Gezondheid alle pijlers

k*tgriep

04-02-2015 14:55 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoest nu al vier weken. Maandag was het zo erg dat de kriebelhoest niet stopte. En toen maandagnacht werd ik me toch een potje ziek wakker. Heb alles eronder gespuugd. Nu vandaag eindelijk niet meer misselijk, maar hoest nu slijm op. Bah bah bah.

Nog meer mensen die hier ook last van hebben?

Merk dat ik er ook behoorlijk labiel van wordt. Wil aldoor janken, maar komt denk ik omdat ik me zo slap voel.
Moderator, graag 1 topic weghalen, staat er dubbel op.
Ben je al naar de huisarts geweest?
Tip: ziek echt goed uit! Ik was ook helemaal gesloopt door griep, ben weer gaan werken zodra ik het goed genoeg vond gaan, en twee dagen daarna kwam er een dikke koorts bij op en was ik weer compleet gevloerd.

Het is inderdaad een k*tgriep, maar neem je tijd! (heb al meer mensen gehoord die hem twee keer kregen omdat ze ongeduldig waren, bleg)

Heb hier op het forum een topic gevonden met allemaal tips voor interessante docu's, misschien heb je daar ook wat aan, om je door die lange saaie dagen te slepen.

Beterschap!
Let love rule...
Ik had het een paar weken terug. Alleen maar hoesten tot kokhalzen toe. Uiteindelijk toch maar naar de dokter. Bleek het bronchitus te zijn. Kuurtje gehad en toen was ik er met week vanaf.
Yep herkenbaar. Ik lig op dit moment naast zoon van 2 die sinds zaterdag griep heeft. Toen zijn kinderarts hem onderzocht werd ik al gewaarschuwd dat ik het hoogst waarschijnlijk ook krijg. (Ben zwanger) en ja hoor, sinds gisteren is het raak. Mijn hele lijf doet zeer, heb inmiddels ook koorts. Gelukkig niet meer hoeven oveovergeven.
lang leve de griepprik en de sauna
Ik was vorige week naar de huisarts geweest vanwege hoesten en volzitten. Neusspray gekregen.

Vandaag assistente gebeld en ik moest het nog even aanzien, slijm komt nu lekker los waarschijnlijk. Kon wel codeine krijgen, maar dat mag ik niet gebruiken.

Overigens werd er wel gezegd dat als het nu niet snel opknapt ik aan de bel moet trekken.
Ik zou toch even de dokter bellen, en dat had je dus net gedaan. Excuus voor de crosspost.
quote:Moosey schreef op 04 februari 2015 @ 15:57:

Ik zou toch even de dokter bellen. Deze griep eindigt regelmatig in longontsteking en ik lees een paar symptomen in je post. En daar heb je toch echt wel even een kuurtje bij nodig om daar vanaf te komen.Moosey, ik ben zelf nogal angstig aangelegd en je post helpt me niet echt. Ik heb de huisarts gebeld. Meer kan ik niet doen.
Ik heb zoon ook thuis. Hij is ook nogal bevattelijk voor longontsteking. Ben zelf ook best ziek geweest trouwens. Tis best een vermoeiende en langdurige deze.
Sorry lila, we postten tegelijk, ik wist niet dat je de huisarts al gebeld had. Ik zal mijn post aanpassen en ik hoop dat je snel opknapt.
Dupe, herkenbaar. Ben nu al bijna 4 weken grieperig. Ene dag ernstiger dan de andere. Maar nu wel al 2x in 1 week zo ziek geweest, bleef maar spugen. Niet fijn.

Nu ben ik zelf nog niet echt thuis gebleven om uit te zieken, wordt lastig, van de week ons oude huis opgeleverd aan de nieuwe bewoners, nieuwe huis aan het afbouwen en ondertussen moet ik ook nog een uurtje of 32 werken per week (normaal 40+).
Jeetje, ikdus. Hoe doe je dat? Ik kom voorlopig de deur niet uit. Ik heb trouwens ontdekt dat een gewone ouderwetse pepermunt goed helpt tegen de misselijkheid.
quote:Moosey schreef op 04 februari 2015 @ 17:04:

Sorry lila, we postten tegelijk, ik wist niet dat je de huisarts al gebeld had. Ik zal mijn post aanpassen en ik hoop dat je snel opknapt.Geeft niet hoor, was goed bedoeld, toch?
quote:italiagirl schreef op 04 februari 2015 @ 15:32:

Yep herkenbaar. Ik lig op dit moment naast zoon van 2 die sinds zaterdag griep heeft. Toen zijn kinderarts hem onderzocht werd ik al gewaarschuwd dat ik het hoogst waarschijnlijk ook krijg. (Ben zwanger) en ja hoor, sinds gisteren is het raak. Mijn hele lijf doet zeer, heb inmiddels ook koorts. Gelukkig niet meer hoeven oveovergeven.Wat rot voor je, vooral nu je zwanger bent. Ook beterschap gewenst!
dubbel
quote:ikdus2010 schreef op 04 februari 2015 @ 17:07:

en ondertussen moet ik ook nog een uurtje of 32 werken per week (normaal 40+).gewoon ziek melden?
IKDUS, als je buikgriep hebt, ben je ook nog eens erg besmettelijk voor je omgeving. Je doet je collega´s er dus sowieso geen plezier mee door naar je werk te gaan.
Ik heb me vanmiddag ook eindelijk ziek gemeld. Tsja, en hoe ik het doe? Gewoon doorgaan....
quote:lila01 schreef op 04 februari 2015 @ 17:58:

IKDUS, als je buikgriep hebt, ben je ook nog eens erg besmettelijk voor je omgeving. Je doet je collega´s er dus sowieso geen plezier mee door naar je werk te gaan.Voordeel voor mijn collega's is wel dat ik een toilet voor mij alleen heb, werk alleen met mannen op kantoor
Ik liep ook al een paar weken te hoesten. 2 weken later kreeg ik er koorts bij die alleen maar heviger werd. Ik dacht dat ik een zware griep te pakken had. Uiteindelijk bij de huisartsenpost beland, want het ging niet meer. Ik bleek een longontsteking te hebben. Nu ben ik er gelukkig bijna vanaf ( op hoesten en kortademigheid na) maar het heeft wel weken geduurd :(

Wil natuurlijk niet zeggen dat jij dit ook hebt, maar wacht niet te lang om weer naar de huisarts te gaan. Sterkte in ieder geval!
Vorige week vrijdag waren mijn longen schoon. Huisarts had toen geluisterd. Nu is het anderhalf week later. Ik hou het in de gaten.

Ik ben gelukkig niet kortademig ofzo en ook geen hoge koorts. Wel klamme zweet, maar dat komt ook van die buikgriep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven