echo 5w6d

19-01-2015 11:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee dames

Aankomende vrijdag moet ik naar de gyn waarschijnlijk krijg ik ook een echo. Ik zou dan volgens eigen berekening 5w5a6 dagen zwanger moeten zijn. Nu ben ik al een mega stresskip en zie ik alleen de slechtste scenarios voor me en blijf k het gevoel hebben dat ik tog nooit een kindje in me armen zal sluiten. Waarschijnlijk omdat ik het niet kan en durf te geloven. Maar nu is mijn vraag. Wat zou er te zien moeten zijn op een echo van 5w5a6d. Ik heb bij 4w3d een echo gehad en toen was er allleen verdikt baarmoederslijm te zien. En hebben jullie met deze weken ook weinig tot geen klachten gehad? Voel me totaal niet zwanger het is dat de testen het zeggen.
Ik lees hier altijd verhalen dat er met 6 weken vaak nooit iets te zien is.. (geen kindje/embryo) ..
Wat er dan op een echo te zien zal zijn weet ik niet, maar kun je dat niet gewoon vragen tijdens de afspraak? Heeft toch geen meerwaarde om dat nu al te weten?

Verder verschillen zwangerschapssymptomen per persoon. De één hangt permanent kotsend boven de pot, een ander heeft nergens last van.
Twee echo's binnen zes weken?

Ik heb (nog) niet geloept, maar zit je in een medische molen?
Ik heb alleen ervaringen met spontane zwangerschappen.

Ben nu heel pril zwanger van de tweede, net een afspraak gemaakt voor de termijnecho, ik ben dan 9 weken. Vorige keer was de termijnecho met 8 weken 5 dagen.

Dan zie je een soort boontje, hopelijk met kloppend hartje.

Maar zo vroeg, geen idee!

Ik weet dat het anders gaat in de MM. Hopelijk reageert iemand met ervaring daarmee.

Succes! En gefeliciteerd!
Ik ben 9 weken zwanger en heb bijna geen klachten. Alleen erg snel moe . Ik kon het ook niet geloven dat ik zwanger was maar 2 weken geleden toch een hartje zien kloppen

Volgens mij is 5w6d erg vroeg een echo te laten doen. In iedergeval helemaal als je verwacht om een hartje te zien kloppen.

Ik zou proberen om toch even 2 weken uit te zingen en dan een echo te laten doen. Bespaart je een hoop minder stress en teleurstelling als je het eerder zou doen en niks zou zien.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer beetje te ontspannen en genieten. Het gestress is ook heel slecht voor je kleintje

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Rond die termijn zie je vaak of een zwangerschaps ring of een kindje met of zonder hartje. Het is nog iets te vroeg om iets duidelijk te kunnen zien. Met deze termijn hoeft t hartje nog niet te kloppen en dat kan betekenen dat t goed gat of fout gaat. Maar met deze termijn kan t hartje wel al kloppen. Ik zou zelf de echo een paar dagen later zetten.
Wij zagen toen alleen een vruchtzakje maar nog geen hartje kloppen. Een paar dagen later wel. Het is wel erg vroeg voor een echo.
Wij liepen bij de gyn ivm niet zwanger raken na 2 maanden toch ineens spontaan zwanger. Eerste echo bij 4.3 weken was omdat ik extreme krampen heb na het plassen en ze dachten aan bbz maar was weinig te zien de gyn had ik nog een afspraak staan ivm bloeduitslagen gebeld dat ik zwanger ben maar moest alsnog komen en eventueel een echo. Heb met 6w5d afspraak bij vk
Ik heb bij mijn tweede zwangerschap een echo gehad met 6w2d. Toen was er een kloppend hartje te zien. Had toe een echo omdat ik bloedverlies had en ik dacht ook verder te zijn.

Bij mijn laatste zwangerschap had ik ook een echo met zes weken. Dacht wederom dat ik langer zwanger was en toen was er alleen een zwangerschapsring te zien. Een week later, en redelijk wat stress, bleken er twee in te zitten.

Het kan dus heel verschillend zijn wat je ziet op een echo, maar stel je er niet teveel bij voor met 5w6d. Als ik jou was zou ik wat langer wachten. Dan is er meer te zien.
Ik kreeg pas echt zwangerschapsklachten met 8 weken: moe en misselijk. Hield ook aan tot ruim 20 weken, dus heb er lang van mogen 'genieten'. Ik ken ook aardig wat vrouwen die nergens last van hadden. Dus niets voelen is geen slecht teken.
Ik ben nu 7 weken en heb ook nergens last van. Goed ik ben wat sneller moe en heb vaker honger, maar thats it.
Inwendige echo dus en ja er kan wat te zien zijn, klein zakje ws.

Doen ze vaak om te kijken hoelang je zwanger bent als je per ongeluk zwanger bent geworden en je weet niet zeker of het bv 4 of 8 weken oud is.
Hier bij 5+6 een vruchtzak en flink kloppend hartje te zien.
Ik heb mijn eerste echo gehad bij 6+3 (ivm uitsluiten buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en toen was er een embryo te zien met een kloppend hartje. Kun je de afspraak niet een paar dagen verzetten? Als je straks geen kloppend hartje ziet ben je alleen nog maar meer in de stress terwijl dit niets hoeft te betekenen...
Ik heb al gebeld om het uit te stellen maar ze vonden het beter als ik gewoon kwam. Dus vrijdag alsnog komen. Ik ga er maar vanuit niks te zien. Week erop evho vk met 6+5 hopelijk daarom mooi kloppend hartje te zien.
Ik had met 6.0 een stip met langzaam kloppend hart
Hier ook een kloppend stipje met 6 weken. Ze stonden wel met 2 man een tijdlang te turen want het kan moeilijk zichtbaar zijn.
Misschien vind je het leuk om in dit topic Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 mee te schrijven?

Ik ben zelf vandaag vijf weken zwanger en krijg mijn eerste echo met tien weken
Als je al zon stresskip ben zou ik wachten en niet zo vroeg op echo gaan ik zou pas gaan met 8 weken ongeveer omdat je dat kloppend hartje moet zien! Waarom ga je zo vroeg?

Ik ben ook met 5w geweest ivm eerdere miskraam, maar had beter kunnen wachten want ik werd er niet door gerust gesteld, je zag niks een rondje maar hoor ook dat sommige nog niks zien. Maakt je dan dus alleen maar ongerust
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik heb al gebeld voor uitstel maar de gyn vond dat ik gewoon langs moest komen. Dot omdat wij onder behandeling waren
Foutje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven