Stinkende dekbedovertrekken

25-01-2015 18:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn bed verschoont. Een overtrek gepakt wat denk ik een maand of 2 in de kast heeft gelegen. Ik laat de overtrekken juist altijd extra lang drogen eer ik ze opvouw, maar hij STONK. Vies, muf. Dit merk ik wel vaker.

Iemand een truc hier tegen???
Is het de lucht van je huis?

Misschien iets van een geurtje in de kast zetten?
Heb het ook als ze te lang in de kast hebben gelegen, gewoon opnieuw wassen. Je zou zo'n geurbuideltje van Robijn er tussen kunnen leggen.
Nee, verder stinkt niks uit de kast. Kleren ook niet. Echt alleen die dekbedden
Minder overtrekken op voorraad hebben, dan hoeven ze ook niet zo lang in de kast te muffen voor je ze in gebruik neemt. Of je bed wat vaker verschonen. Of de boel buiten even laten luchten voor je het op je bed gooit.
Misschien toch nog niet droog genoeg toen je ze vouwden?
Nou ja.. dat dus..
Gewoon nog een keer wassen. Ik doe het makkelijk, 's ochtends haal ik om de week de hele meuk eraf, in de wasmachine, droger en dan gaat alles er weer op. Net zo lang tot ik genoeg krijg van steeds dezelfde kleur.
verba volant, scripta manent.
quote:bloosje schreef op 25 januari 2015 @ 18:16:

Misschien toch nog niet droog genoeg toen je ze vouwden?

Daar zat ik ook aan te denken.

Een keertje heet wassen misschien?
Doe je ze in de droger? Ik heb het soms ook nl. Ik doe ze in de droger en soms ligt hij daar dan nog best lang gewoon in. En als hij dan niet helemaal goed droog was (bv vanwege opgefrommelde stukken of omdat het in elkaar gedraaid zat) gaat dat muf ruiken. Meteen uit de droger halen en de droger niet te vol hebben zitten, is hier dus de oplossing
Hangen ze te drogen aan een wasrek en weet je echt zeker dat ze goed droog waren?

Lijkt mij nl dat ze niet goed droog zijn, wat iemand anders ook al zei.

Ik heb hier van die geurbuidels in de kast liggen en heb er nooit last van, dus misschien is dat een optie voor je om te proberen.
Mijn vriend zijn oplossing: Pas wassen als je ze nodig hebt! Mannen-logica...
quote:thistle schreef op 25 januari 2015 @ 19:15:

Mijn vriend zijn oplossing: Pas wassen als je ze nodig hebt! Mannen-logica...

En hoe ziet hij dat praktisch voor zich? Gigantische wasmanden zullen dat worden...
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 januari 2015 @ 19:17:

[...]

En hoe ziet hij dat praktisch voor zich? Gigantische wasmanden zullen dat worden...

Ik heb het even nagevraagd: vies in de kast leggen en dan eruit halen en wassen als je het nodig hebt. Hij benadrukt nog dat dit niet opgaat voor zijn boxers.

Hij kan gelukkig wel goed koken, opruimen en mijn auto fixen
quote:thistle schreef op 25 januari 2015 @ 19:15:

Mijn vriend zijn oplossing: Pas wassen als je ze nodig hebt! Mannen-logica...Dat vind ik nog een aardig doordachte oplossing. Ik denk als ik het aan mijn vriend zou overlaten, dat nooit wassen of uberhaupt geen lakens gebruiken zijn oplossing zou zijn
quote:thistle schreef op 25 januari 2015 @ 19:24:

[...]

Ik heb het even nagevraagd: vies in de kast leggen en dan eruit halen en wassen als je het nodig hebt. Hij benadrukt nog dat dit niet opgaat voor zijn boxers.

Hij kan gelukkig wel goed koken, opruimen en mijn auto fixen

Gatverdarrie, dat gaat helemaal muf ruiken in de kast en gaat dan de hele kast door, lijkt mij.

Dan heb je ook nog eens muf ruikende kleren.

Niet echt logisch dus
quote:OldWood schreef op 25 januari 2015 @ 19:26:

[...]

Gatverdarrie, dat gaat helemaal muf ruiken in de kast en gaat dan de hele kast door, lijkt mij.

Dan heb je ook nog eens muf ruikende kleren.

Niet echt logisch dus Mannenlogica he. Maar je snapt wel wie er hier de was doet!
quote:thistle schreef op 25 januari 2015 @ 19:33:

[...]

Mannenlogica he. Maar je snapt wel wie er hier de was doet!
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
quote:thistle schreef op 25 januari 2015 @ 19:33:

[...]

Mannenlogica he. Maar je snapt wel wie er hier de was doet! dat begrijp ik heel goed.
Ik zou eerder zeggen dat die dekbedovertekken aan vervanging toe zijn.

Aan de andere kant: een kookwas op 90 graden met soda en azijn wil hier wel eens helpen tegen muffe luchtjes van handdoeken, keukentextiel en lakens en zo. Maar gemiddeld genomen wordt beddengoed hier om de 2 jaar vervangen.
Misschien wat wasluis in de machine? soms lijkt het fris als het er uit komt maar gaat het na een tijd toch muf ruiken. Te vochtig kan ook idd.
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 januari 2015 @ 18:16:

Minder overtrekken op voorraad hebben, dan hoeven ze ook niet zo lang in de kast te muffen voor je ze in gebruik neemt. Of je bed wat vaker verschonen. Of de boel buiten even laten luchten voor je het op je bed gooit.

Ik weet niet hoor, maar ik heb een set in katoen voor de zomer, jersey voor lente en herfst en flanel voor de winter. Als ik nou over een week of drie-vier het jersey uit de kast trek, dan heeft dat daar al 3 maanden gelegen maar ruikt dan gewoon fris hoor. En nog weer drie maanden later haal ik dan de zomerset eruit, en die heeft dan een half jaar in winterslaap gelegen, maar ruikt ook gewoon naar frisse wind en wasmiddel.

Ik was overtrekken overigens wel redelijk vaak op 90 graden. Ik gebruik geen wasverzachter en als het even kan, laat ik het buiten drogen. De droger staat, als ie niet in gebruik is, open. Sowieso gebruik ik die zo weinig mogelijk, omdat ik het niet echt geweldig fris vind ruiken. Mijn moeder wast alles op 30 graden, maar strijkt vervolgens de hele boel. Zij heeft ook geen last van geurtjes in het beddengoed, terwijl de handdoeken echt niet fris zijn .

Dus ik gok erop dat het toch iets met temperatuur-wasluis-lucht te maken heeft.
quote:tantejo schreef op 25 januari 2015 @ 20:02:

Ik zou eerder zeggen dat die dekbedovertekken aan vervanging toe zijn.

Aan de andere kant: een kookwas op 90 graden met soda en azijn wil hier wel eens helpen tegen muffe luchtjes van handdoeken, keukentextiel en lakens en zo. Maar gemiddeld genomen wordt beddengoed hier om de 2 jaar vervangen.

Om de 2 jaar?? Wat doe jij ermee dan? Ik heb laatst overtrekken weggegooid, omdat er echt gaten in kwamen langs de bovenrand. Maar die waren echt al 9 jaar oud. En ik wissel om de 2 weken en heb er 2 die ik afwissel eigenlijk. Die vind ik het prettigst. Waren ook zowat tegelijk stuk

Soda mag trouwens niet bij een aluminium trommel. Dat tast het aluminium aan.
quote:Exces schreef op 25 januari 2015 @ 22:10:

[...]

Ik weet niet hoor, maar ik heb een set in katoen voor de zomer, jersey voor lente en herfst en flanel voor de winter.Er gaat een wereld voor me open

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven