Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
hai dames,

Ben ik weer even snel v.a. mijn werk...

Reageer later meer... Was erg druk de afgelopen dagen.

Drew lijkt me ook leuk om hyves vrienden te worden. Sta je al aangemeld bij het clubje???

Woesel. Als je af en toe nog leest... Erg jammer dat je weg bent... Ik wens je veel sterkte. Wat het ook is... Hoop dat je er hoe dan ook sterker uit komt.

Ik voel me prima... misselijkheid is pas sinds een weekje echt over... dus pas v.a. 16/17 weken... Zo lang kan het dus helaas duren... Woensdag alweer 18 weken. Echt niet te geloven...

De laatste dagen voel ik het helaas niet meer... maakt me wat onzeker maar er kan niet veel aan de hand zijn.. Ligt ook aan waar mijn placental ligt... volgende week verloskundige hartje luisteren en week daarop de 20 weken echo!!

Lente... voor jou is het spannend dus of het een nod of od wordt??

Ik duim voor je. En voor de anderen natuurlijk!

lfs, Nikiet
Pluk de dag!
Hallo

Ik kon vanuit mijn werk ineens niet meer op het forum komen, vreemd. Zal het morgen nog eens proberen.

Na 4 goede dagen zonder misselijk te zijn had ik gehoopt ervanaf te zijn....maar vandaag werd ik even lekker met mijn neus op de feiten gedrukt. Voelde me goed en was lekker aan het werk, om 11.30 werd ik ineens niet lekker. Dacht echt bij mezelf "huh word ik nou weer misselijk?" Snel naar de wc en jahoor....in de prullenbak weer overgegeven.

Daaarna heb ik dus erg weinig gegeten en voel me nog steeds niet echt lekker. Misschien ook wel omdat ik nu zo weinig gegeten heb dat ik me niet lekker voel....maar ik zou niet weten wat ik nu zou moeten eten. Heb al wat ananas op...

Bah!

He Lieselotje en Marmira, jammer dat jullie ongesteld zijn.

Waar is Cuore eigenlijk?

Nou ga even op de bank liggen hoor....sorry dat ik niet op iedereen reageer.
Vervelend hoor Lipa die misselijkheid, kruip maar lekker op de bank. Cuore is trouwens met vakantie volgens mij.
Hey meiden,

Lipa, klote zeg dat die misselijkheid opeens weer terug is gekomen. En dan zeker nog op je werk bah. Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Vroeg me ook al af waar Cuore was, vakantie dus

Het Vivaforum had vanmiddag een storing, vandaar dat ik nu ook pas kom buurten.

Nikiet, wat gaat het snel! Dan ben jij precies, min 1 dag dan, 4 weken langer zwanger. 14 weken zwanger klinkt nog niet echt lang, maar als ik me dan bedenk dat ik over een kleine anderhalve maand al op de helft van de zwangerschap ben, mag ik toch niet klagen. Wat heeft jouw misselijkheid lang geduurd zeg. Ik heb het dan toch wel gemakkelijk gehad, van een week of 6 tot 10 weken ongeveer. Nu alleen wat moe, maar dat is goed te doen. Heerlijk over 2 weken de 20 weken echo. Ben benieuwd naar de foto! Kan jij niet eens op onze Hyves een mooie buikfoto plaatsen? Vind ik altijd zo leuk om te zien, alleen als jij het natuurlijk ook boeiend vind hoor haha.

Estherz, dat wist ik niet, dat ze tegenwoordig weinig waarde meer hechten aan gewicht. Ik dacht al... wanneer gaan ze me eens in de gaten houden haha. Maar met het gewicht gaat het volgens mij wel goed, amper aangekomen, en indien wel dan kan ik er toch niks aan doen, eet niet meer dan normaal. Heb met vandaag nog even in een stretchbroek geperst met mijn buik, toch niet echt lekker warm genoeg voor een jurkje. Ik kan in de stad alleen nergens zwangerschapskleding vinden. Jullie een goed adresje? De H&M is hier echt mini, die hebben dat normaal gesproken wel.

Ook ik heb trouwens geen behoefte om met een andere zwangeren groepje mee te schrijven, die allemaal rond dezelfde tijd zijn uitgeteld. Vind dit genoeg om bij te houden en vaak zijn die groepjes al zo groot. Als ik zie hoeveel mensen er in februari zijn uitgeteld...

Vandaag met 2 kvd gebeld in de plaats van mijn werk. Volgende week woensdag 2 rondleidingen, heb er zin in. Dan wordt het voor mij nog tastbaarder. Vind het alleen moeilijk om te kiezen, de prijzen liggen vrij dicht bij mekaar, dus laat gewoon mijn gevoel spreken welk kvd wij het leukst vinden. Zitten allebei in dezelfde straat als de huisartsenpraktijk waar ik werk!

Marmira, toch een OD... klote hoor. Ik wil nieuwe zwangeren erbij Maar er komen een hoop NOD's, dus hebben nog veel om naar uit te kijken!
37 weken zwanger!
Fennah waar blijft je motto nou?

Ik zet zo even een buikfoto op hyves, is niet veel te zien hoor, eigenlijk nog helemaal niets. Probeer voor mezelf nu elke week een foto te maken, toch wel leuk om bij te houden vind ik.

Bij Miss Etam hebben ze leuke positiemode. Ben laatst met mijn zus meegeweest en daar hebben ze echt leuke dingen vond ik. Zou dar zo op het eerste gezicht niet echt binnen lopen, dacht altijd dat het wat truttig was. Maar valt erg mee dus!

Heb net weer erg weinig gegeten...krijg het echt niet weg hoor.

Wat leuk al 2 rondleidingen in een kdv. Hoeveel dagen hebben jullie opvang nodig?

Ik ga straks 3 dagen werken ipv 4,5. Mijn moeder heeft al aangeboden om al die 3 dagen op te passen. Superhandig natuurlijk, dus we moeten even goed bedenken of we dat willen, of dat we bijvoorbeeld 1 dag kdv doen ofzo. Zijn er nog niet helemaal uit.

Zijn ook al hard aan het brainstormen over de babykamer....lastig hoor. De computerkamer wordt de babykamer, en de rommelkamer wordt de computerkamer. Dus alles moet omgedraaid en snoeren door de muur trekken enz. Nieuw laminaat leggen, en kijken of we nog extra kastruimte nodig hebben ofzo.

Nu ga ik echt op bed liggen, lekker vroeg. Ik heb nog iets van 4 Army wives op mijn harddisk staan van de vakantie. Heb er nog geen puf voor gehad om te ze kijken, dus dat ga ik nu maar doen denk ik. 1 of 2 afleveringen ofzo, en dan lekker vroeg slapen.
hier ook weinig te melden; NOD is nog een week weg en m'n intuitie (en die van m'n man ook) is dat het een OD wordt. Kan niet zeggen waarom, maar dat gevoel hebben we allebei. Misschien als verwachting-management, maar we hebben gewoon niet het idee dat wij de 'mazzel' zouden hebben om nu al zwanger te zijn. Maar wie weet.....stel deze maand niet zo is, hoop ik heel sterk op de volgende maand. Heb nl uitgerekend en dan zou ik op onze 3e trouwdag uitgerekend zijn; nou, als dat geen goede karma is...

verder ook ff weinig te melden

ciao
We jammer dat het zo rustig is, maar ik heb ook niet echt iets te melden. Ben ziek thuis en zit dus de hele dag op het forum :-). Geen symptomen, zoals ik al zei. Ik ben wel blij dat ik er nu wat relaxter mee om kan gaan als in het begin. Al voel ik nu wel rechts onderin mijn buik wat steekjes, haha.
Boepie, griepje? Vervelend dat je ziek bent, das in lekker zoeken op het forum wel een leuk tijdverdrijf. Knap snel op meid. Lastig he al die kwaaltjes in je lijf, wat hoort nou bij een zwangerschap. Ik hoop dat jij als TO de volgende zwangere bent!!

Vliet, is altijd goed om er vanuit te gaan dat je niet zwanger bent, of je moet enorm duidelijke symptomen hebben natuurlijk, dan is het een leuke verrassing als het wel zo is! Maar ik ga voor je duimen. Goed dat je man er ook nuchter in is.

Lipa, ook al ziek... Beroerd zeg die misselijkheid. Miss Etam heeft normaal gesproken hele leuke positiekleding, klopt. Maar waar ik woon, nog wel in een stad, heb ik een kleine Miss Etam en een kleine H&M. Laten dat nou net 2 winkels zijn waar je leuk kan slagen als je zwanger bent. Misschien binnenkort maar eens een dagje Maastricht plannen.

Ja, zie ook erg uit naar die rondleidingen Mijn schoonouders wilde ook alle 2 de dagen dat ik moet werken oppassen, maar ik vind het beter als mijn kind naar het kdv gaat. Maar ieder zijn eigen beweegredenen natuurlijk.

Oja, mijn motto, ik zal eens kijken hoe ik dat moet veranderen.

Leuk dat je al aan het bedenken bent voor de kinderkamer. Bij ons wordt het de kleinste slaapkamer, volgens mij standaard haha. Daar staan nu onze kledingkasten en wat verhuisdozen. Gaan wij binnenkort ook maar eens aan beginnen. Lijkt me dan een heerlijk kamertje om even in weg te zwijmelen ;)
37 weken zwanger!
Mag ik ff gal spuien....sjonge jonge zeg.

Gisteren had manlief een borrel van het werk. Prima toch. Komt ie hartstikke laat en hartstikke straal bezopen thuis; ligt mij dan eerst uren wakker te houden omdat hij zo beweeglijk is als ik weet niet wat om dan vervolgens alles er uit te k****

sorry hoor, dat is toch echt mega puber gedrag. ik natuurlijk mega chagerijning vanochtend en dan krijg ik nog het verwijt dat ik een zeur ben ook....ja sorry hoor, maar de wekker gaat en ik heb geen flex werktijden (hij wel, zei hij ook, geeft niets, ik begin gewoon later....ja lekker!) sjonge, jonge. wanneer worden jongens 'ns mannen.....??

zo moest ik ff kwijt.

gevolg was natuurlijk dat ik link de deur uitging en nu chagerijnig op het werk zit...bah

ff compleet off topic maar ja....

werk ze iedereen....
Hallo,

Hier drukdrukdruk, dus vandaar weinig reacties. We feesten ons de rambam. Gisteren een rustdag en ik heb de hele dag geslapen (letterlijk...) Geen idee waar die vermoeidheid vandaan komt. Echt niet van een avondje stappen, lijkt me.

Vanavond weer de stad in. Nu eerst de sportschool maar in. Langzaam gaat er wat gewicht af (is ook echt wel nodig, pas straks m'n broeken niet meer ) dus dat is fijn. (Al gaat het natuurlijk nooit snel genoeg he )

Hier lijkt het redelijk rustig.

Lipa wat vervelend dat je zo misselijk bent. Heel naar! bah! Hoop dat je je snel beter voelt!

Nikiet, wat gaat het allemaal snel he!

Boepie, doe het maar rustig aan! Lekker uitzieken.

Vliet, zou je nu al iets kunnen voelen dan? Als ik een "normale" cyclus zou hebben dan zou mijn nod zaterdag a.s. zijn.

Fennah, spannend de rondleidingen! En inderdaad ieder z'n ding. De een laat haar kind heel graag bij zijn of haar ouders en de ander absoluut niet. Dit geldt natuurlijk ook weer voor een kdv. Ik hoop dat je zaken ziet die je bevallen!

Sorry als ik nog iemand of iets vergeet..... Moet even snel snel.

Hier verder geen ideeen als het gaat om zwanger zijn of niet. Geloof wel dat mijn borsten inderdaad aardig aan de maat zijn... We hebben ons best gedaan, voor zover mogelijk (had er graag nog 1 actie bijgewild, maar het is niet anders.) Nu is het wachten.... Heb ook geen idee of mijn cyclus zich inkort, dus ik moet maar gewoon de volledige vijf weken uitzitten. Voor het zelfde geld wordt ie weer langer.... Je weet het niet.

Ben wel enorm moe! Maar dat lijkt me nog een beetje vroeg.... Al roept mij man bij ieder wissewasje: ben je echt niet zwanger??? Waar is mijn nuchtere kereltje gebleven?!?!?!?!?!
Arme Vliet!!!! dit is zo herkenbaar!!! Helaas...... Dus sorry, maar als je het mij vraagt blijven mannen altijd ergens een stukje puberaal gedrag houden.....

Wel goed laten merken dat je het echt niet leuk vindt! (Heb je zo te lezen ook wel gedaan, maar waarschijnlijk kan het geen kwaad om het vandaag op een iets redelijkere toon nog een keer te melden. Die van mij draait zich namelijk dood leuk om en slaapt verder alsof er niets aan de hand is....)

Gooi het er allemaal maar even lekker uit! Want het is zonde als het nu jouw dag verpest!!!!

Sterkte!
Hallo allemaal,

Ik heb nog steeds weinig klachten en dat maakt me eigenlijk alleen maar erg onzeker, ben zo bang dat het mis gaat. Ik ben wel veel moe, maar misselijk eigenlijk niet, gisterochtend heel even maar vandaag totaal weer niet. Heb nog wel steeds bij vlagen buikpijn, maar dat maakt me alleen maar onzekerder, het zijn echt van die steekjes in mijn onderbuik. Wat dat betreft zou ik graag erg misselijk willen zijn, dat zou me misschien wat meer gerust stellen. Ik zal blij zijn als ik over vier weken de echo krijg, want dan weet ik tenminste meer.

Ben al wel druk aan het bedenken hoe we de babykamer zouden willen en welke wagen we zullen kopen, vind het erg leuk dat mijn man hier ook erg mee bezig is. Het is voor hem tenslotte de derde, maar voorlopig leeft hij nog erg mee en is ook hij superblij en gelukkig, wat mij dan weer erg gelukkig maakt.

Jammer dat je ziek bent Boepie, hoop dat je snel weer opknapt.

Vliet, Ik zou ook niet blij zijn hoor als mijn man bezopen thuis kwam en ook nog eens de boel onder zou spugen, zou ik ook chagrijnig van worden
Ik ben snotverkouden, keelpijn en dus gewoon niet fit. Nu belde mijn leidinggevende net wanneer ik weer kwam werken. Want er moest iets af, zucht... Vind dat altijd zo moeilijk. Probeer ik goed uit te zieken en niemand anders aan te steken, maar dan voel ik me toch weer opgejaagd om snel aan het werk te gaan.
Hallo

Estherz, wat lastig he?! Aan de ene kant is het natuurlijk heel fijn dat je je zo goed voelt en dat je nergens last van hebt, maar aan de andere kant wil je je natuurlijk enorm zwanger voelen (inclusief alle vervelende kwaaltjes). Als je googled dan zul je zien dat er meer mensen zijn die niets voelen hoor! Hoop dat het je een beetje gerust stelt.

Boepie, je moet voor jezelf kiezen hoor! Jouw baas heeft er niets aan als je je binnen een week weer ziek moet melden. En het klinkt hard: maar niemand is onvervangbaar.... Als de klus echt zo belangrijk is dan vinden ze wel iemand!!!

Ziek maar lekker uit!

Deze nuchtere dame heeft stiekem al tig pagina's gelezen met beginnende kwaaltjes. Ik begin langzaam mijn nuchterheid te verliezen.... Aiaiai. Dit wil ik niet, want dan ga ik mezelf van alles aanpraten! En ik moet toch nog twee weken wachten voordat de vijf weken voorbij zijn. AAARGH! Wie schopt mij weer even van mijn wolk af???
Dank je wel Schrijvertje, dat moest ik even horen :-).

Vertel je kwaaltjes maar Schrijvertje, dan zal ik ze wel aan iets anders toeschrijven dan aan een zwangerschap. :-)
@ Esther: je hoeft inderdaad niet per se iets te voelen hoor. Mijn zus had ook nergens last van.

En je wens om misselijk te zijn.....hmmm....daar kom je vast nog wel op terug als je na een week of 7 ECHT misselijk wordt...haha.. Ik wil mijn misselijkheid wel jouw kant op sturen hoor.

Heb je ook geen gevoelige borsten?

Ik weet niet of je mijn begin nog kan herinneren, maar vanaf mijn testdatum heb ik zeker 3 weken buikpijn aanvallen gehad. Vreselijke kramp onderin mijn buik, wat gelukkig mijn darmen waren. Het HCG gooit je darmen overhoop, dus het kan goed daaraan liggen. Ik hoop dat je je niet teveel zorgen zal maken....maar uit ervaring weet ik dat het erg moeilijk is.

Schrijvertje: ohjee...toch kwaaltjes ontdekt?

Vliet: wat lastig zo'n man....haha... Inderdaad even goed duidelijk maken dat je het echt niet leuk vindt.

De mijne drinkt gelukkig niet vaak, en wij zijn ook geen uitgaans-types dus bij mij komt het niet echt voor.

Boepie: lekker uitzieken hoor. Ik ken dat wel ja, ik meld me ook haast nooit ziek. En ja, als ik ziek ben dan zit de praktijk zonder assistente. En dat idee is al niet fijn......want dan weet ik dat de arts alles zelf moet doen, zowel spreekuur draaien als de telefoon aannemen. Dat weerhoud me er dan ook wel eens van om ziek naar huis te gaan of om een dagje thuis te blijven.

Gister na mijn kots-festijn voelde ik me ook erg beroerd en wilde het liefste naar huis. Maar ben toch gebeleven.....

Dus even lekker aan jezelf denken, ziek = ziek.

Voor de zwangeren onder ons: gaan jullie een cursus doen?

Ik kan kiezen uit yoga of gymnastiek. Mijn zus doet yoga en ondanks de vele lachkicks die ze heeft is het best fijn. Ze leert zich ontspannen en je leert ook hoe je contact kan maken met het kindje in je buik enzo. Verder hoor je uiteraard dingen over de bevalling, en doe je ademhalingsoefeningen enzo.

Ik ben alleen zo'n muts die niet graag naar groeps-dingen gaat met allemaal onbekenden......maarja misschien is het toch wel goed.

Wat doen jullie? En voor degene die het al eens gedaan hebben, had je er wat aan?
Schrijvertje, kom maar op met die kwaaltjes. En ik snap het wel hoor, heel gemakkelijk om jezelf gek te maken. Lijkt me heel moeilijk om tegen te houden, want we willen toch allemaal niets liever

Boepie, vervelend dat je nog steeds zo ziek bent. Ben het wel met Schrijvertje eens, eerst uitzieken en dan weer aan het werken. Veel werkgevers hebben er een handje aan om werknemers een schuldgevoel aan te praten. Wat een onzin, alsof jij liever ziek bent dan aan het werk. En ik vind het juist netjes dat je voorkomt dat je collega's aan kan steken.

Doe lekker rustig aan.

Estherz, hoeveel weken ben je ook alweer? Want ook ik had de eerste weken 0,0 klachten hoor. Ik had echt zoiets, ik zwanger? Ik geloof er niks van, heb ook vaak naar die test gekeken. Maar op een bepaald moment komen de klachten toch echt wel. Meestal pas vanaf een week of 6, maar het kan ook heel goed zijn dat jij weinig tot geen klachten gaat krijgen. Mijn moeder en schoonmoeder voelden helemaal niks, geen misselijkheid, helemaal niks. Maar dat neemt niet weg dat ik je onzekerheid heel goed herken hoor. Het liefst wil je nog kotsend boven de wc hangen. Zolang je geen extreme buikkrampen of heel veel bloedverlies hebt zit het wel goed in jouw buik.

Heb je het trouwens al aan iemand verteld??

Vliet, wat een klote nacht. Alle recht om even flink boos te worden op je man!
37 weken zwanger!
Hey Lipa,

ik ben thuis maar even aan het werk gegaan, we werken met een webbased programma dus dat is wel makkelijk. Ik ga het morgen wel weer proberen, dat is de vrije dag van mij leidinggevende dus kan ik even rustig opstarten.

Ik doe trouwens aan normale yoga, en ondanks dat het in het begin een btje lachwekkend is heb ik er toch veel aan. Word nergens anders zo relaxed van en je wordt er ook lenig van. Mocht ik zanger zijn dan ga ik dus zeker zwangerschapsyoga doen.
Lipa, omdat ik ook een hekel heb aan groepsessies met onbekenden doe ik geen zwangerschapscursus. Naast het feit dat ik er gewoon geen behoefte aan heb. Gek genoeg maak ik altijd gemakkelijk contact met onbekenden, maar die eerste keer vind ik niks aan haha.

Ik ben wel van plan om een goed boek te kopen wat mij goed kan voorbereiden op de zwangerschap. Denk dat ik Veilig Bevallen van Beatrijs Smulders ga kopen. Maar als ik mijn moeder mag geloven, die deden toen ook geen cursussen, weet je op dat moment zelf het beste hoe je moet ontspannen. En de verloskundige/gynaecoloog die jou bij de bevalling begeleidt kan je tips geven voor het puffen.
37 weken zwanger!
Hoe voeg ik trouwens een motto toe?
Boepie, ik wil wel na mijn bevalling beginnen met poweryoga o.i.d. Ben van mezelf al heel lenig, vroeger balletacademie gedaan, maar het lijkt mij een fijne sport. Heb vaak hoofdpijn omdat mijn nek vast lijkt te zitten. Maar even die drempel over om me ergens aan te melden.
37 weken zwanger!
Bij Mijn Viva en dan 'profiel wijzigen'.
37 weken zwanger!
Dank jullie wel voor alle geruststellingen. Ik ben natuurlijk ook vandaag pas 6 weken dus wat niet is kan nog komen.

Ik ben wel van plan een zwangerschapscursus te gaan volgen: ik denk nu aan de gym of degene waar je samen heen gaat, maar ik denk dat het de gym gaat worden.

@Lipa, Bij ons kun je trouwens ook een persoonlijke coach krijgen die bij je thuis komt een paar keer, dan hoef je niet naar een groepsles. Mij lijkt het me juist ook wel leuk om andere zwangeren te ontmoeten, maar goed je moet doen waar jezelf goed bij voelt.

Ik heb als het goed is nu ook bij motto toegevoegd 6 weken zwanger, moet er dan wel aandenken om dat elke dinsdag te veranderen, maar vind het wel leuk om van elkaar te weten hoe ver we zijn.
Ja die motto's zijn handig he!

Moest wel erg lachen om die van Boepie....lekker droog!

Ik denk dat het de yoga gaat worden. Er is ook een cursus "bevallen doe je samen" maar mijn vriend heeft niet veel zin om elke week mee te gaan.

Denk dat yoga juist wel goed is voor mij, heb ook vaak last van mijn nek en rug, dus misschien leer ik dan wel beter die te ontspannen. En nieuwe mensen leren kennen is ook wel leuk, alleen die eerste stap is altijd zo lastig vind ik.

Ik ken niet veel mensen bij mij in de buurt, dus eigenlijk moet ik het gewoon doen. Ga me er donderdag nog eens in verdiepen op mijn vrije middag, en dan ga ik me gewoon opgeven. Dan kan ik niet meer terug, en een beetje lenigheid kan ik ook wel gebruiken.

Ga nu afsluiten en dan naar huis. Niet zo heel misselijk geweest vandaag dus dat was wel beter. Wel erg moe, dus lig er weer vroeg in vanavond.

Inderdaad handig, die motto's! Ik hoop zo dat ik er binnenkort ook eentje kan aanmaken...

Een voor de kwaaltjes en ook een die graag een kwaaltje zou willen als bevestiging

Bij mij is de ongesteldheid alweer zo goed als over... ik vind het toch een rare onduidelijke toestand bij mij, zucht...

Voordeel is wel dat we straks op vakantie heeeeerlijk relaxed 'aan de slag' kunnen!

Edit: sorry voor de overdosis aan emoticons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven