vrijwilligerswerk?!
maandag 2 februari 2015 om 11:11
Ik zit inmiddels al ruim een half jaar in de ziektewet.
Binnenkort zal ik een keuring krijgen om mijn belastbaarheid te bepalen.
Nu wil ik zelf ook kijken of ik iets kan doen.
Ik had in eerste instantie begrepen dat het uwv mij eerst vrijwilligerswerk zou laten doen, maar dat is niet zo. Ik zou dan van ziektewet direct naar ww gaan.
Ik moet dus zelf achter vrijwilligerswerk aangaan.
Dus dat wil ik gaan doen.
Maar waar en wat?
Het vrijwilligerswerk dat ik ken is sociaal zijn in o.a. verzorgingshuizen.
Dit is op zich prima, maar wat is er nog meer?
En wat is handig als ik het zou willen doen om zelf te kijken naar mijn belastbaarheid...
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips voor mij?
Binnenkort zal ik een keuring krijgen om mijn belastbaarheid te bepalen.
Nu wil ik zelf ook kijken of ik iets kan doen.
Ik had in eerste instantie begrepen dat het uwv mij eerst vrijwilligerswerk zou laten doen, maar dat is niet zo. Ik zou dan van ziektewet direct naar ww gaan.
Ik moet dus zelf achter vrijwilligerswerk aangaan.
Dus dat wil ik gaan doen.
Maar waar en wat?
Het vrijwilligerswerk dat ik ken is sociaal zijn in o.a. verzorgingshuizen.
Dit is op zich prima, maar wat is er nog meer?
En wat is handig als ik het zou willen doen om zelf te kijken naar mijn belastbaarheid...
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips voor mij?
maandag 2 februari 2015 om 11:20
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=soo ... ligerswerk
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 2 februari 2015 om 11:21
Probeer het eens bij verenigingen in de buurt. Voetbal, tennis, hockey etc.
Onze scoutingvereninging is bijvoorbeeld altijd op zoek naar mensen om leiding te geven, te helpen met het organiseren van evenementen, klusjes in en om het gebouw etc. Gaat vaak maar om een dag of avond per week, maar zijn ook voorbereidingen bij die je gewoon thuis kunt doen.
Onze scoutingvereninging is bijvoorbeeld altijd op zoek naar mensen om leiding te geven, te helpen met het organiseren van evenementen, klusjes in en om het gebouw etc. Gaat vaak maar om een dag of avond per week, maar zijn ook voorbereidingen bij die je gewoon thuis kunt doen.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
maandag 2 februari 2015 om 11:23
Kantinedienst doen bij een sportvereniging, kleedkamers schoonmaken, een bestuursfunctie nemen, het clubblad meehelpen schrijven/in elkaar zetten/ rondbrengen. Tafeltje dekje maaltijden bezorgen. Een functie bij een kerk. Spelletjes doen in ziekenhuizen met mensen/kinderen.
Werken in de bibliotheek, bij de voedselbank, als hulpmoeder (lezen, knutselen, computeren enz.) op basisscholen.
Werken in de bibliotheek, bij de voedselbank, als hulpmoeder (lezen, knutselen, computeren enz.) op basisscholen.
maandag 2 februari 2015 om 11:25
Bij vluchtelingenwerk werken ze vooral met vrijwilligers en zijn ze dus goed ingespeeld op mensen die hun belastbaarheid nog niet kennen.
Je kan daar bijvoorbeeld het spreekuur draaien en mensen helpen met hun post.
Er is ook veel vraag naar maatjes, maar dat vraagt vaak een tijdsinvestering voor minimaal een jaar.
Je kan daar bijvoorbeeld het spreekuur draaien en mensen helpen met hun post.
Er is ook veel vraag naar maatjes, maar dat vraagt vaak een tijdsinvestering voor minimaal een jaar.
maandag 2 februari 2015 om 11:37
Wat vind je leuk om te doen?
Er zijn veel grote projecten zoals:
Ronald McDonaldhuis zoekt vaak vrijwilligers.
Mappa Mondo Huis (Rode Kruis)
Je kan ook juist in je buurt rondvragen, googlen, kijken om iets voor een project of organisatie in je buurt te doen. Er zijn door heel Nederland tal van kleine stichtingen en organisaties die allerlei ondersteuning van vrijwilligers nodig hebben. Als je een beetje rond googlet op (combinaties van) woorden en onderwerpen zul je ook een hoop vinden, vooral op sites lezen en links doorklikken.
Er zijn veel grote projecten zoals:
Ronald McDonaldhuis zoekt vaak vrijwilligers.
Mappa Mondo Huis (Rode Kruis)
Je kan ook juist in je buurt rondvragen, googlen, kijken om iets voor een project of organisatie in je buurt te doen. Er zijn door heel Nederland tal van kleine stichtingen en organisaties die allerlei ondersteuning van vrijwilligers nodig hebben. Als je een beetje rond googlet op (combinaties van) woorden en onderwerpen zul je ook een hoop vinden, vooral op sites lezen en links doorklikken.
maandag 2 februari 2015 om 12:00
quote:lilalinda schreef op 02 februari 2015 @ 11:18:
Mijn gemeente heeft een Vrijwilligerscentrale (Google eens), met een vacaturebankIn mijn woonplaats ook. Tevens kan je hier je opgeven bij een Sociaal Wijkteam en aangeven dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen en dan kunnen jullie samen even kijken waar je voorkeur naar uit gaat.
Mijn gemeente heeft een Vrijwilligerscentrale (Google eens), met een vacaturebankIn mijn woonplaats ook. Tevens kan je hier je opgeven bij een Sociaal Wijkteam en aangeven dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen en dan kunnen jullie samen even kijken waar je voorkeur naar uit gaat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 2 februari 2015 om 12:05
Musea (gastvrouwen/heren, collectiebeheer, rondleidingen en dergelijke), bibliotheken (leesmaatjes bij laaggeletterdheid), wereldwinkel, sportverenigingen, culturele instellingen als filmhuizen, jongerencentra en dergelijke, verzorgingshuizen, ziekenhuizen. De lijst is eindeloos, het soort werk ook.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 2 februari 2015 om 12:11
Wow, wat een mogelijkheden waar ik nog niet aan had gedacht...
Ik weet dat vrijwilligerswerk wel in samenspraak met uwv moet gaan en dat als ik straks in de ww zit ik wel beschikbaar moet zijn voor werk.
Het gaat mij meer om kijken voor mijzelf wat ik weer aankan, bezig zijn en wellicht ook vinden wat ik straks zou willen gaan doen, mits ik daarin de keuze heb.
Ook ben ik van plan om straks weer te gaan studeren, kijken of ik werk kan vinden waar ik mij echt in thuis zou kunnen gaan vinden.
Ik weet dat vrijwilligerswerk wel in samenspraak met uwv moet gaan en dat als ik straks in de ww zit ik wel beschikbaar moet zijn voor werk.
Het gaat mij meer om kijken voor mijzelf wat ik weer aankan, bezig zijn en wellicht ook vinden wat ik straks zou willen gaan doen, mits ik daarin de keuze heb.
Ook ben ik van plan om straks weer te gaan studeren, kijken of ik werk kan vinden waar ik mij echt in thuis zou kunnen gaan vinden.
maandag 2 februari 2015 om 12:16
Ik doe vrijwilligerswerk in een sportkantine. Mensen jonger dan 23 jaar krijgen daar een vrijwilligersvergoeding voor van 2,50 per uur. Vanaf 23 jaar is dat 4,50 per uur. Het maximale wat je per maand belastingvrij mag bijverdienen is 150 euro per maand en op jaarbasis is dat 1500 euro. Wij komen heel veel vrijwilligers te kort want er zijn niet veel mensen die dit willen doen voor zo weinig geld. Het is wel hard werken.
maandag 2 februari 2015 om 12:53
quote:Blondie456 schreef op 02 februari 2015 @ 12:16:
Ik doe vrijwilligerswerk in een sportkantine. Mensen jonger dan 23 jaar krijgen daar een vrijwilligersvergoeding voor van 2,50 per uur. Vanaf 23 jaar is dat 4,50 per uur. Het maximale wat je per maand belastingvrij mag bijverdienen is 150 euro per maand en op jaarbasis is dat 1500 euro. Wij komen heel veel vrijwilligers te kort want er zijn niet veel mensen die dit willen doen voor zo weinig geld. Het is wel hard werken.Meestal moet je wel lid zijn van zo'n vereniging. Mijn sportclub zet in ieder geval niet zomaar een 'vreemde' vrijwilliger achter de bar.
Ik doe vrijwilligerswerk in een sportkantine. Mensen jonger dan 23 jaar krijgen daar een vrijwilligersvergoeding voor van 2,50 per uur. Vanaf 23 jaar is dat 4,50 per uur. Het maximale wat je per maand belastingvrij mag bijverdienen is 150 euro per maand en op jaarbasis is dat 1500 euro. Wij komen heel veel vrijwilligers te kort want er zijn niet veel mensen die dit willen doen voor zo weinig geld. Het is wel hard werken.Meestal moet je wel lid zijn van zo'n vereniging. Mijn sportclub zet in ieder geval niet zomaar een 'vreemde' vrijwilliger achter de bar.
maandag 2 februari 2015 om 13:18
quote:Blondie456 schreef op 02 februari 2015 @ 12:16:
Ik doe vrijwilligerswerk in een sportkantine. Mensen jonger dan 23 jaar krijgen daar een vrijwilligersvergoeding voor van 2,50 per uur. Vanaf 23 jaar is dat 4,50 per uur. Het maximale wat je per maand belastingvrij mag bijverdienen is 150 euro per maand en op jaarbasis is dat 1500 euro. Wij komen heel veel vrijwilligers te kort want er zijn niet veel mensen die dit willen doen voor zo weinig geld. Het is wel hard werken.ligt maar net aan of het een beetje rijke vereniging is. Waar ik vrijwilligerswerk doe, krijgt alleen de kantinebeheerder een vrijwilligersbijdrage.
Ik doe vrijwilligerswerk in een sportkantine. Mensen jonger dan 23 jaar krijgen daar een vrijwilligersvergoeding voor van 2,50 per uur. Vanaf 23 jaar is dat 4,50 per uur. Het maximale wat je per maand belastingvrij mag bijverdienen is 150 euro per maand en op jaarbasis is dat 1500 euro. Wij komen heel veel vrijwilligers te kort want er zijn niet veel mensen die dit willen doen voor zo weinig geld. Het is wel hard werken.ligt maar net aan of het een beetje rijke vereniging is. Waar ik vrijwilligerswerk doe, krijgt alleen de kantinebeheerder een vrijwilligersbijdrage.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 2 februari 2015 om 13:55
quote:may_ka schreef op 02 februari 2015 @ 13:41:
En wij hebben niet eens een kantinebeheerder
Maar je krijgt wel gratis koffie, thee en koekjes als je achter de bar staat. wie doet dan de inkoop en personeelsrooster maken enzo? Wij mogen eten en drinken wat we willen, maar moeten het alleen even opschrijven.
En wij hebben niet eens een kantinebeheerder
Maar je krijgt wel gratis koffie, thee en koekjes als je achter de bar staat. wie doet dan de inkoop en personeelsrooster maken enzo? Wij mogen eten en drinken wat we willen, maar moeten het alleen even opschrijven.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best