Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

Hier ook guru en traag..
Traag is Viva ook bij mij. Ik heb cookies verwijderd en opnieuw ingelogd daarna heb ik die goeroe niet meer gezien. Maar ik weet niet of dat toeval is.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Geweldige lay-out op het mobiele forum. Notttttt
Mag ik alweer voorzichtig optimistisch zijn? Het gaat al wat soepeler... (laten we die guru maar wat veren in z'n achterste steken, wie weet dat het helpt).
Beste forummers,

Gezien de huidige stand van zaken betreffende het functioneren van het forum, het volgende van de TD:

Vorig jaar konden we concluderen dat het VIVA forum, in ieder geval qua techniek, al lange tijd niet de juiste aandacht en liefde kreeg. We zagen een forum dat qua uiterlijk, technische opzet, en op allerlei andere manieren niet meer toereikend was voor de dynamische community die het VIVA Forum is.

Er is toen een plan gemaakt. We hebben vooral gekeken naar hoe we het gebruiksgemak konden verhogen. Dat is het zichtbare stukje vernieuwing geweest, ofwel de nieuwe site. Smaken verschillen; zeker niet iedereen was even enthousiast, maar we denken dat iedereen in ieder geval wel blij was dat het forum weer de verdiende aandacht kreeg.

Tijdens de werkzaamheden aan de nieuwe site moesten we helaas ook concluderen dat niet alles koek en ei was in technisch opzicht. Wat doe je dan? We hebben hard nagedacht, goed overlegd met de mensen van VIVA, en natuurlijk jullie trouwe mods gesproken. Vervolgens hebben we ervoor gezorgd dat het VIVA forum alle hernieuwde aandacht kreeg om de groeiende aantal bezoekers aan te kunnen.

En hier is de "mea culpa". De groei is groter geweest dan verwacht, zo ook de technische achterstand die is opgebouwd in het verleden. Met man en macht is er sindsdien aan gewerkt om de bereikbaarheid en snelheid van het forum te verbeteren. En daar zijn we nu nog mee bezig.

We zullen niet teveel in technische details treden, maar er zijn een verschillende wijzigingen doorgevoerd. Het forum is hiervoor een aantal keer uit de lucht gehaald. Al die keren zijn er verbeteringen aangebracht waardoor we het forum gebruik nog beter in kaart kunnen brengen, en we de mogelijkheid hebben om nog veel meer leuke en spannende dingen te gaan doen in de komende tijd.

In het kort, de afgelopen dagen zijn er belangrijke verbeteringen aangebracht. We zien dat het forum aan de achterkant al beter functioneert, en we hebben een gedegen plan om de uptime en snelheid te verbeteren. Langs deze weg, onze welgemeende dank voor het geduld!
quote:CommunityManagerViva schreef op 04 februari 2015 @ 17:28:

Beste forummers,

Gezien de huidige stand van zaken betreffende het functioneren van het forum, het volgende van de TD:

Vorig jaar konden we concluderen dat het VIVA forum, in ieder geval qua techniek, al lange tijd niet de juiste aandacht en liefde kreeg. We zagen een forum dat qua uiterlijk, technische opzet, en op allerlei andere manieren niet meer toereikend was voor de dynamische community die het VIVA Forum is.

Er is toen een plan gemaakt. We hebben vooral gekeken naar hoe we het gebruiksgemak konden verhogen. Dat is het zichtbare stukje vernieuwing geweest, ofwel de nieuwe site. Smaken verschillen; zeker niet iedereen was even enthousiast, maar we denken dat iedereen in ieder geval wel blij was dat het forum weer de verdiende aandacht kreeg.

Tijdens de werkzaamheden aan de nieuwe site moesten we helaas ook concluderen dat niet alles koek en ei was in technisch opzicht. Wat doe je dan? We hebben hard nagedacht, goed overlegd met de mensen van VIVA, en natuurlijk jullie trouwe mods gesproken. Vervolgens hebben we ervoor gezorgd dat het VIVA forum alle hernieuwde aandacht kreeg om de groeiende aantal bezoekers aan te kunnen.

En hier is de "mea culpa". De groei is groter geweest dan verwacht, zo ook de technische achterstand die is opgebouwd in het verleden. Met man en macht is er sindsdien aan gewerkt om de bereikbaarheid en snelheid van het forum te verbeteren. En daar zijn we nu nog mee bezig.

We zullen niet teveel in technische details treden, maar er zijn een verschillende wijzigingen doorgevoerd. Het forum is hiervoor een aantal keer uit de lucht gehaald. Al die keren zijn er verbeteringen aangebracht waardoor we het forum gebruik nog beter in kaart kunnen brengen, en we de mogelijkheid hebben om nog veel meer leuke en spannende dingen te gaan doen in de komende tijd.

In het kort, de afgelopen dagen zijn er belangrijke verbeteringen aangebracht. We zien dat het forum aan de achterkant al beter functioneert, en we hebben een gedegen plan om de uptime en snelheid te verbeteren. Langs deze weg, onze welgemeende dank voor het geduld!

Als vaste bezoeker heb ik er geen enkele behoefte aan dat jullie mijn forumgebruik in kaart brengen en ook niet dat jullie met leuke en spannende dingen komen.

Ik wil gewoon een forum waar de functies die er zijn naar behoren en op een normaal tempo hun werk doen. En dat is al een tijdje niet meer het geval.

Als jullie daarvoor zorgen ben ik tevreden en dan hoeven jullie helemaal geen spannende dingen te doen.
De hele nacht is het forum in onderhoud geweest.

- ik kan nog steeds geen plaatjes plakken

- ik kan nog steeds geen smileys toevoegen

- ik zie nog steeds geen avatars

- De Guru blijft ook aanwezig.

En het epistel wat jullie geschreven hebben is natuurlijk gewoon een inhoudsloze tekst. Veel woorden om niets te zeggen.
Zo'n lang verhaal en dan geen tijdpad-indicatie voor een functionerende vóórkant? Lekker informatief...
Spannende en leuke dingen? Wij zitten toch niet op het forum van de Bobo.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Leuke en spannende dingen in de komende tijd?

Hoe oud zijn we?

Is het niet prio 1 om eerst de site zoals die nu zou moeten zijn operationeel te krijgen?

Of zeg ik nu wat heel raars?
Ik zie net op mijn tablet dat de titel bij viva in het tabblad meestgebruikt (snelkoppeling) momenteel luidt: '503 Service Unavailable' 😆
Ohwww spannend!! Leuke en spannende dingen, ik kan niet wachten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dus vanwege een enorme groei van de community, na de fantastische nieuwe lay out, ligt het forum er steeds uit?

Die groei heeft niks met het nieuwe forum te maken maar meer met het feit dat vrouwen tegenwoordig te stom zijn om te snappen hoe de pil werkt
quote:yasmijn schreef op 04 februari 2015 @ 17:53:

Leuke en spannende dingen in de komende tijd?

Hoe oud zijn we?

Is het niet prio 1 om eerst de site zoals die nu zou moeten zijn operationeel te krijgen?

Of zeg ik nu wat heel raars?Malle meid doe niet zo raar..
Meds
[quote]sabbaticalmeds schreef op 04 februari 2015 @ 18:01:

dus vanwege een enorme groei van de community, na de fantastische nieuwe lay out, ligt het forum er steeds uit?

Die groei heeft niks met het nieuwe forum te maken maar meer met het feit dat vrouwen tegenwoordig te stom zijn om te snappen hoe de pil werkt[/quote]

Nu weet ik het.!

Het is de schuld van Meds dat het forum zo traag is.

Zij had net gepost en hup het forum is meteen weer traag.!
Hee, het forum doet het!
Yes! Veren en slingers en ballonnen!
De belangstelling neemt zo te merken weer toe...
Ik krijg weer het onderhoudsscherm.
Ik krijg:

Sanomaservicesoffline.nl.

Het wordt dolkomisch zolangzamerhand
Het is echt weer drama.
En ook hier weer het Sanoma offline gebeuren. Kom op he dit is toch echt een regelrechte blamage en diskwalificatie van de ICTdienst achter dit forum?

Overigens en dat zit me dus echt al de hele dag dwars. Terwijl het nu al twee dagen schier onmogelijk is om langer dan vijf minuten te forummer duiken er op het modtopic wel mededelingen op van "topic blabla is verwijdert ivm oproepje/trollen. OH is dat zo Mods? Ik had het even gemist want tussen het mediteren met de Guru, het offline zijn met Sanoma en het druk bezoeken van de website waardoor deze tijdelijk(e) niet bereikbaar is kom ik zo slecht aan forummen toe. Maar kuddos dat jullie doorgaan met modereren op een forum dat op zn gat ligt!
Kunnen jullie niet beter de boel een week offline houden en herprogrammeren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven