de werking van Q10

26-01-2015 15:24 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

waarschijnlijk ben ik al nummer zoveel met vragen over het perfecte pre- zwangerschaps dieet maar toch heb ik jullie expertise even nodig, want op internet lees ik vanalles.

Kunnen jullie mij aangeven/ evt mijn lijst aanvullen met voeding en supplementen die ik kan nemen om mijn eicellen zo goed mogelijk te laten rijpen (ik ben 34 en niet eerder zwanger geweest/ rook/ drink niet/ geen overgewicht en heb ook niet lang aan de pil gezeten - ben in oktober gestopt na 2 maanden pil en in december mijn LH piek al gemeten (schijnt nog geen garantie te geven voor een gezonde eisprong)

1) ik slik 1x daags Q10 van Bio Quinon

2) multivitamine pre zwangerschap van Orthica (ok ik noem de merken, maar denk niet dat het veel uitmaakt ey)

3) drink niet

4) rook niet

5) drink 1,5 liter water per dag naast andere dranken en smorgens 1 glas jud d'orange

6) 1,5 kop koffie per dag

7) rooibos thee en munt thee ennehh kamille

8) 2 stuks fruit en vaak wel 200 gram groente per dag

9) 3x kip en nog vlees en wat vis per week

10) 1x in de week de Mac of frietboer

zit ook te denken aan Royal Gellee/bee pollen maar wordt dit niet teveel? bedoel wat is jullie ervaring, wil ook niet ineens alles door elkaar gaan gebruiken qua voeding supplementen, straks raakt mn huishouding ook weer door de war.

ps: vriend eet net zo gezond als ik, enkel die strakke broeken daar wil ie nog niet vanaf en 2x in de week wielrennen en hij heeft een kantoor baan (dus veel zitten) hij is 37.
Pfff, wat een project

Wat is er gebeurd met gewoon seks hebben en foliumzuur slikken? Je lichaam kan het echt allemaal zelf, zonder dit hele circus.
ja klopt... maar als je wat "ouder"bent is het verstandig om je "afgezwakte"eicellen wat aan te sterken met extra vitamines en evt wat supplementen. maar inderdaad er zijn ook genoeg vrouwen die spontaan zwanger worden zonder dit hele "circus"...

eicellen kun je voeden met de juiste voeding... en dat wordt enkel belangrijker (zo lees/hoor ik veel als je verder de 30 passeert
Ik ben 33 en man is 40 en inmiddels zwanger na de 3e ronde. Wel gewoon alcohol gedronken, wel foliumzuur geslikt, maar man is echt niet extra dingen gaan doen of laten. Kortom ik zou gewoon vrijen in je vruchtbare dagen en je niet zo druk maken
quote:vivatrut2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:33:

ja klopt... maar als je wat "ouder"bent is het verstandig om je "afgezwakte"eicellen wat aan te sterken met extra vitamines en evt wat supplementen. maar inderdaad er zijn ook genoeg vrouwen die spontaan zwanger worden zonder dit hele "circus"...

eicellen kun je voeden met de juiste voeding... en dat wordt enkel belangrijker (zo lees/hoor ik veel als je verder de 30 passeert

Je zit jezelf echt gek te maken, wat je doet is niet nodig en heeft geen effect.

Je bent er nu al een klinisch verhaal van aan het maken, terwijl je amper begonnen bent. Heb lol, drink een wijntje (of twee) en rotzooi wat op het goede moment en dan ben je net zo snel zwanger.
quote:strandjutter2 schreef op 26 januari 2015 @ 15:37:

Ik ben 33 en man is 40 en inmiddels zwanger na de 3e ronde. Wel gewoon alcohol gedronken, wel foliumzuur geslikt, maar man is echt niet extra dingen gaan doen of laten. Kortom ik zou gewoon vrijen in je vruchtbare dagen en je niet zo druk makendit geeft me hoop!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 26 januari 2015 @ 15:40:

[...]

Je zit jezelf echt gek te maken, wat je doet is niet nodig en heeft geen effect.

Je bent er nu al een klinisch verhaal van aan het maken, terwijl je amper begonnen bent. Heb lol, drink een wijntje (of twee) en rotzooi wat op het goede moment en dan ben je net zo snel zwanger.thnx! ja okee, maar dit is op zich geen "extra"moeite voor me ofzo en voor hem ook niet.. we houden niet van drank (geen flauw idee waarom, merk gewoon dat ik al teut ben na 1 wijntje en er volgende dag zo ziek van ben)
Och maak je niet zo druk. Hier wordt je relatie niet gezelliger op hoor. Straks duurt het even, ondanks je Q10, en leef je al die tijd gespannen. Daar wordt de sex ook niet beter van.

Verder, mijn man en ik zitten allebei op de racefiets, al jaaaaren en heel veel vaker dan jullie, en ik ben ook gewoon zwanger geworden. Dus dat proberen in te perken of hem wijde broeken te laten dragen, daar zou ik nooit aan beginnen.

De common sense dingen moeten genoeg zijn: lekker bewegen, om de dag sex in de vruchtbare periode, goed eten, niet roken en foliumzuur nemen (je multi van Orthica is erg goed btw). Dan wordt ruim 80%binnen het jaar zwanger. En wordt je dat niet - dan ligt het echt niet aan die strakke broeken hoor.

Geniet, ontspan en heb het leuk samen! Ik wens je het beste en veel succes.
quote:strandjutter2 schreef op 26 januari 2015 @ 15:37:

Ik ben 33 en man is 40 en inmiddels zwanger na de 3e ronde. Wel gewoon alcohol gedronken, wel foliumzuur geslikt, maar man is echt niet extra dingen gaan doen of laten. Kortom ik zou gewoon vrijen in je vruchtbare dagen en je niet zo druk makenwoon jij toevallig in het zuiden van het land??... collega van me is ook 33 en man is na de zomer 40 geworden.... ze zijn ook zwanger in ronde 3...
quote:valentina82 schreef op 26 januari 2015 @ 15:46:

Och maak je niet zo druk. Hier wordt je relatie niet gezelliger op hoor. Straks duurt het even, ondanks je Q10, en leef je al die tijd gespannen. Daar wordt de sex ook niet beter van.

Verder, mijn man en ik zitten allebei op de racefiets, al jaaaaren en heel veel vaker dan jullie, en ik ben ook gewoon zwanger geworden. Dus dat proberen in te perken of hem wijde broeken te laten dragen, daar zou ik nooit aan beginnen.

De common sense dingen moeten genoeg zijn: lekker bewegen, om de dag sex in de vruchtbare periode, goed eten, niet roken en foliumzuur nemen (je multi van Orthica is erg goed btw). Dan wordt ruim 80%binnen het jaar zwanger. En wordt je dat niet - dan ligt het echt niet aan die strakke broeken hoor.

Geniet, ontspan en heb het leuk samen! Ik wens je het beste en veel succes.ah oke ja weetje... als je gaat beginnen is het zo spannend!! enne.. dan ga je lezen op internet over hoe en wat... naja... pfftt had ergens toch echt sterk het idee dat je de eicellen kunt laten aansterken door de voeding zeg maar
Niks van dit alles doet jouw eicellen beter rijpen. Bepaalde vitaminen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van de foetus en daarvoor kun je ze slikken, maar specifiek je eicellen beter laten rijpen is onzin.
Ik zou zeggen dat sex, foliumzuur en evt. een ovulatietest als het (naar jouw mening) niet snel genoeg gaat genoeg zou moeten zijn. Bedenk je wel dat je 10% kans per cyclus hebt. Ga je straks je kind ook zo strak in een planning duwen
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:vivatrut2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:46:

[...]

woon jij toevallig in het zuiden van het land??... collega van me is ook 33 en man is na de zomer 40 geworden.... ze zijn ook zwanger in ronde 3...nee
quote:vivatrut2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:33:

eicellen kun je voeden met de juiste voeding... en dat wordt enkel belangrijker (zo lees/hoor ik veel als je verder de 30 passeertJe afgezwakte eicellen aansterken? Zo werkt het niet.
Maar wat heeft dit nou te maken met Q10?
oke laat ook maar. bedankt voor jullie reacties. toch vreemd dat internet vol staat met studies over voeding en rijpen van de eicellen en kwaliteit van sperma
1x in de week mac of snackbar vind ik behoorlijk veel....
Je moet niet alles geloven wat je leest. Zijn die artikelen wetenschappelijk? Snap dat je er alles aan wil doen, maar ontspannen werkt veel beter. Succes!
quote:vivatrut2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:52:

oke laat ook maar. bedankt voor jullie reacties. toch vreemd dat internet vol staat met studies over voeding en rijpen van de eicellen en kwaliteit van sperma

Iedereen kan zijn eigen prachtige studie op internet zetten, genoeg desperate vrouwen die het lezen.

Ik hoop niet dat je van je zwangerschap een nog groter issue maakt hoor, het leven moet wel gezellig blijven.
En toch vreemd dat mensen al jaren en eeuwen zich voortplanten zonder zich eerst vol te stoppen met allerlei supplementen. Het enige dat ik deed was foliumzuur slikken; daar is wèl van bewezen dat het de kans op een open ruggetje aanmerkelijk verkleint. En tja, wat je op internet vindt? Internet heeft geen ballotage commissie hè?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Lees dit topic even door:

Eicelrijping en (kwaliteit) voeding

Maar het gaat dan puur om de rijping van de eicellen. Je eicellen zelf worden er niet veel beter van in die zin dat je er gezondere kinderen door zou krijgen.

Als je per se gezonder wil leven, skip die frietboer en ga verder gewoon lekker op dezelfde weg verder.
quote:valentina82 schreef op 26 januari 2015 @ 15:56:

Je moet niet alles geloven wat je leest. Zijn die artikelen wetenschappelijk?Een onderzoek is geen onderzoek
quote:LoiseauCoureur schreef op 26 januari 2015 @ 15:59:

Maar het gaat dan puur om de rijping van de eicellen. Je eicellen zelf worden er niet veel beter van in die zin dat je er gezondere kinderen door zou krijgen.

Als je per se gezonder wil leven, skip die frietboer en ga verder gewoon lekker op dezelfde weg verder.dankuuu!!!
quote:spectral schreef op 26 januari 2015 @ 15:55:

1x in de week mac of snackbar vind ik behoorlijk veel....Nou inderdaad. Daar wordt je stante pede onvruchtbaar van. Vandaar dat Tokkies nooit kinderen hebben .
quote:LoiseauCoureur schreef op 26 januari 2015 @ 15:59:

Als je per se gezonder wil leven, skip die frietboer en ga verder gewoon lekker op dezelfde weg verder.ja klopt ik bedoel ook de rijping van de cellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven