Kappersshampoo en conditioner beter dan eigen merk?
donderdag 22 januari 2015 om 20:37
Dat vraag ik me dus af. Mijn haar is de laatste tijd vrij droog en statisch. Nu gebruik ik gewoon eigen merk shampoo en conditioner van de Etos maar deze doet weinig voor mijn haar. Nu adviseerde een vriendin van me (kapster) de shampoo uit haar salon te proberen. Van het merk L'anza. Nu is deze shampoo 13 euro duurder dan mijn huidige shampoo. Als het echt beter is dan heb ik dat ervoor over maar maakt het werkelijk zoveel verschil?
donderdag 22 januari 2015 om 23:50
vrijdag 23 januari 2015 om 00:43
Als je haar zo droog is dan zou je het misschien ook wel redden met een masker in plaats van andere schampoo en conditioner proberen. Zoals eerder genoemd van kokos of jojoba-olie. Castorolie schijnt ook goed te zijn maar dat is heel erg dik en niet fijn om mee te werken.
Je kan ook speciale olie voor je haar proberen. Je hebt Morrocan oil, peperduur maar ruikt heerlijk, Orofluido is ook bij de kapper te krijgen of weer terug naar de Tuinen voor de Dr. Organic argan haarolie. Die is nou volgens mij ook in de aanbieding en daarvan weet ik zeker dat hij niet op dieren is getest.
Je kan ook speciale olie voor je haar proberen. Je hebt Morrocan oil, peperduur maar ruikt heerlijk, Orofluido is ook bij de kapper te krijgen of weer terug naar de Tuinen voor de Dr. Organic argan haarolie. Die is nou volgens mij ook in de aanbieding en daarvan weet ik zeker dat hij niet op dieren is getest.
vrijdag 23 januari 2015 om 09:20
Ik heb ooit Derlon shampoo geprobeerd, goedkoopste merk in de supermarkt, en ik vond die vreselijk. Mijn haar werd er erg droog en pluizig van. Voor mij geen huismerken meer. Maar ook niet altijd kappersshampoo, gewoon iets er tussenin. Guhl of Schwarzkopf of Garnier. Beetje afwisselend.
Twijfel alleen steeds over het soort, voor beschadigd haar, of glansshampoo, of iedere dag of nog wat anders...
Twijfel alleen steeds over het soort, voor beschadigd haar, of glansshampoo, of iedere dag of nog wat anders...
vrijdag 23 januari 2015 om 15:10
Ik heb uiteindelijk (nog) niet gekozen voor de kappersshampoo. Ik heb nu van dr. Organics de shampoo en conditioner met marokkaanse argan olie. Als die ook niet helpt, dan ga ik de kappersshampoo proberen. Maar aangezien het grote prijsverschil toch eerst even deze.
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.
vrijdag 23 januari 2015 om 20:19
zaterdag 24 januari 2015 om 17:25
Volgens mij is het vooral een verkoopspraatje van die vriendin.
Tuurlijk dat zij je de shampoo uit haar eigen kapsalon aanraadt.
Hier een bus Henna Cure & Care-shampoo (natuurwinkel - iets van een 5 euro) en een bus Aldi-shampoo (7 kruiden - ongeveer 't zelfde als Schwarzkopf 7 kruiden maar dan wel goedkoper).
Ik wissel af. En af en toe koop ik ook nog es een merk-busje bij 't Kruidvat.
Conditioner heb ik ook van Cure & Care.
Tuurlijk dat zij je de shampoo uit haar eigen kapsalon aanraadt.
Hier een bus Henna Cure & Care-shampoo (natuurwinkel - iets van een 5 euro) en een bus Aldi-shampoo (7 kruiden - ongeveer 't zelfde als Schwarzkopf 7 kruiden maar dan wel goedkoper).
Ik wissel af. En af en toe koop ik ook nog es een merk-busje bij 't Kruidvat.
Conditioner heb ik ook van Cure & Care.