Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Hmm, vreemd! Vond hij het misschien te persoonlijk?
tja, dat denk ik.

Maar die jongen bedoelde het helemaal niet verkeerd.

Hij kreeg een kop als een boei en er werd door iedereen vreselijk om gelachen en uiteindelijk kon hij er zelf ook wel om lachen.

Echt zo'n momentje van; je had er bij moeten zijn..

En wie weet mag ik de klas over een tijdje wel vertellen dat hij er toch niet zo ver naast zat! ;-P
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Oh, ja dat zou leuk zijn Laura!! Laten we daarop hopen!!
Jen, jammer! Maar we houden het motto 'oefening baart kunst'. Dus op naar de volgende ronde.

Laura! Super herkenbaar. Die vmbo'ers bij mij flappen er ook vanalles uit:

"Wilt u kinderen?"

"Het liefste had ik ze gisteren al..."

"O, dus heeft gisteren seks gehad? Weten we dat ook weer"

Meral, vrijdag is spannend voor jou én Lollie!

Wij denken aan jullie.

Werk-ze allemaal vandaag!
Hoi allen,

Heb weer even een tijdje niets laten horen, omdat ik niet zo goed weet wat ik moet schrijven.. ik wil niet teveel klagen haha! Ik lees wel fanatiek mee nog steeds hoor

Hier gaat het op dit moment heel wisselend. Gisternacht wakker geworden om te plassen en toen ik weer in bed lag voelde ik me een beetje weeïg/misselijk, dus haalde het natuurlijk meteen in mn hoofd dat ik zwanger was en kon niet meer slapen haha! Uiteindelijk toch in slaap gevallen, maar toen ging de wekker al weer snel... dus gisteren heel erg moe, weinig eetlust en in combinatie met mn zere borsten was ik er gisteren echt van overtuigd dat ik zwanger was! Uiteindelijk zo moe van het korte slapen van de nacht ervoor en het vele piekeren dat ik gisteren om half 9 in bed lag haha!

Vandaag zit ik me af te vragen hoe ik gisteren al die dingen in mijn hoofd heb kunnen halen en nu wijt ik al mijn kwaaltjes weer aan het feit dat ik waarschijnlijk gewoon binnen nu en een paar dagen ongesteld ga worden.... Mn borsten zijn nog steeds gevoelig/opgezet en heb best veel last van mn onderbuik en soms ook een zeurderig gevoel in mn rug en nog steeds erg vermoeid, maargoed dit kan dus zowel op een zwangerschap als op een aankomende menstruatie wijzen dus het zegt allemaal helemaal niks.

Zal dus nog gewoon even een paar dagen geduld moeten hebben......

Heb wel hard gelachen om jouw verhaal Laura! Geweldig hoe die kinderen reageren haha!

Jen, wat jammer dat je ongesteld geworden bent... op naar de volgende ronde!! Ben je erg teleurgesteld?

Meral, wat lekker dat je er een rustig gevoel bij hebt! Nu nog wat minder klachten krijgen en dan kun je helemaal volop van je zwangerschap gaan genieten!

Elkebloempje en Panda, zitten jullie al rond de eisprong inmiddels of moeten jullie ook nog even geduld hebben?
Vanavond weer de titanic voor de zoveelste keer op tv. Maar toch ga ik hem weer kijken haha. Nog meer meiden?

Lollie dat is indd zo vervelend! Je kunt jezelf echt zo gek maken met alle kwaaltjes. Maar het moeilijk is gewoon dat het symptomen zijn van een komende menstruatie en van een zwangerschap. Konden we maar via een luikje in onze buik kijken, om even te spieken wat er aan het gebeuren is daar binnen haha.
Hi Lollie, snap je gedachten goed hoor! Heb ze afgelopen ronde ook erg gehad en vond het ook erg dubbel allemaal! Hoop dat ik nu wat meer rust ga vinden en er wat rustiger mee om kan gaan maar dat is zo lastig! Snap je dus goed!! En Xana, een kijkje binnenin zou inderdaad niet verkeerd zijn!! Als het goed is zijn hier nu vruchtbare dagen dus ben benieuwd hoe dat eruit zou zien dan haha!
Panda, na dat jullie het gezellig gemaakt hebben zou er alleen maar zwemmende zaadcellen te zien zijn haha. Had trouwens een tijd terug een super mooi filmpje gezien van de eisprong-bevruchting en het groeien van het kindje. Maar als je er aan denkt, ook zo onwerkelijk hoe dat allemaal gaat.
Inderdaad Xana, heeel onwerkelijk en zoo bijzonder!!
http://m.youtube.com/watch?v=0HrQWCqykD0 dit is het filmpje! Wat een wonder.
Een heel mooi filmpje!!

krijg er kippenvel van!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Lollie! Ik vind het spannend voor je.

Als er geen menstruatie komt, zou je vrijdag (of was het zondag?) gaan testen ivm je vakantie, toch?

Ik ben benieuwd! Ik herken net zoals Panda al die gedachten/gevoelens/inbeeldingen.

En hoe meer je er over na denkt, hoe meer je ineens gaat voelen.

Bijzonder hè Xana, hoe dat allemaal in je lichaam kan gebeuren...

Zonder dat je er zelf eigenlijk iets van merkt.

Laura, heb jij al signalen ofzo? Want jouw NOD komt over een week...
Hier ernstige signalen...!

Van een menstruatie..
Elkebloempje, ik heb vrijdag NOD (als ik uit ga van een zelfde cyclus als vorige keer), zit vandaag op 14 dagen DPO (als ik mn eisprong goed heb gevoeld en daar ben ik wel vrij zeker van eigenlijk) en ga zondag op vakantie....

Aangezien ik de komende dagen nog moet werken en ik het liefst toch 's morgens wil testen en dan of moet bijkomen van een positieve test of even de teleurstelling moet verwerken denk ik dat ik zaterdag maar een testje waag als ik dan nog niet ongesteld ben geweest.... nog 3 dagen geduld
Mijn nod is 11 februari volgens mijn app. Maar ik verwacht wel later. Aangezien mijn vorige cyclus ruim twee maanden was.
Laura, dat kan ook nog altijd bij een zwangerschap horen. Die symptomen lijken veel op elkaar! Dus er is nog hoop haha.

Lollie, zo spannend zeg. Zou leuk zijn als je een mooie test hebt voor je op vakantie gaat! Duim voor je!
Meral, Lollie en Laura, spannende dagen voor jullie!

Xana, ben je eigenlijk weer beter?

Nurse, hoop dat je cyclus steeds korter wordt zodat je ook vaker kans hebt

Panda, wij gaan een beetje gelijk op. Hoop op een positieve test over 2 weken voor ons allebei! Ik heb verder niet veel nieuws. Lees wel echt elke dag meerdere keren, leuk dat het hier zo actief is! Fijne dag vandaag meiden!
Rawr.
Dino, ik voel me goed ondanks dat ik nu wat verkouden ben en hoop dat dit geen griep word haha. Want het zit niet mee. Maar als ik ongesteld word gaan wij er ook weer voor. Hopelijk word nu niet opeens mijn cyclus weer langer.

Jullie de vruchtbare dagen goed in bed bezig geweest? dan duimen we op een positieve test!
Hier steeds meer familie die vraagt hoe het gaat. Word ik weer erg serieus van. Ben eigenlijk al dikke week positief over of alles goed is, maar ga nu weer meer twijfelen met de echo in zicht. Geen enkele reden om nu te denken dat het mis is trouwens. Heb de kwalen nog allemaal,( maar kwalen hoeven niet perse iets te zeggen.) Geen bloed, geen kramp. Ik kan me nog herinneren dat de vorige keer echt iedereen zei: 'neeeeee, een miskraam overkomt jou niet.' Of ' Dat zit niet eens in de familie'. Lekker loos allemaal. Kan die uitspraken ook echt niet meer aanhoren deze zwangerschap. Als deze echo goed is ben ik verder dan de vorige keer en op een paar (verwaarloosbare) % safe dus zal wel wat van me afvallen denk ik.

We gaan de combinatie test doen, omdat we willen afbreken als het kindje niet gezond is. We zijn ook iets ouder dus vinden het fijn om te screenen. Weer iets om je druk over te maken.....ga ik dus proberen niet te doen. Heb in mijn omgeving iemand die afgelopen jaar de zwangerschap heeft afgebroken, omdat het kindje down had. Was geen pretje
Zoo raar dames.. ik zou maandag ongesteld moeten worden en s'avonds had ik een beetje bloed dus ik dacht jaa jammer ik ben ongesteld.Maar daarna is er helemaal niks meer gekomen :s Sinds dat ik gestopt ben in oktober na de onttrekkingsbloeding was ik om de 28 dagen ongesteld altijd op Maandag.. Zou het misschien kunnen dat de vorige keren "ongesteldheid" nog was van de pil? omdat ik de pil zolang heb geslikt?

Vrijdagavond had ik een vroege zwangerschapstest gedaan maar was negatief en ik heb ook geen zwangerschaps kwaaltjes dus ik denk niet dat ik zwanger ben..

Misschien komt de ongesteldheid nog :/ en heb ik deze keer een langere cyclus?

@Lollie123 Jaa ik was wel teleurgesteld maandagavond :( Voor jou spannend! Nog een paar daagjes voor je NOD, ik ga voor je duimen !:D

@Xana-92 Super dat filmpje!
Meral, laat je niet gek maken! En maak je niet te druk over de echo! Jij gaat gewoon een mooie echo krijgen. Daar gaan we voor!! en zelf zou ik hoe hard het ook is, het kindje ook weg laten halen als het down heeft. Ik zou er gewoon niet voor kunnen zorgen. Lijkt me veel te zwaar. *schaam schaam*

Jen, miss was het wel nog bloed van de innesteling! En was je test gewoon te vroeg. Sommige meiden testen 2 dagen later dan positief. Dus miss toch nog een testje doen!? Haha. Vind het wel spannend. En anders is je cyclus deze maand even in de war.
https://www.google.nl/url ... g2=uHHfp5VRoJQLAQBvXQAoqg

Deze link is van een superdocumentaire! Aanradertje :-)
Interessant filmpje Meral. Maar ooh mijn god, ik moest even slikken toen ik zag hoe groot onze va**na kan worden. Maar wel mooi en heel bijzonder eigenlijk. Hoe je lichaam dit kan.
anoniem_213718 wijzigde dit bericht op 21-01-2015 17:08
Reden: typfout
% gewijzigd
Ja Jen, het zou een beetje bloed van de innesteling geweest kunnen zijn.... als ik jou was zou ik toch ook nog een testje wagen, wie weet!!

En Meral, het gaat inderdaad vast goedkomen vrijdag met de echo!! Dan kun je daarna hopelijk de stress echt loslaten!
Nou! Ik heb net met een vriendin de Chinese geboortehoroscoop getest! (de vriendin die bij 8 weken vroeg weet je al wat het word)

We hebben iedereen die we kennen met baby ingevuld en bij iedereen klopte het, behalve 1; maar ......die had ivf gedaan. Dus ook voor mij ingevuld en het word ........een meisje, haha! Ik zweer je dus dat die vriendin nu een roze tutu aan het bestellen is online.

Zelf denk ik nog steeds een jongen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven