~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haha we hebben het nu meer over onze nieuwe beebs, dan over de oudsten

Super Ernie dat Jurre van de speen af is, ik ben benieuwd hoe ik dat voor elkaar krijg met Minime zijn duim. Gisterochtend naar de tandarts geweest met hem en hij ging netjes op de stoel liggen met zijn mondje open. Ik had hem wel al goed voorbereid en met hem geoefend . Hij heeft geen gaatjes!

Minime2 hebben we in een ritme geholpen ahw, voeden op verzoek is niets voor mij, dan ben ik helemaal mijn vrijheid kwijt. Dus om de vier uur (7,11,3 uur) en tussendoor en om 19.30 naar bed. Dat laatste is vrij pittig, want zodra het rolgordijn naar beneden gaat, begint meneer te schreeuwen. Gister zo erg dat hij volgens mij aan t hyperventileren was . Tuurlijk wel getroost tussendoor, maar toch..

Het lijkt erop dat het gaat regenen, maar buienradar zegt van niet, spannend
Ernie: O, dat bedoel je. Dat doe ik al, echter drinkt ze dan nog weinig. Het lijkt wel alsof ze een tijdklok erop heeft zitten. Tussendoor voeding trapt ze niet in. Dan weigert ze ook. Ze krijgt nu om de 4 uur voeding en dan nog drinkt ze de flessen niet leeg.

Findi: vandaag nog geen regen gezien. Het is hier lekker warm. Gelukkig hebben we op de zaak airco. Helaas ga ik nu naar huis toe, de warmte in.
Meld me even af voor de komende week (misschien 2 weken). We gaan kamperen (in de caravan van mijn ouders, dat scheelt een heleboel gesleep en gedoe ).

Pffff...drijf weg achter de pc.... Buiten is het vandaag wel iets koeler, maar ik krijg de warmte nog niet uit ons huis.

Oja, 1 of 2 weken om over na te denken: wat doen we met een 3-jarige die bang is voor regen ('s nachts, overdag is het geen probleem). Hij vindt het geluid zo eng. Hij weet dat het regen is en dat daar op zich niks engs aan is, maar toch. Heeft nu al 2 nachten tussen ons in geslapen nadat het begon te regenen. Het gekke is: onweer is totaal geen probleem !

Hij heeft een rolluik op zijn kamer (regen klinkt dan harder), maar ook als we dat bij een regenbui omhoog doen, blijft hij angstig...

Jurre lijkt trouwens een megasprong te maken in zijn ontwikkeling te maken, want behalve speenloos lijkt hij ook hard op weg om zindelijk te worden. Waar Cars-onderbroekjes van de Zeeman al niet goed voor zijn...! Misschien heeft zijn regenangst 's nacht wel te maken met die enorme ontwikkelingssprongen die hij aan het maken is...kan best natuurlijk... Maar goed, wat is het oordeel van alle andere ervaringsdeskundigen? Het woord is aan jullie...
quote:[

Jurre lijkt trouwens een megasprong te maken in zijn ontwikkeling te maken, want behalve speenloos lijkt hij ook hard op weg om zindelijk te worden. Waar Cars-onderbroekjes van de Zeeman al niet goed voor zijn...! Misschien heeft zijn regenangst 's nacht wel te maken met die enorme ontwikkelingssprongen die hij aan het maken is...kan best natuurlijk... Maar goed, wat is het oordeel van alle andere ervaringsdeskundigen? Het woord is aan jullie...Ik denk idd dat hij een "sprongetje" heeft, Hetzelfde ook met Minime, maar dan niet met regen maar met vliegen en mieren. Vindt hij eng En ook zindelijk geworden en zijn uitspraak is ineens beter. Kleine dingetjes die hem een stuk groter (wijzer) maken.
Ernie, heb je al in het oei ik groei boek gekeken????

Jaja het worden gewoon grote kerels (en meiden).

Hidde is zwaar bezig zindelijk te worden. Zijn vader heeft hem geleerd dat hij tegen een boom mag plassen. Het gevolg hiervan is dat hij te pas en te onpas echt overal! zijn slurfje uit zijn broek haalt en gaat plassen!!! Vandaag nog tegen de lichtpaal aan de rand van het terras, terwijl deze bijna vol zat grrrr. Niet echt de bedoeling.

Maar ja we zijn op weg zeg maar (maar of het nou de goede is??)

Ik vind het wel leuk te lezen hoe iedereen zo'n beetje omgaat met het hebben van 2 kinderen. Jaja toekomstmuziek.

Mijn buik gaat als een tierelier en ma 28 juli 12 weken echo gehad met nekplooimeting en alles was hoe het hoort.

Altijd fijn te horen.

Alleen zo'n combinatietest laten doen, maar dat vond ik echt niets. U heeft 1 op de .... kans op een down syndroom. Ja wat kan ik daar nou mee???? Er is altijd die 1. Nouja voor mijn gevoel schoot ik er niets mee op en heb ik het ook lekker naast me neer gelegd.

Verder hier heeeeeel hard werken dus weinig tijd. Maar dat komt wel weer.

Dus tot vlug maar weer.
Hier nog geen enkel teken van zindelijkheid....

Het potje vindt Marit leuk als het in de tuin staat en zij in haar bloodje rond loopt. Maar dan nog komt er niet iets in wat er in hoort... en hoevaak is het nu zo'n mooi weer dat dit kan (en zij thuis is)...

Wellicht zijn onderbroeken wel een goed idee!

Ben zelf bek af. Al 3 nachten houdt Lotje me bezig. Ze kreunt en huilt in haar slaap. Ze is gisteren erg verkouden geworden (en ik nu ook). Kan niet vinden wat er met haar aan de hand is. Koorts heeft ze niet. Heb haar vannacht een paracetamol gegeven. Helaas hielp dit niet voldoende om mij door te laten slapen. Heb denk ik elk uur van de nacht wel gezien.

En vriendlief was pokeren bij vrienden (gezellig met hapjes als dank voor zijn hulp bij de verhuizing). Erg gezellig was alleen 03.30 voor hij naast me kwam liggen....

Straks met Marit op verjaardag bij de dochter van vriendinnen. Zij is ook 3 geworden.

Heb dierenbingo gekocht. Marit had het ook gekregen. Vindt het een leuk spel (je hoort een dienengeluid en moet dan een fiche op het dier leggen wat je hebt gehoord, en dan natuurlijk wie het eerst zijn kaart vol heeft ).

Wij zouden vanavond uit eten gaan maar moet dan eerst wat aan mijn slaapgebrek doen...

Zo trek ik het niet.

Alleen is het wel goed om eens te gaan... we leven een beetje buiten elkaar om en als we elkaar zien dan is het veel mopperen en kiften...niet gezellig dus. Tijd om daar dus eens bij stil te staan!

Fijn weekend!
anoniem_32723 wijzigde dit bericht op 02-08-2008 10:17
Reden: enkele letters vergeten!
% gewijzigd
Hallooo, daar ben ik weer!

Wij hadden toch wel een super week uitgekozen om op vakantie te gaan.

Lekker een weekje naar Ameland geweest, daarvoor naar Plopsaland.

Plopsa is echt heel leuk, ga alleen niet in het hoogseizoen: erg druk en dus lange wachtrijen voor elke atractie.

T. heeft Samson en Gert live gezien (ik kon niet mee naar binnen want er mochten geen kinderwagens mee het theater in ) dus dan maar alleen met papa.

Aan het eind van de dag trad K3 op, vind ik toch wel bijzonder dat ze ook nog (met dat drukke programma) in het park optreden en ook Gert, die man is allang binnen, dat hij toch nog steeds de moeite neemt om die shows te doen, petje af!

Ameland was ook heerlijk T. heeft lekker met emmertje en schepje aan de kustlijn gespeeld. Verder veel gefietst: we hadden een bakfiets gehuurd waar de maxi cosi op kon worden geklikt, T. op het bankje en fietsen maar. Super!

Helaas nu weer terug naar de werkelijkheid, want met de vakantie is ook mijn verlof afgelopen

Jemig wat is dat snel gegaan, dinsdag moet ik weer..... ik wil niet!!!!

Met de zindelijkheidstraining gaat het hier ook best goed: het eerste kaartje van de potjestrainingkalender is verstuurd en met de 2e is hij halverwege. Het lukt alleen nog niet om de luier droog te houden, maar het begin is er. Op vakantie heeft hij ook op het potje gepoept

Ik heb even snel alles globaal bijgelezen, helaas is er niet veel blijven hangen (sorry).

Alleen Lot: beterschap met je kleine meid. Is ook wel erg kwakkelen of niet? En balen als je niet weet wat er aan de hand is.

Sterkte ermee.

Alle jarigen van de afgelopen week: nog van harte!

Hopelijk waren het allemaal geslaagde feestjes.

Nog 1 te gaan en dan gaan we al weer op naar de 4e verjaardag

Oh ja dierenbingo heeft T. ook gekregen (heb ik namens mijn schoonouders gekocht, geven altijd geld maar willen toch ook nog wel een cadeautje geven) is een groot succes.

Net bij ons buurjongetje op verjaardagsvisite geweest (ook 3 geworden) hij heeft het ook gekregen, erg populair cadeau dus!
Zo te lezen is Dierenbingo een leuk spel. Dieren zijn altijd wel in trek. Suzanne heeft het spel " eendjes voeren" , alleen doet ze hier niets mee. Vind ze niet zo heel leuk.

Charly: Wat gaat het snel zeg, je verlof alweer voorbij. Nou veel succes dinsdag op je werk.

Suzanne is nog steeds luier loos. Wil zelfs geen luier meer om. De luiers worden nu gedragen door een konijn. Volgens Suzanne plast het konijn nog wel in haar bed.
Woh klinkt goed jullie vakantie Charly! Fijn als je lekker buiten kunt zijn he. Dat is het halve werk!

Geniet nog even van je laatste vrije dagje!

Gisteren ging goed met Lotje. Was heel gezellig, ze hield het lang vol 's morgens, dus ook nog samen ontbeten (meestal is ze het na 2 uur zat maar nu ging ze pas na 3 uur naar bed). Ze gaat de hele kamer door en heeft het erg druk met ontdekken.

Gistermiddag met een groep vrienden afgesproken (omdat het goed ging met Lotje toch gegaan) bij een nieuw tentje hier in het dorp. Aan de plas met een strandje. Bij mooi weer geweldig nu helaas binnen maar uiteindelijk ook goed te doen. Kinderen vermaakten zich prima. Lotje eerst op de grond later in de draagzak en tijdens het eten in de kinderstoel, heerlijk genieten van de aardappeltjes die ik had meegenomen.

Alleen vanaf een uur of 1 vannacht...

Wilde ze bij mij niet drinken - wilde liever spelen met de wekkerradio.. Had wel het idee dat ze honger had maar dacht ook boef dat je er bent.

Later toch maar een flesje gemaakt. Dit half leeg.

Maar nog niet tevreden hoor.

Krijsen gewoon (zelfs bij ons in bed).

Toen tanden op elkaar en haar laten krijsen en pas na 5 minuten krijsen naar haar toe om te troosten en niet eruit te halen.

Ook een nachtlampje aangedaan.

Dit werkte. Werd wel even voor 6-en nog wakker van haar maar een speentje deed goed. Hopelijk houdt ze het nog even vol.

Maar goed. Blij wordt je niet van zo'n nacht... dacht we gaan de goede kant op...maar nu...

Nog even en we hebben vakantie. Moeten nog een park boeken. Denk aan Limburg, lijkt me wel mooi.

Madootje succes met de voorbereidingen voor morgen, of hebben jullie het afgelopen weekend gevierd?

Hoe is het trouwens met je nieuwe baan? Weet niet zo goed meer of je al bent begonnen of nog moet beginnen (sorry).

Tis weer werk tijd!
Gefeliciteerd Madootje met je grote vent Bikkel!

Heel veel en natuurlijk

Nou op naar de basisschool dan maar
Hiep hiep hiep voor Bikkel. Dat je veel kado'tjes mag krijgen vandaag.

Mellanie is ziek. Zondag en maandag 39.9 koorts, diaree, huilen, waterige ogen, hangerig. Vandaag bij de arts geweest. Alles is in orde, oren, keel, buik. Gewoon een flinke griep zegt de ha. Mag haar 3x keer per dag paracetamol geven en goed laten drinken. Het enige wat ze nu goed kan is slapen.
Tja Truusje, De rust in huis met slapende kindjes is weleens lekker, maar niet als er hoge koorts voor nodig is om ze in slaap te krijgen. Arm meiske.

Bedankt voor de felicitaties. We hebben zijn verjaardag zaterdag gevierd. Het was erg gezellig. Het mannetje is flink verwend en heeft het enorm naar zijn zin gehad. Hij nam ook echt de tijd om de cadeautjes uit te pakken en te kijken wat hij had gekregen. Wij hebben uiteindelijk toch maar een nieuwe fiets voor hem gekocht. We hadden er een paar maanden terug een gekocht op marktplaats, maar daar moets toch nog wel aardig wat aan gebeuren om hem echt weer fatsoenlijk op te knappen. Het nieuwe fietsje viel in ieder geval goed in de smaak en alle andere cadeautjes ook. Zometeen gaan we nog even op pad. We hebben nog vrijkaartjes voor een dierenpark hier in de buurt. Voelt anders toch wel gek om geen aandacht aan zijn verjaardag te besteden vandaag.

Oei, Lot. Ik hoop dat er snel betere nachten komen voor jullie. Dit is slopend zo. Fijn om te horen dat het etentje al met al geslaagd was.

Barrel, wat een geweldig verhaal over de zindelijkheidstraining van papa. Handig zo'n vader die wel even het goede voorbeeld zal geven.

Charly, hopelijk voel je eerste dagje een beetje mee. Wat gaat het dan hard zeg. F alweer zo groot dat je verlof is afgelopen.

Morgen heb ik mijn laatste werkdag. Ik ben al volop afscheid aan het nemen. Voelt wel heel gek en niet leuk omdat we met een heleboel collega's tegelijk vertrekken. Ik heb gelukkig wel veel zin in mijn nieuwe baan. Maandag begin ik alweer.
Madootje gefeliciteerd met je grote kerel!

Wat een ziekenboeg is het hier toch weer! Met al die kleintjes die er weer bij zijn gekomen houdt het toch nooit op. helaas, ook voor de mama's en papa's!

Hier een jongetje die het in zijn hoofd heeft gehaald dat hij 's avonds niet meer wil slapen. pfffffffff. Wat een gevecht. Hij is doodop maar slapen ho maar.

Ik heb hem aangemeld voor school, ofwel kindergarten.

medio september gaat hij hier beginnen.

Ziet er erg leuk uit en de leidsters zijn ook vriendelijk. 4 sept. krijgen we een grote rondleiding en uitleg. Ben benieuwd hoor, best spannend. Gaat hij ook daadwerkelijk duits leren!

Zo ben nu 13 wkn en blijf groeien (althans alleen buik gelukkig)

Vind de combi hard/veel werken en zwanger best zwaar. Moet toch echt zo nu en dan extra personeel inschakelen.

oh nee hij roept alweer.... ga nou slapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier gaat alles nog goed in huize tomaatje!

Ik zit weinig meer achter de pc door tijdgebrek, maar lees zo af en toe nog wel jullie verhalen hoor.

Mijn kloven zijn helemaal genezen en de borstvoeding loopt weer gesmeerd. De kleine man groeit erg hard!! S nachts gaat ook super. 22.15 uur laatste voeding en slaapt dan door tot 6.15 uur ongeveer. Met de meiden ook alles goed. Kunnen erg lekker samen spelen en zijn heeeeeel lief voor hun broertje.
Hey Tomaatje, fijn dat het allemaal zo lekker loopt.

k heb je foto's op hyves bewonderd: lekker stel zo samen hoor!

Vanochtend weer met F. naar de osteopaat geweest: poepen gaat nog steeds niet lekker. Hij heeft weer de darmpjes wat opgerekt om de sterke knik eruit te halen, die waarschijnlijk de boel een beetje ophoudt. En wederom begon ze daar weer te poepen...!

We hebben nu sinds maandag ook een speciaal kussentje om haar schedel weer in normale stand te krijgen (agv de voorkeurshouding heeft ze een afgeplat hoofdje) Ik moest wel even wat overwinnen om haar daar 's nachts op te laten slapen: werd eerder natuurlijk altijd geadviseerd om geen kussens te gebruiken.

Hier zit een soort gat in het midden met een "membraantje" waardoor de druk van het achterhoofd is. Je kan overdag nog zoveel oefenen maar als ze 's nachts toch het grootste deel op 1 kant ligt vervormd het hoofdje toch.

Als het goed is kunnen we met enkele weken al resultaat zien en als ze dan de voorkeur kwijt is kan het kussentje ook weg.
Wat is het hier rustig zeg. En dat terwijl het aantal vakantiegangers volgens mij wel meevalt.

Fijn om te horen dat het goed gaat Tomaatje. En wat gaan de nachten al goed zeg!

Charly, hopelijk heeft de behandeling van de osteopaat een blijvend effect gehad. Wel fijn dat ze daar weer gelijk ging poepen. Dan is het in ieder geval duidelijk dat de behandeling effect heeft.

Hier gaat alles zijn gangetje. Er valt niet zoveel te melden dus. Maandag begin ik met mijn nieuwe baan. Daar heb ik wel veel zin in. Ik ben zo benieuwd.
Madootje: Heel veel succes maandag met je nieuwe baan.

Charly: Zo te lezen heeft de behandeling bij de osteopaat succes, op naar de volgende afspraak.

Heeft F. goed geslapen op het kussen?

Hier ook niet zo heel veel te melden.

Fijn weekend allemaal
Veel succes en plezier maandag Madootje! Hopelijk is het wat je er van verwacht!

Het is hier inderdaad heel rustig, moet iedereen bijkomen van de verjaardagstress???

Ik hoop dat we niet meer terug hoeven te komen bij de osteopaat.

¤ 72,- vind ik wel veel geld, ik weet nog niet wat we vergoedt krijgen. Maar als het helpt heb ik het er wel graag voorover.

Het kussentje is een groot succes, of in ieder geval ze ligt er heel relaxed op en slaapt super goed (moet haar nu vaak wakker maken voor de volgende voeding) Na een aantal weken zal het resultaat qua schedelvervorming merkbaar moeten zijn. Gisteren heeft mijn collega (kinderfysio) een afdruk gemaakt, ze gaat de afwijking berekenen en dan over een aantal weken nogmaals, dan kunnen we echt objectief zeggen of het geholpen heeft.

De plicht roept: mijn man heeft honger
Je krijgt het volledig vergoed. Het valt sinds dit jaar onder de fysiotherapie en die wordt bij kinderen vergoed.
Sorry hoor meiden dat jullie zo weinig van me horen Ben erg actief met schrijven met een juni2008 groep op Hyves (vanuit hier verhuisd).

Kleine Smoepie is alweer 8 weken en ben erg aan het klooien met de voedingen. Heb teveel gegeven volgens CB (het zal niet ). Of hij nou daardoor zo mega gegroeid is?? Hij is in 3 weken tijd van 4115 gram naar 5380 gram gegaan. Probeer nu om de 4 uur te geven en een fles minder (gaf er nog 6 want hij komt 's nachts ook nog). Dat gaat niet zonder slag of stoot. Hij heeft gewoon honger en word nu nog eerder wakker 's nachts. Tja en dan moet ik het dus gaan rekken tot 5.00 uur.

Nog 2 weekjes en ik moet weer aan het werk. Had gehoopt dat hij dan zou doorslapen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Met grote Smoepie gaat het goed. Vorige week 3 jaar geworden, erge leuke dag gehad hoewel hij ons cadeau maar niks vond.. een fiets en hij blijft weigeren te fietsen. Zo dwars dat kind af en toe!! Lichamelijk is hij er prima toe in staat, maar hij wil gewoon niet! Ben sinds eergister aan het proberen hem zindelijk te krijgen, maar dat is ook een moeilijk verhaal (zie ander topic).

Nogmaals excuses dat ik zo weinig van me laat horen... Hopelijk straks weer even meer tijd er voor....
Madootje heel veel plezier morgen en natuurlijk ook veel succes.

Lastig Isa de zindelijkheidstraining.

Kan je geen suggesties aandragen aangezien wij nog niet eens begonnen zijn. Ga van de week ondergoed kopen (hemd + onderbroek), vraag van KDV, ze willen er ook met Marit mee aan de slag.

Ga ook maar eens zo'n kalender maken (was aan het googelen geslagen nadat ik jou stukje had gelezen

Charly:

Met de zindelijkheidstraining gaat het hier ook best goed: het eerste kaartje van de potjestrainingkalender is verstuurd en met de 2e is hij halverwege. Het lukt alleen nog niet om de luier droog te houden, maar het begin is er. Op vakantie heeft hij ook op het potje gepoept

Kon er alleen niets van vinden, tot ik me bedacht dat je het wellicht zelf bedacht had

Of toch niet

Wat ik bedoel te zeggen (heb je daar nu zoveel worden voor nodig ). Ben in ieder geval benieuwd hoe je kaart eruit ziet!

Fijn dat alles goed gaat Barrel! Dat het qua testen ook oke is? Ga je in Nederland naar de verloskundig of in Duitsland? Hoe gaat het daar eigenlijk qua bevalling en zorg?

Heerlijk Tomaatje dat je kloven genezen zijn, en fijn dat de nachten goed gaan.

Kan je goed gebruiken he!

Hoe is het met Mellanie Truusje?

Is ze een beetje bij gekomen?

Moet nog 1 dag werken en heb dan vakantie.

Vriendlief gaat woensdag met een collega naar ons huis in Frankrijk. De aannemer is daar aan de slag gegaan en nu moet er met de burgemeester gesproken worden over een vergunning om op zolder kamers te mogen maken. En de tuin is na 2 jaar een wildernis... Hij komt zondagavond weer terug (ben nog nooit zolang zonder hem geweest en ook niet alleen met de meiden ...

Nou ja het is voor het goede doel he!

We gaan die dinsdag denk ik weg.

Met Lotje gaat het ook weer beter. Zij is erg verkouden geworden en heeft daar w;s veel last van gehad. Afgelopen nachten gelukkig redelijk door kunnen slapen (af en toe wordt Marit nog wel eens wakker die dan erg aan het dromen is).

Ga nog even naar studio sport kijken - geniet met vlagen echt van de OS!
Hee Lot, die potjestraining kalender heeft T. van zijn oma gekregen, maar is gewoon te koop hoor. Bij babyspeciaalzaken en ik geloof ook wel bij prenatal.

Het bestaat uit 5 pagina's met verschillende onderwerpen (boerderij, sport, in de lucht, op de weg en in het water) met daarbij behorende stickervellen. Op elke pagina kan je 20 stickers plakken als beloning voor op het potje plassen/ poepen en als de pagina vol is (dus na 20 stickers) mag je een kaart sturen. Zijn ze allemaal vol dan krijgt je kindje een diploma en als het goed is is je kind dan zindelijk..... (dat moeten we nog zien )

De kalender is van amori for kids en heeft ook een website.

Succes!
Dank je Charly, ga zo even kijken!
ziet er leuk uit die kalender. handig ook gewoon te bestellen.

(de laptop doet het niet meer zo goed, kan geen hoofdletterts meer maken...)

gisteren zelf iets gemaakt. marit wilde nl niet op het potje, nu wel dus gelijk maar aan de slag. ondergoed aan en zitten maar... ze vond het geweldig maar plassen..ho maar.

nou ja ze gaan er vandaag ook mee aan de slag op het kdv, ben benieuwd.

ze wilde geen pyama aan maar slapen in haar ondergoed (te klein van dora - vond ik nog in de kast...was een kadootje )

madootje, beetje kunnen slapen van alle indrukken? hopelijk heb je er een goed gevoel over...ben benieuwd.

nou mijn laatste dagje werken voor mn vakantie, moet heel veel doen, zal wel laat worden vandaag..
En Madootje hoe was je eerste dag gister?

Isa ik vind het wel jammer dat juni08 naar Hives is gegaan, maar ik volg een beetje mei08, zodat ik nog een beetje kan vergelijken.

Duimen Lot dat jet op t KDV goed gaat. Minime vond het daar veel stoerder om te plassen en poepen op de kleine wc'tjes en plassen doet plassen .

Vanochtend naar de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Ik dacht dat het wel mee viel, maar de verdoving begint uit te werken en ik heb nog een heel lekker broodje .

En wat een rukzomer hebben we zo, de stapel hele leuke hempjes ligt gewoon nog te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven