rijbewijs halen

02-02-2015 09:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe was jullie ervaring met je rijbewijs halen ?

en waar kan ik een auto van rond de 300 euro kopen
Wat je nu het beste kunt doen is z.s.m. je schulden afbetalen en daarna sparen voor rijlessen en een auto. Dat gaat tijd kosten en ook wel een stuk zelfdiscipline, maar als je dat voor elkaar gaat krijgen is iedereen (inclusief jezelf) retetrots op je!
Rijkseigendom en examen, beide een drama. Uit eindelijk via BNOR mijnrijbewijs gehaald, maar rij nog steeds niet graag, doe het echt om van A naar B te komen.

Auto voor ¤300,zou in de speelgoedwinkel kijken.
Heel veel lessen gehad en 5 verschillende instructeurs (bij anwb).

Lessen was niet mijn favoriete bezigheid en afrijden vond ik vreselijk haha. Heb er een jaar over gedaan volgensmij.

3 keer theorie gedaan en 2 keer praktijk, maar ik heb 'm!

Rijden blijft spannend voor me, omdat ik in deze auto (van mijn moeder) totaal niet kan (in)parkeren. Ik heb echt 3 parkeerplaatsen nodig om zonder stress te kunnen parkeren

Dat ging met de lesauto trouwens prima..

Maar goed binnenkort mijn eigen autotje dus hopen dat ik dan wat meer gevoel krijg qua grootte van de auto etc. Denk dat rijden dan een stuk leuker wordt!

Auto voor 300 euro staan er zat op marktplaats, maar dan heb je wel kans dat je er veel kosten aan krijgt met onderhoud.
quote:ragweed schreef op 02 februari 2015 @ 11:44:

geen opleiding ,woon weer bij mijn ouders,schulden,single

en ik wordt over 11 dagen 26

Ik lees geen loser, waar is de loser dan?

Je hebt misschien wat pech gehad en je bent stik onzeker. Ga daar eerst aan werken, aan je eigenwaarde.

Een loser zijn heeft niks met je rijbewijs te maken. Ik ben 30 en geen rijbewijs. Toch ben ik geen loser hoor.

Een auto van ¤300 kun je vergeten. Schoonzus heeft er een van ¤500 gekocht na de scheiding. Het ding rijdt en daar is alles mee gezegd. Hij is lelijk, hij ziet er niet uit en is best duur in onderhoudt. Ze rijdt niet veel en hoopt dat hij een jaar haalt zodat ze kan sparen voor een betere.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Groupon zou ik niet doen. Je moet er zeker 3 bonnen, misschien wel 4 hebben. Plus theorie + examen en vast nog andere kosten.

Ik zou naar verschillende rijscholen gaan, je goed informeren over de mogelijkheden en dan kiezen voor een die het beste bij je past en waar je een goed gevoel bij hebt.
De branche is verneukt door veel nieuwkomers die zonder ervaring voor stuntprijzen rijden. UWV-instructeurs zonder echte motivatie. Geef er liever wat meer geld aan uit en kies voor een langer bestaande kwaliteitsschool.
quote:matroesjka_ schreef op 02 februari 2015 @ 12:27:

De branche is verneukt door veel nieuwkomers die zonder ervaring voor stuntprijzen rijden. UWV-instructeurs zonder echte motivatie. Geef er liever wat meer geld aan uit en kies voor een langer bestaande kwaliteitsschool.

Mijn broertje is naar zo'n nieuwert gegaan. Lekker cheap je kent het wel.

Man man wat een ellende. Steeds gezeik. Werd vaak op het laatste moment afgebeld. Hij zou het examen regelen, niet gedaan. Uiteindelijk kon hij nog net op tijd afrijden voor zijn theorie verlopen was, die vent wilde niet meer meewerken en toen heeft mijn broer een slecht bericht op fb gezet. Dat hielp.

Mijn broer moest ook opeens veel bij betalen wat niet was afgesproken en hij werd niet geholpen bij zijn theorie.

Voor het beeld: mijn broertje komt van het speciaal onderwijs en je kan hem makkelijk om lullen en zelfs misbruik van hem maken.

Vrienden van hem hadden bij deze persoon gelesd en waren tevreden, dus hij daar ook heen.

Afgesproken dat elke les ook de theorie extra herhaald zou worden omdat hij dit moeilijk vind. Prima uiteraard tegen betaling.

Dit gebeurde dus maar af en toe.

Na de zoveelste keer afbellen en 2x plotseling extra kosten zo uit het niets was mijn vader het zat en heeft die vent de waarheid vertelt.

Mijn broer wilde alles zelf regelen, heel goed en mijn ouders stimuleerden dat ook maar mijn vader pikte het niet dat er zo misbruik van zijn zoon gemaakt werd.

Uiteindelijk heeft het hem meer gekost dan bij een goed aangeschreven rijschool die wat duur is. Broer was blij dat hij zijn rijbewijs had.
mmh ja ik kom ook van het speciaal onderwijs ja en er wordt idd alleen maar misbruik van me gemaakt

wat vinden julie dat rijles moet kosten ?
http://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/tarieven

je zult zo'n 40 lessen nodig hebben x ongeveer 40 euro per les

Daarbij nog paar honderd euro aan eenmalige kosten

Je rijbewijs halen kost ongeveer 2000 euro (gemiddelden)
Behalve de kosten voor het halen van een rijbewijs is het bezit en onderhoud van een auto ook niet gratis. Denk aan onderhoud, wegenbelasting en niet te vergeten: brandstof.

Je bent echt geen loser omdat je op je 26e geen rijbewijs hebt hoor!

Ik heb mijn rijbewijs sinds mijn 27e. Alles bij elkaar zou ik niet weten wat het gekost heeft, heel veel. Ik heb geloof ik wel 60 lessen gehad ofzoiets . En twee keer afrijden en een keer theorie. Het was nog in guldens, maar toen kostte een rijles ook iets van 50 gulden, en nu ongeveer 50 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven