Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
@SD

Zou er juist voor gaan, een eigen huis wat naar je zin is, behoedt je ervoor te snel met iemand te gaan samenwonen. Je kijkt waarschijnlijk wel beter uit dat op te geven voor 'n relatie. En wat is er mis met latten? Dan hoeft geen van beiden z'n eigen plekkie op te geven.
Gewoon kopen

(al is mijn huis mooier denk ik)
@allen: goedemorgen!

@SD: als dit huis(je) is wat je zoekt en in zich heeft wat JIJ wilt op dit moment (even ervan uitgaand dat prijs haalbaar is) dan kopen. Kiezen voor jezelf en komt er iets op je pad in welke vorm dan ook, dan lost zich dat wel ook wel op.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar toch. Toen ik na besluit tot scheiding hier ging wonen had ik in no-time alles opgeknapt. Veel hulp. Iedereen wilde dat ik z.s.m. weer een eigen plek had. Ik vond die hulp toen soms heel lastig om te accepteren want

'stel dat ik iemand tegenkom en hier over 2 of 3 jaar niet meer woon dan hebben jullie zoveel klustijd besteed..' en dat incl. hormonale scheidingshuilbuien zeg maar.

Ik woon er nog steeds single met heel veel plezier !

Dus ga lekker rondkijken daar voor de dingen die je verder wilt weten!
thee wijzigde dit bericht op 06-08-2008 09:20
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Echt lekker al die adviezen

Ze zeggen eigenlijk allemaal wat ik ook tegen iemand zou zeggen die in mijn schoenen stond.

Maar heel gek, als het jezelf betreft ga je toch ineens twijfelen.

En tis natuurlijk ook waar, wat zijn de kansen dat je een huisje vind waar je op slag verliefd op word?

Ga buurtonderzoekje doen en dan een bod uitbrengen

Tis nu nog eenietsje te duur maar als ze iets gaan zakken met de prijs mogen jullie allemaal binnekort komen klussen...

Bad....echt niet mijn kasteeltje wordt veeeeel leuker
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
En tsja wat is er mis met LATTEN....niets eigenlijk maar ik heb mezelf nooit zo gezien als LAT-meisje

maar hey, voor alles een eerste keer toch?
Wat is er met dit topic gebeurd? Wat een activititeit....mmmm....eigenlijk vind ik het niet zo prettig als er (veel) wordt gepost in mijn afwezigheid. Ik hou zelf toch graag een beetje de regie....Maar goed: eerst maar eens doorlezen wat er allemaal is gezegd.
Ik denk dat je daar heel weinig aan kan doen Geleerd
Ach, ieder haar/zijn eigen kasteeltje!!!
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 09:38:

Wat is er met dit topic gebeurd? Wat een activititeit....mmmm....eigenlijk vind ik het niet zo prettig als er (veel) wordt gepost in mijn afwezigheid. Ik hou zelf toch graag een beetje de regie.... Jezus man, misschien moet je gewoon een weblog gaan schrijven, dan heb je er geen last van dat anderen verderpraten op 'jouw' topic en kun je reacties die je niet aanstaan ook nog eens zelf verwijderen, in plaats van hier voor pseudo-angel te moeten spelen.

Wat is er met dit topic gebeurd? Wat een activititeit....mmmm....eigenlijk vind ik het niet zo prettig als er (veel) wordt gepost in mijn afwezigheid. Ik hou zelf toch graag een beetje de regie....Maar goed: eerst maar eens doorlezen wat er allemaal is gezegd.Dát hou je niet tegen beste Geleerd, dit is een openbaar forum cq topic en men mag posten wanneer ze maar willen...ook als jij er niet bent. Take it or leave it....
SD: doen! Heerlijk toch, je eigen paleis, jouw plekje, autonomie, enz.

Misschien komt die droomman binnen een jaar, maar wie dan leeft wie dan zorgt hoor.

Je leeft in het nu en je moet nu doen wat goed voelt.

*heeft verfkleren nog onder handbereik liggen*
* Helpt SD graag mee haar kasteeltje in orde te maken als het gaat om electra, audio en video *

Wat is er met dit topic gebeurd? Wat een activititeit....mmmm....eigenlijk vind ik het niet zo prettig als er (veel) wordt gepost in mijn afwezigheid. Ik hou zelf toch graag een beetje de regie....Maar goed: eerst maar eens doorlezen wat er allemaal is gezegd.Als jij er niet bent worden de onderwerpen interessanter.

Wat is er met dit topic gebeurd? Wat een activititeit....mmmm....eigenlijk vind ik het niet zo prettig als er (veel) wordt gepost in mijn afwezigheid. Ik hou zelf toch graag een beetje de regie....Maar goed: eerst maar eens doorlezen wat er allemaal is gezegd.

sorry, mn redbull tegen mn beeldscherm.....

Geleerde, misschien maakt de engel wel een uitzondering voor je en zet ze er buiten kantoortijd een slotje op. En misschien kan dat ook als jij straks gaat genieten van je seksva romantische vakantie.

En weet je. Lees maar eens goed. We hebben erg leuk gekletst zonder dat in-herhaling-vallend-seks-gedoe van jou.

*kan haar oren (nee forum) dus ogen niet geloven, werkelijk niet....*
Ik heb besloten om toch 1 keer te reageren op alle beschuldigingen dat ik Edmund Burke of Goedzo zou zijn....Ik hoop dat daarmee de kous af zal zijn dat ik niet meer lastig wordt gevallen met dit gezeur.

Ik ken Edmund Burke uit de tijd dat ik hier alleen nog meelas. Iedereen die hem heeft gevolgd zal toch doorhebben dat er geen enkele inhoudelijke overlap is tussen EB en mijzelf. Edmund had maar weinig belangstelling voor seks 'an sich', en probeerde altijd om seksuele en relationele onderwerpen in een sociologisch perspectief te plaatsen en van een filosofische lading te voorzien. Verder kan ik me in stylistisch oogpunt (nog) absoluut niet meten met EB. Hij was een poster zoals ze maar eens in de tien jaar langskomen. Hij was onder de Viva-posters wat Johan Cruijff was in het voetbal of Mozart in de klassieke muziek. Hij heeft in mijn ogen nooit de waardering gekregen die hij verdiende.

Het feit dat ik de vergelijking met EB enerzijds als vleiend ervaar, heb ik toch (net als ieder mens) behoefte aan een eigen profiel en een eigen identiteit. Ik neem geen genoegen met een rol als degene die ons allemaal doet herinneren aan die goede oude tijd toen hier nog posters van topniveau kwamen. Ik wil zelf van topniveau zijn of worden. Ik wil zelf mijn stempel op dit forum zetten. Ik wil zelf een reputatie opbouwen.

Het is dan ook buitengewoon kwetsend om de hele tijd vergeleken te worden. Ik ben gewoon mezelf, en ik wil ook gewoon credits krijgen voor wat ik als individu presteer op dit forum.

(Goedzo ken ik trouwens niet....)

Ik hoop dat hiermee de discussie over EB (en andere identiteiten) voorgoed gesloten is, en dat de Angels erop toezien dat er voortaan on-topic wordt gepost, en niet meer gespeculeerd wordt over mijn identiteit.
quote:IvyRosa schreef op 06 augustus 2008 @ 09:49:

SD: doen! Heerlijk toch, je eigen paleis, jouw plekje, autonomie, enz.

Misschien komt die droomman binnen een jaar, maar wie dan leeft wie dan zorgt hoor.

Je leeft in het nu en je moet nu doen wat goed voelt.

*heeft verfkleren nog onder handbereik liggen*

Jahaaaaaaaaaaaa......jullie hebben ook allemaal ZO gelijk!

Xan, wat een heerlijke gedachte, ik ga gelijk kijken of ik ergens een ABtje heb, maar ik weet zeker, SD wil 1 met lichtjesssssss
Thee zit jij om 10.00 al aan ee RedBull???

*besluit vandaag ver bij Thee uit de buurt te blijven*
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 10:02:

Ik heb besloten om toch 1 keer te reageren op alle beschuldigingen dat ik Edmund Burke of Goedzo zou zijn....Ik hoop dat daarmee de kous af zal zijn dat ik niet meer lastig wordt gevallen met dit gezeur.

Ik ken Edmund Burke uit de tijd dat ik hier alleen nog meelas. Iedereen die hem heeft gevolgd zal toch doorhebben dat er geen enkele inhoudelijke overlap is tussen EB en mijzelf. Edmund had maar weinig belangstelling voor seks 'an sich', en probeerde altijd om seksuele en relationele onderwerpen in een sociologisch perspectief te plaatsen en van een filosofische lading te voorzien. Verder kan ik me in stylistisch oogpunt (nog) absoluut niet meten met EB. Hij was een poster zoals ze maar eens in de tien jaar langskomen. Hij was onder de Viva-posters wat Johan Cruijff was in het voetbal of Mozart in de klassieke muziek. Hij heeft in mijn ogen nooit de waardering gekregen die hij verdiende.

Het feit dat ik de vergelijking met EB enerzijds als vleiend ervaar, heb ik toch (net als ieder mens) behoefte aan een eigen profiel en een eigen identiteit. Ik neem geen genoegen met een rol als degene die ons allemaal doet herinneren aan die goede oude tijd toen hier nog posters van topniveau kwamen. Ik wil zelf van topniveau zijn of worden. Ik wil zelf mijn stempel op dit forum zetten. Ik wil zelf een reputatie opbouwen.

Het is dan ook buitengewoon kwetsend om de hele tijd vergeleken te worden. Ik ben gewoon mezelf, en ik wil ook gewoon credits krijgen voor wat ik als individu presteer op dit forum.

(Goedzo ken ik trouwens niet....)

Ik hoop dat hiermee de discussie over EB (en andere identiteiten) voorgoed gesloten is, en dat de Angels erop toezien dat er voortaan on-topic wordt gepost, en niet meer gespeculeerd wordt over mijn identiteit.Als je zoveel weet en zo diep doorzaagt over de stijl e.d. van iemand 'uit de tijd dat je alleen nog meelas' en zelfs weet wat de bedoelingen van die persoon waren maak je jezelf alleen maar verdachter in mijn ogen.
[quote]Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 10:02:

Ik wil zelf van topniveau zijn of worden. Ik wil zelf mijn stempel op dit forum zetten. Ik wil zelf een reputatie opbouwen. Het is dan ook buitengewoon kwetsend om de hele tijd vergeleken te worden. Ik ben gewoon mezelf, en ik wil ook gewoon credits krijgen voor wat ik als individu presteer op dit forum.[/quote]

Nou, op de valreep van pc uit/weggaan nog even een berichtje. Ik las hier niet/nauwelijks ten tijde van EB en je hebt mij die vergelijking ook nooit zien maken. Sterker nog. Ik word moe van vergelijkingen in de zin van 'dat zal die en die wel zijn..'' .

Jouw streven om de forummer te worden zoals je hierboven omschrijft is jouw zaak. Voor mij heb je die credits verspeeld door o.a./met name het topic over rimmen. Niet het topic an sich wel je houding daarin en je steeds terugkerende seksueel getinte vragen hier terwijl je pretendeert de discussie breder te willen maken. Wat the fuck maakt het dan uit dat jij weet of ik speeltjes heb, welke en hoe vaak ik ze gebruik etc. Ga daar maar voor naar de Spijler, meer dan genoeg info om je lange tijd van lees/leervoer te voorzien.

En mocht je inmiddels zijn bijgelezen, dan kun je weinig anders dan concluderen dat het (bijna) allemaal constructieve en waardevolle postings waren van gisteravond.

Fijne werkforumdag!
SD, vandaag was ik laat..... met de rb.
@Thee: jij ziet geen verschil tussen mijn gedrag op de seks-pijler of mijn gedrag op de relatie-pijler?

Hier zou ik nooit vragen over b.v. rimmen stellen.... dat vind ik ongepast, want de mensen die hier komen hebben daar niet om gevraagd.

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ik daarmee van mijn voetstuk val voor jou. Zijn mensen die daar gelikt willen worden minderwaardige mensen ofzo?
quote:Summerdance schreef op 06 augustus 2008 @ 10:02:

[...]

Jahaaaaaaaaaaaa......jullie hebben ook allemaal ZO gelijk!

Xan, wat een heerlijke gedachte, ik ga gelijk kijken of ik ergens een ABtje heb, maar ik weet zeker, SD wil 1 met lichtjesssssss
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 10:13:

@Thee: jij ziet geen verschil tussen mijn gedrag op de seks-pijler of mijn gedrag op de relatie-pijler?

Hier zou ik nooit vragen over b.v. rimmen stellen.... dat vind ik ongepast, want de mensen die hier komen hebben daar niet om gevraagd.

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom ik daarmee van mijn voetstuk val voor jou. Zijn mensen die daar gelikt willen worden minderwaardige mensen ofzo?

Nee, het zit anders, het is meer de toon die de muziek maakt maar nu geen tijd daar op terug te komen.

Duty calls. Misschien vanavond.
thee wijzigde dit bericht op 06-08-2008 10:17
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik sluit me aan bij thee: ik heb ook nog nooit een toespeling op EB of wie dan ook gemaakt, maar ik word gewoon zo moe van dat gejank bij de angels over anderen (zelfs over dingen die helemaal niets met jou te maken hebben!), terwijl je zelf wel voortdurend allerlei seksuele details van iedereen wil weten in topics die daar niet voor bedoeld zijn. Voeg daarbij het feit dat je niet open staat voor meningen van anderen en alleen jouw eigen visie wilt uitdragen (en dat blijkt ook nu weer; je wilt een stempel op het forum zetten, je wilt de regie houden), dan zal het bijna niemand verbazen dat je niet altijd even positieve reacties zult krijgen.
@ Thee....LAAT met de RB???

Mijn god hoe laat begin je met die troep dan?

*zet even tandheelkundig koppie op*

Maare Thee...RB is echt HEUL slecht voor je tanden hoor

*HUP*

en schier weer ON-Topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven