Ik blijf dit missen...ligt het aan mij?

05-08-2008 09:41 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 jaar een relatie, mijn langste relatie. Opzich gaat het erg goed. We wonen samen, hebben een eigen bedrijf, hebben veel dezelfde interesses, kunnen heel goed met elkaar praten, sex is goed etc etc.

Vanaf het begin is mijn vriend niet het type dat zegt dat hij verliefd is, dat hij me mooi vind, dat hij heel gelukkig met me is etc. Ook echte kriebels heeft hij niet gehad. Dat heeft hij nooit gehad en zal hij ook wel nooit krijgen zegt hij. Het antwoord op mijn vraag waarom hij dan wel wist dat hij gek op me was (of wilde dat ik zijn vriendin was) was het antwoord dat hij zich goed bij me voelde en dat gewoon wist.

De eerste 2 jaar ben ik best onzeker geweest. Ik wilde gewoon lieve, leuke dingen horen en dat bleef uit. Nu is het niet dat hij nooit was zegt, maar dat is echt zelden. Als ik zeg dat ik van hem hou zegt hij het wel terug. Maar echte passie in woorden vanuit hem blijft uit.

Nu ben ik dat opzich best gaan accepteren, ik bedoel verder hebben we het heel leuk samen en hij pakt me ook weleens uitzich zelf vast, schrijft weleens een kaartje en als hij iets doet weet ik ook wel dat het gemeend is.

Maar nu hebben 2 vriendinnen van me net een nieuwe relatie. De ene een paar maanden en de andere een paar weken en die mannen zijn op dat gebied zo anders als mijn vriend. Ze schreeuwen van de daken dat ze verliefd zijn. Stralen van oor tot oor. Hun vriendin hoort nonstop hoe gelukkig hij wel niet is, dat hij ze heeft leren kennen, hoe gek hij wel niet op ze is etc etc. 1 van mijn vriendinnen mailt en smst nonstop met haar vriend. Vind ik ook net te, maar die aandacht lijkt me wel ontzettend leuk!

Dit maakt me een beetje jaloers. Waarom heb ik dat niet? Wat is er mis met mij? Ik gun het mijn vriendinnen wel hoor, dat is het niet, ik betrek het ook opmezelf.

Ik heb het er al een paar keer met mijn vriend over gehad en hij zegt dan dat hij zo niet is en dat hij niet iets kan gaan spelen. Dat als hij iets zegt dat het dan ook gemeend is. Maar waarom kan hij het niet vaker en passievoller zeggen aarrgghh!

Dit weekend vroeg ik hem wat hem zo in mijn aantrok. Mijn humor, mijn mooie bruine ogen ofzo. Maar daar kan hij geen antwoord opgeven. Er is niet iets zegt hij dan, het is gewoon jij.

Wil ik nu te veel blablabla en is mijn vriend down to earth of heb ik gewoon een hele nuchter man getroffen?
Ik snap je. Maar ouwe taart die ik ondertussen ben, kan ik je zeggen dat als je je geliefd en geaccepteerd voelt bij/door deze man, dat veel meer waard is dan liefdesverklaringen. Mooie woorden zijn snel gezegd. Echte liefde is minder snel gevonden. Liefde zit voor een groot deel in daden.

Dus wat ik me afvraag is, voel je je enorm bemind als hij je vasthoudt? Voel je je gesteund? Zit er stiekem wel passie in de seks? Wat vind je leuk en bijzonder aan hem?

En wat hij zei als antwoord op jouw vraag, dat is denk ik het meest belangrijke. In het begin wordt alles bejubeld maar dan moet dat "jij" nog ontdekt worden. Als iemand na 4 jaar zegt dat hij van jou houdt omdat jij jij bent, klinkt dat misschien wat makkelijk. Maar in essentie is het naar mijn idee precies waar het om gaat .
ieder persoon is gewoon anders. Ik kan zeker wel stapel-verliefd zijn op iemand. Maar dat schreeuw ik dus ook niet van de daken. Ik zeg ook niet tegen hem dat ik zo verliefd op em ben, ik sms em alleen wanneer nodig etc. Ik hou juist totaal niet van dat kleffe.
Ik denk dat je inderdaad een no-nonsense partner hebt die niet heel erg te koop loopt met zijn emoties. Lijkt me niet zo ernstig verder. Ik zou gewoon met 'm praten over wat je nu ziet gebeuren bij je vriendinnen waardoor je wat jaloersig wordt. Misschien kan hij er iets mee. Ben jij zelf wel heel open over wat je voor hem voelt, je eigen passies, je eigen onzekerheden?
Clowns to the left of me..
Ik herken mijn situatie in de jouwe. Heb ook zo'n nuchtere vriend en baal daar ook af en toe stevig van!! Kan dan ook superjaloers worden op stellen waarbij de man echt heel verliefd overkomt. Heeft mijn vriend nooit gehad, is ook niet van het kleffe en laat zijn gevoel niet zien. Krijg dan als reactie als ik er wat van zeg, zo ben ik nou eenmaal niet. Begrijp dat iedereen anders is maar dit begint me af en toe wel op te breken!! Op deze manier voel ik me niet echt gewaardeerd mede doordat ik hem erg weinig zie.
Bedankt voor de reacties tot zo ver.

