Is toch niet eerlijk?

02-02-2015 21:33 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik loop namelijk al een tijdje tegen een probleem aan. Namelijk mijn 'vriendin'...

We zijn al ongeveer 8 jaar bevriend en zijn beiden 23 jaar oud. Vroeger kon ik erg goed met haar opschieten onlags ons extreem hoge niveau verschil. Zij zat op het VMBO (basis) en ik op het HAVO. Uiteindelijk ben ik natuurlijk 5 jaar later verder gaan studeren op het HBO maar zij was gestopt. Ongeveer 3 jaar later, dus toen ze 21 was ging ze verder met studeren. Het was een versnelde MBO niv. 2 opleiding, dus binnen 1 jaar had ze haar MBO niveau 2 diploma. Is absoluut niet gemeen bedoeld maar ik voelde mezelf stiekem best slim naast haar. Want inmiddels zit ik al op het universiteit. Maar tot mijn grote verbazing is zij begin dit schooljaar ook met een HBO opleiding begonnen. Ze heeft een 21+ test gemaakt en zonder moeite gehaald. Ik kan dit serieus niet accepteren.. Ik heb me 5 jaar lang rot gestudeerd op het HAVO en begon op mijn 17e met HBO, maar mevrouw heeft jaren lang lang-leve-de-lol gehad (ze heeft 2 jaar lang thuis gezeten op kosten van haar ouders) en volgt nu dmv zo een flut test hetzelfde opleiding die ik ook heb gevolgd en wel met veel moeite.. ik weet dat ik een beetje jaloers overkom, maar ben het absoluut niet. Ik kan het gewoon niet accepteren. Hoe kan iemand nou die een MBO niv. 2 diploma heeft opeens een HBO opleiding volgen? Is echt niet om te kleineren maar een MBO niveau 2 diploma kun je gerust door de wc spoelen. Betekent dit dat zij nu even slim is als ik of zie ik het verkeerd? Graag serieuze reacties...
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Nee, ze is slimmer. Jij bent nogal kleinzielig en dat is weinig intelligent.
Oh en vmbo en havo is geen extreem niveauverschil.

Plus, als je je rot moet 'studeren' op de havo ben je ook niet superslim.
Tsja, ze heeft jaren geen zin gehad, ziet nu in dat iets meer dan mbo2 best handig is. Als ze de 21+ toets heeft gehaald mag ze de opleiding doen.

Als vriendin kan je beter blij voor haar zijn dat ze wat met d'r leven wil doen dan om als een kleuter te gaan zitten kniezen. Jij hebt jouw pad in t leven, zij het hare.
Niet jaloers???? Ff serieus de jaloezie drupt ervan af,......
Ja joh, het leven is hard. En een pijpkaneel; ieder zuigt er aan en krijgt zijn deel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Opleidings niveau zegt helemaal niets over intelligentie.
Wat ben jij een zuur kreng! Fijn zo'n vriendin.
Heeft ze ook nog mooiere tieten ? Want dat zou natuurlijk helemaal zuur zijn.,
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
x1000
Beetje jaloers?

Nou dit is mijn serieuze reactie: Ik zou jou als vriendin niet hoeven.

Je vond haar leuk toen je haar kon gebruiken om jezelf beter te voelen.

Je zou trots moeten zijn op "je vriendin".

Weet zij dat jij haar dit misgunt?
Sneutje
Misschien moet je jezelf niet zo vergelijken met een ander, en je richten op je eigen doel en studie. Een ander doet het op haar eigen manier, daar doe je niets aan. Scheelt je een boel energie, die je beter in je studie kunt stoppen.

Succes!
Let love rule...
quote:Thordis2.0 schreef op 02 februari 2015 @ 21:37:

Oh en vmbo en havo is geen extreem niveauverschil.

Plus, als je je rot moet 'studeren' op de havo ben je ook niet superslim.Dit ook!
Hahaha, deze emotie, die je nu voelt he? Dát is nou jaloezie...
Extreem hoog niveauverschil?

Hoezo? Hebben ze jullie onder dezelfde omstandigheden een IQ test afgenomen? Hoe hoog scoorde jij? en hoe hoog scoorde zij? Er zitten best wat mensen op het VMBO die meer dan begaafd zijn maar door omstandigheden niet kunnen presteren. Ik vermoed dat zij eerder afgestudeerd is en verder zal komen dan jij, zij heeft namelijk ambitie. Jij bent alleen maar jaloers
Ik gebruik hem niet graag, maar dit is wel waardig.

Doe even normaal! Lekkere vriendin ben jij.

Wees trots op haar, ze doet het maar wel even!
Uni, o zo intelligente TO?

Hallo,

Ik loop namelijk al een tijdje tegen een probleem aan. Namelijk mijn 'vriendin'...

We zijn al ongeveer 8 jaar bevriend en zijn beiden 23 jaar oud. Vroeger kon ik erg goed met haar opschieten onlags ons extreem hoge niveau verschil. Zij zat op het VMBO (basis) en ik op het HAVO. Uiteindelijk ben ik natuurlijk 5 jaar later verder gaan studeren op het HBO maar zij was gestopt. Ongeveer 3 jaar later, dus toen ze 21 was ging ze verder met studeren. Het was een versnelde MBO niv. 2 opleiding, dus binnen 1 jaar had ze haar MBO niveau 2 diploma. Is absoluut niet gemeen bedoeld maar ik voelde mezelf stiekem best slim naast haar. Want inmiddels zit ik al op het universiteit. Maar tot mijn grote verbazing is zij begin dit schooljaar ook met een HBO opleiding begonnen. Ze heeft een 21+ test gemaakt en zonder moeite gehaald. Ik kan dit serieus niet accepteren.. Ik heb me 5 jaar lang rot gestudeerd op het HAVO en begon op mijn 17e met HBO, maar mevrouw heeft jaren lang lang-leve-de-lol gehad (ze heeft 2 jaar lang thuis gezeten op kosten van haar ouders) en volgt nu dmv zo een flut test hetzelfde opleiding die ik ook heb gevolgd en wel met veel moeite.. ik weet dat ik een beetje jaloers overkom, maar ben het absoluut niet. Ik kan het gewoon niet accepteren. Hoe kan iemand nou die een MBO niv. 2 diploma heeft opeens een HBO opleiding volgen? Is echt niet om te kleineren maar een MBO niveau 2 diploma kun je gerust door de wc spoelen. Betekent dit dat zij nu even slim is als ik of zie ik het verkeerd? Graag serieuze reacties...
Dit is niet echt toch?

Zichzelf slimmer vinden dan vriendin en dan hele domme taalfouten maken. Ik geloof er niets van.

Als jij je rot moest studeren op de havo en zij deed vmbo met 2 vingers in de neus, dan is het niveau verschil niet zo groot hoor.

En ja je klinkt wel een beetje jaloers.
Tussen vmbo en havo een extreem groot niveau verschil?

Dom jaloers gansje toch..
en inderdaad als je zo hard hebt moeten werken op de HAVO dan zal je die Uni ook niet aan kunnen. Sterkte met alles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven