Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Wat een mooie kaartjes Fruitmoes!

Welkom!
Bedankt dames. Ik krijg er weer helemaal zin in! Ik ben al meer dan 7 jaar lid, maar heb nog geen 100 kaartjes verstuurd.

Hebben jullie trouwens al eens op het forum gekeken? Vind ik zelf ook heel leuk. Dan kun je bijvoorbeeld mensen taggen met specifiekere kaarten en dan kun jij dat vervolgens ook weer vragen. Dus jij tagt iemand en stuurt vervolgens het kaartje op en daarna tagt een ander jou weer en stuurt jou een kaartje op. En dan heb je verschillende onderwerpen, bijvoorbeeld Moomin kaarten of Kaj Stenvall kaarten of met een bepaald soort afbeelding. En ook heb je dat met andere dingen. Zo stuur ik zo meteen een envelopje met 5 verschillende theezakjes op en iemand anders doet dat weer met mij. Deze envelop kost mij 2 zegels. (Ik zou 1 zegel kunnen proberen, maar dat durf ik niet aan, het gewicht komt er echt net 2 gram overheen, maar in sommige landen zijn ze echt streng.) Ik heb dat ook met snoep gedaan, maar helaas zijn de prijzen om te verzenden steeds hoger geworden. Nu ja, je hebt daar dus allerlei categorieën in. Moet ook nog een stel sokken verzenden.
Ik ben wel eens op het forum geweest, maar doe alleen mee met de monthly charity, verder niet. Klinkt wel leuk, maar dat wordt me teveel
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 31 januari 2015 @ 19:55:

Ik ben wel eens op het forum geweest, maar doe alleen mee met de monthly charity, verder niet. Klinkt wel leuk, maar dat wordt me teveel Haha, ik beperk mezelf ook hoor. Eerst moet nu alles ontvangen en verzonden zijn (1postkaart, sokken en thee geloof ik) voordat ik weer wat mag van mezelf. Die monthly charity ken ik dan weer niet, ik zal er eens naar kijken.
@dreamer: leuke keep calm kaart. Die heb ik nog niet
It ain't me
Oh, ik moet ook nog sokken opsturen. Ze liggen hier al klaar. Een tijdje geleden heb ik heel mooie sokken uit Chili gekregen!

En ik heb vier officiële adressen getrokken, twee naar Duitsland en twee naar Finland, die ga ik vandaag schrijven. Jammer dat er op zondag geen buslichting meer is.

Af en toe doe ik een swap, dat vind ik ook leuk om te doen. Alleen heb ik laatst iemand spontaan een berichtje gestuurd dat ik net het kaartje had liggen dat zij favoriet heeft gemaakt. Nu wil zij meerdere kaartjes in een enveloppe, zij heeft meerdere van mijn verstuurde kaartjes favoriet gemaakt.

Die monthly charity ga ik ook eens bekijken. Dat is toch het topic Random Acts of Smileness - Monthly RAS for Charity ?
Ja, dat is inderdaad kaartjes sturen naar een goed doel. Zieke kinderen en weeskinderen. Dit keer in Maleisië.
Later is nu
Leuk.

Ik stuur een kaartje naar Maleisië, en ik ga voortaan iedere maand meedoen, ook al is het maar met één kaartje.
quote:fruitmoes schreef op 30 januari 2015 @ 21:46:

Lama, ik heb weer eens niet gelezen. Dit is een kaartje die ik net verzonden heb.

[img]http://s3.amazonaws.com/static2.postcro ... 40fa36.jpg[/img]

Deze ook, ben er helemaal verliefd op!

[img]http://s3.amazonaws.com/static2.postcro ... fa1e10.jpg[/img]

En dit is degene die de meeste mensen het meest gefavoriet hebben.

[img]http://s3.amazonaws.com/static2.postcro ... 10c07c.jpg[/img]Wat een super leuke kaartjes!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Fijn Nepese.. ik doe inderdaad één of twee kaartjes per maand.

Ik zit er raar genoeg tegenaan te hikken om kaartjes te gaan sturen, maar er zijn er nog maar 3 onderweg. (en een paar expired, uiteraard) Als ik wil ontvangen, moet ik natuurlijk ook sturen he
Later is nu
Oké. ik dacht 'ik begin met 5 en als ik dan nog zin heb, neem ik meer adressen' Al adressen opvragend, besloot ik dat ik gewoon meer nam, en de hele week zou nemen voor het sturen. Ik ben blij!

Heb de Verenigde Arabische Emiraten, Macau en Moldavië als nieuwe landen!

Verder kwam ik er achter dat ik weer een adres extra mocht hebben, omdat ik de 400 gepasseerd ben
Later is nu
Verhip, ik ben mn statistiek eens bij langsgegaan en heb gewoon al eens een kaartje ontvangen van Macau. Dat ik zoiets vergeet!
Later is nu
Hoi Dreamer,

Leuk! De Verenigde Arabische Emiraten en Macau heb ik nog nooit als adres gekregen, en ik heb ook nog nooit een kaartje uit die landen ontvangen.

Vandaag heb ik acht kaartjes/enveloppen op de post gedaan die ik allemaal afgelopen weekend geschreven heb. Het goede doelen kaartje naar Maleisië, de sokken en 6 officials, twee naar Duitsland, twee naar Finland, een naar Taiwan, en een naar Maleisië.
Ik heb dus 14 adressen opgevraagd en heb er 10 geschreven. Nu zijn de postzegels op

Maleisië moet nog even wachten, welk kaartje ik stuur weet ik al
Later is nu
Hoi Dreamer,

Leuk dat je 14 adressen op hebt gevraagd! De postzegels gaan bij mij helaas ook snel...

Vandaag kreeg ik twee nieuwe adressen en vanavond heb ik dus twee nieuwe kaartjes geschreven. Eentje naar een oudere dame in Noorwegen die blij is met zaadjes voor in haar tuin, haar heb ik een paar zaadjes van Oost-Indische kers gestuurd. Het andere kaartje was voor een jonge vrouw uit Rusland, die hield van recepten en ze vindt het ook leuk om een gevulde enveloppe te ontvangen. Haar heb ik geschreven over poffertjes, ik heb een recept voor erwtensoep gedeeld, en in de enveloppe twee smaken thee die ik zelf heel graag drink.
Haha, ik heb een dame in Amerika getroffen, die ook graag wat in een enveloppe ontvangt. Dus ik heb een 5 cent stuk (heb ook nog gezocht naar een oude 5 ct, maar die kon ik niet vinden, moet ik nog wel hebben) en een theezakje. Bovendien wilde ik nou eindelijk eens dat éne kaartje in de vorm van een bierviltje met een kaas erop sturen. Die zit namelijk in een enveloppe. Daar heb ik me dus rot naar gezocht, een oude kaartjes doos, waarin veel ontvangen kaartjes van vroeger, voornamelijk giraffes, uitgezocht. Daar ook kaartjes met enveloppen uitgehaald. Nu raakt mijn laatje met nieuwe kaartjes wel overvol. Pff.. Maar snel weer meer sturen

Postzegels zijn verzonden, die zullen morgen wel komen.

En ik kreeg een kaartje van een Duitse, die met vakantie in Florida is. Ik heb in de hurray gezet dat ik erg jaloers op haar ben
Later is nu
Ik begrijp trouwens ook dat ik kaartjes van katten en eventueel honden moet kopen. (ohnee.. ik zou even geen kaartjes meer kopen) 4 personen vroegen daarom! Naar ééntje heb ik deze gestuurd.

Enige kat die ik had.

Een ander (Belgische) stuurde ik een kaart met muisjes, die ik op onze meeting kocht. Allemaal lusten ze kaas, behalve 1 staat erop
Later is nu
Ik heb vandaag ook even weer 6 kaartjes verstuurd.

Rusland, Engeland, Wit-Rusland, Taiwan, China en een land dat ik alweer ben vergeten.

Rusland had 117 kaarten verstuurd en slecht 79 ontvangen. Ik vrees dat alle kaarten naar haar expired raken...
It ain't me
Nepese, wat leuk dat je Chileense sokken hebt gekregen! Chileense sokken zijn geweldig Ik heb ze vorige week ook gekregen. (Dreamer: mijn bezoek komt dus uit Chili. Hoewel er op het moment niet zo veel van kaarten schrijven komt, zie ik het wel gebeuren dat er meer Chileense postcrossers gaan komen)

Fruitmoes, wat een schattige kaartjes!

En wat een grappig toeval dat Morgana en Lala een kaartje van dezelfde maffe Zwitser hebben gekregen. Ik had laatst dat ik op een avond twee adressen had getrokken. Later zag ik toevallig dat een van die personen op diezelfde dag ook het adres van de andere had getrokken Vond ik ook wel erg toevallig.

Wat een spannende landen komen er weer voorbij!
Wat leuk van je bezoek, Snorhaar

Ik heb geloof ik wel eens verteld over de facebook-fotoperdag site? Elke dag een foto-opdracht, maandag was het 'mail'. En ja.. veel postcrossers gezien, naar aanleiding van mijn foto een paar nieuwe postcrossers in Australië erbij

Oh.. en op instagram zag ik dat er smal washitape bij de action is.

En als ik dit zo schrijf vraag ik mij af of ik niet te veel op social media zit

Hier liggen nog 4 kaartjes te wachten op nieuwe postzegels. Ik heb er gisteren over gedacht om gewoon een setje buitenlandzegels te halen, maar als het goed is heb ik vandaag weer leuke zegels, dus.. ik wacht even (bovendien was ik ziek thuis, dus naar de winkel gaan was sowieso niet zo'n goed idee)
Later is nu
Wat grappig trouwens dat jij en jouw 'adres' naar dezelfde persoon gingen sturen, Snorhaar. Maakt wel dat ik nóg nieuwsgieriger word naar de werking van postcrossing. Die persoon ontvangt dus ook meerdere kaartjes op dezelfde dag verstuurd.

Ooh.. en ik wil best kaartjes uit Chili, bedenk ik ineens. Ik dacht alleen nog maar in aantallen postcrossers, maar Chili is best een bijzonder land. Weet alleen niet wat ik mij bij die sokken voor moet stellen. Gelukkig is daar google..
Later is nu
Chileense sokken zijn in mijn geval lekker warme wollen sokken met een leuk motiefje. In de winter vind ik ze altijd heerlijk om in bed aan te hebben Ik zal kijken of ik binnenkort een foto kan posten (als het forum dan ook nog eens meewerkt, tsjonge wat is dat knudde zeg). In Noord-Chili heb je weer meer van de typische Andes (Altiplano) motieven en producten van alpacawol. Chili is zeker een bijzonder land ja!

Uit Australie wil ik ook best kaarten, goed werk Dreamer!
Ik ben zooo blij met mijn nieuwe postzegels! Heel veel van 'mooi Nederland', die zijn alleen wat lastig uit te scheuren, maar goed. (en Noord Nederland hoort kennelijk niet bij Mooi Nederland, dat is ook jammer) Een velletje Van Gogh zegels! Beatrix én Alexander. Heerlijk allemaal
Later is nu
Ik heb ook eindelijk mijn postzegels ontvangen. Er zaten ook een paar Vermeer zegels bij van het meisje met de parel. Supermooi. Ook een paar zegels voor binnen Nederland, maar die wil ik wel aan iemand sturen die dat ook kan waarderen, dus ik heb mijn profiel zo ingesteld dat ik ook binnen Nederland verstuur. Maar dat gaat dus een stuk minder snel dan verwacht.

En ik wil die nijntje zegels nog kopen.
Dreamer, woon jij ook in Noord Nederland? Je maakt me namelijk nieuwschierig, want ik werk bij de post en ik heb altijd één adres die best wel veel Postcrossingkaartjes ontvangt en dat gaat opvallen, haha. PS. Ik lees ze niet hoor, die kaartjes. En ik breng ze ook niet rond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven