Is toch niet eerlijk?

02-02-2015 21:33 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik loop namelijk al een tijdje tegen een probleem aan. Namelijk mijn 'vriendin'...

We zijn al ongeveer 8 jaar bevriend en zijn beiden 23 jaar oud. Vroeger kon ik erg goed met haar opschieten onlags ons extreem hoge niveau verschil. Zij zat op het VMBO (basis) en ik op het HAVO. Uiteindelijk ben ik natuurlijk 5 jaar later verder gaan studeren op het HBO maar zij was gestopt. Ongeveer 3 jaar later, dus toen ze 21 was ging ze verder met studeren. Het was een versnelde MBO niv. 2 opleiding, dus binnen 1 jaar had ze haar MBO niveau 2 diploma. Is absoluut niet gemeen bedoeld maar ik voelde mezelf stiekem best slim naast haar. Want inmiddels zit ik al op het universiteit. Maar tot mijn grote verbazing is zij begin dit schooljaar ook met een HBO opleiding begonnen. Ze heeft een 21+ test gemaakt en zonder moeite gehaald. Ik kan dit serieus niet accepteren.. Ik heb me 5 jaar lang rot gestudeerd op het HAVO en begon op mijn 17e met HBO, maar mevrouw heeft jaren lang lang-leve-de-lol gehad (ze heeft 2 jaar lang thuis gezeten op kosten van haar ouders) en volgt nu dmv zo een flut test hetzelfde opleiding die ik ook heb gevolgd en wel met veel moeite.. ik weet dat ik een beetje jaloers overkom, maar ben het absoluut niet. Ik kan het gewoon niet accepteren. Hoe kan iemand nou die een MBO niv. 2 diploma heeft opeens een HBO opleiding volgen? Is echt niet om te kleineren maar een MBO niveau 2 diploma kun je gerust door de wc spoelen. Betekent dit dat zij nu even slim is als ik of zie ik het verkeerd? Graag serieuze reacties...
Ik vind het niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:LoiseauCoureur schreef op 02 februari 2015 @ 21:50:

Zooo, overduidelijke trol dit!Jammer dat het er altijd zo dik op ligt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar misschien ook wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kan je wat met mijn reacties?
wat errug!
quote:minnimouse schreef op 02 februari 2015 @ 21:49:

Ach, er heeft weer iemand een account aangemaakt en lacht zich nu kapot. Waarom mag Joost weten. Wat een domme gans ben je dan.Ugh, dat is de pest als je het zonder Avatars moet doen. Ik dacht dat we al een Melissa hadden (maar die is inderdaad veel slimmer dan dit).
quote:Enn schreef op 02 februari 2015 @ 21:52:

Ik vind het niet.Ook niet een klein beetje?
quote:Enn schreef op 02 februari 2015 @ 21:53:

Kan je wat met mijn reacties?Ik vind je wel heel diep gaan.
quote:Thordis2.0 schreef op 02 februari 2015 @ 21:37:

Oh en vmbo en havo is geen extreem niveauverschil.

Plus, als je je rot moet 'studeren' op de havo ben je ook niet superslim.Nou idd eens met beide !
Het HAVO?!

Hetzelfde opleiding?!

Het universiteit?!

Je bent wel een neerlandicus he?
quote:Enn schreef op 02 februari 2015 @ 21:53:

Kan je wat met mijn reacties?Ik vind ze heel nuttig!
quote:Star schreef op 02 februari 2015 @ 21:41:

Uni, o zo intelligente TO?

Hallo,

Ik loop namelijk al een tijdje tegen een probleem aan. Namelijk mijn 'vriendin'...

We zijn al ongeveer 8 jaar bevriend en zijn beiden 23 jaar oud. Vroeger kon ik erg goed met haar opschieten onlags ons extreem hoge niveau verschil. Zij zat op het VMBO (basis) en ik op het HAVO. Uiteindelijk ben ik natuurlijk 5 jaar later verder gaan studeren op het HBO maar zij was gestopt. Ongeveer 3 jaar later, dus toen ze 21 was ging ze verder met studeren. Het was een versnelde MBO niv. 2 opleiding, dus binnen 1 jaar had ze haar MBO niveau 2 diploma. Is absoluut niet gemeen bedoeld maar ik voelde mezelf stiekem best slim naast haar. Want inmiddels zit ik al op het universiteit. Maar tot mijn grote verbazing is zij begin dit schooljaar ook met een HBO opleiding begonnen. Ze heeft een 21+ test gemaakt en zonder moeite gehaald. Ik kan dit serieus niet accepteren.. Ik heb me 5 jaar lang rot gestudeerd op het HAVO en begon op mijn 17e met HBO, maar mevrouw heeft jaren lang lang-leve-de-lol gehad (ze heeft 2 jaar lang thuis gezeten op kosten van haar ouders) en volgt nu dmv zo een flut test hetzelfde opleiding die ik ook heb gevolgd en wel met veel moeite.. ik weet dat ik een beetje jaloers overkom, maar ben het absoluut niet. Ik kan het gewoon niet accepteren. Hoe kan iemand nou die een MBO niv. 2 diploma heeft opeens een HBO opleiding volgen? Is echt niet om te kleineren maar een MBO niveau 2 diploma kun je gerust door de wc spoelen. Betekent dit dat zij nu even slim is als ik of zie ik het verkeerd? Graag serieuze reacties...

Uhmmm, officieel is het HET HAVO (hoger algemeen voortgezet onderwijs, het onderwijs dus). En de term "even slim als ik" is ook correct.

Niet dat ik verder achter TO sta, maar deze reactie is ook niet zo snugger eerlijk gezegd. Als je iemand corrigeert, doe het dan goed....
Ik voel me zo moedellooos
quote:sinnombre schreef op 02 februari 2015 @ 21:49:

Natuurlijk is dit een onzinverhaal, maar het erge is dat er echt zulke rare personen bestaan met dit soort 'problemen'.

Ik had op de basisschool een vriendinnetje. Zij ging naar de havo en ik naar de mavo. Volgens haar had ze (ze zat in de brugklas toen ze het zei) een veeeeeeeeeeel hogere opleiding dan dat ik had

Grappig detail is dat ze naderhand terug gezet is naar de mavo en geen vervolgopleiding heeft afgemaakt
Ik heb ook een vriendin. Die is door omstandigheden (kind met 18 jaar) ook begonnen met mbo niveau 2. Nu, na jaren keihard werken, gaat ze dit jaar haar niveau 4 diploma halen en door naar het hbo. Ik vind het fantastisch en kan het alleen maar toejuichen.

Zou jij ook eens moeten proberen!
quote:tjjjjjemig schreef op 02 februari 2015 @ 21:54:

[...]

Uhmmm, officieel is het HET HAVO (hoger algemeen voortgezet onderwijs, het onderwijs dus). En de term "even slim als ik" is ook correct.

Niet dat ik verder achter TO sta, maar deze reactie is ook niet zo snugger eerlijk gezegd. Als je iemand corrigeert, doe het dan goed....Het is de óf het havo (met kleine letters): http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1613/
quote:tjjjjjemig schreef op 02 februari 2015 @ 21:54:

[...]

UHavo (het / de)

Vraag

Wat is juist: het havo of de havo?

Antwoord

Zowel het havo als de havo is juist, afhankelijk van de betekenis. Als het om het type onderwijs gaat, is zowel het havo als de havo juist. Gaat het om een school die onderwijs op havoniveau aanbiedt, dan is alleen de havo juist.

Toelichting

Havo betekent 'hoger algemeen voortgezet onderwijs' of 'school voor hoger algemeen voortgezet onderwijs'. Als het om het type onderwijs gaat, is zowel het havo als de havo correct.

(1a) De minister van Onderwijs stelt wiskunde op het havo verplicht.

(1b) De minister van Onderwijs stelt wiskunde op de havo verplicht.

(2a) Duizenden leerlingen gaan na het behalen van hun vmbo-diploma naar het havo.

(2b) Duizenden leerlingen gaan na het behalen van hun vmbo-diploma naar de havo.

(3a) De commissie adviseert om op het havo minimaal drie uren voor dat vak te reserveren.

(3b) De commissie adviseert om op de havo minimaal drie uren voor dat vak te reserveren.

(4a) Hun oudste gaat binnenkort naar de havo.

(4b) Hun oudste gaat binnenkort naar het havo.

Havo in de betekenis 'havoschool', 'school voor havo-onderwijs' krijgt altijd het lidwoord de.

(5) Hun dochter gaat naar de havo in het centrum.

Waarschijnlijk wordt de havo hiertegenover gesloopt.

Als onduidelijk is welke betekenis precies bedoeld is of als in één tekst beide betekenissen van havo voorkomen, kan het best het lidwoord de gebruikt worden, omdat dat in beide betekenissen te gebruiken is.

(7) Jan doet de havo binnen een scholengemeenschap en Linda zit op de havo in onze straat.

Zie ook

Woordgeslacht van afkortingen (algemeen)

Initiaalwoorden en letterwoorden (leidraad 17.3)

hmmm, officieel is het HET HAVO (hoger algemeen voortgezet onderwijs, het onderwijs dus). En de term "even slim als ik" is ook correct.

Niet dat ik verder achter TO sta, maar deze reactie is ook niet zo snugger eerlijk gezegd. Als je iemand corrigeert, doe het dan goed....

Havo (het / de)

Vraag

Wat is juist: het havo of de havo?

Antwoord

Zowel het havo als de havo is juist, afhankelijk van de betekenis. Als het om het type onderwijs gaat, is zowel het havo als de havo juist. Gaat het om een school die onderwijs op havoniveau aanbiedt, dan is alleen de havo juist.

Toelichting

Havo betekent 'hoger algemeen voortgezet onderwijs' of 'school voor hoger algemeen voortgezet onderwijs'. Als het om het type onderwijs gaat, is zowel het havo als de havo correct.

(1a) De minister van Onderwijs stelt wiskunde op het havo verplicht.

(1b) De minister van Onderwijs stelt wiskunde op de havo verplicht.

(2a) Duizenden leerlingen gaan na het behalen van hun vmbo-diploma naar het havo.

(2b) Duizenden leerlingen gaan na het behalen van hun vmbo-diploma naar de havo.

(3a) De commissie adviseert om op het havo minimaal drie uren voor dat vak te reserveren.

(3b) De commissie adviseert om op de havo minimaal drie uren voor dat vak te reserveren.

(4a) Hun oudste gaat binnenkort naar de havo.

(4b) Hun oudste gaat binnenkort naar het havo.

Havo in de betekenis 'havoschool', 'school voor havo-onderwijs' krijgt altijd het lidwoord de.

(5) Hun dochter gaat naar de havo in het centrum.

Waarschijnlijk wordt de havo hiertegenover gesloopt.

Als onduidelijk is welke betekenis precies bedoeld is of als in één tekst beide betekenissen van havo voorkomen, kan het best het lidwoord de gebruikt worden, omdat dat in beide betekenissen te gebruiken is.

(7) Jan doet de havo binnen een scholengemeenschap en Linda zit op de havo in onze straat.

Zie ook

Woordgeslacht van afkortingen (algemeen)

Initiaalwoorden en letterwoorden (leidraad 17.3)
Ik snap je. Echt. Mijn man is een eenvoudige MBO-er, ik heb gestudeerd aan het universiteit net als jij. Ik ben echt tien keer zo slim als mijn man, misschien nog wel meer.

En hij verdient dus gewoon precies, maar dan ook precies, drie keer zo veel dan ik. Het is zó intens gemeen, oneerlijk en onrechtvaardig. Ik heb drie vingers in mijn neus moeten stoppen tijdens de VWO, terwijl hij zijn ballen er af heeft gewerkt op het MAVO, ik ben fluitend door het universiteit gegaan, hij heeft hard moeten werken voor zijn MBO, en dan dít. Zo veel meer verdienen terwijl ik veel slimmer dan hem ben, want een veel hoger diploma. Maar nergens zie ik het terug, hoor, niet in de waardering die ik krijg, niet in de loon die ik krijg voor het werk wat ik doe. Het is zuur, ik snap je, het is vreselijk zuur.

Overigens is mijn man ook beter in taal als ik , ook al zo zuur.

Maar wees gesterkt in het weten dat je niet alleen staat in deze onrechtvaardige wereld. Power, girl!
quote:Istar_ schreef op 02 februari 2015 @ 21:54:

[...]

Ik vind je wel heel diep gaan.

Jah..... ik bekijk het gewoon van alle kanten zeg maar...

Maar soms weet ik het ook niet.

In dit geval wel wat meer, iets dan, ok nou een beetje dan.
Oké Nerd, je hebt gelijk. Maar iemand zo afrekenen op iets wat wel correct is, is toch nog dommer dan spelfouten maken?
Havo, mbo, hbo, vwo...

Allemaal met kleine letters, geen hoofdletters.

Tot zover mijn bijdrage.
Met zulke vriend(inn)en heb je geen vijanden meer nodig.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 02 februari 2015 @ 22:01:

Met zulke vriend(inn)en heb je geen vijanden meer nodig. naprater
Dank je, Nummerzoveel!
Het is niet eerlijk? Ik vind het juist heel eerlijk dat je een bepaalde opleiding mag doen, als je voor de toelatingstest slaagt. Een toptoelating, vind ik dat.

Ben je niet bang dat jij voor die test gezakt zou zijn?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven