Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Die Mucha kaarten zijn mooi inderdaad, heb ze nooit verstuurd maar wel een paar ontvangen.

Heb net alle kaarten die ik nog niet had geupload, alsnog gefotografeerd en toegevoegd, zodat mijn wall weer compleet is. Vind het jammer om dubbele kaarten te krijgen, maar dan moet je het ook wel bijhouden natuurlijk
Tjezus, wat vals
Ik zag een keer bij iemand een dubbele kaart, op dezelfde dag ontvangen. Hoe groot is die kans! (nee, hoeft niet te berekenen )

Maar inderdaad. Soms heb je mensen, die best veel kaarten ontvangen hebben en niet alles geupload. Sja.. dan is het maar een gok of ze jouw kaart al hebben. En zelf vind ik het ook jammer een dubbele kaart te sturen, natuurlijk.
Later is nu
Haha, maar goed dat ik geen groene mannetjes heb om erop te plakken Er zijn inderdaad sympathiekere manieren om uit te drukken dat je blij wordt van originele postzegels!

Nou heb ik voor de leuk wel wat andere zegels, dan plak ik bijv 65+10+5 (die 5ct vanwege portoverhoging) maar dat doe ik op veel kaarten al. En ik verwacht niet dat postcrossers gebrek aan Duitse postzegels hebben

Idd mevrouw Jack, de Ikea aap. Ik had niet gedacht dat die zo leuk gevonden zou worden! Was meer een actie van "You like any card? You get Ikea aap!"

Dreamer, die Mucha kaart is toch mooi! Wat maakt het dan uit wat het gekost heeft.
Jullie hebben vast ook wel saaie postzegels, toch?

Bij mij zijn er nog 6 8 kaarten onderweg,16 - 57 dagen. Daarnaast 6 expired. Eigenlijk zou ik vandaag weer willen gaan sturen, maar ik wilde zoveel doen vandaag en voorlopig heb ik daar allemaal nog niets van gedaan
Later is nu
Tjee Dreamer, dat zijn wel veel langreizende kaarten. Ik heb de indruk dat het allemaal wat langer duurt na de feestdagen, zou het dat zijn?

Onze saaie postzegels hebben bloemetjes, maar die heb ik alleen als bijplakzegels van 5 en 10ct. Er was sowieso niet zo veel postzegelkeus meer voor de Chinees, want ik had niet meer veel en heb juist gisteren nieuwe zegels besteld. Hij krijgt een multiview van Stadt. Er gaat ook een multiview naar HongKong en nog een illustratie naar Rusland. Ik bleek precies een kaart van een illustrator uit haar wensenlijstje in mijn voorraad te hebben. Daar kwam ik via Google achter
Hee hoi!

Ik heb de laatste tijd weer best wel kaarten mogen ontvangen. Waarvan er 11 op 8 januari zijn verzonden. Ik snap helemaal niets van postcrossing. Misschien kan snorhaar wat licht brengen Bij mij worden ze steeds allemaal op dezelfde dag verstuurd. Ik loop ook iets voor met ontvangen kaarten. Er is op 8 januari slechts 1 kaart ontvangen. Ik heb dit al met meerdere dagen gehad.

Mijn ontvangen lijstje ziet er zo uit:

8 verstuurd naar mij op 26 augustus

9 op 13 september

9 op 19 oktober

9 op 5 november

11 op 8 januari

Ik vind het stom. Waarom krijg ik niet gewoon een kaartje als een ander kaartje van mij aankomt. Ik heb postcrossing weer eens gemaild. Gelijk maar even verklapt dat ik er een duidelijke studie van gemaakt heb
It ain't me
Dat is wel heel maf Cocomo! Nee, ik heb geen licht, het is erg donker hier Bij mij kloppen de hurrays juist bijna altijd met de verstuurde kaarten. Ik ben erg benieuwd naar het antwoord van Postcrossing!
Wel apart Cocomo, dat er zoveel op dezelfde dag naar je gestuurd worden. Heb ik af en toe ook, volgens mij, wanneer ik weer 4 opéénvolgende nummers uit 1 land heb. Rusland, met name. Gelukkig krijg ik dan wel afwisseling in leuke kaartjes

Ik kreeg gisteren een hurray uit Rusland, van een kaartje dat 57 dagen onderweg geweest was. Ik hoop dat mijn andere Ruslandkaartje deze week aankomt, want de jongeman is zondag jarig. En zo kwam ik er achter dat ik 2 kaartjes onderweg had naar Rusland.
Later is nu
hee ik schreef gisteren een berichtje mar zie hem nu niet meer terug... nog maar een keer dan...

heb de overige kaartjes vrijdag gepost

een enge trap naar australie (vroeg om architectuur)

sisi naar indonesie

spelende kinderen naar Brazilie

monet naar Rusland

en ik heb inmiddels ook al 3 hurrays binnen, de nederlanders zijn blij met de kerk en de christelijke boodschap die we er in gezet hadden. Als mensen gelovig zijn schrijven man en ik altijd samen iets met een vers uit de bijbel, op mijn profiel vraag ik er ook naar maar heb nog maar 1 keer zo'n lief kaartje gehad... je moet net iemand treffen die ook zo in het geloof staat he...

de pinup was ook geslaagd en de pinguins zijn zelfs gefavoriet.

@Dreamer ik heb ook die Mucha set, die kaartjes zijn echt populair! er staan er 4 van bij mijn populaire kaartjes!

@ mevrouwjack wat een superleuk kaartje!!

Ik bestel wel vaak speciale postzegels bij collectclub, nu bijvoorbeeld die internationale van het meisje met de parel. Ik stuur ook brieven naar andere kunstfans over heel de wereld die ik ken van werk en studie, ze worden daar altijd erg blij van! eerst deed ik ook twee nederlandse zegels met een priority sticker erbij, maar nu is de NL1 zegel zo duur geworden dat ik dan wel erg veel extra betaal....

Mijn meest populaire is deze 'lente' van Michael Sowa, hij is 20 keer gefavoriet! soms heb ik een beetje spijt dat ik hem verstuurd heb, hij hoort namelijk bij een 4luik van de seizoenen, ik heb nu nog herfst, zomer en winter... had ze ook zo leuk thuis op kunnen hangen!

[IMG]http://i60.tinypic.com/30wro0j.jpg[/IMG]

Ik plak je plaatje even, als het goed is, Rosekapje

Lijkt me voor jullie inderdaad bijzonder om mensen met dezelfde geloofsovertuiging zo te treffen.

Ik was vanmorgen in het Hampshire hotel en daar zijn echt stapels toeristenkaartjes. Ook mooie met klaprozen op de voorgrond en grote zwarte paarden op de achtergrond.. Dus.. ehm.. sja.. ik heb wat kaartjes gekocht.

Nou was ik ook door de stadsgezichten heen, dus het 'mocht'. Verder genoot ik zelf enorm van het uitzicht op de Zuiderhaven. Zo jammer dat ik alleen m'n telefoon mee had om foto's te nemen! (voor de niet Groningers probeer ik vanavond wel een plaatje te plakken )
Later is nu
Oh.. die is inderdaad mooi zeg!
Later is nu
Dank je wel Dreamer! ik weet niet of ik iets fout deed...

altijd leuk he als je weer een nieuwe vondst hebt!

hahaha het 'mocht'... ik mag even niets meer van manlief... bij de verhuizing laatst had ik 4 grote dozen (formaat schoenendoos) vol met kaartjes die nog niet verstuurd zijn... begon al met verzamelen toen ik nog klein was hahaha... maar nu zegt hij dus dat ik die eerst maar leeg moet werken...

wat wordt er trouwens verstaan onder adcards? ik kom vaak profielen tegen waar mensen die niet willen... bedoelen ze dan de gratis Boomerang kaartjes ofzo?
Ja, volgens mij wel. Ook kun je in tijdschriften en dergelijke soms wel adcards treffen, maar soms zie je dat er ook niet aan af. Reclamekaartjes dus eigenlijk

Voor het plakken van afbeeldingen mag je na 200 'brave' posts een verzoek indienen bij de moderatoren. Dit doordat er vaak in de weekenden rare lui waren, die enorm vieze plaatjes in elk willekeurig topic gingen posten. Verder deed je alles goed hoor

Sja.. bij 4 dozen vol kan ik me voorstellen dat er even een rem op moet, maar de toeristische kaartjes gaan er soms gewoon sneller door en worden toch nog wel gevraagd. Dan 'mag' het van mij
Later is nu
Ik denk bij addcards inderdaad wel altijd aan boomerangkaartjes. Meer kaartjes met adds heb ik ook niet.

zelfgemaakte kaartjes vind ik ook altijd lastig. Ik heb een paar kaartjes gemaakt voor de mijn neefje, maar ik denk stiekem dat ze dat niet bedoelen en kaartjes willen die verzender helemaal zelf gemaakt heeft, van theezakjes ofzo

Dreamer, waar is het Hampshire precies? Want dan moet ik misschien ook eens toevallig over die drempel stappen
It ain't me
We hebben er 2. Eentje bij Haren en eentje vlakbij de Ooster- of Zuiderhaven.. Jeetje, dat moet ik gewoon opzoeken hoe dat heet daar. Slecht van mij.
Later is nu
Leuke kaart Rosekapje! Ik wist trouwens niet dat het een vierluik was. Ik blijk de winterkaart gekocht te hebben bij onze meeting Hij is nog niet verstuurd trouwens.

Ik had gisteren weer een prachtige kaart met oude stadsfoto's uit de Oekraine. Hierbij wil ik de Oekraine tot mijn favoriete kaartenland verklaren De Oekraiense postcrossers weten me erg te verwennen met kaarten naar mijn smaak. Een paar andere Oost-Europese landen (Polen, Tsjechie) trouwens ook wel.

Mijn bezoek vroeg zich ook al af waar ik al die kaarten vandaag kreeg (er hangt een aantal kaarten pontificaal op het toilet, dus ja valt wel op dan ) en ze vonden het een leuk idee

Alleen waren hun de brievenbussen nog onbekend, haha. Toen we zondag een wandeling naar de stad maakten en ik een paar kaarten postte, vroegen ze zich af of ik iets in een vuilnisbak gegooid had of dat ik toegangsgeld voor het park betaald had. Ik heb dus even moeten toelichten dat die (bij ons) gele bakken voor de post zijn
Haha leuk Snorhaar! Veel plezier nog gewenst met de visite. Heb je nog dingen in de planning staan om met ze te doen?

Wat een mooi kaartje Rosekapje!

Nou ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik had ook even een postcrossing-break. In het nieuwe jaar heb ik 7 kaarten verzonden maar helaas nog niets ontvangen. Nou liep ik wel voor op de ontvangen kaarten. Zou dat het kunnen zijn?

Ik heb er nu 29 verzonden en ook 29 ontvangen en 3 zijn er nog onderweg (+ 1 expired)

het is de Oosterhaven.. en dat wist ik wel, want langs de kade aan de overkant loot de 'Oosterhavenstraat'
Later is nu
Jammer Winters, dat het niet zo hard gaat. Toch.. als het eenmaal loopt en je zelf dan ook regelmatig blijft schrijven (nu niet direct hoor) dan gaat het gestaag. Misschien zit het postcrossen trouwens bij meer mensen/landen wat in de vergeethoek, zo met kerst en al die kerstkaarten enzo?

Ik ben nou wel heel benieuwd waar jouw bezoek vandaan komt, Snorhaar

Maar je kunt dus wel af en toe kaartjes sturen. (en ze aansteken met het pc-virus)
Later is nu
Oh ik kreeg trouwens een kaartje uit Rusland vandaag. Een kerstkaartje, denk ik, maar een grappige; een uiltje met een muts op, waaruit 2 stokjes steken, die lijken op een gewei en aan één hangt een kerstbal. Echt schattig.
Later is nu
Heb een heel mooi kaartje gekregen uit Taiwan vandaag, een abstracte tekening, gebaseerd op een tempel. Erg mooi. En een kaartje met een lief gedichtje in het Nederlands, ik viel bijna van mijn stoel hoe erg hij van toepassing was op mij op dit moment. Blijkt van een vriendin te zijn haha
Tjezus, wat vals
Dreamer, ik heb even stiekem gespiekt op je PC-profiel en hij is echt leuk!

Ik denk dat ik vandaag maar weer een paar adressen aan ga vragen.

MevrouwJack, wat lief van je vriendin. Leuk!
Nou hier een raar PC dagje. Krijg net 2 kaartjes: allebei een landschapje (het enige soort kaartjes dat ik niet zo leuk vind), een uit Zwitserland zonder tekst maar helemaal volgeplakt met een muntje en een berg postzegels en een kaartje uit Taiwan in het Mandarijn. Schiet lekker op
Tjezus, wat vals
Zo dat is lang geleden, pc heeft even stil gelegen. Lastige feestdagen zo een paar maanden na het overlijden van mijn vader en daarna druk op mijn werk. Leuk om te zien dat jullie allemaal nog zo actief zijn dat maakt me weer enthousiast!!!

Deze week maar eens wat adressen aangevraagd! Had voor bijna iedereen iets (hoop ik) passends in huis. Zonnebloemen met fiets naar een fietsende zonnebloemliefhebster, een hele gave schilderijcircus kaart naar Nederland voor een kunstliefhebber, giraffen naar een dierenvriend in Rusland, een kinderkaartje naar leeg Chinees profiel en 2 toeristenkaartjes naar mensen die daar om vroegen in Polen en usa! Was trouwens eerste x dat iemand daar om vroeg. Meestal vinden mensen die niet zo leuk, waaronder ik zelf haha!
quote:damas schreef op 28 januari 2015 @ 13:44:

Zo dat is lang geleden, pc heeft even stil gelegen. Lastige feestdagen zo een paar maanden na het overlijden van mijn vader en daarna druk op mijn werk. Leuk om te zien dat jullie allemaal nog zo actief zijn dat maakt me weer enthousiast!!!

Deze week maar eens wat adressen aangevraagd! Had voor bijna iedereen iets (hoop ik) passends in huis. Zonnebloemen met fiets naar een fietsende zonnebloemliefhebster, een hele gave schilderijcircus kaart naar Nederland voor een kunstliefhebber, giraffen naar een dierenvriend in Rusland, een kinderkaartje naar leeg Chinees profiel en 2 toeristenkaartjes naar mensen die daar om vroegen in Polen en usa! Was trouwens eerste x dat iemand daar om vroeg. Meestal vinden mensen die niet zo leuk, waaronder ik zelf haha!Wow, echt?? Die heb ik juist heel vaak. (En stiekem baal ik daar altijd van, omdat ik die ook niet zo leuk vind. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven