Verlangen naar de lente
donderdag 29 januari 2015 om 16:41
Op 18 september werd er een topic geopend voor de winterliefhebbers en ik besloot mee te schrijven, want ik had het helemaal gehad met dat hete weer, maar nu kijk ik naar buiten naar al die natte naargeestigheid en ik merk dat ik hier ook zat van heb en verlang naar een warm zonnetje en open schoenen, laagjes uit en lekker bruin worden.
Ook erger ik me vreselijk dat het twee dagen duurt eer ik de was droog binnen kan halen.
Het lijkt me zo heerlijk om te flaneren door de stad en een terrasje op te zoeken. Het wordt dan ook weer druk buiten, mensen zoeken de buitenlucht en de zon op, dragen weer vrolijke kleuren, eten een ijsje tussendoor en zijn over het algemeen beter aanspreekbaar dan nu, onder de grijze wolken.
Wie heeft het er ook mee gehad en verlangt met me mee?
Ook erger ik me vreselijk dat het twee dagen duurt eer ik de was droog binnen kan halen.
Het lijkt me zo heerlijk om te flaneren door de stad en een terrasje op te zoeken. Het wordt dan ook weer druk buiten, mensen zoeken de buitenlucht en de zon op, dragen weer vrolijke kleuren, eten een ijsje tussendoor en zijn over het algemeen beter aanspreekbaar dan nu, onder de grijze wolken.
Wie heeft het er ook mee gehad en verlangt met me mee?
donderdag 29 januari 2015 om 16:53
Ik niet
Afgezien van het feit dat ik het jammer vond dat de zon vanmiddag scheen geniet ik me drie slagen in de rondte, vooral nu het KNMI heeft gemeld dat er weer winterweer op komst is! Heb juist twee hele mooie sjaals gekocht, laat het winterweer maar komen! En het zou aanhouden tot 12 februari Overdag de temperaturen maar iets boven nul I love het grijze weer!
Afgezien van het feit dat ik het jammer vond dat de zon vanmiddag scheen geniet ik me drie slagen in de rondte, vooral nu het KNMI heeft gemeld dat er weer winterweer op komst is! Heb juist twee hele mooie sjaals gekocht, laat het winterweer maar komen! En het zou aanhouden tot 12 februari Overdag de temperaturen maar iets boven nul I love het grijze weer!
donderdag 29 januari 2015 om 16:58
donderdag 29 januari 2015 om 17:00
quote:Steinbeck2 schreef op 29 januari 2015 @ 16:54:
Ik! Ben het helemaal zat!
Waar ik naar verlang is dat het lekker lang licht blijft, met een shirtje aan naar buiten kunnen, mijn beddengoed op balkon te kunnen drogen, kruiden kweken op het balkon en al die rottige verkoudheidsvirussen die weer verdwenen zijn.Ja, licht, daar verlang ik ook ontzettend naar, die grijsheid gaat onder de huid zitten.
Ik! Ben het helemaal zat!
Waar ik naar verlang is dat het lekker lang licht blijft, met een shirtje aan naar buiten kunnen, mijn beddengoed op balkon te kunnen drogen, kruiden kweken op het balkon en al die rottige verkoudheidsvirussen die weer verdwenen zijn.Ja, licht, daar verlang ik ook ontzettend naar, die grijsheid gaat onder de huid zitten.
donderdag 29 januari 2015 om 17:03
quote:himalaya schreef op 29 januari 2015 @ 16:58:
We hebben tot nu toe een prima winter, met zeer regelmatig mooi weer. Het zou zo maar lente kunnen zijn.
Ik vind het juist fijn dat we seizoenen hebben en doe dus niet mee met jullie verlangen.
Hier in het westen hebben we een kwakkelwinter met veel regen en veel wind, dus ik heb niets om van te genieten.
Als het nou zou vriezen met een zonnetje en windstil, dan kan ik er ook van genieten, maar zoals het nu is vind ik er niets aan en word ik er alleen maar een beetje somber van.
We hebben tot nu toe een prima winter, met zeer regelmatig mooi weer. Het zou zo maar lente kunnen zijn.
Ik vind het juist fijn dat we seizoenen hebben en doe dus niet mee met jullie verlangen.
Hier in het westen hebben we een kwakkelwinter met veel regen en veel wind, dus ik heb niets om van te genieten.
Als het nou zou vriezen met een zonnetje en windstil, dan kan ik er ook van genieten, maar zoals het nu is vind ik er niets aan en word ik er alleen maar een beetje somber van.
Ik wil nog even één keer een heel dik pak sneeuw: sneeuwpoppen maken en sleetje rijden met mn nichtjes en neefjes, een lange sneeuwwandeling maken door het bos met m'n nieuwe winterlaarzen aan en mooie foto's maken van besneeuwde bomen in de winterzon.
Dan zijn mijn winterwensen wel vervult en verlang ik van harte mee naar de lente!
Dan zijn mijn winterwensen wel vervult en verlang ik van harte mee naar de lente!
Oooh, wat verlang ik naar de lente!!! Alles weer groen, mooie bloemen overal en jonge dieren in de wei, wat word ik daar altijd gelukkig van! Ik wil de zon op mijn huid voelen, in de tuin of op een terrasje zitten, met de kinderen naar buiten en daar dan ook echt van genieten (met dit weer is het alleen een verplichting). Lekker langs de lijn op het sportveld van mijn dochter met korte mouwen in plaats van met 3 vesten en mijn dikste winterjas. En zo kan ik nog uuuuren doorgaan. Konden we de rest van die rotwinter maar overslaan...
donderdag 29 januari 2015 om 17:04
Dat donker is juist een van de dingen die ik zo heerlijk vind. Goed, het is nu nog licht maar het gaat al gauw schemeren en over een uur is het donker O, wat geniet ik daarvan. Voor mij is het ideaal uiterlijk om zes uur donker. Heerlijk... Daar leef ik helemaal van op. Zie echt op tegen het ingaan van die stomme zomertijd en wat dat betreft vind ik de maanden mei en juni het allerergste, de dagen zijn zo tergend lang... Maar dit vind ik zo ontzettend knus en gezellig!
Vanavond weer lekker met deken, kop thee en kat op de bank.
Vanavond weer lekker met deken, kop thee en kat op de bank.
donderdag 29 januari 2015 om 17:04
quote:Cateautje schreef op 29 januari 2015 @ 17:03:
[...]
Als het nou zou vriezen met een zonnetje en windstil, dan kan ik er ook van genieten, maar zoals het nu is vind ik er niets aan en word ik er alleen maar een beetje somber van.Klopt, hier alleen maar donker, grauw en nat. Vorig jaar kwam ik de winter prima door met flink wat zon, maar dit jaar is het echt deprimerend.
[...]
Als het nou zou vriezen met een zonnetje en windstil, dan kan ik er ook van genieten, maar zoals het nu is vind ik er niets aan en word ik er alleen maar een beetje somber van.Klopt, hier alleen maar donker, grauw en nat. Vorig jaar kwam ik de winter prima door met flink wat zon, maar dit jaar is het echt deprimerend.
donderdag 29 januari 2015 om 17:06
Ik snak naar de lente.
Ik ben totaal geen winter/ herfst mens.
Ik heb een hekel aan kou, regen,grijze buitenlucht etc.
Zo'n mooi wit landschapje kan ik heus nog wel waarderen en mooi vinden. Maar dat zijn vaak maar schaarse momenten die toch snel verzanden in vieze drap op straat.
Dus nee.
Ik wil warmte, zon,groen,teenslippers, terrasjes,licht!!
Zo'n mooi wit landschapje kan ik heus nog wel waarderen en mooi vinden. Maar dat zijn vaak maar schaarse momenten die toch snel verzanden in vieze drap op straat.
Dus nee.
Ik wil warmte, zon,groen,teenslippers, terrasjes,licht!!
donderdag 29 januari 2015 om 17:09
quote:consuelabananahammok schreef op 29 januari 2015 @ 17:06:
Ik snak naar de lente.
Dus nee.
Ik wil warmte, zon,groen,teenslippers, terrasjes,licht!!Gisteren heb ik de verwarming op 25 graden gezet en heb in een enkele shirtje de dag doorgebracht, wat een heerlijke traktatie was dat zeg.
Ik snak naar de lente.
Dus nee.
Ik wil warmte, zon,groen,teenslippers, terrasjes,licht!!Gisteren heb ik de verwarming op 25 graden gezet en heb in een enkele shirtje de dag doorgebracht, wat een heerlijke traktatie was dat zeg.
donderdag 29 januari 2015 om 17:11
Teenslippers komen mijn huis niet in *kijkt vrolijk*
Mijn zomerkleding is nog steeds Verbannen, en ik hoop voor nog heel lang! In de winter kun je ook zoveel leukere kleren aan, ik geniet er echt van. Nee, de lente mag voor mij nog heel erg lang duren Was het maar altijd zoals nu... *zucht verheerlijkt*
Mijn zomerkleding is nog steeds Verbannen, en ik hoop voor nog heel lang! In de winter kun je ook zoveel leukere kleren aan, ik geniet er echt van. Nee, de lente mag voor mij nog heel erg lang duren Was het maar altijd zoals nu... *zucht verheerlijkt*
donderdag 29 januari 2015 om 17:13
quote:blue_lagoon schreef op 29 januari 2015 @ 17:11:
Mijn zomerkleding is nog steeds Verbannen, en ik hoop voor nog heel lang! In de winter kun je ook zoveel leukere kleren aan, ik geniet er echt van. Nee, de lente mag voor mij nog heel erg lang duren Was het maar altijd zoals nu... *zucht verheerlijkt*Ik ben speciaal een eigen topic begonnen om dat zomerhaterstopic niet te vervuilen, weet je.
Mijn zomerkleding is nog steeds Verbannen, en ik hoop voor nog heel lang! In de winter kun je ook zoveel leukere kleren aan, ik geniet er echt van. Nee, de lente mag voor mij nog heel erg lang duren Was het maar altijd zoals nu... *zucht verheerlijkt*Ik ben speciaal een eigen topic begonnen om dat zomerhaterstopic niet te vervuilen, weet je.
donderdag 29 januari 2015 om 17:13
quote:blue_lagoon schreef op 29 januari 2015 @ 17:11:
Teenslippers zijn ook voor buiten.
Je weet wel, wanneer het minstens 20 graden is en de zon schijnt en het niet regent
Teenslippers zijn ook voor buiten.
Je weet wel, wanneer het minstens 20 graden is en de zon schijnt en het niet regent
donderdag 29 januari 2015 om 17:17
Sorry Cateautje, dan neem ik bij deze afscheid van dit topic! Heb wel kaarsen op de salontafel aangestoken om de gezelligheid zo mogelijk nog meer kracht bij te zetten.
Consuelabananahammok, je zult ze toch binnen moeten bewaren he
Aan mijn voeten geen teenslippers maar pumps met naaldhakken in de zomer
Consuelabananahammok, je zult ze toch binnen moeten bewaren he
Aan mijn voeten geen teenslippers maar pumps met naaldhakken in de zomer
donderdag 29 januari 2015 om 17:19
Het wordt ook altijd zo gezellig in de stad. Rotterdam is een echte festivalstad en er is altijd wel wat te doen in de lente en de zomer, ook daar heb ik zin in. De openluchtbios bijvoorbeeld, heerlijk in de warme avondlucht een blockbuster kijken, met een hapje en een drankje. Dan heb je ook de dag van de romantische muziek in het park, met allemaal orkestjes die klassieke muziek spelen en de bezoekers vaak in antieke kledingstijl zijn gekleed, met parasolletjes en gezellig picknicken. En zo is er zoveel te doen altijd. Ik heb het nu zo slecht naar m'n zin dat ik hier en nu besluit veel meer van de komende lente en zomer te genieten.
donderdag 29 januari 2015 om 17:20
Ik ben er ook wel klaar mee eigenlijk. Of het moet nu nog even hard gaan vriezen en sneeuwen, dat mag ook, maar dan wel met zon erbij. Maar dit saaie niksige herfstweer, vreselijk.
Dat jij je was trouwens nu nog buiten te drogen hangt Cateautje.... ik kan me niet herinneren wanneer ik dát voor het laatst gedaan heb, droogt toch voor geen meter met dit weer? (Ook iets wat ik mis trouwens, lekker buiten gedroogde was )
Dat jij je was trouwens nu nog buiten te drogen hangt Cateautje.... ik kan me niet herinneren wanneer ik dát voor het laatst gedaan heb, droogt toch voor geen meter met dit weer? (Ook iets wat ik mis trouwens, lekker buiten gedroogde was )
Nothing happens for a reason
donderdag 29 januari 2015 om 17:21
quote:Penelopeia schreef op 29 januari 2015 @ 17:16:
Ik verlang ook naar de lente. Vannacht droomde ik zelfs dat ik aan het tuinieren was haha. Maar vanochtend zag ik ergens al wat bolgewasjes de grond uit komen, dus het gaat gauw genoeg beginnen En ik begin ook te merken dat de dagen langer worden, heerlijk!Fijn hè, dat het niet zo snel avond wordt. Ik zie het aan de zon op de achtermuur bij mij in de ochtend, de bank staat alweer in het licht. Nog even en de zon komt alweer boven de huizen uit aan de overkant.
Ik verlang ook naar de lente. Vannacht droomde ik zelfs dat ik aan het tuinieren was haha. Maar vanochtend zag ik ergens al wat bolgewasjes de grond uit komen, dus het gaat gauw genoeg beginnen En ik begin ook te merken dat de dagen langer worden, heerlijk!Fijn hè, dat het niet zo snel avond wordt. Ik zie het aan de zon op de achtermuur bij mij in de ochtend, de bank staat alweer in het licht. Nog even en de zon komt alweer boven de huizen uit aan de overkant.