt. Maar misschien vind hij je nog 'gewoon leuk' en dan laten mannen het vaker. Dus iets in de trant van: hey, hoe was je vakantie? Als hij dan enthousiast reageert kun je vragen of hij dat drankje nog wil gaan doen.

@Systeemkast, al nieuwe contacten? erg gelachen om je openingszinnen op Tinder topic. Sommige geweldig en andere vreselijk, zo zie je maar dat zoiets je kan maken of breken :-). En je kunt op uitzending gemist kijken. Hij zit helemaal aan het einde en met name introfilmpje deed me aan jou denken (niet de MJ wannabee outfit daarna haha).

Hier weinig te melden natuurlijk, want in ruste (soort van). Gisterenavond weer hele tijd met FB contact geappt. Zou zo met hem daten denk ik, ware het niet dat hij nog te kort vrij is en dat nog uit z'n systeem moet krijgen. Hij kent het online contact leggen ook helemaal niet, dus dat is grappig. Ach we zien wel, het is leuk voor nu en lekker rustig om niets te 'moeten'. Amen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven