Ja! Februari Madrid!

23-01-2015 09:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geboekt! Madrid it is! Ik heb er zin in. Even een paar dagen weg.

Heeft er iemand tips? Waar moet ik heen? Waar heb je leuke eettentjes en dergelijke?

Ik hoor het graag van jullie!
Carpe Diem!
Ooohhhh Madrid vind ik echt geweldig! Ik heb wel eens eerder wat tips gegeven over Madrid, zal ze zo even opzoeken. Hoe lang ga je?
4 dagen. Kort tripje. Volgens reisbureau was dat wel voldoende. :p
Carpe Diem!
Hier mijn tips. 4 dagen is inderdaad genoeg voor Madrid zelf. Als je langer zou gaan, kun je ook nog naar Segovia of Toledo. Namen van restaurantjes onthouden ben ik niet zo goed in, maar je kunt overal heerlijk eten en drinken

- Het bekende park in Madrid is el Retiro. Zelf vind ik Parque Rio leuker, nieuw park waar vroeger een snelweg was. Snelweg gaat nu door een nieuwe tunnel en er is een heel leuk park ontstaan. Aan het einde is het Plaza de Matadero, heel veel gratis exposities en dingen met film en kunst. Is ook een bieb en een paar leuke restaurantjes.

- La latina, leuke buurt met veel kroegjes. Ga hier vanaf 22.00 heen om wat te drinken met tapas.

- Gau & Cafe, super leuk restaurantje op het dakterras van een universiteitsbibliotheek. Mooi uitzicht en heerlijk zitten in de avond. Reserveren is aan te raden met mooi weer en in het weekend

- El Mercado de San Miguel, leuke 'markt'. Je kunt er eten kopen maar ook wat drinken. Heel gezellig.

- Het paleis is op bepaalde tijden gratis te bezoeken.
quote:groenejas schreef op 23 januari 2015 @ 14:03:

Hier mijn tips. 4 dagen is inderdaad genoeg voor Madrid zelf. Als je langer zou gaan, kun je ook nog naar Segovia of Toledo. Namen van restaurantjes onthouden ben ik niet zo goed in, maar je kunt overal heerlijk eten en drinken

- Het bekende park in Madrid is el Retiro. Zelf vind ik Parque Rio leuker, nieuw park waar vroeger een snelweg was. Snelweg gaat nu door een nieuwe tunnel en er is een heel leuk park ontstaan. Aan het einde is het Plaza de Matadero, heel veel gratis exposities en dingen met film en kunst. Is ook een bieb en een paar leuke restaurantjes.

- La latina, leuke buurt met veel kroegjes. Ga hier vanaf 22.00 heen om wat te drinken met tapas.

- Gau & Cafe, super leuk restaurantje op het dakterras van een universiteitsbibliotheek. Mooi uitzicht en heerlijk zitten in de avond. Reserveren is aan te raden met mooi weer en in het weekend

- El Mercado de San Miguel, leuke 'markt'. Je kunt er eten kopen maar ook wat drinken. Heel gezellig.

- Het paleis is op bepaalde tijden gratis te bezoeken.Alleen als je een Spaanse ID kaart hebt.
Dan is dat veranderd. Toen ik er was kon je gratis (op woensdag middag?) als lid van EU land
Is dat ook dat park aar in het weekend zoveel gedaan wordt? Heb er iets over gelezen. Weet alleen de naam van dat park niet meer.

Bedankt voor je tips in ieder geval!
Carpe Diem!
El retiro is het bekendste park. Vooral op zondag wordt dat druk bezocht.

Parque Rio vind ik veel leuker, vooral in combinatie met el Matadero. In die buurt zit trouwens ook een hele leuke markt, is wel heel erg populair dus staat vaak een rij. Geen idee alleen hoe het precies heet en waar
Hmmm gaan we eens Googlen. Wie weet vind ik het daar wel :D.
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven