Gezondheid alle pijlers

single en kanker

23-01-2015 19:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben een single van 44 met kanker en wordt ook niet meer beter. Toch wil ik nog iets van mijn leven maken maar dat is best moeilijk als single. Waar ik voorheen via bijvoorbeeld internet veel deed en leuke mensen ontmoeten heb ik ineens een beperking. Ik woon niet in de stad maar in een dorp en voorheen stapte ik de trein in en ging ik lekker overal heen. Ik heb veel mensen om mij heen maar de meeste hebben kinderen, werken 5 dagen, en zijn getrouwd waardoor afspreken best moeilijk is. Vooral even een weekje weg of een vacantie plannen is heel moeilijk. Er is een instantie voor lotgenoten waar ik mij aangemeld had maar omdat je met mensen zit met dezelfde ziekte gaat het dus ook wel eens niet door. Zo zijn er veel dingen. Ook ik ben niet meer de actieve vrouw van vroeger omdat je energie vaak opgevreten wordt. Ik weet dus niet goed hoe ik mijn leven in moet gaan delen en hoe ik toch plezier kan hebben en op vakantie kan zonder dat ik al te veel last tot iemand ben. Ik wil dus wel eens met mensen in contact komen die hier wel al een weg in hebben gevonden en ook single zijn.......

grt

Carla

Ik hoop dat je leuke mensen tegen komt in je buurt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Allereerst een

Misschien een hele harde vraag, maar hoe ziek ben je?

Want bijvoorbeeld vakantie zou je ook in je up kunnen doen

Daar heb je niet per definitie een partner voor nodig toch?

Een groepsreis of zo?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heftig. De Zonnebloem heeft vakantiereizen voor mensen die ziek zijn, misschien kan die stichting iets voor je betekenen.
verba volant, scripta manent.
Er zijn speciale reizen voor mensen met kanker.

Bijv. deze : http://www.lesvaux.nl/

http://www.google.nl/url? ... MUUma-HrdZk0ANs52x0TLv7Nw

https://www.kanker.nl/org ... erstichting/5078-vakantie

Geen idee of je zoiets zoekt, hoor.

Ik hoop dat je hier de steun vindt die je zoek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ben niet single, maar wel uit een heftig kankertraject sinds kort. Bij mij gelukkig met (tot nu toe) goed gevolg. Je mag me best eens mailen als je behoefte hebt aan een opkikker.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dank voor de reactie nu al.

Een groepsreis had ik nog staan maar die heb geannuleerd omdat de reisorganisatie niet de verantwoordelijkheid wil nemen. Daarnaast is een rondreis al niet echt een optie omdat je de ene dag wel goed bent maar je een andere dag niet lekker kan zijn en dan zit je niet op een reisdag te wachten. Les vaux ken ik en daar had ik bijgeboekt maar dat is dus geannuleerd. De linken die op www.kanker.nl staan die werken niet of gaan ergens anders over. Dat is gewoon jammer.

En Pejeka. Super dat ik je mag mail. Lijkt me fijn om te mailen. Dus dat ga ik ook doen.

grt

Carla
Kijk eens of er in jouw gemeente of regio buddyzorg zit. Mogelijk kan je ook daar wat ondersteuning vinden.

En sterkte ! Lijkt me erg naar om het niet met een partner te kunnen delen.
Ik ben ook single, en heb sinds december 2014 gehoord dat ik kanker heb. Ik kreeg van mijn oncologe een folder mee van het inloophuis hier in de regio. Daar ontmoet je ook lotgenootjes. Ik weet niet of dat bij jou ook in de buurt is? Er zitten hier in het inloophuis ook jonge vrouwen met kanker, tot 45 jaar, die vormen een eigen groepje die vanalles organiseren en ondernemen. Misschien een tip?
En de sites als nieuwemensenlerenkennen.nl en fellas.nl ?

Je kan dan kijken wanneer er iets in jouw regio is of een activiteit die je leuk vindt als je je goed genoeg voelt om verder te reizen. Er wordt van alles georganiseerd.
Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort naar het inloophuis om te kijken. Heb jij er al wet mee gedaan Powellewop75????

Blijekip....Ik ben al heel lang lid van NMLK en daarvan weet ik uit ervaring dat op het laatste moment afzeggen niet echt fijn is. Ik vind het ook niet fijn om iedere keer maar te melden wat er met mij aan de hand is eigenlijk. Een avond zonder ziekte is best fijn zeg maar.

grt

Carla
Hoi Carla1970

Ik ben benieuwd of je al wat leuks hebt kunnen doen met anderen. Ben je al naar een inloophuis geweest?

Ik ben er zelf nog niet geweest, ik merk dat ik erg de behoefte heb om juist even te kluizenaren thuis. Ben nu bezig met bestralingen dagelijks, dat kost me veel energie. Ook heb ik een hele grote sociale kring, en er zijn ook andere singles bij, dus meestal is er wel iemand die iets met me wil gaan doen als ik energie heb. Ik denk aan je! Zet m op!
Er is een besloten Facebook groep.

Kanker en single

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven