Kappersshampoo en conditioner beter dan eigen merk?
donderdag 22 januari 2015 om 20:37
Dat vraag ik me dus af. Mijn haar is de laatste tijd vrij droog en statisch. Nu gebruik ik gewoon eigen merk shampoo en conditioner van de Etos maar deze doet weinig voor mijn haar. Nu adviseerde een vriendin van me (kapster) de shampoo uit haar salon te proberen. Van het merk L'anza. Nu is deze shampoo 13 euro duurder dan mijn huidige shampoo. Als het echt beter is dan heb ik dat ervoor over maar maakt het werkelijk zoveel verschil?
donderdag 22 januari 2015 om 20:39
Ik denk dat dit per persoon heel erg verschilt. Sommige mensen hebben juist plezier met shampoo van de Kruidvat, maar als ik puur naar mezelf kijk werken juist die goedkopere merken niet. Ik heb geen kappersshampoo, maar ik gebruik John Frieda. Dat werkt voor mij het beste. Ik denk dat je dus gewoon uit moet proberen wat voor jouw haar het beste werkt.
donderdag 22 januari 2015 om 20:43
donderdag 22 januari 2015 om 20:45
quote:dolfje schreef op 22 januari 2015 @ 20:43:
Het is ook niet zo gek dat je haar droog en statisch is met dit weer.
Ik vind het onzin om iets duurs op je hoofd te smeren wat je toch weer uitspoelt.
Heb ook geen vast merk,de ene keer is dat kruidvat en de andere keer wel een merk omdat dat toevallig een aanbieding is.
Je spoelt het wel uit ja, maar ik merk toch wel degelijk verschil tussen het één en het ander.
Ik heb ontzettend dik en ontzettend veel haar. Mijn haar is best droog van mezelf en als ik bepaalde shampoo gebruik, dan kom ik er niet door met een borstel. Met weer andere shampoo lukt het wel en zit het beter.
Het is ook niet zo gek dat je haar droog en statisch is met dit weer.
Ik vind het onzin om iets duurs op je hoofd te smeren wat je toch weer uitspoelt.
Heb ook geen vast merk,de ene keer is dat kruidvat en de andere keer wel een merk omdat dat toevallig een aanbieding is.
Je spoelt het wel uit ja, maar ik merk toch wel degelijk verschil tussen het één en het ander.
Ik heb ontzettend dik en ontzettend veel haar. Mijn haar is best droog van mezelf en als ik bepaalde shampoo gebruik, dan kom ik er niet door met een borstel. Met weer andere shampoo lukt het wel en zit het beter.
donderdag 22 januari 2015 om 20:51
Ik gebruikte ook altijd wat er in de aanbieding was en eigen merk enzo. Tot ik een keer shampoo en conditioner van Trevor Sorbie heb gekocht. Is niet super duur, maar rond de 9 euro ofzo. Mijn haar voelde veel beter en het zat ook mooier. Meer volume ofzo. Die shampoo koop ik dus zo af en toe als verwen-moment voor mezelf
Maar goed, het verschilt gewoon per persoon wat prettig is. Uitproberen is de beste optie.
Maar goed, het verschilt gewoon per persoon wat prettig is. Uitproberen is de beste optie.
donderdag 22 januari 2015 om 21:04
Ik merk vooral dat mijn haar het 'fijn vindt' als ik een nieuwe shampoo gebruik. Beetje afwisseling. Ik ben vaak snel op het geurtje uitgekeken dus zoek steeds een nieuwe shampoo als mijn oude op is. Het zit dan de eerste tijd altijd extra goed in model, geen idee hoe dat komt Ik heb ook wel eens shampoo gehad van de kapper, maar merk eigenlijk weinig verschil. Niet genoeg in ieder geval om zó veel meer geld te betalen.
donderdag 22 januari 2015 om 21:05
Nee, helaas. Dat had ik al gevraagd. Ook of er testers waren. Ze geeft aan dat je een shampoo al snel een week of 6 moet gebruiken voordat je echt een goed oordeel kan vellen over hoe het bevalt. Het zal wel. De conditie van mijn haar ligt helaas niet aan het weer. Aldus haar. En eerlijk is eerlijk, ik heb vele winters doorstaan en nooit problemen gehad met mijn haar.
donderdag 22 januari 2015 om 21:12
quote:JeMappelle schreef op 22 januari 2015 @ 21:04:
Ik merk vooral dat mijn haar het 'fijn vindt' als ik een nieuwe shampoo gebruik. Beetje afwisseling. Ik ben vaak snel op het geurtje uitgekeken dus zoek steeds een nieuwe shampoo als mijn oude op is. Het zit dan de eerste tijd altijd extra goed in model, geen idee hoe dat komt Ik heb ook wel eens shampoo gehad van de kapper, maar merk eigenlijk weinig verschil. Niet genoeg in ieder geval om zó veel meer geld te betalen.Ja dat heb ik dus ook. Momenteel heb ik graag kokos(shampoo en douchegel) maar daar kan ik over een tijdje weer helemaal vanaf zijn.
Ik merk vooral dat mijn haar het 'fijn vindt' als ik een nieuwe shampoo gebruik. Beetje afwisseling. Ik ben vaak snel op het geurtje uitgekeken dus zoek steeds een nieuwe shampoo als mijn oude op is. Het zit dan de eerste tijd altijd extra goed in model, geen idee hoe dat komt Ik heb ook wel eens shampoo gehad van de kapper, maar merk eigenlijk weinig verschil. Niet genoeg in ieder geval om zó veel meer geld te betalen.Ja dat heb ik dus ook. Momenteel heb ik graag kokos(shampoo en douchegel) maar daar kan ik over een tijdje weer helemaal vanaf zijn.
donderdag 22 januari 2015 om 21:13
donderdag 22 januari 2015 om 21:21
quote:lolily schreef op 22 januari 2015 @ 20:39:
Ik denk dat dit per persoon heel erg verschilt. Sommige mensen hebben juist plezier met shampoo van de Kruidvat, maar als ik puur naar mezelf kijk werken juist die goedkopere merken niet. Ik heb geen kappersshampoo, maar ik gebruik John Frieda. Dat werkt voor mij het beste. Ik denk dat je dus gewoon uit moet proberen wat voor jouw haar het beste werkt.Hier hetzelfde, ik gebruik ook John Frieda omdat mijn haar er gewoon veel mooier en zachter van wordt. Kost iets meer maar door de reelmatige aanbiedingen bij kruidvat heb in hem regelmatig toch nog redelijk goedkoop!
Ik denk dat dit per persoon heel erg verschilt. Sommige mensen hebben juist plezier met shampoo van de Kruidvat, maar als ik puur naar mezelf kijk werken juist die goedkopere merken niet. Ik heb geen kappersshampoo, maar ik gebruik John Frieda. Dat werkt voor mij het beste. Ik denk dat je dus gewoon uit moet proberen wat voor jouw haar het beste werkt.Hier hetzelfde, ik gebruik ook John Frieda omdat mijn haar er gewoon veel mooier en zachter van wordt. Kost iets meer maar door de reelmatige aanbiedingen bij kruidvat heb in hem regelmatig toch nog redelijk goedkoop!
donderdag 22 januari 2015 om 21:30
quote:mrssippie schreef op 22 januari 2015 @ 21:05:
Nee, helaas. Dat had ik al gevraagd. Ook of er testers waren. Ze geeft aan dat je een shampoo al snel een week of 6 moet gebruiken voordat je echt een goed oordeel kan vellen over hoe het bevalt. Het zal wel. De conditie van mijn haar ligt helaas niet aan het weer. Aldus haar. En eerlijk is eerlijk, ik heb vele winters doorstaan en nooit problemen gehad met mijn haar.
Nee joh, een shampoo is fijn of is niet fijn.
je hebt ook vast shampoo van een goedkoper a merk die werkt tegen statisch winterhaar. Een goede cremespoeling is ook zeker van belang.
Nee joh, een shampoo is fijn of is niet fijn.
je hebt ook vast shampoo van een goedkoper a merk die werkt tegen statisch winterhaar. Een goede cremespoeling is ook zeker van belang.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
donderdag 22 januari 2015 om 21:47
Ik werk in de drogisterij en aanraders in het drogisterij assortiment zijn inderdaad John Frieda , guhl en aussie . Iets duurder dan een eigen merk product maar de meeste mensen zijn over deze merken altijd erg tevreden . Als je slim bent wacht je de aanbiedingen even af van 1+1 gratis of 2 voor 6,- etc. Heb je een shampoo en conditioner voor een leuk prijsje.
Ook een aanrader de 3 minute miracle moisture van Aussie ,gebruik je na je shampoo en conditioner .
Ook een aanrader de 3 minute miracle moisture van Aussie ,gebruik je na je shampoo en conditioner .
donderdag 22 januari 2015 om 21:50
ik gebruik lanza alleen als ik ga zwemmen enzo in de zee. Is wel heel goed hoor volgens mij.. maar duur en je maakt je haar afhankelijk ervan.... Uiteindelijk kwam ik er achter dat het t beste is goede behandelingen te doen met olie (kokos, jojoba bijv).Doe dit in voor je gaat slapen en was het sochtens uit.... gebruik een biologische shampoo met een milde conditioner (guhl bijvoorbeeld, heel vaak 2e gratis), die shampoo is ook 10 euro van mij, maar sinds dien nooit meer droog haar en statisch... ik doe er ook lang mee, want ik was niet vaak. ik borstel mijn haar ook niet, maar haal de klitten eruit onder de douche met conditioner en mijn handen. Die troep van de kruidvat loop ik linea recta voorbij.... maar voor iedereen anders idd!
Ik zou als ik jou was dus goed gaan uitzoeken wat het beste werkt! Less is more! Probeer 2x per week te wassen..kijk eens bij de biowinkel wat ze daar hebben, en probeer wat dingen uit. Weinig wassen is even kut in het begin maar het zal je haar echt goed doen.. je haar heeft het natuurlijke vet nodig wat zich pas na een tijdje produceert bij jou... als je elke dag of vaak je haar wast gaat dit natuurlijke vet verloren. Doe na het wassen enkel een klein likje olie in je haar , echt een vingertopje en droog het verder niet met een handoek.. laat het gewoon geheel zelf opdrogen. Je kan ook als het heel statisch is, voor het moment en je de deur uit moet.. een beetje handcrème op je handen doen. Laat dit half intrekken en raak dan je haar heel licht aan, alsof je het bijna niet aanraakt.
Oh en als je eenmaal de golden combo hebt gevonden.. never change the winning team haha.. ik heb al jaren hetzelfde recept.. soms halen ze dan net die ene cremespoeling uit de handel en moet ik weer op zoek naar iets nieuws.... maar zit nu weer sinds heugenis op hetzelfde recept!
Ik zou als ik jou was dus goed gaan uitzoeken wat het beste werkt! Less is more! Probeer 2x per week te wassen..kijk eens bij de biowinkel wat ze daar hebben, en probeer wat dingen uit. Weinig wassen is even kut in het begin maar het zal je haar echt goed doen.. je haar heeft het natuurlijke vet nodig wat zich pas na een tijdje produceert bij jou... als je elke dag of vaak je haar wast gaat dit natuurlijke vet verloren. Doe na het wassen enkel een klein likje olie in je haar , echt een vingertopje en droog het verder niet met een handoek.. laat het gewoon geheel zelf opdrogen. Je kan ook als het heel statisch is, voor het moment en je de deur uit moet.. een beetje handcrème op je handen doen. Laat dit half intrekken en raak dan je haar heel licht aan, alsof je het bijna niet aanraakt.
Oh en als je eenmaal de golden combo hebt gevonden.. never change the winning team haha.. ik heb al jaren hetzelfde recept.. soms halen ze dan net die ene cremespoeling uit de handel en moet ik weer op zoek naar iets nieuws.... maar zit nu weer sinds heugenis op hetzelfde recept!
donderdag 22 januari 2015 om 22:34
quote:tien_voor_tien schreef op 22 januari 2015 @ 21:21:
[...]
Hier hetzelfde, ik gebruik ook John Frieda omdat mijn haar er gewoon veel mooier en zachter van wordt. Kost iets meer maar door de reelmatige aanbiedingen bij kruidvat heb in hem regelmatig toch nog redelijk goedkoop!
Vind ik ook lekker spul en vorige week bij Etos twee voor de prijs van één... dan sla ik weer toe
Ik hoor ook goede verhalen over Rooibosshampoo. Ligt hier nog een bon van de Tuinen dus morgen eens kijken.
[...]
Hier hetzelfde, ik gebruik ook John Frieda omdat mijn haar er gewoon veel mooier en zachter van wordt. Kost iets meer maar door de reelmatige aanbiedingen bij kruidvat heb in hem regelmatig toch nog redelijk goedkoop!
Vind ik ook lekker spul en vorige week bij Etos twee voor de prijs van één... dan sla ik weer toe
Ik hoor ook goede verhalen over Rooibosshampoo. Ligt hier nog een bon van de Tuinen dus morgen eens kijken.
donderdag 22 januari 2015 om 22:52
Ik wil geen producten kopen die op dieren getest zijn, daarom vallen heel veel merken voor mij al af. De gangbare merken in de drogist dus met uitzondering van de eigen merken. Vele jaren terug gebruikte ik nog weleens shampoo van Dove en die beviel mij eigenlijk heel goed maar ja, getest op dieren. John Frieda behoort helaas ook tot deze groep. Ik heb heel lang yes to shampoo gebruikt, bij de Tuinen vandaan maar dat doet helaas niets voor mijn haar.
Ik denk dat ik het misschien gewoon maar een keer moet proberen... en dan een bijbaantje zoeken ofzo...
Ik denk dat ik het misschien gewoon maar een keer moet proberen... en dan een bijbaantje zoeken ofzo...