Wie kan mij helpen?

27-01-2015 22:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva dames en heren!

wij gaan binnenkort verhuizen en dan wil ik voor mijn jongste zoon, zijn kamer een 1001 nacht sfeer geven. Het blijft wel modern, in de kleuren wit, grijs en turquoise. Nou ben ik al dagen op zoek naar een Tunesische deur, zie voorbeeld hieronder. Maar krijg dat nergens gevonden, wil hem graag aan de muur hangen als decoratie. Mocht iemand weten waar ik zo'n deur kan kopen (dichtbij, niet in Tunesië ) of misschien dat iemand eraan kan komen door middel van familie, kennissen of vrienden, laat het mij dan weten.

Alvast bedankt! En hieronder de foto

http://nl.dreamstime.com/ ... esische-deur-image3103832

Ohja, niet geheel onbelangrijk, hij moet blauw zijn.
Waarom haal je niet een plaat hardboard of zoiets en maak je er een zelf met een decoupeerzaag of is het de bedoeling dat het ding echt als deur fungeert?
Misschien een foto behang laten maken zal zo een afbeelding.
Je kan hem toch ook blauw verven ipv je zoek opties enorm te beperken met 'hij moet blauw zijn'
Ik vind de ''echte'' deuren juist zo mooi om dat ze verweerd zijn en zo'n oude look hebben. Hij komt gewoon aan de muur te hangen, dus hij hoeft niet te werken als deur. Foto behang is ook mooi, maar heeft niet echt hetzelfde effect als een echte deur aan de muur.
Dit lijkt me helemaal niet zo moeilijk om zelf op de muur te schilderen. Even mooi voorbeeld uitprinten, opmeten en vergroten, aftekenen op de muur, in schilderen in blauw voor de deur en grijs voor de stenen, en dan met donker erover voor de details.

Of om het echter te maken op hout doen en dan in juiste vorm uitzagen, dan van die siernagels erin kloppen.
Ik zou hem inderdaad ook blauw kunnen verven, maar ik ben niet zo'n kei in verven en hij moet wel een verweerde look krijgen, weet niet of ik dat voor elkaar kan krijgen haha
Niet te proper verven, goede dikke laag, erover met schuurspons en mes voor wat krassen en groeven. Als een stuk niet goed is gewoon erover verven en opnieuw. Hier en daar met schuurpapier de verf wat wegschuren, om hout terug te laten zien.

En dan met een honderdtal siernagels een mooi geometrisch motief maken:

Er zijn ook bedrijven die je kunt vragen een muurschildering te maken. Ik denk dat dit nog goedkoper zal zijn als een echte deur bevestigen op een muur. Lijkt mij ook best gevaarlijk met spelende kinderen en uitstekende onderdelen aan een muur.
moonbird1980 wijzigde dit bericht op 27-01-2015 22:43
Reden: Duur is deur
% gewijzigd
Vind je jongste zoon dit ookleuk? Die van mij kiest nu knaloranje muur en twee jaar geleden behang met autos en vliegtuigen.
Turquoise voor een jongetje....
Hier hebben ze deuren in die stijl te koop: [url=http://www.yugaray.nl/zaa ... hp?cid=108,klik]klik[/url en hier: klik

Als je googlet op 'oosterse deur' zijn er nog meer zoekresultaten die passen bij je wens.
Ik vroeg me ook al af, wat vindt je zoon ervan? Ik verbaas me altijd over de kinderkamers als ik tijdschriften lees met woonreportages...allemaal heel hippe, stylish verantwoorde kamers, maar wel kamers waar ik als kind zeker weten niks mee gehad zou hebben. Maar misschien wil de zoon van to wel dolgraag een 1000-en-1-nachtkamer.
"... en dan wil ik ...".

Wat wil je zoon?
verba volant, scripta manent.
Wat een gedoe voor een kamer. Wat vindt je zoon leuk? Doe je al die moeite (voor jezelf) en wil hij volgende week een Cars kamer 😁

Hoe oud is hij? Vind het een nogal eh.. apart thema voor een jongenskamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven