Is toch niet eerlijk?

02-02-2015 21:33 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik loop namelijk al een tijdje tegen een probleem aan. Namelijk mijn 'vriendin'...

We zijn al ongeveer 8 jaar bevriend en zijn beiden 23 jaar oud. Vroeger kon ik erg goed met haar opschieten onlags ons extreem hoge niveau verschil. Zij zat op het VMBO (basis) en ik op het HAVO. Uiteindelijk ben ik natuurlijk 5 jaar later verder gaan studeren op het HBO maar zij was gestopt. Ongeveer 3 jaar later, dus toen ze 21 was ging ze verder met studeren. Het was een versnelde MBO niv. 2 opleiding, dus binnen 1 jaar had ze haar MBO niveau 2 diploma. Is absoluut niet gemeen bedoeld maar ik voelde mezelf stiekem best slim naast haar. Want inmiddels zit ik al op het universiteit. Maar tot mijn grote verbazing is zij begin dit schooljaar ook met een HBO opleiding begonnen. Ze heeft een 21+ test gemaakt en zonder moeite gehaald. Ik kan dit serieus niet accepteren.. Ik heb me 5 jaar lang rot gestudeerd op het HAVO en begon op mijn 17e met HBO, maar mevrouw heeft jaren lang lang-leve-de-lol gehad (ze heeft 2 jaar lang thuis gezeten op kosten van haar ouders) en volgt nu dmv zo een flut test hetzelfde opleiding die ik ook heb gevolgd en wel met veel moeite.. ik weet dat ik een beetje jaloers overkom, maar ben het absoluut niet. Ik kan het gewoon niet accepteren. Hoe kan iemand nou die een MBO niv. 2 diploma heeft opeens een HBO opleiding volgen? Is echt niet om te kleineren maar een MBO niveau 2 diploma kun je gerust door de wc spoelen. Betekent dit dat zij nu even slim is als ik of zie ik het verkeerd? Graag serieuze reacties...
Laat je niet zo kennen zeg. Waarom ben je niet blij voor je vriendin?
Knap dat zij van zo een lage opleiding de mentaliteit heeft gevonden om verder te gaan. Dat ze zo haar best doet om verder te leren.

Jammer dat jij haar hierin niet kan steunen. Jammer dat jij haar niet als gelijke kan zien.

Jammer dat jij hier niet overheen kan stappen en niet gaat voor de vriendschap die je al jaren hebt.

Maar jaloers ben je niet hoor. Dat komt alleen maar zo over....
We zijn al ongeveer 8 jaar bevriend en zijn beiden 23 jaar oud. Vroeger kon ik erg goed met haar opschieten onlags vanwege ons extreem hoge niveau verschil in opleiding omdat ik me dan beter voelde.
Hoe kom je in hemelsnaam op de universiteit, als je zo je best moest doen op de havo?
quote:Pil0u schreef op 02 februari 2015 @ 21:40:

Hahaha, deze emotie, die je nu voelt he? Dát is nou jaloezie...+1
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
quote:nerdopviva schreef op 02 februari 2015 @ 21:42:

Dit is niet echt toch?

Zichzelf slimmer vinden dan vriendin en dan hele domme taalfouten maken. Ik geloof er niets van.Goed mogelijk dat die universiteit ergens in een groot donker bos in Norway staat
Hoezo kan je dit niet accepteren. Je zal wel moeten.

Goede vrienden zijn blij voor elkaar en gunnen elkaar wat. wat loop jij mis doordat zijn haar leven leidt zoals ze dat doet. Helemaal niks. Jeetje, het mag wel wat volwassener op je 23e hoor!!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Met jou als vriendin heeft ze geen vijanden meer nodig.
Als je nou even langs de sociale werkplaats gaat dan kun je nieuwe vriendinnen maken!
Woehahaha ik lach me kapot met deze OP.

Het venijn druipt eraf.
Huts!
http://www.canonberoepson ... user/Doorstroomschema.pdf
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kom op mensen, dit is niet echt hoor, niet op ingaan.
Seriously? Bring back the guillotine! This madness will not stand! Oh, the humanity....volgens mij kan je vriendin jullie vriendschap ook wel door het toilet spoelen. HBO stelt ook geen reet voor hoor, vroeger heette dat gewoon de Mulo.

Ok, ga je nu de vriendschap herwaarderen omdat jij huilie huilie moet doen omdat OCW zegt dat jouw vriendin eigenlijk net zo slim als jou is? Pff...
quote:norocketman schreef op 02 februari 2015 @ 21:46:

Seriously? Bring back the guillotine! This madness will not stand! Oh, the humanity....volgens mij kan je vriendin jullie vriendschap ook wel door het toilet spoelen. HBO stelt ook geen reet voor hoor, vroeger heette dat gewoon de Mulo.

Ok, ga je nu de vriendschap herwaarderen omdat jij huilie huilie moet doen omdat OCW zegt dat jouw vriendin eigenlijk net zo slim als jou is? Pff...Uh,Mulo was mavo hoor.
Aaah arme meid, totaal niet eerlijk! Jij maar zweten en hard werken en met veel moeite net de havo gehaald. En zij lekker met al haar intelligentie niets doen op het vmbo, een paar jaar lanterfanten en dan kan zij ineens ook het hbo doen. Wat gemeen!

' Ondanks het extreem grote verschil ' Pffff....

Het verschil tussen VMBO en HAVO is niet bepaald extreem.

Een vriend van mij heeft ooit de ITO gevolgd, individueel technisch onderwijs. Via de MTS en de HTS is hij op de universiteit geeindigd en ik ben nooit anders dan trots geweest op hem. Ik denk dat ik het een stuk makkelijker had gewoon via het VWO naar de universiteit. Ik heb nooit op hem neergekeken, nooit gedacht dat wij een extreem groot verschil in intelligentie zouden hebben. Zijn start was gewoon een stuk moeilijker. Het is gemeen dat hij zoveel meer moeite heeft moeten doen om hetzelfde te bereiken.
Ach, er heeft weer iemand een account aangemaakt en lacht zich nu kapot. Waarom mag Joost weten. Wat een domme gans ben je dan.
Natuurlijk is dit een onzinverhaal, maar het erge is dat er echt zulke rare personen bestaan met dit soort 'problemen'.
VMBO en HAVO extreem hoog niveauverschil? Dat zie jij inderdaad verkeerd.

Fijn voor je vriendin dat ze zo gemotiveerd is om door te studeren.

Het lijkt me een hele fijne meid, een echte doorzetter, iemand die weet wat ze wil, vaak zijn dit mensen die nauwkeurig werken e die goed met elke situatie kunnen omgaan. Doordat ze zoveel verschillende dingen heeft gedaan heeft ze ook veel contacten met diverse mensen gehad en is ze vast heel sociaal en aimabel in de omgang. Dat straalt ze vast ook uit, die zelfverzekerdheid gecombineerd een spontane lach. Ze heeft vast ook veel oprecht belangstelling in andere mensen en kan vast goed luisteren en is niet bevooroordeeld of veroordelend. Zij gaat er in alle opzichten wel komen in het leven.

Jouw vriendin lijkt me echt een topper.

Echt alles wat jij eigenlijk niet bent.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Goh...
Zooo, overduidelijke trol dit!
Slimme meid die vriendin van je, goed doorzettingsvermogen, veel motivatie.

Petje af!
Je bent zelf een theepot
2 personen:

Persoon 1: geen jeugd, alrijd in de boeken, serieus en hard aan het werk, met hangen en wurgen via de hbo naar de uni.

Persoon 2: vette pret, tussenjaartje hier en daar, lang leve de lol, zonder moeite VMBO, MBO, HBO en wie weet wat nog meer.

Wie is hier de slimste voor wat betreft:

A: sociaal opzicht

B: levensgeluk opzicht

C: intelligentie
Ik heb het vwo met twee vingers in mijn neus gehaald en ben daarna HBO gaan doen. Mijn zusje heeft na het LBO en MBO ook HBO gedaan. Zo gaat dat, er zijn meer wegen die naar Rome leiden en de ene is niet beter dan de andere. Soms gaat de een wat sneller, of maakt de ander wat meer mee. Uiteindelijk gaat het erom dat je blij bent met wat je zelf doet en bent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:inkie1 schreef op 02 februari 2015 @ 21:42:

Als jij je rot moest studeren op de havo en zij deed vmbo met 2 vingers in de neus, dan is het niveau verschil niet zo groot hoor.

En ja je klinkt wel een beetje jaloers.

Ik heb me 5 jaar lang rot gestudeerd op het HAVO en begon op mijn 17e met HBO, maar mevrouw heeft jaren lang lang-leve-de-lol gehad

Tja, mevrouw (zoals jij je vriendin noemt) heeft nog leuke dingen gedaan naast het leren. Bijzonder dat je een topic opent over dit. Waarom gun je het haar niet gewoon?
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven