Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic deel IX

24-07-2014 20:24 1548 berichten
Alle reacties Link kopieren
De een vrekt uit noodzaak, de ander om verspilling tegen te gaan en weer een ander gewoon voor de lol.

Wat jouw reden ook is, hier kun je tips met elkaar delen.

Hier vind je de oudere delen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Deel VII

Deel VIII

Vrekwaardig eten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb een Opel Corsa van 9 jaar oud met 175.000 km op de teller...
Kwekkeboom voor in de oven geld terug actie geldig tot eind januari zie de site van de kwekkeboom
quote:Bieb2.0 schreef op 24 januari 2015 @ 16:26:

[...]

Was ook niet als kritiek bedoeld hoor. Maar meer als: "heb je het wel een bewuste keuze gemaakt?"+1, mijn auto is zo'n 1750 waard. Daar ga ik geen dure verzekering voor nemen. Ik heb alleen wa
http://keesmakers.nl/proefactie/

Tijdens de actieperiode heb je recht op uw aankoopbedrag na aankoop in de supermarkt van één verpakking kees plakken gerijpt of één verpakking kees plakken extra gerijpt of één verpakking kees geraspt extra gerijpt of één stuk kees gerijpt of één stuk kees extra gerijpt.

Wel uploaden van kassabon (foto maken en digitaal toevoegen aan het formulier)

beetje vreemd smakende kaas is het wel
quote:jumper1 schreef op 24 januari 2015 @ 17:58:

Kwekkeboom voor in de oven geld terug actie geldig tot eind januari zie de site van de kwekkeboomlinkje: https://www.degrootsteproeverijvan.nl/
Vanaf 28 januari 18:00 uur tot en met 1 februari 'BTW weg ermee' actie bij de Mediamarkt.

alles dus -21% korting.
Gister een koffer besteld bij v&d. 2 cadeaubonnen en een actiecode. Ff een tip, Google voordat je iets koopt 'korting en dan het bedrijf' vaak is er extra korting te vinden
quote:Blusher schreef op 25 januari 2015 @ 10:42:

Vanaf 28 januari 18:00 uur tot en met 1 februari 'BTW weg ermee' actie bij de Mediamarkt.

alles dus -21% korting.

Die berekening is anders hoor. Je kunt niet het bedrag waar het nu voor staat -21% doen.

Zal even googelen.
21% BTW of meer dan 17% korting?

Er is al veel te doen geweest om de BTW acties van MediaMarkt. Zowel de Reclame Code Commissie als het consumenten programma radar hebben zich reeds over de 21% BTW actie gebogen. Volgens verschillende berichten van consumenten zouden de reclame uitingen rondom de actie misleidend zijn en voor verwarring zorgen. Reden genoeg om nog even toe te lichten hoe de korting bij deze populaire elektronica actie tot stand komt.

De veel gemaakte fout is dat de verkoopprijs wordt gedeeld door 100 en weer wordt vermenigvuldigd met 21 om zo de BTW te berekenen.

Foutieve berekening 21% BTW:

¤500 / 100 x 21 = ¤105  nieuwe prijs: ¤500 – ¤105 = ¤395

Juiste berekening 21% BTW:

¤500 / 121 x 21 = ¤87 nieuwe prijs: ¤500 – ¤87 = ¤413

Zoals je ziet zit het verschil in het berekenen van de initiële  21% BTW. Bij de foutieve berekening gaat men er eigenlijk vanuit (bewust of onbewust) dat de BTW nog niet in de prijs zit inbegrepen. Dit is echter wel het geval. Het getal waardoor gedeeld moet worden wordt hierdoor dan ook 121 in plaats van 100. Met een speciale btw- calculator kun je dit nog eens voor jezelf nagaan.

De effectieve korting met de aftrek van de 21% BTW is uiteindelijk 17,36%.
GTA van Wieckse: http://www.wieckse.nl/acties/cashback/claim-je-cashback
quote:Qian schreef op 24 januari 2015 @ 19:36:

http://keesmakers.nl/proefactie/

Tijdens de actieperiode heb je recht op uw aankoopbedrag na aankoop in de supermarkt van één verpakking kees plakken gerijpt of één verpakking kees plakken extra gerijpt of één verpakking kees geraspt extra gerijpt of één stuk kees gerijpt of één stuk kees extra gerijpt.

Wel uploaden van kassabon (foto maken en digitaal toevoegen aan het formulier)

beetje vreemd smakende kaas is het welIk heb de kaas gekocht en via de site meerdere pogingen gedaan tot het invullen van het formulier, pagina een lukt nog wel maar dan staat er uploaden bon en bij die button stopt het verhaal, ook na meerdere refresh pogingen. Heb via het contactformulier een mail gestuurd want actie bijna ten einde. Maar was benieuwd of anderen ook die ervaring hebben
Ook de Holy soda moet wel even wennen aan de smaak
Even een update een keurige mail van kaasmakers ik mag via de mail mijn bonnetje in dienen en krijg dan het geld terug.
quote:jumper1 schreef op 26 januari 2015 @ 16:50:

[...]

Ik heb de kaas gekocht en via de site meerdere pogingen gedaan tot het invullen van het formulier, pagina een lukt nog wel maar dan staat er uploaden bon en bij die button stopt het verhaal, ook na meerdere refresh pogingen. Heb via het contactformulier een mail gestuurd want actie bijna ten einde. Maar was benieuwd of anderen ook die ervaring hebbenBij mij lukt het wel via de site en ik had binnen twee dagen mijn geld terug, echt supersnel (vooral in vergelijking met sommige andere acties)
Even een vraag mbt gta. doen jullie dan elke actie apart op een bon of neem je ook wel eens meerdere GTA acties in een rondje boodschappen mee zodat ze bij elkaar op de bon staan?
quote:gordijn87 schreef op 28 januari 2015 @ 16:22:

Even een vraag mbt gta. doen jullie dan elke actie apart op een bon of neem je ook wel eens meerdere GTA acties in een rondje boodschappen mee zodat ze bij elkaar op de bon staan?

Gewoon allemaal bij elkaar op de bon.

Bij niet alle acties hoef je de bon op te sturen, soms alleen gegevens van de bon.

En als je wel de bon moet insturen dan kan dat meestal ook digitaal, dus dan stuur ik een scan van de bon en na het scannen omcirkel ik via de computer om welk product het gaat, zo heb ik zelf altijd de originele bon nog.
quote:gordijn87 schreef op 28 januari 2015 @ 16:22:

Ik vraag wel aparte bonnen (maar geen 5 GTA's meenemen in de winkel, dan komen die de volgende keer wel weer) omdat er vaak staat dat je de originele kassabon op moet sturen.

Maar van te voren even de voorwaarden lezen van de actie, hier staat bij de actie altijd een linkje naar de regels: http://dutchcouponing.blogspot.nl/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Holy Soda vond ik lekker. Ik heb er 2 verschillende smaken van gehad.

Ook Sprite viel goed in de smaak. Coca Cola life heb ik ook al gehad.
quote:Bieb2.0 schreef op 20 januari 2015 @ 20:44:

Tele2 is kut! Zou ik niet doen.

Die 30 euro activatiekosten ben je zo weer vergeten.Tele2 is inderdaad niet best, de snelheid is om te huilen. Ik ben onlangs overgestapt van Tele2 naar glasvezel en tot nu toe eindelijk de snelheid die mij is beloofd. Op deze site kan je kijken wat welke aanbieders beschikbaar zijn internetvergelijk.nl Bij mij was er lang geen glasvezel beschikbaar maar inmiddels wel.
Ik heb wat kortingscodes in de aanbieding:

Voor wie wil bestellen bij Zalando (10 euro korting), 5 euro korting bij (online) Douglas, korting op een DFDS-minicruise, 30% korting bij Elysium. Stuur even een PB'tje bij interesse dan stuur ik je de code gratis toe.

En voor wie gaat boeken bij Center Parcs: loont wellicht om dat te doen via bungalowcadeaubon.nl in plaats van de reguliere site, kan soms toch wel wat schelen.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
GTA 2 pakken melk

http://melkunie.nl

Actiecode : 7DAGENVERS
Prrrr, mauw miawwwww.
Fles Ambi Pur Textiel Verfrisser t.w.v. ¤ 3,14 Probeer gratis een fles Ambi Pur Textiel Verfrisser. Koop voor 15 maart een fles Ambi Pur Textiel Verfrisser bij de Blokker en je krijgt het aankoopbedrag teruggestort op je (bank)rekening. Vergeet niet de kassabon te bewaren. Vervolgens vul je dit formulier in om het aankoopbedrag terug te vragen.

https://action.highco-dat ... 26ba77728dfd51b5979cc#fin
Prrrr, mauw miawwwww.
Fles of blik 6-pack Wieckse Rosé 0.0%, Wieckse Witte 0.0% of Wieckse Radler 0.0% Probeer gratis Wieckse Radler 0.0%. Koop voor 23 februari een 6-pack Wieckse Radler 0.0% en je krijgt het aankoopbedrag teruggestort op je (bank)rekening. Vergeet niet de kassabon te bewaren.

http://www.wieckse.nl/acties/cashback/claim-je-cashback
Prrrr, mauw miawwwww.
Verpakking Felix Twists Zalm- en Zeevruchtensmaak Kattenvoer. Vraag gratis een verpakking Felix Twists kattenvoer aan in de Zalm- en Zeevruchtensmaak. 1. Door de grote drukte kan het zijn dat je eerst in de wachtruimte plaats neemt. Zodra je aan de beurt bent, krijg je automatisch het aanvraagformulier te zien. 2. Krijg je een foutmelding? Probeer het dan eens op een vaste PC of laptop.

https://www.actie.felix-kattenvoer.nl/s ... index.html
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik heb de felix twists besteld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven