Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!

Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3

En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
@ glasrivella: gecondoleerd en veel sterkte!
@MissLoki,

Het gaat elke dag ietsje beter, tanden en kiezen zijn nog erg gevoelig, en last van prikkende draad achterin, gelukkig heb ik daar was voor.

En hoe gaat het met jou?
Glasrivella, gecondoleerd en heel veel sterkte.

Prikkende draad heb ik geen last van gelukkig. Onder bij de blokjes heb ik echt heel weinig last, amper druk op mijn tanden enzo. Boven de plaatbeugel, sja, het is gewoon een lastig ding. Ik slis wel iets minder, maar het blijft een uitdaging. Ik begin ook kramp in mijn kaken te krijgen omdat mijn kiezen niet op elkaar staan. Ik was wel 2 kilo kwijt dus dat is dan weer mooi meegenomen. En al twee weken gestopt met roken, dus het levert meerdere voordelen op.
Dag allemaal, Ik wil een offerte opvragen, want mijn tanden staan duivels (vroeger geen beugel gehad). Hoe hebben jullie een keuze gemaakt naar welke orthondontist je gaat?

Ik zie een keten (ivory), maar ook kleinere praktijken... twijfel nu wat wijsheid is.
Hoi Qian!

Ik heb een beetje rondgevraagd in mijn omgeving naar ervaringen, en waar mijn mondhygiëniste positief over was......succes!

Hier gaat het elke dag beter, geen gevoelige tanden meer, nog 2 weken en dan gaan de blokjes er ook onder op, en een nieuwe draad boven, zal wel weer een gevoelig weekje worden.
@Nijntjexxxx wat fijn dat de gevoeligheid weg is! Heb je er nog veel last van gehad? Ben je nog creatief met eten geweest?

@MisLoki, Goed bezig! Waar een beugel al niet goed voor is :D En kilo's kwijt en gestopt met roken ;) Volhouden!

@qian, ik fietste er voor langs, en besloot on the spot naar binnen te gaan.

Vanmorgen de elastiekjes om 2 kiezen gekregen zodat er ruimte onstaat voor vrijdag
Ik mag ook over twee weken weer voor nieuw draad, en dan weet ik ook hoe de vorderingen met de plaatbeugel zijn. Ik begin ook subtiel verschil te zien bij mijn tanden, zeker onder dus dat ik wel heel gaaf.

Ik ben doorverwezen door mijn tandarts, omdat het dringend nodig was bij mij.

Hoe gaat het met je kiezen Glasrivella? Ik heb naast de ijzertjes van de plaatbeugel misschien daar wel het meeste last van gehad, heel gevoelige kiezen.

Fijn nijntje dat de gevoeligheid minder is. Ik ben ook wel benieuwd of je creatieve gerechten hebt gegeten?
Wat goed dat je al wat verschil ziet! Maakte jij nou ook elke week een foto? (kan zo snel niet terugvinden wie dat bedacht had)

Met mijn kiezen gaat het goed. De elastiekjes zijjn nog niet zo erg. Het is alleen erg vervelend, omdat het net voelt alsof je een etensrest tussen je tanden hebt. Het kan vannacht wel wat zeer gaan doen, maar denk dat het allemaal wel meevalt. Deze week nog maar even genieten van eten ;) En dan is het vrijdag voor mij ook eindelijk zo ver!
Ik was dat van de foto's, maar vergeetachtig als ik ben, ben ik bij de eerste foto al blijven hangen. Straks eens aan vriend vragen of hij er een maakt.

Lijkt me lastig, dat stiekje, want dan ga je uit automatisme met je tong pulken, denk ik dan. Wel spannend, vrijdag beginnen! Geniet nog maar van het eten, want het word allemaal anders

Ik kan nu goed eten, maar laatst at ik een plakje ontbijtspek, en dat zat tussen alle blokjes, en spinazie is ook een feest. Ik probeerde laatst een koekje, maar daar kreeg ik niet goed een stukje van afgebeten. Ijs, yoghert, soep, pasta, chili, dat gaat allemaal makkelijk.

Ik mis chips dus die probeer ik misschien binnenkort toch eens, en daarna met de borstel aan de slag
Nijntje, GlasRivella en Loki, dankje voor jullie antwoord.

Langsfietsen vind ik wel een goed idee.
@Qian, houd je ons op de hoogte? Wat mij trouwens nog nog geholpen heeft, is bedenken dat je altijd nee kunt zeggen. Dus mocht je een afspraak maken en het klikt totaal niet of je hebt er gewoon geen goed gevoel bij, kun je altijd nog verder kijken. Mijn eerste kennismakingsconsult was ong ¤20,- Dus dat valt nog mee.

@MisLoki, je kunt toch wel chips eten? Als je goed kauwt zou dat geen probleem moeten zijn toch? Ik zat direct aan popcorn te denken, hahaha. Dat is zonder beugel al irritant eten hahah. Zou wel de foto's blijven maken, is echt een leuk idee! En vooral als je een jaar verder bent en dan weer terugkrijgt, is het het wel heel tof om te zien hoe ver je gekomen bent.

Die elastiekjes zijn ook best aanwezig ;) Ik heb inderdaad de neiging om te gaan pulken. Maar voor donderdag mogen ze er echt niet uit. Waarschijnlijk hebben ze donderdag al zoveel ruimte gemaakt dat ze er met eten al uit zouden kunnen vallen.

Maar merk het wel, niet dat het zeer doet, maar er zit iets in je mond wat er niet hoort. En mijn tanden staan op scherp, zeg maar. Als ik een hapje neem dan voel ik dat ik bijt. Maar ik heb er zo'n zin vrijdag! Ben wel heel blij dat ik 's morgens gelijk mag :D
Chips....toevallig gisteren nog zitten eten, heerlijk! Gister had ik zo'n dik koekje met chocola, nou dat durfde ik toch maar niet af te bijten, was te hard, zoonlief er maar mee blij gemaakt haha.

En of ik creatieve gerechten heb gegeten? Nou eigenlijk niet, ben gelijk alles gaan eten en harde dingen vermijd ik, 's ochtends wel een bakje Brinta

@glasrivella spannend a.s vrijdag, dan krijg je ook blokjes/brackets?

@missloki wel een goed idee van dat foto's maken, maar ken mezelf, dat ga ik vergeten Hihi

@qian bij mij was eerste consult ook rond de 20 euro en ik had meteen goed gevoel er bij daar.
Klinkt goed Nijntje! Hoe is het met de pijn? Nog veel last van?

Heb jij je geschaamd de eerste dagen? Slis je?

Ja vind het wel echt spannend! Maar ook leuk! Krijg inderdaad blokjes

Hebben jullie iets wat je nu niet meer mag/kan/durft te eten, maar wel heel graag weer wilt eten?
O, het scheelt dat de kennismaking niet zo duur is. Ik dacht meteen 100+ euro, vandaar dat ik dacht dat ik dan wel meteen de goede moet kiezen.
@glasrivella: nee geen pijn meer nu. Soms praat ik wel wat onduidelijker, maar echt slissen niet, ben benieuwd hoe het straks gaat als de beugel er ook onder in gaat. Schamen doe ik me niet en ik krijg alleen maar leuke reacties van mensen, sommigen zeggen ook dat het haast niet opvalt.

Wat ik niet meer durf te eten? Harde koekjes, stokbrood: word ook afgeraden.

Hoe laat moet je morgen glasrivella??
Wanneer komt onder erbij? Volgende week?

Wat fijn dat je vooral positieve reacties krijgt. Ik merk dat ik de neiging heb om mij aankomend weekend te verstoppen. Heb bewust afspraken gemaakt, zodat ik er niet onderuit kom.

Ik ben morgen om 10:20uur aan de beurd! Mijn moeder gaat mee om mij handje vast te houden, hahaha.

Ik had voor vandaag bedacht dat ik mij helemaal vol zou stoppen emt alles wat ik lekker vind :D Maar nu ben ik nerveus voor vanmiddag en morgen en dan krijg ik bijna niets binnen. Hopen dat ik niet heel veel pijn krijg en snel weer kan eten wat ik wil. Volgens mij heb ik weinig dingen die ik echt moet laten, wat ik nu wel eet.

Drinken jullie ook andere dingen? Ik drink nu echt sloten koffie, maar dat is met de beugel op langer termijn niet handig i.v.m verkleuring. Heb al ranja in huis gehaald.
Onder komt 9 feb er bij. En nieuwe draad in deze, zal wel weer een paar pijnlijke dagen worden....maar iets vloeibaars meenemen naar het werk.....

Wat fijn dat je moeder mee gaat, zie je er tegenop? Het plaatsen valt erg mee, alleen vervelend dat je je mond zo lang moet open houden. Alvast veel succes morgen, ben benieuwd!

En wat drinken betreft: ik drink niet anders als anders hoor
Dat is ook al snel!

Ik zie niet op tegen het plaatsen,of de pijn naderhand. Ben echt vooral verheugd. Alleen idd het alnge liggen met de mond open.
En??
En hij zit! Tijd vloog voorbij voor mijn gevoel. Op 1 kies na heb ik ook nog geen pijn. Dus heb nog snel wat broodjes opgegeten, hahah. Verder valt het me tot nu toe heel erg mee. Moest echt vreslijk lachen in de stoel, en loop nu ook alleen maar te grijnzen.

Had nog wel even nagedacht over wat ik ga eten dit weekend, rekening houdend met een hele zere mond.

En had bedacht dat pasta gerechten wel goed kunnen. Pasta is zacht, maar het vult wel goed. Op vla en soep kan ik echt niet leven.
inmiddels is het avond, en nu heb ik helemaal geen pijn meer. Mijn avondeten bestond uit 4 broodjes hamburger.

Nu duimen maar dat de pijn wegblijft :D
Klinkt goed Glasrivella. Ik hoop voor je dat het zo makkelijk blijft zonder pijn. Pasta werkt inderdaad goed om te eten.

Bij mij is nu ineens onder een hoektand supergevoelig, maar dat zal ook met de beugel te maken hebben. Nog een week en dan mag ik alweer terug. Ik ben nu wel verkouden en dan is de plaatbeugel wel vervelend, met hoesten enzo, iets benauwder als anders met een verkoudheid maar dat gaat ook vast weer over.
Ow ja, het slissen komt vooral door de plaatbeugel, omdat er ook een stuk plastic tegen mijn gehemelte zit. Chipjes heb ik gisteren op, heerlijk waren ze.

Bij mij gaateten wat lastiger omdat er een voortand weg is (die was niet meer te redden omdat mijn vorige tandarts niet had gezien dat deze aan het afbrokkelen was aan de wortel, wat wel mijn constate pijn verklaarde) Maar ik kan dus geen broodjes afbijten ed, dus bijt met mijn kiezen stukjes af, of breek het af met mijn handen.
So far so good: Heb echt helemaal geen pijn. Eet alles waar ik zin heb. Denk dat ik maandag voor de zekerheid maar even ga bellen om te vragen of dit wel helemaal goed is.

Met praten e.d heb ik ook nergens last van. Vind het maar raar.

Krijg je, als je klaar bent met beugelen een nieuwe voortand? Wat zonde dat je vorige tandarts het niet opgemerkt heeft! Lijkt me heel lastig eten. Dan kom je er eigenlijk pas achter hoe je gebit gebruikt. Kun je wel een bolletje afbijten? Lijkt me heel lastig als je alles met je kiezen af moet bijten of met je handen.
Hallo allemaal!

Ik zou graag met jullie mee willen kletsen op dit beugelbekkies forum

Afgelopen vrijdag zijn er bij mij elastiekjes geplaatst op de kiezen om alvast wat ruimte te maken. Woensdag krijg ik dan eindelijk een beugel! Het zal een traject worden van 9 tot 12 mnd met een kaakoperatie ivm overbeet. Ik ben al zo lang aan het twijfelen en erg enthousiast dat het nu eindelijk gaat gebeuren! Oh en ik ben 26 en ik heb nooit een beugel gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven