Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ik heb vandaag ook twee adressen aangevraagd. Een kaartje gaat naar Tsjechië, een collectie geschilderde olifanten voor iemand die dol is op olifanten. Een kaartje gaat naar een hondenliefhebber uit de U.S.A, een dalmatiër met een zwart-wit geblokte achtergrond.
Welkom terug Damas. Dat moeten moeilijke dagen zijn geweest, de feestdagen. Sterkte! (ook voor ons de eerste kerst sinds mijn broer dood is)

Mijn (oude) postzegels zijn op. Ik ga nu nieuwe bestellen en dan en heb ik gelukkig weer de juiste porto.

Ik heb 3 adressen getrokken: Thailand, Portugal en Duitsland.

Ik denk dat ik zo maar even de wind en de regen ga trotseren om ze te posten dan kunnen ze gelijk vandaag weg.
Heftig ook Winters. Hij was vast ook nog niet oud.

On topic Thailand leuk!! Hoop ook snel op bijzondere landen ☺.
Zo ik ben er ook weer eens even. Ik weet niet wat er met mijn kaarten aan de hand is, maar het is triest gesteld hier. Ik heb laatst 2 kaarten verstuurd. Een naar Duitsland, die was er redelijk snel (geloof een week) en eentje naar Taiwan, maar die is 39 dagen onderweg al. En ik heb ook nog niks terug gehad op de kaart van Duitsland.

Ik denk dat de postbode een hekel heeft aan mij ofzo
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ik kreeg zojuist een hurray uit Duitsland. Kaart was 30 dagen onderweg geweest. Ik denk dat anderen postcrossing ook een beetje op een laag pitje hebben. Zou zo'n 'dal' in januari logisch zijn?
Later is nu
Wie weet Dreamer. Na alle decemberkaarten..

Nee klopt Damas, 36 was hij.. Vooral de pijn en het verdriet van mijn moeder is heel moeilijk om te zien.

Sneeuwt het bij jullie ook? Wat een raar weer he. Gisteren regen en wind. Nu weer sneeuw.
Sterkte Winters en Damas! Onze familie heeft die tijd altijd in januari (en alle feestdagen blijven natuurlijk lastig) ook al is het nu al 14 jaar geleden, het blijft een diep dal...

zou het kunnen dat de post rond de kerst ook wat rommeliger is en dat kaartjes er daarom ook langer over doen?

ik zie mezelf ook wel een leuk kaartje krijgen en hem dan aan een slinger tussen de kerstkaartjes hangen zonder te registreren ahhaha

ohja die slinger moet ik toch eens gaan opruimen nu januari al weer bijna voorbij is...

ik heb gisteren een heel leuk mooi vintage kaartje gehad met een verliefd stelletje op de fiets, superblij mee, was echt gericht op mijn verzoek voor romantische kaartjes voor ons huwelijk! Dat verzoek blijft er nog even staan, ook al zijn we dalijk alweer een half jaar getrouwd... die felicitaties blijven leuk :D
Mijn kerstkaarten hangen meestal ook nog rond deze tijd, maar nu moesten ze weg in verband met reparatie aardbevingsschade. Jaja.. zo kom je nog eens toe aan opruimen

Sterkte met jullie verlies

Mijn schoonmoeder overleed in november, maar die was al niet meer zo sterk, dus feestdagen vierde ze al niet meer met ons mee. Geen opvallend extra 'lege plek' dus, fysiek dan.
Later is nu
Misschien niet fysiek Dreamer, maar toch word je er die dagen wel weer mee geconfronteerd. Ook een knuffel voor jou

Pfff wat een toestand ook, met die aardbevingen!

Dank je Rosekapje ook voor jou een knuffel Wat leuk zeg die romantische kaartjes en felicitaties van over de hele wereld. Wie kan dat nou zeggen dat 'ie uit alle uithoeken van de wereld wordt gefeliciteerd met zijn/haar huwelijk. Echt zo leuk!

Nou over een half uurtje ga ik de kou en blubber (sneeuw half gesmolten) weer trotseren om de kinderen op te halen. Eens kijken of er nu heeeel misschien een kaartje in de bus zit. En anders wacht ik maar geduldig af. Gisteren had ik weer 2 kaarten verzonden, dus ik denk dat de kaartenstroom nu wel langzaam weer op gang moet komen.
Ja, je wordt ermee geconfronteerd, maar met 87 jaar en al jaren ziek is het afscheid en gemis toch anders denk ik.

Ik moet maar eens wat adressen aan gaan vragen, nog even en ik mag hier niet meer schrijven..

Ik denk steeds 'doe ik vanavond wel' en dan is het 'morgen doe ik het écht' en ik wil ook wel graag, maar als ik zit dan zit ik. En ik wil m'n boek uit, nog maar 200 pagina's en dan nog de rest van de serie, dat is zo'n .. eh.. 2000 nog te gaan, denk ik is voorlopig nog niet uit. Las ik vorige week op wiki, dat de schrijver denkt over nog 2 delen..

Ik lees de Game of Thrones serie. ongeveer 880 pagina's per boek. Ben nu in deel 3, die bestaat uit 2 delen. Aargh
Later is nu
Ik kijk steeds verlangend naar mijn inbox.. "Is er nog een blije hurray?"

Kreeg gisteren nog wel een leuk 'Ceep calm" kaartje uit Belarus. Die heb ik trouwens nog niet geregistreerd.
Later is nu
Haha die hurray's zijn al bijna net zo leuk als kaarten ontvangen

Ik heb mijn postzegels ook al ontvangen. Goede service. Ik bestelde ze woensdag rond 15 u en gisteren al binnengekregen.

Ik moet er nu 3 van 39 opplakken. Ik vind ze iets minder mooi dan de zegels die ik de vorige keer heb ontvangen. Maar goed, ik hoop dat de ontvangers ze wel mooi vinden. En het gaat ook om de kaart he
Een vrouw uit Wit-Rusland had mijn (supermooie) kaartje eindelijk ontvangen (na 42 dagen). Ik had een kaartje dat goed aansloot bij haar profiel, krijg ik gewoon een lege hurray.. Dus ik heb haar een berichtje gestuurd met: 'You could at least say thank you in a hurray message.'
quote:MevrouwJack schreef op 28 januari 2015 @ 11:40:

Nou hier een raar PC dagje. Krijg net 2 kaartjes: allebei een landschapje (het enige soort kaartjes dat ik niet zo leuk vind), een uit Zwitserland zonder tekst maar helemaal volgeplakt met een muntje en een berg postzegels en een kaartje uit Taiwan in het Mandarijn. Schiet lekker op

Ow ik heb ook zo'n zwitsers kaartje, beetje vaal van kleur, een landschap.. allemaal postzegels en een muntje.. dat muntje was van mijn bouwjaar.. dat was dan wel attent. Zou het van dezelfde postcrosser zijn?

Ik verstuur nog steeds kaartjes, ze komen steeds met velen tegelijkertijd lijkt het wel en dan steeds weer stilte. Ik lees hier wel nog mee maar krijg het niet voor elkaar om mijn kaartjes hier ook bij te houden maar moest toch even reageren op het kaartje van mevrouw Jack.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Sterk Lala, dat je er een berichtje achteraan stuurt.

Ik kreeg een 'Thank you' van de Rus, die vandaag jarig is en waar ik een heel verhaal heen had geschreven dat hij de zelfde dag jarig was als Beatrix en postzegels erbij van bea. Oftewel.. Ik vind het ook maar matigjes
Later is nu
Ik doe ook aan Postcrossen. Soms heul veul, en dan weer maanden niet. Wat voor postzegels plakken jullie? Ik vind die standaard uit de winkel maar saai, dus ik ben eens op internet gaan zoeken bij de PostNL CollectClub ofzo. Iets meer variatie. Maar nog steeds erg saai, vergeleken met de buitenlandse zegels. En waar halen jullie de kaarten vandaan? Ik koop ze tot nu toe nog nieuw. Ik kocht laatst Mila Marquis kaarten, die zijn zo ontzettend leuk!
Fruitmoes, ik heb al verschillende keren postzegels besteld bij postzegelsmetkorting.nl. Ik vind de variatie leuk daar. welkom trouwens!

Waar ik mijn kaartjes koop, dat wisselt. VVV heeft leuke, maar diverse andere winkels ook.
Later is nu
Oeh lala87, die cupcakekaart ga ik hopelijk morgen ook versturen, als mijn postzegels binnen zijn. En de tweede van Snorhaar, dat is dus een Mila Marquis kaart. Die vind ik zo mooi! Met glanzende elementjes enzo. Ik zal eens even heel lief vragen of ik ook plaatjes mag gaan plakken, want krijg er nou weer zin in!
quote:Dreamer schreef op 30 januari 2015 @ 20:39:

Fruitmoes, ik heb al verschillende keren postzegels besteld bij postzegelsmetkorting.nl. Ik vind de variatie leuk daar. welkom trouwens!

Waar ik mijn kaartjes koop, dat wisselt. VVV heeft leuke, maar diverse andere winkels ook.Bedankt voor de tip. Dat ga ik zeker eens proberen!
quote:morgana81 schreef op 30 januari 2015 @ 20:14:

[...]

Ow ik heb ook zo'n zwitsers kaartje, beetje vaal van kleur, een landschap.. allemaal postzegels en een muntje.. dat muntje was van mijn bouwjaar.. dat was dan wel attent. Zou het van dezelfde postcrosser zijn?

Haha ik zie nu inderdaad dat het muntje van mijn geboortejaar is, dat zal dus vast dezelfde zijn!
Tjezus, wat vals
Ha wat een toeval!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
wat leuk

Voor Cocomo:

Later is nu
Even een vraagje over dat plaatjesplakken? Waar halen jullie je plaatje vandaan? Van het webadres, of staat het opgeslagen op jullie computer? Want ik probeerde net het webadres en dat ging niet zoals ik het hebben wou. Hij gaf alleen het adres aan.
Lama, ik heb weer eens niet gelezen. Dit is een kaartje die ik net verzonden heb.

Deze ook, ben er helemaal verliefd op!

En dit is degene die de meeste mensen het meest gefavoriet hebben.

Leuke kaartjes Fruitmoes!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven