rijbewijs halen

02-02-2015 09:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe was jullie ervaring met je rijbewijs halen ?

en waar kan ik een auto van rond de 300 euro kopen
Lessen was leuk, afrijden vréselijk! Maar toen ik het eenmaal had gehaald was ik euforisch!
Gewoon netjes rijden en hopen dat je niks verkeerd doet en je dat pasje snel hebt.
Lang en moeizaam

Ik heb er vier keer over gedaan om het te halen (theorie in één keer) en was 29 jaar toen ik hem haalde. Wat een opluchting want ik had het bijna opgegeven. Inmiddels heb ik hem dus 11 jaar en heb in London rondgereden toen ik daar woonde en rij nu heerlijk in Tokyo rond met mijn auto (nog steeds soms best spannend )

Ben erg blij dat ik dus doorgezet heb!
Het heeft bij mij wel een jaar geduurd voordat ik echt overal naartoe durfde te rijden. Inmiddels rij ik ook met caravan naar het buitenland.
Ik had er een bloedhekel aan, maar rijd nu graag en veel.
Ik ben in één keer geslaagd, maar daarvoor waren wel meer dan 50 lessen nodig . En een auto voor 300 euro? Dream on! Tenminste, als je wilt dat ie ook nog rijdt. Denk eraan dat de wegenbelasting en verzekering ook nog maandelijkse kosten met zich meebrengen, die vrij hoog kunnen zijn voor een beginnend bestuurder.
Ik vond de lessen prima te doen, examen doen wat minder, maar achteraf heb ik te snel examen gedaan, met 16 lessen al. Kon wel volgens rij-instructeur. Met 27 lessen nog een keer examen gedaan en dat ging goed.

Ik heb vanaf mijn 15e uitgekeken naar het halen van mijn rijbewijs en toen ik eenmaal les had ook vanaf het begin autorijden leuk gevonden. Nu al weer 8 jaar mijn rijbewijs. De tijd vliegt

Ik heb na een jaar een auto gekocht/gekregen, daarvoor reed ik veel in de auto's van mijn ouders. Ik mocht overal naartoe met de auto, ging overal naartoe. Het rijbewijs zorgde voor een stukje vrijheid in mijn geval.
Aan 300 euro heb je niet genoeg, je moet eerder denken aan minimaal 1000 euro om iets te kopen wat in de apk zit en langer rijdt dan 1 dag.
afrijden een lijdensweg....in 5x gehaald. mijn advies....Na 2x zakken overstappen naar een andere rijschool. deed ik na de 4de keer pas....

een auto van 300....lukt niet. Wij hebben net een Peugeot van 600 euro gekocht. dat is al heel goedkoop.
Ik heb ongeveer 40 uur les gehad voordat ik ging afrijden. Toen in een keer geslaagd. Had een fijne instructeur dus vond het lessen op zich wel leuk. Je theorie-examen kost ook nog geld.

Een rijdende auto voor 300 euro gaat je niet lukken. Besef je dat je ook nog iedere maand geld kwijt bent aan wegenbelasting en een autoverzekering? Daarnaast natuurlijk nog je benzine. Denk dat je beter even door kunt sparen tot je geld hebt voor een fatsoenlijke auto dan dat je er straks een hebt die kapot gaat en die je niet meer kunt laten maken doordat je geen geld hebt.
Lessen vond ik leuk! Examen wat minder maar de tweede keer was wel leuk

Een auto heb ik tot dusver (rijbewijs gehaald in 2011) niet gehaald. Ik heb er nu een van mijn werk. Ik zou wat langer doorsparen en er een van ongeveer 1500 kopen als ik jou was. Een auto van 300-400 euro kan wel maar is eigenlijk altijd vragen om problemen.
En zet met een wat oudere auto minimaal 50 euro per maand opzij voor eventuele reparaties
quote:ragweed schreef op 02 februari 2015 @ 09:10:

en waar kan ik een auto van rond de 300 euro kopen

Volgens mij gaat je dat bij een sloperij wel lukken.

Laat hem wel eerst keuren door de ANWB
Niet geschoten is altijd mis
kun je niet beter een auto lenen/huren??
quote:Bitje93 schreef op 02 februari 2015 @ 10:47:

[...]

Volgens mij gaat je dat bij een sloperij wel lukken.

Laat hem wel eerst keuren door de ANWB

Een aankoopkeuring op een auto van EUR 300,00? Ten eerste ziet de ANWB je aankomen (ik weet bijna zeker dat ze dat niet doen), ten tweede zo'n keuring kost minimaal EUR 161,00. Dat is dus echt zonde van het geld.

TO, als je slechts EUR 300,00 hebt om een auto van te kopen, hoe ga je dan de vaste lasten van een auto betalen? Deze lopen toch als snel op naar zo'n EUR 150,00 per maand, denk aan verzekering, motorrijtuigenbelasting, onderhoud en brandstof.
Ik vond de rijlessen altijd super leuk. Het autorijden zelf omdat je elke keer wel weer iets nieuws leert en je vooruitgang snel zichtbaar wordt. Ik had een goede klik met m'n instructeur dus we hebben altijd gezellig gekletst onderweg. De examens (ik heb de tussentijdse toets gedaan voor vrijstelling van bijzondere verrichtingen tijdens het praktijkexamen) waren spannend, maar als ik eenmaal begonnen was met rijden ging het goed. Heb 2x hele fijne, aardige, gezellige examinatoren gehad waardoor ik naderhand dacht; ''Wauw wat een relaxed examen! '' Heb 30 lessen gehad (dit was het standaard pakket) en heb de examens allemaal in een keer gehaald.

Ga je binnenkort beginnen met rijles Ragweed?

En wat betreft die auto van 300 euro.. daar is al genoeg over gezegd. Ik ben ook van mening dat je beter door kunt sparen tot je een fatsoenlijke auto kunt kopen. Die heb je al vanaf 1000 euro.

ik zag bij groupon 10 rijlessen voor 200 euro

maar 30 wow !

ja want ik ben het zat om een loser te zijn dan heb ik iig iets

misschien die 10 rijlwessen om te starten en dan kijk ik wel verder
Volgens mij is het gemiddelde aantal rijlessen tussen de 40 en 50.

Goedkoop kan ook duurkoop zijn hè. Je wil vooral kwalitatief goede lessen, een fijne en goede instructeur, dan haal je het meeste eruit. Niet per se goedkope lessen.

En een auto kopen hoeft niet duur te zijn, een auto bezitten, rijden en onderhouden, daar gaan de kosten in zitten.

Waar heb je het over 'ik ben het zat om een loser te zijn en dan heb ik iig iets'???
quote:ragweed schreef op 02 februari 2015 @ 11:29:

maar 30 wow !

misschien die 10 rijlwessen om te starten en dan kijk ik wel verderIk weet nooit zo goed wat ik van die Groupon dingen moet denken.. Hoor er veel negatiefs over. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn. En hoezo ben je een loser?

geen opleiding ,woon weer bij mijn ouders,schulden,single

en ik wordt over 11 dagen 26

Wat de TTT betreft is dat heel persoonlijk. Sommige mensen zijn graag van de bijzondere verrichtingen af en hebben graag de ervaring van een examen, dan zijn ze met het echte examen minder zenuwachtig. Ik vond het zelf onnodig en geldklopperij, volgens mij kon ik destijds minstens 5 extra lessen doen voor hetzelfde geld als een TTT. En je kan beter extra lessen nemen en in 1 keer afrijden dan te vroeg examen doen, zakken en vervolgens nog een examen moeten betalen. Dus zo snel mogelijk afrijden met zo min mogelijk rijlessen is zeker niet altijd de goedkoopste optie.
quote:ragweed schreef op 02 februari 2015 @ 11:44:

geen opleiding ,woon weer bij mijn ouders,schulden,single

en ik wordt over 11 dagen 26

En een rijbewijs en auto gaat je eigenwaarde opkrikken?

Ik weet niet wat je omstandigheden zijn, klinkt alsof je niet lekker in je vel zit en misschien wat tegenslag hebt gehad, maar iets aanschaffen gaat dat niet voor je oplossen. Doe liever iets aan de manier waarop je naar jezelf kijkt, dat geeft kracht en motivatie om de dingen te bereiken die je echt wil.

maar 30 wow !

misschien die 10 rijlwessen om te starten en dan kijk ik wel verderIn tien lessen heb je nog niks. Dus straks 200 euro lichter en geen uitzicht op een rijbewijs. Zonde van het geld

maar 30 wow !

misschien die 10 rijlwessen om te starten en dan kijk ik wel verder10 lessen voor 200 euro? Daar draaien ze verlies op. Ik zou er niet in trappen. Een kwaliteitsschool geeft geen les voor die prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven