Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:26:

@Ivy: wanneer het b.v. zou gaan over de vakantiebestemming dit jaar, dan is dat wij mij betreft niet specifiek genoeg over "het leven als single".

Tenzij je er echt de draai aangeeft dat je geen vakantiepartner kunt vinden omdat iedereen met zijn/haar partner gaat, en dat jij het daardoor als single lastig hebt.Maar da's toch sneu? Dat zijn dus mensen die zich maar half voelen zolang ze geen partner hebben. Ze vergeten dat ze zelf een volwaardig individu zijn als ze alleen dingen willen ondernemen als ze een aanhangsel mee kunnen nemen.
Ik wil even de indruk wegnemen dat ik heel onpopulair zou zijn bij vrouwen.

Ik heb verschillende langdurige, liefdevolle relaties gehad. En ook vaak met vrouwen gezoend of zelfs nog intiemere ervaringen mee gedeeld....

Ik zou mijn populariteit inschatten als gemiddeld en wellicht zelfs iets bovengemiddeld!

@Fashion: bij speeddaten is het zeker niet zo dat er een ongelijke verdeling is hoor... de keren dat ik het heb gedaan waren de groepen echt even groot.
quote:yasmijn schreef op 04 augustus 2008 @ 15:22:

[...]

En bij mij was het in de eerste 5 sec al raak. Maar het liep een jaar later erg fout af.

Dus ik weet daar verder ook niks van.Ik ben wellicht erg cynisch over internetdaten, maar ik geloof er echt totaal niet in. Heb zelf dus ook twee whatevers via internet gehad, en met beide dacht ik dus "ja, op jou zou ik het wel kunnen". Was ik hen echter in de kroeg tegen gekomen had ik het er ook wel op gekund, maar dan was het daar waarschijnlijk bij gebleven. Door de setting van dat internetdaten ga je mijns inziens veel te snel het hele relatiegedoe aan een contact vasthangen. In de regel heb je al gemaild etcetera over wat je van een full blown relatie verwacht, je hebt elkaar en jezelf wijsgemaakt dat je ook echt op zoek bent naar Een Relatie, dus als je dan ook nog eens op de ander valt is het bijna zo alsof je dan ook gedwongen bent om direct die relatie aan te gaan. en dat doe je dan ook vaak, om er na kortere of langere tijd achter te komen "hmmm, als dit contact wat natuurlijker was verlopen, dan was ik al na 3 weken op je afgeknapt".
Am Yisrael Chai!
@Elni: mensen mogen hier zowel met sneue verhalen als met bemoedigende verhalen komen, zoals ik het zie.

Sommigen zullen zich idd incompleet en inferieur voelen als single, anderen zullen zich helemaal volwaardig voelen of zelfs gebonden mensen met mededogen bekijken (vanwege hun burgerlijke leven en hun gebrek aan avontuur). Laten we juist dit soort visies en ervaringen uitwisselen!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:26:

@Ivy: wanneer het b.v. zou gaan over de vakantiebestemming dit jaar, dan is dat wij mij betreft niet specifiek genoeg over "het leven als single".

Tenzij je er echt de draai aangeeft dat je geen vakantiepartner kunt vinden omdat iedereen met zijn/haar partner gaat, en dat jij het daardoor als single lastig hebt.

oh, breek me de bek niet open over vakanties! Een van mijn grootste singlefrustraties is dat ik godverdegodver als single ALTIJD méér betaal dan een heel gezin van 4 personen. Dáár zouden ze nou eens wat aan moeten doen, het is toch te zot voor woorden dat je als single niet ook gewoon een leuke last minute voor een prikkie kan boeken. Alsof je niet alleen op vakantie mag ofzo, grrrrrrrrrrrrr.

*sorry, even ranten*
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:28:

Ik wil even de indruk wegnemen dat ik heel onpopulair zou zijn bij vrouwen.

Hoe kom je erbij dat die indruk hier is? En vanwaar de behoefte om dta recht te zetten?
@ speeddating: ik heb het vorig jaar een keer gedaan, was best leuk. Ook een paar leuke contacten aan overgehouden maar niets blijvends.

Dat er altijd meer vrouwen zijn dan mannen : Ik krijg nog steeds mail van die organisatie en ze roepen regelmatig mannelijke kandidaten op omdat ze er te weinig hebben. Dan mag je als man gratis naar zo'n avond toe.

Wel weer grappig: de mannen komen allemaal alleen, de vrouwen in groepjes.

Als je serieus of niet serieus op zoek bent, of als je gewoon een leuke avond wilt hebben: het is best grappig. En je kan gewoon met 20 vrouwen of mannen gaan praten zonder dat iemand je afpoeiert. Niets engs aan dus.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
@Fashion: merk je dat mannen met minder lust in hun ogen naar je kijken als je je kind bij je hebt? Een vriendin van me merkte laatst op (ze is single moeder) dat mannen veel minder belangstelling voor haar hebben (tenzij ze haar kind toevallig eens thuislaat....)

Ze voegde er bitter aan toe dat alleenstaande mannen met een kindje juist bosjes vrouwen aantrekken....
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 15:32:

[...]

oh, breek me de bek niet open over vakanties! Een van mijn grootste singlefrustraties is dat ik godverdegodver als single ALTIJD méér betaal dan een heel gezin van 4 personen.Dat vind ik vooral het frustrerende aan singl eouder zijn. Probeer eens een reisje Disneyland te boeken voor jezelf en je kind. Lukt je alleen als je het dubbele!! betaald.
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2008 @ 15:28:

[...]

Maar da's toch sneu? Dat zijn dus mensen die zich maar half voelen zolang ze geen partner hebben. Ze vergeten dat ze zelf een volwaardig individu zijn als ze alleen dingen willen ondernemen als ze een aanhangsel mee kunnen nemen.

Eensch. Of dat mensen zeggen: Echt? Ga je alleeeeeeeeeeeeeen? Wat knap!

Puh-lease, ik woon toch ook alleen, waarom zou ik dan in Timboektoe ineens niet meer kunnen eten zonder een andere volwassene erbij, als ik dat thuis ook kan?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 15:32:

[...]

oh, breek me de bek niet open over vakanties! Een van mijn grootste singlefrustraties is dat ik godverdegodver als single ALTIJD méér betaal dan een heel gezin van 4 personen. Dáár zouden ze nou eens wat aan moeten doen, het is toch te zot voor woorden dat je als single niet ook gewoon een leuke last minute voor een prikkie kan boeken. Alsof je niet alleen op vakantie mag ofzo, grrrrrrrrrrrrr.

*sorry, even ranten*Ach, dat gezin moet dan nog altijd vier keer dat prikkie betalen (uit 1 of anderhalf inkomen, en los van kinderkorting). Wil je met ze ruilen ?
@Fashin: het lijkt me dat doelbewuste discriminatie (d.w.z.: zonder bedrijfs-economisch oogmerk) in de private sector nauwelijks voorkomt. Het bedrijfsleven staat namelijk bloot aan de wetten van 'survival of the fittest', waardoor bijgeloof, irrationaliteit en mismanagement worden uitgeroeid, en alleen de meest klantvriendelijke en meest dienstverlenende bedrijven overblijven.
quote:Donkeyshot schreef op 04 augustus 2008 @ 15:32:

Dat er altijd meer vrouwen zijn dan mannen is niet waar: het is vaak juist andersom. Ik krijg nog steeds mail van die organisatie en ze roepen regelmatig mannelijke kandidaten op omdat ze er te weinig hebben. Dan mag je als man gratis naar zo'n avond toe.Dus zijn er meer vrouwen dan mannen.....
quote:IvyRosa schreef op 04 augustus 2008 @ 15:33:

[...]

Dat vind ik vooral het frustrerende aan singl eouder zijn. Probeer eens een reisje Disneyland te boeken voor jezelf en je kind. Lukt je alleen als je het dubbele!! betaald.Ja precies, dat bedoel ik. Kind betaalt de volle mep voor een volwassene, en in totaal ben ik dan méér kwijt dan een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen, daar kan ik zo kwaad van worden. Ik WIL helemaal niet altijd een ander gezin mee moeten vragen om ook eens op vakantie te kunnen, ik wil gewoon met mijn eigen gezinnetje, net als al die andere mensen.
Am Yisrael Chai!
quote:Xander68 schreef op 04 augustus 2008 @ 15:35:

[...]

Dus zijn er meer vrouwen dan mannen..... Je hebt gelijk ( Maar dat lost de organisatie dus op door extra mannen te werven).
@Fashion: je wordt toch niet gedwongen tot transacties? Het lijkt me normaal dat een bedrijf jou een voorstel mag doen en dat jij dat voorstel mag weigeren of accepteren. Ook mag je op zoek naar andere voorstellen bij andere bedrijven. Dit marktmechanisme is het fundament van onze Westerse beschaving.
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 15:36:

[...]

Ja precies, dat bedoel ik. Kind betaalt de volle mep voor een volwassene, en in totaal ben ik dan méér kwijt dan een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen, daar kan ik zo kwaad van worden. Ik WIL helemaal niet altijd een ander gezin mee moeten vragen om ook eens op vakantie te kunnen, ik wil gewoon met mijn eigen gezinnetje, net als al die andere mensen.Idem. Alsof je als single met kind ineens geen gezin meer bent
quote:Donkeyshot schreef op 04 augustus 2008 @ 15:34:

[...]

Ach, dat gezin moet dan nog altijd vier keer dat prikkie betalen (uit 1 of anderhalf inkomen, en los van kinderkorting). Wil je met ze ruilen ?

Nee, dat is dus niet zo, als je alleenstaande ouder bent. Een last minute prijs en dingen als kinderkortingen gelden alleen als je met minimaal 2 volwassenen bent.

Dus ik betaal altijd evenveel of zelfs meer dan wat gezinnen betalen, dat heb ik al meermaals uitgezocht. En speciale eenouder-reizen zijn ook altijd duurder dan de gewone reizen naar precies dezelfde bestemming. Net zoals single groepsreizen naar whatever bestemming ook duurder zijn dan die bestemming als je die gewoon als stel bij het reisbureau boekt. Afzetterij man.
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:38:

@Fashion: je wordt toch niet gedwongen tot transacties? Het lijkt me normaal dat een bedrijf jou een voorstel mag doen en dat jij dat voorstel mag weigeren of accepteren. Ook mag je op zoek naar andere voorstellen bij andere bedrijven. Dit marktmechanisme is het fundament van onze Westerse beschaving.

Nee, ik word inderdaad niet gedwongen en dus ga ik gewoon niet op vakantie. Want ik kan me dat gewoon niet permitteren met dat ene salaris, om daar voor twee mensen de volle mep voor te betalen zonder alle kortingen die mensen met twee salarissen wel krijgen.

Maar goed, laat ik dit topic niet volspammen met mijn frustratie, want het zit me echt hoog dus ik zou nog wel even door kunnen gaan. Doe ik maar niet .
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 15:42:

[...]

Maar goed, laat ik dit topic niet volspammen met mijn frustratie, want het zit me echt hoog dus ik zou nog wel even door kunnen gaan. Doe ik maar niet .Mag wel, zit met dezelfde frust En het gaat tenslotte over de gevolgen van het single zijn
@Fashin: afzetterij? Wat jij eigenlijk zegt is dat de winstmarges zo groot zijn in deze branche (reizen voor singles) dat er ruimte is voor toetreding op deze markt. Als dat zo is, dan is het probleem snel verholpen, en zullen de prijzen binnenkort gaan dalen. Misschien kun je zelf zo'n bedrijf beginnen.

Maar misschien zie jij over het hoofd dat er extra kosten zijn (specifieke marketingkosten, een kleiner aanbod van klanten, etc.) waardoor er een logische verklaring is dat de prijzen hoger liggen. Het is een ander product (anders zou je wel de goedkopere reis voor niet singles nemen), en dus is het logusch dat er een andere prijs is.

Afzetten' is een contradictio in terminis in de private sector. Afzetting is echter zeer gebruikelijk in onze omgang met de overheid die ons, geheel tegen onze wil in, enorme bedragen ontneemt om er allerlei onzinnige diensten van te leveren.
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 15:39:

Net zoals single groepsreizen naar whatever bestemming ook duurder zijn dan die bestemming als je die gewoon als stel bij het reisbureau boekt. Afzetterij man.

Nee hoor, ik ben vaak zat met organisaties als Baobab, Djoser, Koning Aap, Shoestring e.d. meegegaan en daar betaal je als single precies even veel als wanneer je samen als stel boekt. Je wordt dan alleen wel met iemand anders op een kamer ingedeeld, maar dat is vaak ook juist erg gezellig.

Ik ga wel zonder kind op reis, daar kan ik dan weer niets over zeggen.
(Overigens zou ik best eens, zonder te hengelen, met een gezellige vrouw van dit forum, op vakantie willen op kosten te sparen.)

En nee: er hoeft GEEN seks tegenover te staan.
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 15:32:

@Fashion: merk je dat mannen met minder lust in hun ogen naar je kijken als je je kind bij je hebt? Een vriendin van me merkte laatst op (ze is single moeder) dat mannen veel minder belangstelling voor haar hebben (tenzij ze haar kind toevallig eens thuislaat....)

Ze voegde er bitter aan toe dat alleenstaande mannen met een kindje juist bosjes vrouwen aantrekken....

Ik had deze posting gemist. Sinds ik moeder ben let ik niet zo erg meer op hoe mannen naar me kijken, eerlijk gezegd. Ik merk wel dat er een ander sóórt mannen op me af komt die vroeger niet op me af kwamen, vroeger trok ik echt de bad boys aan, tegenwoordig heb ik dan ineens ook sjans op het schoolplein van - in mijn ogen - een saaie lul.

Wel geloof ik dat jouw vriendin gelijk heeft: dat het voor mannen als aantrekkelijker gezien wordt als ze vader zijn ( het aaaaah... wat issielief met die beeb op zijn buik - effect).

Maar het grootste probleem qua daten zit volgens mij bij mijzelf, ik doe er moeilijker over sinds ik een kind heb, ik sta er nauwelijks nog voor open en kap bijvoorbeeld contact met veel jongere mannen af omdat ik hen niet wil opzadelen met al die dingen die bij het leven met een kind komen kijken, of wil mijn kind niet confronteren met die leuke spannende geile bad boy dus dat kap ik ook af, en ik heb zelf geen zin in gescheiden vaders met al hun ellende dus dat kap ik óók al af.

De vijver is dus inderdaad wel veel kleiner geworden.
Am Yisrael Chai!
quote:Capibara schreef op 04 augustus 2008 @ 15:47:

[...]

Nee hoor, ik ben vaak zat met organisaties als Baobab, Djoser, Koning Aap, Shoestring e.d. meegegaan en daar betaal je als single precies even veel als wanneer je samen als stel boekt. Je wordt dan alleen wel met iemand anders op een kamer ingedeeld, maar dat is vaak ook juist erg gezellig.

Ik ga wel zonder kind op reis, daar kan ik dan weer niets over zeggen.Ja, dat weet ik wel, maar ik bedoelde eigenlijk dat een georganiseerde groepsreis altijd duurder is dan precies dezelfde bestemming(en) zonder de groepsreis. En als single zal je sneller met zo'n groepsreis meegaan dan als stel, dan heb je immers elkaar om die excursie ter plekke te boeken en niet alleen te hoeven gaan.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven