~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ernie, wat een geweldig nieuws. Super hoor.

Tomaatje, laat ze maar kletsen (al is dat vast makkelijker gezegd dan gedaan). Fijn dat het allemaal zo goed gaat. En alledrie tegelijk in slaap. Jij supermoeder

Ik zal even de msn-groep opduiken voor verdere uitleg.
Heb je verhaal gelezen madootje!

Dikke
Jaja, het kan nog net: van harte Barrel!! Drie jaar alweer sjongejonge... Hebben jullie nog tijd gehad om het te vieren? (Alle hotelkamers versierd met vlaggetjes? Taart voor alle gasten??)
Beter laat dan nooit: Groenoogje en Barrel van harte gefeliciteerd met jullie 3 jarige kids!

Leuke verjaardagen gehad?

Wij hebben vrijdags zoiets geks meegemaakt:

Ik heb T. opgehaald van de creche, niets aan de hand. Hij had een leuke dag gehad, goed gegeten en gedronken, lekker gespeeld, kortom niets aan de hand.

Thuis wilde hij gelijk naar buiten om te kijken of zijn buurjongetje er was, die was er niet.

Hij komt weer binnen en begint een beetje gekke geluidjes te maken: het lijkt of hij misselijk is dus ik pak een bak en vraag of hij moet spugen< nee.

Hij begint zich steeds vervelender te voelen en is in no-time doodziek, zo van het een op het andere moment.

Ligt te rillen op de bank, zweten. Ik probeer temp. te meten: kom uit op 38, maar volgens mij zat hij er ook niet helemaal goed in.

Huisartsenpost gebeld: kom maar gelijk langs, ze vroegen of hij nog wel zijn kin op de borst kon krijgen ivm hersenvliesontsteking, maar dat lukte gelukkig wel.

Charlyman was onderweg naar huis, dus toen hij thuis kwam heeft hij T. gelijk meegenomen naar de post. In de auto kreeg hij alweer praatjes en daar aangekomen leek het of er niets aan de hand was .

Ze hebben even alles gecheckt, maar niets kunnen vinden.

Eenmaal thuis, oiderweg frietjes gehaald, begon hij zich weer vervelender te voelen. Wilde geen frietjes, maar een boterham. Boterham klaar gemaakt: geen hap gegeten.

Legde hoofd op de tafel en begon weer een beetje van die kreungeluidjes te maken.

We hebben hem maar naar bed gebracht: heeft gewoon lekker geslapen en de volgende dag was er niets meer aan de hand.

Snappen jullie dat nou?

F. is ook heel zielig: ze kan niet poepen.

Ook al mee naar de huisarts geweest. Vermoedelijk werkt de darmperistaltiek nog niet voldoende. Komt vaak voor bij baby's, moet met 3 a 4 maand wel beter gaan.

De ontlasting is wel normaal, niet hard en daardoor verstopt of zo, maar ze krijgt het er gewoon niet uit.

Ze is een paar uur aan t persen, lijkt wel of ze moet bevallen, echt zo zielig!

Ik heb wel lactulose meegekregen, zodat het misschien een beetje makkelijker gaat, maar tot op heden weinig resultaat.

En een ramp om dat spul naar binnen te krijgen: ze spuugt het net zo hard weer uit!

Nou tot zover Medisch centrum west

Volgens mij wordt het mooi weer, fijne dag allemaal!
Ernie, Gefeliciteerd met je zus en kindje.

Madootje voor jou dikke .

Alle kindjes die 3 zijn geworden en 3 worden van Harte. Time flies! Wij vieren volgende week zondag Amelie haar verjaardag. Hoop op een beetje mooi weer, ik wil zomerrrrrr!!!

Gisteren zijn we naar Artis geweest, groot succes. Wel waren we helemaal gesloopt.

Met Amelie gaat het gelukkig weer een stuk beter, geen idee of ik het verteld heb eigenlijk. Ze staat al bijna 6 weken op een dieet, aangezien ze overgevoelig is voor ongeveer alle voedingsmiddelen. Over 3 weken moeten we terugkomen en dan gaan ze kijken of het dieet heeft gewerkt. Van de buitenkant is het niet zichtbaar, hoor, maar vooral haar darmen waren erg van slag. En een klein beetje gevoelige huid hier en daar. Volgende maand ook naar een osteopaat met haar. Ze heeft eigenlijk al sinds haar geboorte een benauwd gevoel op haar romp. Wat zich uit in, dat alles te strak zit, kwa kleding. Tot het overdreven aan toe. Driftbuien etc. Ik hoop dat de osteopaat hier wat meer mee kan, het zou haar en ons meer rust geven.

Onze kleine vent lijkt echt allergisch te zijn voor koemelk. Gelukkig kan ik nog steeds BV geven, en heb afgelopen week geen km gegeten of gedronken. De eczeem op zijn wangen is een stuk rustiger geworden. Alleen weet hij het af en toe toe bloedens aan toe open te krabben.

Genoeg ego nu, moet afkolven, want ik moet woens en dond, naar Hamburg voor mijn werk, en moet voorraad melk opbouwen.....Dat blijft toch het grootste nadeel van BV, kolven......
Ha Charly,

Misschien kan je F een handje helpen door de thermometer in haar billetjes te doen. Werk hier ook erg goed. Klein beetje heen en weer bewegen en binnen 5 minuten hebben we hier dan een broek vol poep. Werkte bij de 2 meiden ook goed.
He he, zit ik te zeuren waar iedereen toch is blijf ik zelf ook tijden weg .

Druk, druk, druk maar dat mag geen excuus zijn he ...

Woh, wat een goed nieuws zeg Ernie, super!

Tje wat een narigheid Charly... heb ook geen idee wat het kan zijn. Pff wel fijn dat het snel over is gegaan.

De tip van Tomaatje werkte hier ook (zo ook een ontspannend - warm - bad).

Km allergie, best pittig he Sams, maak het van dichtbij mee van mn zusje. Haar zoontje is net zo oud als Lotje. Zij is zoveel afgevallen van alles was ze niet mag eten, dat ze 2 kledingmaten minder heeft inmiddels...! Ze loopt nu ook voor zichzelf bij de dietiste omdat ze niet nog meer af mag vallen..

voor Madootje (zal via de groep even reageren op je aanbod van het bedje).

Groenoogje en Barrel nog van harte met jullie 3 jarigen!

Had me nog zo voorgenomen iedereen te feliciteren....ehh...

Wat geven (en vragen) jullie voor de verjaardag?

Heb het gevoel dat Marit al zoveel heeft dat ik denk wat zal ik vragen, een luxe probleem ik weet het...

Moet ook nog een traktatie bedenken.. oef... nou het komt allemaal wel goed.

Ben erg bezig met hoe het volgend jaar allemaal moet. Heb Marit opgegeven voor de NSO, alleen 18 maanden wachttijd.... dat gaan we dus niet redden....

Ehh en nu?

Sowieso word ik zenuwachtig als Lotje weer eens niet zo lekker is, hoe moet het dan de dag erna met de opvang??

Geeft een gehaast gevoel.

Minder werken kan in mijn functie niet (werk 3 dagen, dus niet overdreven veel) maar wat dan wel...

Heb ook het idee dat ik er alleen voor sta. Terwijl vriendlief nu een collega heeft met wie hij meer samenwerkt en die dan ook het werk af kan maken (staat er dus niet helemaal alleen voor).

Tijd voor een goed gesprek! Schoonouders maar eens lief aan kijken of zij niet kunnen oppassen zodat wij uit eten kunnen.

Nog even stofzuigen en dan Herman kijken!
Nog een tip voor als je al weet wat je op je verlanglijstje wil zetten: www.lijstje.nl Vrienden kunnen daar je verlanglijstje bekijken (nadat ze een, door jou bedachte, vraag hebben beantwoord bij wijze van wachtwoord0. Ze kunnen zelf cadeautjes afstrepen, heb je meteen geen omkijken meer naar, ideaal!

Op Jurres verlanglijstje staan:

vlaggetje en bel voor fiets (die krijgt ie van ons)

vingerverfbadschuim (HEMA: erg leuk!)

bellenblaassop (werkt echt beter dan afwasmiddel)

Waterplay (zo'n waterding met bootjes en dammetjes, zelfde idee als Aquaplay)

Kinderparapluutje

Puzzels

Gezelschapsspelletjes (aanraders: Stef Stuntpiloot & Met Nijntje op stap)

verkleedkleren (vergeten op Jurres lijstje te zetten, bewaar ik even tot sinterklaas)

Plastic groente/ fruit ed voor in speelkeukentje

Magnetisch tekenbord (huidige exemplaar is bijna stuk)

Plastic boerderij/dierentuindieren

Ehm.. vergeet nu vast nog wat dingen... Wat geven jullie? (Kan ik alvast meenemen voor op mijn Sintlijstje ! )

Heftig weekend Charly, en érg raar...
Goed idee Ernie vh lijstje!

Voor Marit heb ik erop staan:

- verkleedkleren

- kist om kleren in te doen

- dokterssetje

- keukenspulletjes

- playmobile

- K3 spulletjes (cd/dvd)

- bed voor pop

- knutselspulletjes

- memory e.d

- voorleesboeken

Leuk jouw lijstje, was het badverf vergeten maar dat lijkt me ook erg leuk, zet ik er nog op!

En dat bellenblaas spul want bellen blazen vindt ze ook erggg leuk!

Marit haar vriendje kreeg een laptop (V-tech) speelt hij heel veel mee (vrienden gaven aan dat zij dit gegeven hadden aan hun dochter van 6 maar daar waren veel spellen te kinderachtig voor). Dus met 4 (1/2)..!

Nou ga richting mn werk.

Madootje; na 1 bericht kon ik niet op het internet boven waar de PC staat (en alleen daar een link naar de groep). Leuk dat draadloze maar werkt niet altijd super...
Ook hier weinig tijd om te reageren. Erg he, kan wel wat verzinnen voor mijn afwezigheid maar ja, moet gewoon wat vaker reageren.

Hier de verjaardag al enige tijd geleden geviert.

Lot: Zo zo het vriendje van Marit nu al een Laptop gekregen. En speelt hij er ook nog mee? Suzanne kan heel goed met de lego, en puzzels spelen.

Helemaal geweldig vind ze haar fiets.

Ernie: Alvast vooruit lopend op morgen, gefeliciteerd met Jurre.

Naar school volgend jaar, ook dat houdt me bezig. De eeste afwijzing voor een school al binnen. Ze staat op de wachtlijst gokken op afvallers dat is niet slim. Nu maar op zoek naar een andere school. Het is de bedoeling dat ik de "scholtijden" ga werken, dan hoeft Suzanne niet naar de NSO.

Mellanie vindt mannen niet alles. Zodra ze een "onbekende" ziet vertrekt haar gezicht en gaat huilen. Op het kdv is het tijdens ophalen van de kinderen feest. Zodra er een man binnen komt begint ze te huilen en houdt op als de man in kwestie weer uit het gezichtveld is.
Haai allemaal, ook hier het excuus druk druk druk. Zeker s avond s als Minime2 niet wil slapen en dan zomaar 4 uur achterelkaar wakker kan zijn. We zijn er een beetje achter wat het is; een combinatie van over de slaap heen en fup/ pink verslaafd. Daardoor slaapt Minime ook niet goed, wat zich uit in een zeer aanhankelijk kind de hele dag. Dat samen met BV (nog 6 keer)= mama ook heel moe!! Mar ja ik verveel me niet iig.

Ben ook al alles aan t regelen voor minime zijn verjaardag. De Cars-taart wordt bezorgd, de partytent is besteld ( er komen 50 pers. en ik wil niet gokken op mooi weer helaas). Wat doen jullie voor traktatie voor t kdv? Ik denk dat ik een fruitspies maak of is dat niet leuk?

Nog een paar aanvullingen voor kado's:

stoepkrijt

zandbakspullen

bbq met toebehoren (bij de Karwei)

kledingbonnen en geld voor spaarpot

Wij zelf geven een radio, hij is nl dol op muziek en knopjes en zo blijft hij van de onze af

Dat is trouwens wel erg lang Lot 18 mnd wachttijd, heb je geen andere BSO in de buurt of verder weg misschien?

Ik vind het wel erg knap van je Sams, geen koemelk. Ook goed om te lezen dat Thibault er wel baat bij heeft.

Gaat het nu beter met F. Charly sinds je gestopt bent met de bv, afgezien van de verstopping natuurlijk? Ik heb wel eens gelezen (volgens mij hier op t forum) dat iemand wat olijfolie in het flesje had gedaan, een paar druppeltjes. Niet doen hoor, zij kreeg heel wat negatieve reacties, haha.

Ik ga ff een kopje thee drinken en aan mijn boek beginnen. Heel veel plezier allemaal met de verjaardagen alvast!!! Hopen op goed weer!!

Jurre gefeliciteerd met je 3e verjaardag enne een erg leuke foto bij je verlanglijstje !
Hiep hiep hoera voor Jurre!!

En zijn papa, mama en broertje natuurlijk ook gefeliciteerd.

Veel gewenst maar vooral natuurlijk een leuke dag!

Stoepkrijt heb ik ook ingekocht en laatst gegeven als kadootje aan Marit haar vriendje met playmobiel.

Marit speelt veel met haar poppen (luier om luier af..), boekjes, theeserviesje en lego + playmobiel. Ook tekenen/kleuren doet ze graag.

Ga voor mezelf een afspraak maken bij een osteopaat (heb net ingesproken bij een praktijk). Heb last van migraine. Nu door de BV bijna geen last maar wel van hoofdpijn. Denk dat als ik helemaal gestopt ben mn migraine terug komt. De folder gaf aan dat ze er wel iets mee kunnen.

Ben benieuwd.

Hoop dat het ook voor Amelie iets kan betekenen Sams!
Ernie, nog van harte met Jurre!

Vielen de in de smaak?

Wij gaan a.s. zaterdag T's vetjaardag vieren, mag toch hopen op beter weer (ik weet niet waar ik iedereen binnen moet laten... )

De osteopaat is populair, heb ook besloten om voor F. een afspraak te maken. Gisteren antwoordapp. ingesproken, maar ben nog niet terug gebeld.

F. is gisteren weer voor de apk geweest: weegt nu 4237 gr. en is 57,5 cm lang. Goed gegroeid dus

Kreeg ook haar eerste prikjes, het blijft zielig

Ze heeft er ook veel last van gehad (dat ken ik niet van T.) zetpilletje doet dan toch wel wonderen.

Ivm de reactie op de prikjes 2 x getempt: hier geen pos. reactie op het gebruik van de thermometer , nog steeds geen poep gezien.
Happy de Peppy voor alle kindjes.

Ik hoop hier inderdaad ook op wat beter weer het weekend. Gelukkig is de helft van de mensen op vakantie. Vorig jaar was Amelie haar verjaardag iets wat uit de hand gelopen met heel veel dronken vrienden.

Ik ben gesloopt na 2 hele dagen Hamburg. Gisteren vette vertraging met vliegtuig. Vlucht was gecanceled, via Zurich terug naar Schiphol en ipv 20.00 uur thuis was ik er pas om 23.30 uur. Kolf nokte er ook nog bijna mee, dus heb 2 dagen als Pamela rond gelopen. Grrrrr.....! Veel aanleggen maar het weekend, dus komt het vast wel weer goed.

Kunnen we niet allemaal een abo nemen bij de osteopaat. Ik denk dat ik voor mezelf ook weer afspraak ga maken. Mijn stuitje staat volgens mij weer niet goed.

Goed, genoeg over mij, denk dat mijn baas nu wel wil dat ik ga werken.
Sams: Vervelend dat is dat vertraging, kolf defect, en rondlopen als Pamela. Heb je ondanks dat toch 2 leuke dagen gehad.

Op een kinderverjaardag dronken vrienden, onvoorstelbaar.

Dat mag toch eigenlijk niet gebeuren op een kinderverjaardag.

Nu maar hopen dat ze zich dit jaar beter kunnen gedragen.

Hier een klein feestje. Vandaag 5 jaar getrouwd. Morgen met z'n tweetjes lekker uiteten. De kinderen blijven een nachtje bij opa en oma slapen.

Hoe gaat het bij jullie met de zinderlijkheid?

Sinds gisteren is Suzanne luier loos. Er ging wel een hoop protest aan vooraf. Ze wilde perse nog een luier om ''s nachts. Toch doorgezet en het resultaat.............droog. Vol trots sloeg ze vanmorgen haar bed open om te laten zien dat ze niet geplast heeft. En nu wil ze zelf geen luier meer om.
De zindelijkheid wil hier nog niet echt. Bikkel plast wel regelmatig op de wc, maar nog veel vaker niet. Ik ben wel sind gisteren begonnen om hem te belonen met stickers net als ze op het kdv doen. Het zet nog niet echt zoden aan de dijk. Hij vindt zijn luier nog wel handig.

Gefeliciteerd voor alle jarigen. Er komen weer een hoop feestjes aan. Ik vrees dat de vooruitzichten voor dit weekend helaas niet al te best zijn weerstechnisch gezien.

Sams, foto'tje in de AK van jou als Pamala?
Ik hoop ook op mooi weer volgende week zaterdag , maar volgens de vooruitzichten komt dat wel goed Charly!!

Minime is overdag en s nachts droog, alleen het poepen vindt hij eng. Met als resultaat dat hij nog steeds poept in zijn slipje: GADVERDEGADVERDAMME. Afgelopen zondag hadden we nog gezellig kraamvisite (ahum) en meneer had al 4 dagen niet gepoept en klaagde de hele tijd over buikpijn: " mama ik heb zo'n buikpijn, oe oe oe " en dat herhaalde hij de hele middag. Luier omgedaan, hij rende naar zijn scheithoek en kwam weer opgelucht terug met een kilo stront in de luier. Gister weer in slipje gepoept, ik hoop dat hij dat op zijn 18e niet meer doet.

Dronken vrienden op kinder verjaardagen hebben we hier ook gehad, beetje jammer, maar dat zijn wel de vrienden zonder kinderen.
Oei, dat lijkt me ook minder Findi. Zou fijn zijn als hij op zijn minst een luier zou komen halen.

En dronken vrienden op een kinderfeestje vind ik gewoon onddenkbaar. Ook al hebben ze geen kinderen. Heeft misschien te maken met dat ik midden op de dag al dronken zijn ook een tikkeltje overdreven vind en kinderverjaardagen spelen zich nou eenmaal overdag af.

Van de week zo'n leuk gesprekje gehad met Bikkel.

Ik; Mag ik een kusje?

B: Kusjes op.

Ik: O jee, dan moeten we maar snel nieuwe kopen.

B: Ja, nieuwe kopen.

Ik: Waar kunnen we die kopen dan? Bij de bakker?

B: Ja, bij de bakker.

Ik: Maar die verkopen toch alleen brood. Geen kusjes?

B: Ja.

Ik: Waar kunnen we dan kusjes kopen?

B: (denk even na) bij de HEMA

Gisteren:

Ik: Mag ik je een kusje geven?

B: Kusjes op.

Ik: O jee, dan moeten we naar de HEMA

B: (met grote grijns) Ja, kusjes kopen.
Madootje: wat skattig!!

Wij hebben de verjaardag weer overleefd!

Jeetje wat een K***e weer was het gisteren, blij dat niet alle uitgenodigden zijn gekomen, anders was het wel erg proppen geworden.

Maar goed, het was een geslaagd feest: ons manneke is weer schandalig verwend en erg blij met zijn cadeautjes.

De grote favoriet is het keyboard, gekregen van zijn oom en tante.

T. ging nog even tussen de middag slapen en het eerste wat hij zei toen hij wakker werd was: pianospelen!

Wij worden nu de gehele dag verblijd met kerstliedjes (demoknop)

Hier wordt nu ook elke dag een plasje op het potje gedaan, maar tussendoor nog steeds in de luier, maar het begin is er!
HOERA Nikki is jarig!!

Van harte!

Je ligt vast al in bed en lekker te dromen en papa en mama genieten (hopelijk) na van deze fijne dag!

Woh.. Madootje, lief hoor!

Klinkt goed de verjaardag van T Charly!

Grappig dat sommige kadootjes zo onverwacht leuk kunnen zijn. Je bedenkt het vaak zelf niet.

Vandaag bij mn ouders op bezoek geweest. Had het alleen niet zo goed getimed met Lotje haar voedingen. Ze was al vroeg (06.45) dus aan de borst en later pap. Snel moe en weer naar bed. Daarna met zn allen ontbeten. Lotje er ook bij. Aan een broodje. Ze had alleen niet zoveel gegeten.... maar dat had ik niet bedacht. Dus toen we nog 20 minuten moesten begon ze te huilen en niets hielp. Ja de fles toen we eenmaal bij mn ouders binnen waren!!

Ach ja aldoende leert men he...

Nou ga mn bedje op zoeken. Morgen weer vroeg op!
Gefeliciteerd met alle koters! pfff 3 jaar alweer, blijft me verbazen stom he!?

En wat heerlijk he die blije gezichtjes van schandalig verwende 3 jarigen!

Wij hebben hidde een traptractor met aanhangwagen (waa water in kan) gegeven. Hij is er niet van af te slaan.

Maar ook met zijn kleispullen, cars auto's en boekjes is hij helemaal gelukkig. Alle oma's en opa's + tante en oom waren naar duitsland gekomen voor hem... super!

Hier zijn we aan de zindelijkheid begonnen maar het wil niet echt lukken. Hij vind het overdag maar lastig. 's nachts is het wonderbaarlijk geen probleem! Dat moet toch lastiger zijn of niet??? We proberen hem iig te stimuleren met het feit dat als hij naar de wc gaat hij naar de grote school mag. En dat wil hij zo graag! Ach we zullen zien.

Leuk he charly cadeaus met geluid

truusje gefeliciteerd! Was het leuk samen?

madootje wat lief!

Wat een ziekenboeg weer! De osteopaten hebben een dagtaak aan de julimama's. Beterschap allemaal.
Tomaatje: Nog gefeleiciteerd met de 3 jarige.

Charly: Balen dat het weer niet echt mee zit om met z'n alle buiten te zitten. Dat verwacht je toch eigenlijk niet in de maand juli.

Barrel: Wij hebben een leuke en gezellig dag gehad,Dank je.

Suzanne zegt dat ze naar de kapper toe wil. Vind haar haar te lang zegt ze. Als we boodschappen doen komen we langs de kapper en donderdag liep ze er zelf naar binnen met de mededeling dat het geknipt moest worden. Helaas hadden ze geen plek, nu vraagt ze elke morgen of de kapper open is. We gaan vandaag maar naar de kapper.

Zo krijgt ze nooit lang haar. Met kort haar wordt ze vaak aangesproken als jongen.

Hier is het weer een trieste regenachtige dag. Niet echt gezellig wel goed voor het huis, ga maar even schoonmaken.
|Gisteren het feestje van Nikki gevierd! Wordt ze toch wakker met koorts. hangen op de bank en met moeite een kadootje openmaken. Sofie bij oma gebracht in de ochtend, want had 41 koorts de afgelopen 2 nachten! Niet echt handig met een huis vol visite. Nikki knapte in de middag gelukkig weer wat op en met 35 stukken taart minder sloten we rond 18.30 uur een toch wel gezellige verjaardag af!! Veel duplo gekregen, en heeeel veel knutsel spullen waar ze niet bij weg te slaan is!! Van ons heeft ze een waterbaan voor in de tuin gekregen.

Nu maar hopen op mooi weer van de week!

Sofie is nog steeds behoorlijk ziek! Nou ja koorts, want die eet gewoon door en speelt zo af en toe ook lekker na een zetpil.

Met kleine tomaatje gaat het ook goed. Hij slaapt van voeding tot voeding, maar zit wel helemaal onder de uitslag in zijn gezicht. Zo lang hij niet veel huilt lijkt mij dat er niets mis is!

Jullie gaan het nog treffen van de week met alle verjaardagen die nog komen gaan. De zon komt eraan ( zeggen ze )

Zo, ik ga even een huilende Sofie uit bed halen! Arme ziel.

doeg
Yes, Minime heeft op t potje gepoept, hij heeft er wel bijna een uur over gedaan, maar toch een hele prestatie. Op naar de volgende keer!!

Waarom heb je het niet aanstaande zaterdag gevierd Charly?

Hier ook uitslag in Minime2 zijn gezichtje, maar hij heeft er geen last van. Ik denk dat het door de ABC Dophius komt, tegen de krampjes, of misschien nog de hormoontjes. Woensdag naar de vlos om hem even te showen en alles af te ronden, wellicht weet zij meer.

Is Sofie al weer aan de betere hand, Lot?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven