Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Youp, zo blijkt uit de docu, is dus een harde werker.

quote:calvijn1 schreef op 21 oktober 2010 @ 12:59:

Ik hoop dat jullie mij weer kunnen helpen.

Jááá'ren geleden was er een 'docu' bij Vinger aan de Pols waarin een meisje werd gevolgd (Anjo?) dat leukemie had.

Haar ouders kregen speciaal voor haar een tweede kindje dat als beenmergdonor moest dienen.

Die uitzendingen hebben veel indruk op mij gemaakt en vraag me af hoe het eigenlijk allemaal afgelopen is.

Zegt iemand dat verhaal iets?Vanavond een terugblik op dit verhaal!
Karma, en alles komt goed
100 dagen van Anjo
quote:ADM schreef op 06 januari 2015 @ 21:12:

[...]

Vanavond een terugblik op dit verhaal!

Ik weet het, bedankt voor de tip

Heb vanmorgen eindelijk de docu gevonden en terug gekeken. Nog steeds erg indrukwekkend.

Ben benieuwd hoe het met haar is
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:labellei schreef op 30 december 2014 @ 20:51:

[...]

Kijk ik bewust niet naar. Dat ga ik écht niet trekken vrees ik. Bij het "voorstukje" huil ik al tranen met tuiten.

Ik ga vanavond wél kijken naar 2Doc "Roderik is minder ver van Daan"

"De vader van Roderik is manisch depressief. Hij liet het gezin achter met grote schulden toen Roderik 9 jaar was. Roderik wil weten wat er is gebeurd en spoort zijn vader op."

NPO 2, 22.50 uur

http://www.volkskrant.nl/ ... maiType=HYPERD&__gda__=st=1419968755~exp=1419968765~acl=%2ffilm%2froderik-is-minder-ver-van-nd ve%7ea3819092%2f%3fakamaiType%3dHYPERD%26__gda__%3d%2a~hmac=05ca5610b30801ecd443036e6125bb988d128154cb2680006026b60c82624cbdVond ver van Daan inderdaad een hele indrukwekkende docu!
Calvijn ik ook. Het verhaal had op mij ook heel veel indruk gemaakt. Ik kan de docu helaas niet afkijken... hij blijft haken. Probeer het morgen. Nu eerst de terugblik.
Het gezin is niet veel leed bespaard gebleven zeg 😢
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nou, inderdaad. Heftig zeg!

Ik heb 'deel 1' nog nooit gezien, maar ik ga zeker kijken!

Zo knap hoe die mensen zich staande hebben weten te houden in het leven.

Dan realiseer je je weer wat er echt toe doet in het leven...
Dat waren mijn gedachten ook. Pfff heftig.

Mooi die vriendschap die is ontstaan.

Ik had gehoopt op meer diepgang. Maar ook wel begrijpelijk dat ze het zo hebben gedaan.

Respect voor deze familie. Wat een kracht.
Ik ben ook heel benieuwd naar volgende week.
Nou, inderdaad! Ik ga ook zeker weer kijken!
Zit nu De Slag om London te kijken, erg indrukwekkend.
TVP en weet iemand waar The Job van Didier Cros nog te zien is? Wou m al een keer kijken, maar net gemist.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ik heb ook gezocht maar kon hem ook niet vinden.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Zeitgeist!

Je hebt er meerdere delen van.

Het is wel een redelijk heftig en confronterend.

Het heeft te maken met geloof, de aanslagen, maar ook de huidige wereld en het enecomische systeem.

Laat me weten als je hem hebt gekeken, hoe je het vond!
The (dead mothers) club.

Die komt bij mij wel even binnen zeg......
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Supersize me.

een man gaat dan 30 dagen alleen maar mcdonalds eten en maakt daar een docu over.

gaat over wat het met hem doet op lichamelijk niveau maar ook op het geestelijk vlak bemerkt hij dan veranderingen. hij wordt depri en zo.

ik heb het gezien op youtube maar zag het ook voorbij komen op netflix. uitermate interessant.
Net superzise me gekeken. Gatver! Gelukkig hou ik er niet van maar wat slecht is het.

Blijkt wel als hij ervan moet kotsen en ook eng hoe snel je er dus verslaafd aan bent
Als je supersize hebt gekeken bekijk dan ook de andere docu over fastfood restaurants.

https://www.youtube.com/watch?v=Fqn-Xe_2iCw
quote:nina1966 schreef op 24 januari 2015 @ 20:15:

Als je supersize hebt gekeken bekijk dan ook de andere docu over fastfood restaurants.

https://www.youtube.com/watch?v=Fqn-Xe_2iCwga nu kijken
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Maar 30 dagen achterelkaar hetzelfde eten is toch nooit goed.

Onzinnige documentaire.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

The dive. Heb het opgezocht naar aanleiding van het nieuws dat Jennifer lawrence in de verfilming een hoofdrol zal vertolken.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hun leven in de waagschaal leggen voor een sport, hobby, passie whatever.
Ja en?
quote:Joycemm schreef op 29 december 2014 @ 20:46:

Heb niet het hele topic gelezen dus wie weet is hij al eens genoemd, maar toch zeker de moeite waard: "Moeders springen niet van flats". Over een moeder die -uiteindelijk, na veel depressiviteit en narigheid- van een flat is gesprongen. Haar dochter verteld het hele verhaal. Erg indrukwekkend! Als je op de titel googlet vind je hem wel.

Ja heb ik destijds ook de link van hier gepost.

Gister was er een heftige docu; http://www.npo.nl/ik-laat-je-gaan/24-01 ... ON_1233678 . Ik vond het zeer aangrijpend.

Ik laat je gaan;

De zeventwintigjarige Sanne lijdt aan een borderline-persoonlijkheidsstoornis, chronische depressie en slapeloosheid. Na negen jaar intensieve behandeling zonder resultaat heeft ze besloten niet langer te willen leven. Omdat ze niemand wil traumatiseren met haar dood kiest ze voor zelfeuthanasie, een humane manier van zelfdoding. Ze brengt haar vader op de hoogte van haar doodswens om hem de kans te geven afscheid te nemen. We zien Sanne in haar laatste weken, waarin ze toeleeft naar de dag waarop ze haar lang gezochte rust zal vinden. Als ze de foto’s op haar moodboard bekijkt zegt ze zonder spijt: “Ik heb echt wel een mooi leven gehad.” Sanne is 24 maart jl. overleden. Ik laat je gaan is een korte documentaire over het zelfbeschikkingsrecht van psychiatrische patiënten, het verlangen naar rust en misschien wel het grootste offer dat een vader kan maken uit liefde voor zijn kind. Ik laat je gaan werd geselecteerd voor de IDFA Student Competition en de Short Documentary Official Competition van het Environmental International Film Festival in Parijs.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:nina1966 schreef op 24 januari 2015 @ 20:15:

https://www.youtube.com/watch?v=Fqn-Xe_2iCw

Durf ik niet meer

Was echt misselijk na super site me
Ik vraag me dan wel af hoe dit dan precies gaat. Wel ontzettend aangrijpend.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven