Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
Ik ben vorig jaar alleen met een organisatie op vakantie geweest (twee weken zeilen in Griekenland). Ik betaalde niet méér dan een stel/gezin. Dit was zelfs een lastminute-aanbieding.

Ik had veel 'rondgegoogled' en best een heel aantal organisaties gevonden waar ik niets extra's hoefde te betalen als single. Toegegeven... het is langer googlen dan wanneer je met z'n tweeën op vakantie wilt, maar het is wel te vinden.
Peas on earth!
@Fashion: maar nu word je punt alleen maar raarder. Natuurlijk is een georganiseerde reis duurder! Anders valt er toch niets te verdienen voor de organisatie?
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:46:

@Fashin: afzetterij? Wat jij eigenlijk zegt is dat de winstmarges zo groot zijn in deze branche (reizen voor singles) dat er ruimte is voor toetreding op deze markt. Als dat zo is, dan is het probleem snel verholpen, en zullen de prijzen binnenkort gaan dalen. Misschien kun je zelf zo'n bedrijf beginnen.

Maar misschien zie jij over het hoofd dat er extra kosten zijn (specifieke marketingkosten, een kleiner aanbod van klanten, etc.) waardoor er een logische verklaring is dat de prijzen hoger liggen. Het is een ander product (anders zou je wel de goedkopere reis voor niet singles nemen), en dus is het logusch dat er een andere prijs is.

Afzetten' is een contradictio in terminis in de private sector. Afzetting is echter zeer gebruikelijk in onze omgang met de overheid die ons, geheel tegen onze wil in, enorme bedragen ontneemt om er allerlei onzinnige diensten van te leveren.

Nee, het is helemaal geen ander product, ik snap niet wat je nou door blijft emmeren. Als ik naar D-reizen ga en zeg "hallo, mag ik die reis die in het raam hangt naar Spanje" dan kost die reis mij als ik alleen boek laten we zeggen 500 euro, terwijl hij me als ik met zijn tweeën boek 350 euro pp kost. Zelfde hotel, zelfde vlucht, zelfde voorzieningen. Ik betaal dan dus 150 euro MEER dan iemand die met haar vriendje gaat.

Ga ik naar D- reizen voor die leuke reis die ik heb gezien die kindvriendelijk is, dan kost die reis voor mij 500 euro (want dat is de normale prijs voor 1 volwassene die zonder andere volwassene reist) en voor mijn kind 500 euro (ook hij geldt dan als volwassene, want de kinderprijs geldt alleen voor kinderen die met twéé volwassenen reizen, en de volwassenenkorting voor ons beiden geldt niet omdat je daarvoor beiden ouder dan 18 moet zijn), terwijl het voor een stel met 2 kinderen 350 euro voor volwassene 1 en 350 euro voor volwassene 2 kost en de kinderen dan 100 euro betalen dankzij de kinderkorting.

Dat wil zeggen dat ik wederom op dezelfde vlucht, in hetzelfde hotel, met dezelfde voorzieningen, 1000 euro als gezin betaal, terwijl dat andere gezin 800 euro betaalt, maar met 2 personen meer is en in de regel ook minimaal een half inkomen meer heeft dan een alleenstaande ouder.
Am Yisrael Chai!
Dat snap ik niet. Dan zou je kind toch als tweede persoon bij jou op de kamer kunnen? Ik snap dat je een toeslag betaalt als je in je eentje een tweepersoonskamer bezet houdt, maar het lijkt me dat jullie samen dan echt niet meer dan 700 euro kwijt hoeven zijn.

O, ik had jouw aanvulling over 18+ nog niet gezien, ik snap het (al vind ik het wel raar).
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 16:03
Reden: aanvulling
% gewijzigd
@Fashion: maar je denkt toch niet echt dat dat voortkomt uit singles-haat van die bedrijven? Zij kunnen hun producten goedkoper aanbieden aan grotere groepen (schaalvoordelen). Die voordelen berekenen ze door.

Op de vrije markt bewegen prijzen zich altijd naar het minimum dat bedrijven kunnen rekenen om nog winst te maken.
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:56:

@Fashion: maar nu word je punt alleen maar raarder. Natuurlijk is een georganiseerde reis duurder! Anders valt er toch niets te verdienen voor de organisatie?

Jahaaaa, dat snapt mijn neus ook wel. Ik bedoelde dat je als stel minder afhankelijk bent van georganiseerde reizen. Er zijn maar heel weinig singles die in hun eentje een weekje Turkije boeken als ze zin hebben in vakantie. Ik doe dat toevallig wel, omdat ik het leuk vind om alleen te reizen, maar een heleboel mensen vinden alleen reizen eng, of eenzaam, en dat begrijp ik ook wel.

Als je dus geen relatie hebt en niet altijd afhankelijk wil zijn van een vriendin die toevallig net in dezelfde periode ook vrij kan krijgen en toevallig ook nog eens met jou op vakantie wil, zit er dus niks anders op dan maar een groepsreis boeken. Dat is al vervelend zat, dat je altijd maar afhankelijk bent van anderen, maar daar bovenop is het ook nog eens zo dat je dus veel meer kwijt bent dan wanneer je wel een relatie zou hebben. Dan zeg je gewoon thuis "goh, zullen we een weekje weg?" en prik je een leuke reis voor een prikkie want je vermaakt je toch wel met zijn tweeën, als single is dat dus niet zo makkelijk.

En voor de rest qua rekenvoorbeeld zie vorige posting.
Am Yisrael Chai!
Ja, okee.... ik begrijp dat het voor de single vervelend is (vind ik zelf ook).

Maar ik kreeg even de indruk dat de reisorganisaties (het bedrijfsleven) er van langskregen. Dat kan ik als liberaal uiteraard niet goed verkroppen.
quote:Capibara schreef op 04 augustus 2008 @ 16:01:

Dat snap ik niet. Dan zou je kind toch als tweede persoon bij jou op de kamer kunnen? Ik snap dat je een toeslag betaalt als je in je eentje een tweepersoonskamer bezet houdt, maar het lijkt me dat jullie samen dan echt niet meer dan 700 euro kwijt hoeven zijn.

O, ik had jouw aanvulling over 18+ nog niet gezien, ik snap het (al vind ik het wel raar).

Ze zijn er wel af en toe, reizen waarbij kind gewoon als tweede persoon geldt en ik dus niet de eenpersoons toeslag betaal, maar het zijn er niet zo gek veel. Ik heb echt weeeeeeeeeken gegoogled om een betaalbare vakantie voor mij en zoon te vinden, maar werd er alleen maar pissig van.

Maar goed, ik snap die eenpersoonstoeslag ook echt niet, alle keren dat ik die heb betaald zat ik vervolgens in een half leeg hotel met een half lege vlucht (buiten het hoogseizoen) en dan is mijn idee dat je als reisorganisatie gewoon blij bent dat je je lege stoelen en lege kamers nog vult. Waarom ik dan als single meer zou moeten betalen dan een stel die diezelfde lege kamer en diezelfde lege stoelen voor een prikkie krijgt, begrijp ik echt niet.

(Let wel: ik boek meestal echt een paar dagen vantevoren pas een vakantie, en heb in het verleden zelfs regelmatig vandaag geboekt, morgen vertrekken.) Ik snap echt niet waarom in dat geval last minute korting alleen voor 2 volwassenen geldt.
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 16:08:

Ja, okee.... ik begrijp dat het voor de single vervelend is (vind ik zelf ook).

Maar ik kreeg even de indruk dat de reisorganisaties (het bedrijfsleven) er van langskregen. Dat kan ik als liberaal uiteraard niet goed verkroppen.

Ach, doe niet zo vervelend, vent. Je wilde over single issues praten, dit is toch een single issue? Wat liberaal zijn daarmee te maken heeft snap ik echt niet, want je uitleg klopt niet eens.

