vrijwilligerswerk?!
maandag 2 februari 2015 om 11:11
Ik zit inmiddels al ruim een half jaar in de ziektewet.
Binnenkort zal ik een keuring krijgen om mijn belastbaarheid te bepalen.
Nu wil ik zelf ook kijken of ik iets kan doen.
Ik had in eerste instantie begrepen dat het uwv mij eerst vrijwilligerswerk zou laten doen, maar dat is niet zo. Ik zou dan van ziektewet direct naar ww gaan.
Ik moet dus zelf achter vrijwilligerswerk aangaan.
Dus dat wil ik gaan doen.
Maar waar en wat?
Het vrijwilligerswerk dat ik ken is sociaal zijn in o.a. verzorgingshuizen.
Dit is op zich prima, maar wat is er nog meer?
En wat is handig als ik het zou willen doen om zelf te kijken naar mijn belastbaarheid...
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips voor mij?
Binnenkort zal ik een keuring krijgen om mijn belastbaarheid te bepalen.
Nu wil ik zelf ook kijken of ik iets kan doen.
Ik had in eerste instantie begrepen dat het uwv mij eerst vrijwilligerswerk zou laten doen, maar dat is niet zo. Ik zou dan van ziektewet direct naar ww gaan.
Ik moet dus zelf achter vrijwilligerswerk aangaan.
Dus dat wil ik gaan doen.
Maar waar en wat?
Het vrijwilligerswerk dat ik ken is sociaal zijn in o.a. verzorgingshuizen.
Dit is op zich prima, maar wat is er nog meer?
En wat is handig als ik het zou willen doen om zelf te kijken naar mijn belastbaarheid...
Heeft iemand hier ervaring mee, of tips voor mij?
maandag 2 februari 2015 om 15:12
Wij hebben wel een beheerster van de kantine en zij doet ook de inkoop. Het is ook een grote kantine want wij hebben 1500 leden. Wij zijn 7 dagen per week open. In het weekend verkopen we ook friet en zo. We mogen ook zo veel eten en drinken pakken als we willen maar dan moeten we het wel weg boeken op de kassa onder personeel.
maandag 2 februari 2015 om 15:55
In mijn tussenjaar vond ik bezoek aan huis ontzettend leuk en dankbaar vrijwilligerswerk.
Via vrijwilligersorganisatie De Zonnebloem had ik 1-op-1 contact met mensen met een fysieke beperking. Lekker wandelen, kletsen of dingen ondernemen samen.
Qua belastbaarheid ideaal. Jij bepaalt (samen met je buddy) de bezoekafspraken. Als je je belastbaarheid wil opbouwen kan je met meerdere buddy's werken of het contact intensiveren. Heel flexibel dus.
Via vrijwilligersorganisatie De Zonnebloem had ik 1-op-1 contact met mensen met een fysieke beperking. Lekker wandelen, kletsen of dingen ondernemen samen.
Qua belastbaarheid ideaal. Jij bepaalt (samen met je buddy) de bezoekafspraken. Als je je belastbaarheid wil opbouwen kan je met meerdere buddy's werken of het contact intensiveren. Heel flexibel dus.
maandag 2 februari 2015 om 16:38
quote:prik schreef op 02 februari 2015 @ 11:18:
Houd er rekening mee dat het UWV toestemming moet geven voor vrijwilligerswerk, en dat het vrijwilligerswerk je beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt niet in de weg mag staan.Het zal wel aan mij liggen hoor, maar als het vrijwilligerswerk de beschikbaarheid op de arbeidsmarkt niet in de weg staat, waarom moet het UWV dan toestemming geven voor vrijwilligerswerk?
Houd er rekening mee dat het UWV toestemming moet geven voor vrijwilligerswerk, en dat het vrijwilligerswerk je beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt niet in de weg mag staan.Het zal wel aan mij liggen hoor, maar als het vrijwilligerswerk de beschikbaarheid op de arbeidsmarkt niet in de weg staat, waarom moet het UWV dan toestemming geven voor vrijwilligerswerk?