Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
@sneeuwwitje.....en en en staat jullie woning al op funda???

Succes Fruity met de bezichtiging! Hopelijk wordt het wat en is jullie woning wellicht eindelijk straks verkocht!

@flatverkoper, wel zo handig inderdaad om te kijken of de hond even elders ondergebracht kan worden en vragen aan de makelaar om meerdere bezichtigingen achter elkaar te doen, (verkoop technisch ook slim).

Wat betreft jullie woning die jullie willen bezichtigen, mochten jullie er echt voor willen gaan, zou ik het gewoon wagen... Je kan altijd in het koopcontract als bepaling opnemen dat jullie woning dan eerst verkocht moet zijn. Ik merk namelijk in onze situatie dat wij nu best gestrest zijn, we hebben nog geen woning en hebben nog maar twee en een halve maand om wat te vinden. Wij wilden onze woning ook graag eerst verkopen alvorens te kopen. Omdat wij niet met dubbele lasten wilden komen te zitten. Wij konden echter nooit van te voren weten dat de verkoop zo gauw zou gaan. Dat is natuurlijk het lastige punt eraan, helaas blijft het altijd koffiedik kijken w.b.t. verkoop van je eigen woning. Wel een positief punt is dat jullie woning volgens de makelaar er goed uit ziet. Dus wellicht helpt dat mee in de verkoop

Achteraf gezien hadden wij toch eerder moeten gaan oriënteren en kopen (ik had er dan voor gekozen om een bepaling in het koopcontract op te nemen, zou dit ook even bij jullie makelaar vragen hoe dat zit, onze makelaar gaf destijds dat advies al.....hadden wij naar moeten luisteren), nu hebben wij al meerdere malen achter het net gevist..3 woningen die wij op het oog hadden zijn al verkocht grrr...vrijdag gaan wij wel weer kijken naar een woning....mocht het niks zijn dan moeten wij gaan huren en eigenlijk zaten we daar niet echt op te wachten, maar ja wat moet dat moet. Succes in ieder geval met de bezichtiging van kluswoning, ben wel benieuwd wat jullie gaan doen.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Afgelopen donderdag zijn de foto's gemaakt. De makelaar heeft meteen het bord en de banner(aan het balkon langs een doorgaande weg) opgehangen. Begin/midden volgende week komt ons huis op Funda te staan. Ik ben zó benieuwd hoe lang het duurt totdat er een bezichtiging komt!

Hoe is het bij jullie?
Ik schrijf mee ! :-)

Komende week komen er drie makelaars voor een vrijblijvende offerte voor het verkopen van ons appartement.

Zelf zijn we ons al aan het oriënteren op huizen. Sommige appartementen staan hier +36 maanden te koop, de andere nog geen 4 weken! Daarbij komt, dat wij op de begane grond wonen (dus met tuin!). En de afgelopen paar jaar heeft daarvan geen enkele te koop gestaan.

Dus nu alvast aan het oriënteren op andere huizen, mocht het snel verkocht zijn. En als we niks kunnen vinden/op tijd, ouders/schoonouders/tante/broers/zwager/schoonzus hebben al aangeboden om zolang daar in huis te mogen.
bats!
Leuk Draakje, succes met de keuze van een makelaar en met de verkoop! Wij hebben vooraf op Funda gekeken hoe andere huizen van de makelaars te koop aangeboden werden (teksten, foto's), vond ik wel verhelderend.
Flatverkopen; dat is wel een goede. Bij een van de drie makelaars zit funda niet standaard in het pakket, daar betaal je extra voor, dat is wel jammer. Maar we gaan het afwachten deze week!

We hebben al enkele huizen bekeken(open huizen dag) en afgelopen week een huis bekeken. Een van de huizen van de open huizendag heeft wel mijn voorkeur, alleen daar moet veel, heel veel aan gebeuren. Of wij daar zin in hebben weten wij nog niet, zijn net 'klaar' met het appartement haha!
bats!
@sneeuwwitje: is het druk met bezoekers op funda? Of kun je dat niet zien? Bij de ene makelaar die we over de vloer gehad hebben, zouden ze regelmatig doorgeven hoe het ermee stond. Bij de makelaar die we uiteindelijk gekozen hebben kunnen we straks zelf zien hoe vaak er geklikt is etc.
Wij kunnen zelf zien hoeveel mensen er gekeken hebben, of eigenlijk: je kunt zien hoevaak een tabblad is aangeklikt (daar kwamen we pas na twee dagen achter, vonden al dat er zoveel mensen gekeken hadden ).

Waarschijnlijk hebben we deze week de eerste kijkers, zo spannend!!!
Zo, dat gaat snel! Leuk hoor.
Helaas heeft de makelaar de geïnteresseerde kijkers niet nogmaals kunnen bereiken voor een afspraak. Ik hoop niet dat ze zijn afgehaakt, want ik was zo blij dat er kijkers kwamen...

@ Flatverkopen: staat jullie huis al op Funda? En hebben jullie al een besluit genomen over het huis wat jullie bezichtigd hebben?

@ Draakje: hebben jullie al een makelaar gevonden?

We hebben vandaag een afspraak bij de hypotheekadviseur, omdat we een nieuwbouwproject op het oog hebben. Helaas voor ons gaan ze al snel starten met bouwen. We moeten dus kijken of het voor ons haalbaar is om mee te gaan doen aangezien ons eigen huis nog niet verkocht is...
De woning staat nog niet op Funda. De foto's hebben we gisteren gehad, vandaag krijgen we de tekst. Als dat akkoord is, gaat ons huis op Funda. Dat zal wel morgen worden verwacht ik.

We zijn op ons gemak aan het rondkijken naar andere huizen. Het huis dat we al bezichtigd hebben, houden we in ons achterhoofd.

Morgen een gesprek bij de Hypotheker, ook over het meefinancieren van verbouwingskosten enzo.

Zou wel leuk zijn als dat nieuwbouwproject gaat lukken sneeuwwitje!
quote:sneeuwwitje1 schreef op 21 januari 2015 @ 08:51:

@ Draakje: hebben jullie al een makelaar gevonden?

We zouden er deze week drie krijgen. Zouden, ja.. Eentje is gewoon niet komen opdagen!

Morgen hebben we er een en zelf hebben wij die van vandaag verplaatst naar volgende week.

Er is het e.e.a. voorgevallen en wij weten niet of het nog slim is om te gaan verkopen. Mijn vriend kan de zaak overnemen, maar dat betekent dat de hypotheek op mijn salaris gebaseerd gaat worden.. Dus dat moeten we nog even uitzoeken hoe dat precies zit.

Hopelijk lukt het jullie met de nieuwbouw! Daar gaat heel stiekem mijn voorkeur ook naar uit..
bats!
Jongens hoe staat het ervoor met de woningverkoop, balen dat er 1 heeft afgezegd Draakje, inmiddels toch al wel kijkers toch? Hoe is het gegaan? Spannend hoor de eerste bezichtigingen en veel schoonmaken hahahaha....pff werd er gek van. Maar het is voor een goed doel!

Flatbewoner gaan jullie nog verkopen? Hoop niet dat er iets ernstigs is voorgevallen...

Sneeuwwitje en en en hoe staat het ervoor met bezichtigingen?

Hoop dat er wat schot in zit voor iedereen!!

Wij hebben eindelijk een huis onder voorbehoud!! Pffff wat een opluchting!! Nu de financiering rond krijgen! Was al bang dat wij voorlopig moesten gaan huren.
oeps bedoelde natuurlijk draakje ipb flatbewoner, draai jullie per ongeluk om hehe...
Fijn Nini1978 dat je toch nog iets hebt kunnen vinden, hopelijk krijg je de financiering rond.

Vandaag een makelaar gehad, goed gevoel! Qua prijs zeer redelijk (foto's, funda etc) Dus nu nog even wachten op de offerte van de andere makelaar en dan maken we een keuze. Spannend! Bij ons niks ernstigs hoor, maar omdat we nu waarschijnlijk maar op 1 salaris hypotheek kunnen krijgen, moeten we onze zoekopdracht gaan aanpassen. En op een twee salaris gebaseerde hypotheek is net wat fijner.
bats!
Ja dan heb je net iets meer te besteden inderdaad. en is je zoekoptie wat groter......maar op 1 inkomen heeft het dan wel weer als voordeel dat je altijd goed zit, ook bij verlies van inkomsten van 1 van beiden......

Wij hebben precies het omgekeerde wilden op 1 inkomen kopen, maar de hypotheekadviseur had een fout gemaakt en verteld wat wij maximaal konden lenen op 1 inkomen gebaseerd op jaaropgave van man. Dus zijn daarvan uitgegaan en hebben dit ook meegenomen in ons bod. Blijkt dat hij het niet goed berekend heeft en wij nu ook mijn inkomen mee gaan nemen.Dan moet het makkelijk lukken. Wij willen het huis erg graag, wel een opknapper, maar vrijstaand en enorme tuin. Die kans krijgen we voor dat geld niet meer.

Op zich geen ramp omdat wij dan nog echt niet aan onze max zitten en dat willen we ook niet, maar vond het wel een grote blunder eigenlijk.

Het is en blijft toch altijd een spannend iets huizen kopen en verkopen

Succes met de makelaarskeuze en de huizenzoektocht!
Morgen komt eindelijk ons appartement op funda, het duurde wat langer dan gehoopt allemaal. Nu maar hopen dat onze wijzigingen op de tekst e.d. goed verwerkt zijn

Nini, wat fijn dat jullie een huis gevonden hebben! Nu maar hopen dat alles rond komt.

Draakje: dat maakt de zoektocht wel anders ja, hopelijk vinden jullie toch iets naar jullie wens.

Gisteren ook een bezoek aan de Hypotheker gebracht, meteen wat meer helderheid over het te lenen bedrag, wat je aan bouwdepot kan lenen en hoe dat in zijn werk gaat etc.
@ Flatverkopen: en, staat het er op?

@ Draakje: balen dat je het moet aanpassen. Maar kunnen jullie nog wel iets kopen waar jullie geïnteresseerd in zijn? Hoe staat het met de makelaarjacht?

@ Nini: wat slordig zeg van de hypotheekadviseur. Onze adviseur denkt echt heel goed mee en is ook transparant (voor mijn gevoel in ieder geval), ik zou echt balen als er toch ergens nog een fout boven komt. Dan zou mijn vertrouwen ook weg zijn denk ik.

Wij hebben dagen gehad met veel nadenken en narekenen. We kunnen namelijk het nieuwe huis kopen, zonder dat ons eigen huis verkocht is. We kunnen de dubbele lasten best lang dragen. Dat is positief, maar voor je eigen rust is het natuurlijk niet zo fijn...

We twijfelden heel erg, maarrrr afgelopen vrijdag belde vlak voor het weekend de makelaar: volgende week twee bezichtigingen en eentje is heel serieus en heeft al een bedrag genoemd Het lijkt alsof die mensen heel serieus zijn, dus het wordt een spannende week. Ben al druk aan het schoonmaken in huis
Wauw sneeuwwitje, dat is moeilijk maar ook wel gaaf!

Ons huis staat er sinds gisteren op. Eerst nog met de tekst incl. fouten (die we dus al gecorrigeerd hadden naar de makelaar toe), dus dat was een beetje knullig. Gisteravond is dat gelukkig aangepast. Nu maar duimen ....
Meld me hier ook! Brochure is net af, huis staat op funda en nu begint het grote wachten...

Nu we eenmaal de beslissing hebben genomen hier weg te gaan, kan het niet snel genoeg gaan! Het fijnst zou wel zijn als het zou lukken deze zomer te verhuizen... durf het bijna niet te hopen :-)
@stroopwafel: leuk dat je meeschrijft. Wij hopen ook in de zomer te verhuizen, maar of dat gaat lukken...? Nog geen reacties gehad via de makelaar, we zouden het wel leuk vinden als we op korte termijn kijkers krijgen. Duimen maar.
Dames, ik heb nieuws: we zijn gisteren tot een deal gekomen met kopers Ik kan het nog bijna niet geloven, omdat het allemaal heel bijzonder is gegaan. Maar ze gaan de komende dagen het contract tekenen, hebben bedenktijd en dan is het ook verkocht (gaat niet onder voorbehoud van financiering). Helaas wel wat onder het bedrag wat we in ons hoofd hadden, maar door de snelheid en het feit dat er geen ontbindende voorwaarden zijn hebben we toch hier voor gekozen.

Dit betekent dat we nu ook echt een beslissing gaan maken over het nieuwe huis
Sneeuwwitje1, wauw! Goed zo.

Hoelang hebben jullie het te koop gehad? Zit op mobiel en kan niet terug scrollen om een of andere vage reden.

Hier ook een kleine update. Gisteren nog een makelaar gehad. Hij is wat duurder dan de vorige. Vriends voorkeur gaat naar die van gisteren maar de mijne naar vorige week. Niet alleen omdat die goedkoper is, maar ook een hele plan van aanpak al gerealiseerd had. Ook via internet kunnen achterhalen dat het een zeer goede en betrouwbare makelaar is.

Die van gisteren, tsja, ik weet het niet. Beetje n raar onderbuik gevoel. Ook omdat hij ons huis veel en veel lager in prijs noemde dan reëel is. Ons appartement is opgeknapt etc. Andere appartementen die de afgelopen tijd verkocht zijn niet. En de makelaar wil onder de prijs van niet opgeknapte appartementen gaan zitten. NO WAY!

Dus komende dagen vriend overtuigen van MIJN makelaar haha.
bats!
Zo, dat is snel gegaan Sneeuwwitje! Succes met alle voorbereidingen etc.

Draakje: wat vind je vriend dan van dat grote verschil tussen de prijzen die de makelaars noemen voor jullie appartement?
Wow Sneeuwwitje, goed nieuws zeg en wat snel!!!! Gefeliciteerd!! Op naar een nieuwe woning. Succes in deze drukke, spannende en leuke tijden, maar wat een heerlijk gevoel is dat!

Draakje laat echt je onderbuik gevoel spreken hoor! Hier ook gedaan, makelaar was ook de goedkoopste en had een veel hogere vraagprijs voor onze woning dan de andere. Toch snel verkocht uiteindelijk. Jullie hebben ook veel opgeknapt dat moet zeker meewegen!

Die andere makelaar is echt niet wijs om jullie woning om onder de prijs van niet opgeknapte appartementen te gaat zitten....dan hoeft hij er geen moeite voor te doen want het verkoopt toch op die manier wel, komt de "beste" man wel heel erg makkelijk aan zijn centen...

Succes met het overtuigen van je vriend (was hier ook flink nodig hoor, maar ben in mijn geval blij dat ik het heb gedaan).

Flatbewoner al kijkers? Ik hoop het wel!

Stroopwafel welkom in de boeiende en zenuwslopende huizenverkoop wereld...las dat jullie woning net op Funda staat, hoop dat er gauw kijkers zijn!
Nog helaas geen kijkers of wat dan ook, stiekem toch wel een beetje op gehoopt...

Maar goed, het staat nog maar een paar dagen op Funda natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven