stofzuigen en dán dweilen

27-01-2015 17:05 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gatver wat háát ik dat. We hebben een groot oppervlak om bij te houden. De woonkamer die niet echt klein is, een ruime serre erbij, de keuken en de gang. Moet allemaal gestofzuigd worden.

In de serre en de keuken en gang zijn tegels. Die worden minder dof als er daarna ook gedweild wordt. Maar dan heb ik geen zin meer. Het is zo´n geestdodend werk, ik heb het gehad als ik alles al gezogen heb.

Ik ben niet zo´n huisvrouw. Vind schoonmaken absoluut niet leuk om te doen. Niet zoals de meeste vrouwen zoals die van Geert uit Boer zoekt Vrouw.

Maar zou er een mogelijkheid zijn om dat stofzuigen en dweilen ineens te kunnen? Zou zoiets bestaan? Scheelt een hoop werk en tijd.
Nou eh. Gewoon niet elke keer dweilen. Doe ik ook niet. :D
Tada.........

http://www.philips.nl/c-p ... oor-stofzuigen-en-dweilen
robotstofzuiger en dan jij er met de dweil achter aan. Scheelt al de helft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Iemand betalen om het voor je te doen? Of het gewoon niet zo belangrijk vinden dat je tegels glimmen. Dan hoef je ook niet meer te dweilen.
Haha ik wilde precies hetzelfde schrijven als mijn voorgangsters. Elke dag robot laten rijden en dan 1x per week zelf nastofzuigen en alleen wanneer nodig dweilen. Ik dweil hooguit 1x per maand, maar we hebben geen huisdieren en ook geen schoenen aan binnen.

Of je neemt een schoonmaakster, ben je er meteen helemaal vanaf
Herkenbaar. Hier ook een groot huis, tegen de tijd dat ik alle oppervlakten afgedaan heb en alles gestofzuigd, heb ik zo'n rugpijn dat ik helemaal geen zin meer heb in dweilen. Daarnaast is het ook zulk ondankbaar werk, je hebt er hoogstens twee dagen plezier van. Dus de enige oplossing is inderdaad, minder vaak dweilen.
Ik haat stofzuigen...maar eigenlijk haat ik schoonmaken.

Maar het moet, ik wil in een schoon huis leven. Zucht...

Hier word vaak geswifferd misschien ook iets voor jou?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:schnitzel schreef op 27 januari 2015 @ 17:12:

Of je neemt een schoonmaakster, ben je er meteen helemaal vanaf

Ja dit! Ik heb ook een werkster. Ideaal. Maar dat schijnt een taboe te zijn ofzo. Iedereen kijkt me altijd raar aan als ik dat zeg. Zeggen ze, maar dat kan je toch ook zelf doen? Tuurlijk. Maar daar heb ik een hekel aan. Dus waarom dan geen werkster als ik daar mijn geld aan uit wil geven?

Ik zweer er bij. Een aantal van mijn best besteedde euro's die er wekelijks uit gaan.
quote:Dahlia74 schreef op 27 januari 2015 @ 17:08:

Tada.........

http://www.philips.nl/c-p ... oor-stofzuigen-en-dweilen

Nah, ZOiets moet ik hebben! Maar wat is dat kreng duur! Maar hier moet ik toch een keer achteraan.

Ik zou dolgraag een werkster hebben. Maar ik heb zelf geen baan en dan is dat not done. Dan moet je die dingen wel zelf doen. Ik zou alleen al een baan willen hebben om een werkster te kunnen nemen om dat vreselijke huishouden minder te hoeven doen....
quote:iones schreef op 27 januari 2015 @ 17:23:

[...]

Nah, ZOiets moet ik hebben! Maar wat is dat kreng duur! Maar hier moet ik toch een keer achteraan.

Helaas zijn de consumentenbond en gebruikers niet zo enthousiast. Ik vrees dat het toch bij gewoon dweilen blijft.

http://www.consumentenbon ... philips/philips-aquatrio/
Je niet zo druk maken over doffe tegels. Hoe lang blijven ze glimmen dan na het dweilen? Want van stofzuigen alleen zullen ze niet dof worden. Neem aan dat ze dof worden doordat er overheen gelopen word. Ik zou me daar gewoon niet meer zo druk om maken en een in de zoveel tijd dweilen.

En ineens ben ik weer blij met mijn bescheiden woning ik ben zo klaar met stofzuigen en dweilen. En dat dweilen doe ik eens in het kwartaal ofzo
quote:truffles schreef op 27 januari 2015 @ 17:12:

Herkenbaar. Hier ook een groot huis, tegen de tijd dat ik alle oppervlakten afgedaan heb en alles gestofzuigd, heb ik zo'n rugpijn dat ik helemaal geen zin meer heb in dweilen. Daarnaast is het ook zulk ondankbaar werk, je hebt er hoogstens twee dagen plezier van. Dus de enige oplossing is inderdaad, minder vaak dweilen.Twee dagen is nog lang. Met bosrijke omgeving en drie huisdieren die binnen en buiten lopen, heb ik er max uur plezier van.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:iones schreef op 27 januari 2015 @ 17:23:

[...]

Ik zou dolgraag een werkster hebben. Maar ik heb zelf geen baan en dan is dat not done. Dan moet je die dingen wel zelf doen. Ik zou alleen al een baan willen hebben om een werkster te kunnen nemen om dat vreselijke huishouden minder te hoeven doen....Mijn moeder heeft 5 huisdieren en heeft een stoomreiniger gekocht. Ga die keer per week in beslag nemen en vind dat ook wel handig met huisdieren. (Maar dan moet je nog steeds eerst stofzuigen )
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Gewoon doen en gaan met die dweil.

Juist lekker toch als je vloer weer netjes opgepoetst is, mooi glimt en lekker ruikt.

Maar ik ben hier een uitzondering op je topic zo te lezen
quote:Dahlia74 schreef op 27 januari 2015 @ 17:25:

[...]

Helaas zijn de consumentenbond en gebruikers niet zo enthousiast. Ik vrees dat het toch bij gewoon dweilen blijft.

http://www.consumentenbon ... philips/philips-aquatrio/

Je hebt gelijk.

En ik heb ook gelezen dat het ding met haren vastloopt en ik heb dus huisdieren. Het gaat mij er óók om dat de haren opgedaan worden. Als dat niet kan voldoet hij niet voor mij.

Een robotstofzuiger voldoet niet. Tenzij hij armpjes heeft om stoelen weg te schuiven zodat hij er bij kan. En hij kan ook niet in hoeken komen, en daar hoopt zich juist een hoop vuil op.
Kleiner gaan wonen? Of inderdaad minder waarde aan glimmen van tegels hechten. Zodra ik me ga storen aan een vlekken dan dweil ik. Soms twee keer per week en soms twee weken niet.
Ik vind echt alle huishoudelijke klusjes geestdodend werk. Maar stofzuigen vind ik dan weer niet zo erg. Ik heb een aardig aantal huisdieren, dus altijd en overal haar op de vloer. Dat maakt dat stofzuigen juist een heel dankbaar werkje is.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:Dory1983 schreef op 27 januari 2015 @ 17:40:

Kleiner gaan wonen? Of inderdaad minder waarde aan glimmen van tegels hechten. Zodra ik me ga storen aan een vlekken dan dweil ik. Soms twee keer per week en soms twee weken niet.Dit is het geboortehuis van mijn man en dit is nu ook zijn boerderij. Hij wil hier nooit weg. Maar mocht ik ooit alleen komen te staan, blijf ik hier beslist niet. Wil ik best een huis met serre maar dan wel serre aan woonkamer. Kleiner oppervlak, behalve veel land erbij, want ik wil mijn paarden wel meenemen.
quote:vpktje schreef op 27 januari 2015 @ 17:16:

[...]

Ja dit! Ik heb ook een werkster. Ideaal. Maar dat schijnt een taboe te zijn ofzo. Iedereen kijkt me altijd raar aan als ik dat zeg. Zeggen ze, maar dat kan je toch ook zelf doen? Tuurlijk. Maar daar heb ik een hekel aan. Dus waarom dan geen werkster als ik daar mijn geld aan uit wil geven?

Ik zweer er bij. Een aantal van mijn best besteedde euro's die er wekelijks uit gaan. Dat zei ik ook altijd toen ik nog werkte en een werkster had
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als ik lui ben veeg ik gewoon even met de Swiffer voor het oog. Dat is tenminste niet zo intensief als stofzuigen.

Daarna dweilen. Klaar.

Of verdeel het over de dag. 's Morgens stofzuigen, 's middags lekker je ding doen en later nog even met de dweil na.
Waarom doe jij alles alleen? Je zou ook samen kunnen doen met man. Jij stofzuigen en hij erachteraan met de dweil. Of andersom natuurlijk.

Ik heb een laminaatvloer en een roomba en stofzuig zelf af en toe eens (1x per week/2 weken denk ik)en dweilen als ik vlekken zie. En dan vaak ook nog alleen maar waar de vlekken zijn
Mijn man doet nauwelijks iets. Helaas.
quote:schnitzel schreef op 27 januari 2015 @ 17:12:

Haha ik wilde precies hetzelfde schrijven als mijn voorgangsters. Elke dag robot laten rijden en dan 1x per week zelf nastofzuigen en alleen wanneer nodig dweilen.

Maar dan zuig je nog steeds 1 keer per week, kan dat niet minder met die robot?

Ik heb een hekel aan stofzuigen en dus mijn vriend doet dat, is dat een oplossing?
quote:iones schreef op 27 januari 2015 @ 18:02:

Mijn man doet nauwelijks iets. Helaas.Misschien eens een dweil in zijn nek gooien als stille hint?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven