ontwijkende persoonlijkheidsstoornis
maandag 19 januari 2015 om 21:04
Beste allemaal.
Ik ben nieuw hier op het forum en wil graag wat steun of advies.
Ik ben een bijna 22 jarige jonge vrouw en heb al vanaf dat ik ongeveer 15 was een sociale fobie. Sinds vorig jaar is de diagnose veranderd naar ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Ik heb op dit moment geen hulp meer, omdat ik mijn leven vorig jaar goed op orde had. Helaas heb ik nu sinds 2 maanden weer enorm last van angst en vermijdingsgedrag. Dit belemmerd mij heel erg in mijn studie. Ik heb morgen een gesprek met de decaan over hoe het nu verder moet. Ook heb ik last van het onderhouden van de sociale contacten die ik met heel veel moeite de laatste jaren heb opgebouwd. Waar ik voornamelijk de laatste tijd last van heb is de eenzaamheid die ik ervaar omdat ik heel erg behoefte heb aan een relatie. Ik ben de laatste tijd actief op een datingsite en heb leuke contacten opgebouwd. Maar zodra het op daten aankomt haak ik af. Ik vind dit zo frustrerend!
Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.
Groet stresskip
Ik ben nieuw hier op het forum en wil graag wat steun of advies.
Ik ben een bijna 22 jarige jonge vrouw en heb al vanaf dat ik ongeveer 15 was een sociale fobie. Sinds vorig jaar is de diagnose veranderd naar ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Ik heb op dit moment geen hulp meer, omdat ik mijn leven vorig jaar goed op orde had. Helaas heb ik nu sinds 2 maanden weer enorm last van angst en vermijdingsgedrag. Dit belemmerd mij heel erg in mijn studie. Ik heb morgen een gesprek met de decaan over hoe het nu verder moet. Ook heb ik last van het onderhouden van de sociale contacten die ik met heel veel moeite de laatste jaren heb opgebouwd. Waar ik voornamelijk de laatste tijd last van heb is de eenzaamheid die ik ervaar omdat ik heel erg behoefte heb aan een relatie. Ik ben de laatste tijd actief op een datingsite en heb leuke contacten opgebouwd. Maar zodra het op daten aankomt haak ik af. Ik vind dit zo frustrerend!
Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.
Groet stresskip
maandag 19 januari 2015 om 21:18
maandag 19 januari 2015 om 21:49
Hey, wat vervelend dat het nu niet zo goed meer gaat. Ik wou even zeggen dat ik mezelf wel een beetje herken in je verhaal. Ik heb namelijk ook moeite om sociale contacten te onderhouden... Waarom, dat weet ik niet. Er is borderline en add vastgesteld bij mij, maar ik geloof niet in zulke dingen. Ik denk dat borderline, add en al die stoornissen allemaal aangepraat gedrag is. Doordat ik moeite heb met sociale contacten heb ik maar een paar vriendinnen, dat was 4 jaar geleden heel anders. Ik ging vaak met vriendinnen naar de bios, het centrum in etc. Maar wanneer ik te close word met ze, stoot ik ze af. Dit gaat op het moment zelf ook zonder dat ik het doorheb. Pas na een paar weken begrijp ik dat ik ze heb weggejaagd. Drukke plekken zoals een te drukke supermarkt, het centrum, feestjes etc. vermijd ik het liefst... Ik heb vaak het idee dat mensen me raar aankijken of over me praten. Maar als ik nieuwe vrienden wil maken, zal ik wel de deur uit moeten! Ik ben er ook mee naar de psycholoog geweest, die zegt dat het door de borderline komt. Omdat ik niet in zulke dingen geloof, ben ik gestopt bij de psycholoog. Ik doe mijn best om het contact te onderhouden, maar wacht liever tot iemand mij een berichtje stuurt. Ik ga straks weer naar school, & vind dat ook lastig... Wat zullen ze van me denken? Zal ik nieuwe vrienden maken, waarmee ik wel het contact kan onderhouden?
Sorry voor mijn lange bericht, maar wou je laten weten dat ik begrijp hoe lastig het is & dat je er niet alleen voor staat.
Hoop dat het snel beter met je gaat!
Groetjess.
Sorry voor mijn lange bericht, maar wou je laten weten dat ik begrijp hoe lastig het is & dat je er niet alleen voor staat.
Hoop dat het snel beter met je gaat!
Groetjess.
dinsdag 20 januari 2015 om 08:58
Hoelang moet je wachten op je afspraak met de psycholoog?
Vaak kun je bij je decaan een afspraak regelen bij de schoolpsych op zeer korte termijn. (Ik weet niet of jou school het aanbiedt hoor.) Bij mijn uni kon een klasgenoot de volgende dag al terecht. Is al wel een tijdje terug .
Heb je wel weer een intake procedure gestart bij je oude behandelaar?
Sterkte ermee!
Vaak kun je bij je decaan een afspraak regelen bij de schoolpsych op zeer korte termijn. (Ik weet niet of jou school het aanbiedt hoor.) Bij mijn uni kon een klasgenoot de volgende dag al terecht. Is al wel een tijdje terug .
Heb je wel weer een intake procedure gestart bij je oude behandelaar?
Sterkte ermee!
zaterdag 24 januari 2015 om 18:15
Sorry voor de late reactie ohhxchantal en kiaorahoi. Fijn dat mijn gevoel begrepen word. Ben behoorlijk gespannen voor het gesprek aanstaande maandag. Heb dinsdag ook een gesprek op school om te kijken hoe het verder moet.
De school psychologe heeft nu ook een wachtlijst. Daar ben ik wel opgezet.
De intake is Nog niet gestart bij mijn oude behandelaar.
Groetjes
De school psychologe heeft nu ook een wachtlijst. Daar ben ik wel opgezet.
De intake is Nog niet gestart bij mijn oude behandelaar.
Groetjes