Magoe, I'm outta here.
Am Yisrael Chai!
@Fashion: kun je die tijd (weken gegoogled) waarmee je misschien wat geld uitspaart niet beter investeren in je werk en/of het verhogen van je arbeidsproductiviteit? Volgens mij levert dat veel meer op.....
Toch nog even: ik heb heel veel in mijn eentje op de bonnefooi gereisd en hotels zelf berekenen die eenpersoonstoeslag echt niet. En ook vliegmaatschappijen hanteren geen andere prijzen voor alleenreizenden of samenreizenden.

De enige reden dat reisorganisaties wel die achterlijke toeslagen berekenen is omdat even aantallen makkelijker te vullen zijn en ze dus kans hebben om alsnog al hun ingekochte plekken kwijt te raken. Omdat er inderdaad meer stellen reizen dan singles.

Maar waarom reizen ook singles maar vaker als stel dan gewoon in hun eentje als ze er zin in hebben? O.a. omdat ze het dan tenminste kunnen betalen.

Het is dus een soort vicieuze cirkel.
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 16:12:

@Fashion: kun je die tijd (weken gegoogled) waarmee je misschien wat geld uitspaart niet beter investeren in je werk en/of het verhogen van je arbeidsproductiviteit? Volgens mij levert dat veel meer op.....Gast, ik heb waarschijnlijk een betere baan dan jij.
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 16:12:

@Fashion: kun je die tijd (weken gegoogled) waarmee je misschien wat geld uitspaart niet beter investeren in je werk en/of het verhogen van je arbeidsproductiviteit? Volgens mij levert dat veel meer op.....

Wel ontopic blijven he G

Anyway... ik snap FV's punt wel, want er wordt onderscheid gemaakt, en dat voelt oneerlijk.

Wat ik, bij het zoeken van een vakantie vorig jaar, vervelend vond, was dat je, als je samen bent, gewoon lekker op vakantie kunt zonder een stickertje opgeplakt te krijgen. Als je in je eentje op vakantie gaat, kun je niet gewoon op vakantie. Dan ben je namelijk een 'alleengaande' .

Ik kreeg sterk de indruk dat dit alleen gedaan wordt om het woord 'single' te vermijden (je hebt ook 'singlesreizen', die volgens mij dan weer de naam hebben 'voor als je op zoekt bent'), maar het voelde toch beladen en stom.

Ik wilde gewoon op vakantie. Alleen.
Peas on earth!
Ja, dat is ook zoiets stoms inderdaad, PrinsesopdeErwt. Alsof je behoefte aan vakantie ineens veranderd omdat je geen relatie hebt, en alsof je op vakantie per se behoefte hebt aan andere mensen uit jouw minderheid.
Am Yisrael Chai!
@Fashin: huh? wat heeft mijn of jouw baan ermee te maken?

En als je zo'n goede baan hebt, dan wordt mijn punt alleen maar meer valide. Namelijk dat de weken die jij zegt kwijt te zijn aan googlen, beter in werk geinvesteerd zouden kunnen worden. Van dat geld kun je vervolgens makkelijk die paarhonderd euro extra lappen.

(Overigens lijkt het me kras dat jouw baan zo goed is dat je, zonder mijn baan te kennen, al weet dat die baan van jouw beter is. Waarom beroof je jezelf met zo'n superbaan dan van het genot van een vakantie, alleen om een klein bedrag? Dit doet me toch erg vermoeden dat jouw baan helemaal niet beter is dan de mijne....)
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:28:

Ik wil even de indruk wegnemen dat ik heel onpopulair zou zijn bij vrouwen.

Ik heb verschillende langdurige, liefdevolle relaties gehad. En ook vaak met vrouwen gezoend of zelfs nog intiemere ervaringen mee gedeeld....

Ik zou mijn populariteit inschatten als gemiddeld en wellicht zelfs iets bovengemiddeld!

Zooooo.. vaak met vrouwen gezoend!! En zelfs nog intiemere ervaringen... Casanova!
Dat heet principe Geleerd....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:48:

(Overigens zou ik best eens, zonder te hengelen, met een gezellige vrouw van dit forum, op vakantie willen op kosten te sparen.)

En nee: er hoeft GEEN seks tegenover te staan.Waarom niet met een gezellige man dan?
Het gekke is dar zelfs toen ik WEL een relatie had toch ook graag alleen op vakantie ging (ik ging dan gewoon 2x, 1 x alleen en 1x met lief) en heb eerlijk gezegd het hele probleem nooit zo ervaren.

Ik boekte een ticket, stapte op het vliegtuig en zag op plaats van bestemming wel hoe en waar ik naartoe ging.

Of gelden die hogere prijzen voor hotel vakanties?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:bitterandsweet schreef op 04 augustus 2008 @ 16:25:

Zooooo.. vaak met vrouwen gezoend!! En zelfs nog intiemere ervaringen... Casanova!
*denkt dat Geleerd sommige dingen iets minder serieus moet nemen*

En inderdaad FV, alsof ik per sé op zoek was naar een vakantie om samen met andere 'alleengaanden' uit te huilen.... . Ik wilde gewoon op vakantie, en wilde geen uitzondering zijn, geen bijzonderheid. Gewoon een leuke vakantie hebben!

Moet trouwens zeggen dat dat uiteindelijk wel lukte. Belandde met een zeilvakantie op een boot met 2 stellen en vier mensen die individueel geboekt hadden, en daar lag gelukkig geen enkele nadruk op het 'alleengaanden'-gebeuren.
Peas on earth!
quote:Summerdance schreef op 04 augustus 2008 @ 16:27:

Of gelden die hogere prijzen voor hotel vakanties?Ja, als je in je eentje een tweepersoonskamer bezet houdt betaal je daar een toeslag voor. Het geldt inderdaad niet als je alleen een losse vlucht boekt.
Gaat graag eens met Geleerd een weekje op vakantie.. schikt het je in Oktober ?

Ik wil graag naar zon zee strand .. Caribbean ?
@Vleer: nou, laten we niet te hard van stapel lopen.... ik stel voor: eerst een keertje een drankje doen, en als dat goed verloopt neem ik je graag op vakantie!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 16:24:

@Fashin: huh? wat heeft mijn of jouw baan ermee te maken?

En als je zo'n goede baan hebt, dan wordt mijn punt alleen maar meer valide. Namelijk dat de weken die jij zegt kwijt te zijn aan googlen, beter in werk geinvesteerd zouden kunnen worden. Van dat geld kun je vervolgens makkelijk die paarhonderd euro extra lappen.

(Overigens lijkt het me kras dat jouw baan zo goed is dat je, zonder mijn baan te kennen, al weet dat die baan van jouw beter is. Waarom beroof je jezelf met zo'n superbaan dan van het genot van een vakantie, alleen om een klein bedrag? Dit doet me toch erg vermoeden dat jouw baan helemaal niet beter is dan de mijne....)

Joh, wat zit je nou vervelend te doen, mafkees? Ik ben de eerste die serieus op jouw topic reageert, waardoor anderen ook serieus zijn gaan reageren, ik heb de angel aangesproken op haar rare opmerking jegens jou, en vervolgens ga jij hier een beetje ruzie lopen zoeken en me lopen beledigen?

Wat mijn baan ermee te maken heeft weet ik inderdaad niet, ik was dan ook niet degene die mijn baan in de discussie over SINGLE (remember?) en op vakantie gaan betrok. Dat was jij, hoor.

Ik heb inderdaad een goede baan, maar heb - meestal zo als je single bent - geen financieel vangnet van nog iemand in huis die ook een salaris verdient voor als het jouwe een keer om wat voor reden dan ook op is. Bovendien heb ik ook de volledige veramtwoordelijkheid voor een kind dat ook al niet gratis is.

Mag ik me dan drukmaken over het feit dat mijn kind een weekje plezier geven mij altijd meer kost in geld dan de buren die met zijn tweeën een kind hebben? Terwijl het mij ook al meer kost in energie en tijd en dat soort dingen?

Waar mijn zoons vriendjes met twee ouders die beiden een salaris hebben twee keer op vakantie gaan in een schooljaar, kan ik voor hetzelfde bedrag dat zij voor twee vakanties betalen maar 1 keer op vakantie. Dat vind ik zuur en krom, ik gun mijn kind namelijk ook die twee vakanties.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven