Lippiercing lerares basisonderwijs???

maandag 4 augustus 2008 om 15:09

maandag 4 augustus 2008 om 15:12
Zorgen dat je in dienst genomen wordt en dan gewoon laten zeggen. Ikzelf heb genoeg piercings, 2 in mijn tong, 14 mm stretchers in mijn oren en nog een heel hang en sluitwerk in mijn oren, en heb een lip-en wenkbrauwpiercing gehad. Nooit wat van gehoord. Het gaat er tenslotte ook een beetje om hoe je je werk doet en niet alleen maar hoe je eruit ziet.

maandag 4 augustus 2008 om 15:13
quote:gigaluilak schreef op 04 augustus 2008 @ 15:09:
ik vind het eigenlijk op een bassisschool niet kunnen.
je moet als leerkracht toch wel representatief zijn en niet 'hip' (gebruikt iemand dat woord nog??? hahaha)
ik zou het in ieder geval niet waarderen (en ja ik heb ook tattoo's en een piercing)Als ouder heb je ook een voorbeeldfunctie. Waarom zou het dan wel kunnen?
ik vind het eigenlijk op een bassisschool niet kunnen.
je moet als leerkracht toch wel representatief zijn en niet 'hip' (gebruikt iemand dat woord nog??? hahaha)
ik zou het in ieder geval niet waarderen (en ja ik heb ook tattoo's en een piercing)Als ouder heb je ook een voorbeeldfunctie. Waarom zou het dan wel kunnen?
maandag 4 augustus 2008 om 15:26
buiten het feit dat ik piercings in het gezicht lelijk vind, vind ik het ook niet kunnen in welke voorbeeld/reprecentatieve functie dan ook. Tenzij je in een piercing shop werk ofzo.
Zelf heb ik zowel mijn piercing als tatoo op een plaats waar ik ze kan laten zien als ik dat zou willen, maar in mijn werk draag ik mijn kleding zo dat ze mooi uit het zicht blijven.
Tijdens mijn werk in een partycenter (waar we verplicht in een rok liepen tijdens uitvaaten en 50 jarige bruiloften oid)camoufleerde ik mijn tatoo zo dat hij bijna niet opviel onder mijn panty.
Zelf heb ik zowel mijn piercing als tatoo op een plaats waar ik ze kan laten zien als ik dat zou willen, maar in mijn werk draag ik mijn kleding zo dat ze mooi uit het zicht blijven.
Tijdens mijn werk in een partycenter (waar we verplicht in een rok liepen tijdens uitvaaten en 50 jarige bruiloften oid)camoufleerde ik mijn tatoo zo dat hij bijna niet opviel onder mijn panty.
maandag 4 augustus 2008 om 15:36
quote:IvyRosa schreef op 04 augustus 2008 @ 15:13:
[...]
Als ouder heb je ook een voorbeeldfunctie. Waarom zou het dan wel kunnen?
ik werk nu niet, maar als ik wel werk is het niet zichtbaar (pierings uit en tattoo's onder kleding)
ik loop thuis vaak lekker in een badjas; doe ik op mijn werk ook niet, thuis mogen mijn kinderen naakt rondlopen en vooral de oudste doet dat graag, hebben we bezoek of gaan we weg doen we kleren aan. dat is nu het verschil met thuis (prive) en werk.
[...]
Als ouder heb je ook een voorbeeldfunctie. Waarom zou het dan wel kunnen?
ik werk nu niet, maar als ik wel werk is het niet zichtbaar (pierings uit en tattoo's onder kleding)
ik loop thuis vaak lekker in een badjas; doe ik op mijn werk ook niet, thuis mogen mijn kinderen naakt rondlopen en vooral de oudste doet dat graag, hebben we bezoek of gaan we weg doen we kleren aan. dat is nu het verschil met thuis (prive) en werk.
maandag 4 augustus 2008 om 15:41
Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben. Ik vraag me wel af of het verstandig is. Gezien je nu nog stagiaire bent neem ik aan dat je (binnenkort) op zoek gaat naar een baan in het onderwijs. Ik kan me voorstellen dat er scholen zijn waar dit wel een bezwaar is. Het lijkt me dus niet handig ivm sollicitaties.
The time is now

maandag 4 augustus 2008 om 15:58
Hip? Ik dacht eigenlijk dat piercings allang al weer passé waren?
Ik vind het lelijk, net als een postster hierboven, vind ik het ook altijd een beetje viezig staan. Bij gezichtspiercings denk ik ook aan gore nagelrandjes, vet haar, etc. Zal absoluut geheel onterecht zijn hoor, maar ja...ik heb ook recht op mijn eigen vooroordelen .
Ik vind het lelijk, net als een postster hierboven, vind ik het ook altijd een beetje viezig staan. Bij gezichtspiercings denk ik ook aan gore nagelrandjes, vet haar, etc. Zal absoluut geheel onterecht zijn hoor, maar ja...ik heb ook recht op mijn eigen vooroordelen .
maandag 4 augustus 2008 om 16:19
Ik wil dat mijn kind goed les krijgt, dat kan prima als je een piercing hebt. Verder is het volgens mij alleen maar een goed iets dat kinderen zien dat er verschillende mensen met verschillende smaken zijn. Of dat juf nu een piercing heeft, een tattoo, dreadlocks, een brilletje, een beugel of een truttig knotje in het haar. Zolang het maar binnen de grenzen van het redelijke blijft is mijn mening. En wat redelijk is is dan weer heel persoonlijk, tja. Zelf heb ik heb 10 keer liever een piercing bij een verder nette juf dan eentje zonder piercing maar in een belachelijk kort naveltruitje en strings die torenhoog boven de broek uit komen
maandag 4 augustus 2008 om 16:29
Ik denk dat de sfeer op de school van mijn kinderen behoorlijk zou opknappen als er es een leerkracht met een piercing kwam. Pfffffffffffft, stelletje dooie mutsen daarzo. Ik hou niet van piercings, maar dat terzijde.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 4 augustus 2008 om 17:03
Liever jij dan ik, ik vind het niet mooi, maar verder geen probleem, zolang je er maar geen last van hebt met praten want ik vind dat iemand die voor de klas staat zich goed verstaanbaar moet kunnen maken, zonder te slissen door allerlei ijzerwaren en zo. Liever een leuke juf met een lippiercing of dreads of zo dan de leraren en leraressen van mijn eigen basisschool die zo vreselijk zwaar gereformeerd waren dat je niet eens naar de kermis mocht, wat dat was des duivels.....