Als hij iets doet, voel ik dat hij het meent. Ik weet ook wel dat hij van me houdt. Hij is niet zomaar bij mij en is ook vaak bij me, omdat hij dat fijn vind.

Passie tijdens sex is er zeker, we kunnen ook lekker tegen elkaar aan liggen op de bank. Hij vraagt dan ook, "Kom je lekker naast me liggen".

Als ik hem nodig heb (als er wat is of wat dan ook) dan is hij er voor me. En steunt hij me.

Hij weet wel dat hij niet zo'n uiter is in dit soort dingen. Laatst kreeg ik een kaart van hem met daarin: Ik weet dat ik het niet veel zeg maar ik wil wel dat je weet dat ik heel veel van je hou.

Tranen in mijn ogen krijg ik dan, heerlijk vind ik dat om zoiets te lezen en daarom wil ik het vaker horen hahahaha. Maar dan is misschien het speciale er ook weer vanaf.

Voor mij is zo'n nuchtere man ook wel goed geweest denk ik. Ik ben zelf wel van het kleffe en laat me ook meeslepen als iemand anders zo ook is. Maar wat er daarna over blijft is het belangrijkste, dat weet ik.

Zelf ben ik een heel open persoon, ook over mijn onzekerheden. Ik praat heel veel en heel makkelijk. Mijn vriend niet. Die is veel geslotener dan ik.
In het begin van mijn relatie waren wij ook niet zo, maar mijn vriend wist mij te overtuigen dat onze relatie veel dieper en beter is dan zijn vorige relatie waar hij de eerste maanden ontzettend verliefd was. Daarna bleef het gewoon maar aan, want ja, ze waren ooit toch zo verliefd? Wij hebben het gewoon heel leuk samen, het voelt goed, ik wil niet zonder hem, maar specifiek aangeven wat ik nou zo leuk aan hem vind kan ik eerlijk gezegd ook niet.

Ik zal me er dan ook niet zo druk om maken als ik jou was, laat je niet gek maken door andermans relaties want dat is bijna niet te vergelijken.
quote:AngieG schreef op 05 augustus 2008 @ 10:00:

Ik herken mijn situatie in de jouwe. Heb ook zo'n nuchtere vriend en baal daar ook af en toe stevig van!! Kan dan ook superjaloers worden op stellen waarbij de man echt heel verliefd overkomt. Heeft mijn vriend nooit gehad, is ook niet van het kleffe en laat zijn gevoel niet zien. Krijg dan als reactie als ik er wat van zeg, zo ben ik nou eenmaal niet. Begrijp dat iedereen anders is maar dit begint me af en toe wel op te breken!! Op deze manier voel ik me niet echt gewaardeerd mede doordat ik hem erg weinig zie.Mijn vriend zegt precies hetzelfde: Zo ben ik nu eenmaal niet, AAARRRGGGHHH!!!
Ik ben ook zo'n man die "nu eenmaal niet zo is". Toch heb je aan zo'n man uiteindelijk meer dan iemand die je aanvankelijk 100 keer per dag sms-t, en dan inzakt....
Tja dan zijn ze dus niet zo .

Het is dus ook niets persoonlijks, zegt niets over hoeveel ze van jullie houden. Als je voelt dat je partner gek op je is, van je houdt en graag oud met je wil worden, dat is echt het belangrijkste naar mijn idee. Zeker als je je prettig voelt bij elkaar en de seks goed is. Dan heb je iets heel moois en waardevols.

En dan ter compensatie zotussendoor een lekkere vrouwenfilm of een slecht bouquetreeksboekje.
En ik denk dat DAT mijn probleem is. Ik neem het persoonlijk op.

Hij doet dat niet, niet omdat hij zo niet is, maar omdat IK dat niet in hem losmaak.

Mijn vriendinnen hebben dat wel, omdat zij wel aantrekkelijk en leuk etc zijn en ik niet (of veel minder).

En het is natuurlijk makkelijk als een man die onzekerheid kan wegnemen door het vaak te zeggen, maar het belangrijkste is wel wat er na die woorden overblijft.

Ik zou mijn vriend voor geen goud willen missen. Zie hem ook echt als de vader van mijn kinderen (die we nog moeten krijgen) en ik wil ook zeker met hem oud worden. Hij is verder perfect, nou ja.....op die slingerende sokken na dan .

Waarom maak ik het mezelf zo moeilijk?!
Je wil even horen dat je echt de wereld voor hem betekent, dat hij glundert bij het idee dat jij de moeder van zijn kinderen zult zijn, dat hij vooruitkijkt naar samen achter de geraniums zitten en te buren te bespioneren, dat je zijn juweel, zijn alles, zijn grootste schat bent enz. Niks raars aan .

Maar als dat uit zijn gedrag blijkt, zou ik daar heel blij mee zijn. Genoeg relaties waar het in woorden gezegd wordt maar het niet zo voelt. En dat is een rotgevoel.
Ik heb ook zo'n vriend, zo te horen nog een graadje 'erger' dan jij. Nou ben ik zelf ook niet zo van het kleffe, dat scheelt. Maar een romantisch gebaar op z'n tijd vind ik ook wel leuk. Helaas, ook hij 'is niet zo'. Aan de andere kant: dat nuchtere is juist wat ik zo in hem waardeer, dat hij niet met alle winden meewaait, met beide benen stevig op de grond staat en stabiel is qua gevoelens en qua leven. Daar krijg ik zijn niet-uitende kant gratis bij.

Of zoals hij het zelf zegt: 'Ik ben heus heel romantisch. Ik kan het alleen niet zo goed uiten'
Ik heb ook zo'n man die vrij nuchter is en niet snel zal zeggen dat ie van me houdt! Maar in die 11 jaar tijd, leer je elkaar steeds beter kennen en leer je zijn manier van doen als te interpeteren(?) als houden van!! Gelukkig ben ik ook wat nuchter type (niet helemaal), dus dat scheelde wel. Wanneer hij mij voor het laatst vertelde dat ie van me hield/houd?? Geen idee...kan maanden/jaren geleden zijn. (onthoud dit ook niet). Maar wanneer hij me liet zien dat hij van houd? Afgelopen zaterdagmiddag toen we met mijn broer en schoonzus of de foto kwamen! Ineens sloeg hij een arm om mijn middel voor op de foto!! Dacht; hee, wat is dit nou? En heb er intens van genoten (jammer dat foto maken snel gebeurd is, haha!)

Mijn motto: daden zeggen meer dan woorden!!
Haha, Ak, je verhaal komt me érg bekend voor (delen we dezelfde man? en dat al 11 jaar lang?)
quote:Mariska79 schreef op 05 augustus 2008 @ 10:04:

[...]

Mijn vriend zegt precies hetzelfde: Zo ben ik nu eenmaal niet, AAARRRGGGHHH!!!Hahaha, ja echt heel irritant!!! Kan hem helaas niet veranderen al wil ik dat nog zo graag!!!
Ik heb nu twee keer een relatie gehad met een man die nooit echt verliefd op me is geweest, maar waar het direct overgegaan is in houden van...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit meer wil. Bij mij loopt het uiteindelijk toch stuk daarop.

Een man moet verliefd op me worden..kriebels, vlinders en ja..ik wil wel een liefdesverklaring af en toe.

Als iemand verliefd is...denk ik..betekent dat dat hij lichamelijk en geestelijk voor me gaat. Ik zag dat na 6 jaar relatie met mijn ex niet terug...
Ach kijk, dit zeg ik als nuchtere partner tegen mijn vriendin: hoge pieken, diepe dalen, daarvoor moet je naar Zwitserland. Voor mooi Hollands vlak landschap, moet je bij mij wezen .

Ik weet echt niet wat beter is. Ik heb ook enorme verliefdheid meegemaakt, maar dat was nooit gebaseerd op de persoon zelf. Dat waren hormonen. Heel lekker en spannend in het begin, maar absoluut geen garantie voor een goede stabiele relatie.

Met mijn vriendin, waarmee ik nu al jaren samenwoon is het gewoon een stuk rustiger begonnen. Maar zij betekent veel meer voor me dan alle verliefdheden bij elkaar opgeteld.

Dus..the jury is still out. Voor sommigen kan het werken.
quote:Pientje030 schreef op 05 augustus 2008 @ 11:21:

Ik heb nu twee keer een relatie gehad met een man die nooit echt verliefd op me is geweest, maar waar het direct overgegaan is in houden van...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit meer wil. Bij mij loopt het uiteindelijk toch stuk daarop.

Een man moet verliefd op me worden..kriebels, vlinders en ja..ik wil wel een liefdesverklaring af en toe.

Als iemand verliefd is...denk ik..betekent dat dat hij lichamelijk en geestelijk voor me gaat. Ik zag dat na 6 jaar relatie met mijn ex niet terug...

Maar een oprechte vraag, aangezien mijn echte kriebels-in-de buik-relatie maar drie maanden stand heeft gehouden: die kriebels gaan toch over na een jaar? En dan? Hoe ga je dan verder? Verwacht je echt na 6 jaar nog diezelfde kriebels?

Ik besef dat het heel mooi is als je en verliefd bent en geestelijk echt klikt met de persoon. Maar ik heb zo een idee dat dat in het gros van de gevallen alleen maar zo lijkt (door de hormonenstoot).
Het begint bij jezelf, als jij je goed voelt dan hebben het gebrek aan de juiste opmerkingen geen vat op je.

Op een moment dat je niet lekker in je vel steekt, snak je naar een arm om je heen, die je vervolgens kan vergeten want je vriend is niet zo.

Je moet het proberen niet persoonlijk aan te trekken want als hij niet van jou houdt dan blijft hij toch niet bij je.

Het is geven en nemen en jij hebt het gevoel dat je meer geeft qua positieve aandacht althans.

Dat gevoel is niet reeel vanuit je vriend gezien, want hij ziet dat niet zo, hij houdt van je en klaar.

Wil niet zeggen dat dat niet vervelend is, maar ik zou zeggen ,

leer er mee leven en het niet op jezelf te betrekken.
Zo te lezen is je vriend gek op je alleen is hij nogal een nuchtere jongen.

En ja je kan iemand nou eenmaal moeilijk veranderen

dus ik zou zeggen maak je niet druk tenzij je er echt moeite mee hebt maar dat is aan jou natuurlijk.

Ik heb ook wel is aan mijn vriend gevraagd waarom vind je me nou zo leuk en waarom ben ik het voor je ?

hij zei ook : gewoon omdat jij jij bent.

En dat kan je zien als een groot compliment want er is er maar 1 zoals jij op de wereld :D

Dus zo kan je het ook bekiijken van je vriend.

En ook lees ik dat hij wel is een keer een kaartje schrijft of iets liefs zegt.

En als hij dus helemaal eigenlijk niet zo is dan betekend het wel dat hij heel veel om je geeft en dat het vor jou weer extra speciaal is als hij het een keertje zegt.

Dus ik zou zeggen maak je geen zorgen
Een man die zijn verliefdheid uitschreeuwt.... Nee dankje. Veel relaties gehad en misschien heb ik pech maar diegene die dat deden wisten volgens mij niet wat verliefd zijn was. Als je echt verliefd bent ga je niet vreemd

Geef mij maar mijn vriend die op andere manieren laat blijken dat hij van mij houdt. Daar geloof ik pas echt in.

Nu wordt er misschien nog veel ge smst maar hoe is dat over een jaar?
Geniet toch van wat je hebt! Heerlijk toch? Waarom moet dat nou anders? Omdat je vriendinnen dat hebben??? Verander je vriend niet en neem hem zoals ie is...volgens mij wordt het er niet leuker op als je dingen van hem gaat eisen waar hij geen type voor is. Hou van hem zoals ie is...
Ik ben er ook een met zo'n nuchtere man, al 10 jaar. Maar hij is wel mijn rots in de branding, beste vader die mijn zoontje kan wensen. Hij kan me weer terug naar aarde brengen als ik een emotionele (irrationele) uitbarsting heb, houdt mijn haar vast als ik misselijk ben, laat me huilen van het lachten,komt eerder naar huis als zoontje ziek is en hij houdt van mij.

Geen rozeblaadjes op mijn bed of lieve briefjes, maar dat neem ik graag voor lief.
quote:madamemicmac schreef op 05 augustus 2008 @ 11:40:

Geniet toch van wat je hebt! Heerlijk toch? Waarom moet dat nou anders? Omdat je vriendinnen dat hebben??? Verander je vriend niet en neem hem zoals ie is...volgens mij wordt het er niet leuker op als je dingen van hem gaat eisen waar hij geen type voor is. Hou van hem zoals ie is...

Dat laatste is wat mijn vriend zegt. Neem me hoe ik ben, ik neem jou toch ook hoe je bent.

Heeft hij ook wel gelijk in.

Ik heb een relatie gehad waarbij mijn ex heel verliefd was. Die prees me de hemel in. Ik was alles en wat was hij gelukkig met me. Nou hoe hij me behandelde tussen de woorden in liet dat niet blijken en op een gegeven moment was het ook ineens over. Hij was toch niet verliefd meer. O ja....en een paar dagen geleden nog wel! Dus dat is ook niet alles.

Ik zal de relatie er zeker niet om beeidigen. Daarvoor ben ik veel te gek op hem en hebben we het gewoon echt fijn! We zijn echt een leuk stel.

We zijn een keer met zijn familie op vakantie geweest en toen zei zijn moeder, dat ze er echt van stond te kijken hoe mijn vriend met mij omging. Die is echt gek op jou zei ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven