Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
quote:tonkje schreef op 06 augustus 2008 @ 11:48:

[...]

Ik heb zelfs allerlei speelgoed voor bezoekend grut!

Jeetje, nemen de ouders zelf niets mee om hun kroost zoet te houden?

quote:Dat uit eten gaan doe ik eigenlijk nooit. Dat zal de nog niet uitgewerkte invloed van mijn moeders zuinige genen wel zijn, ofzo.We delen altijd de rekening, het is natuurlijk niet zo dat bij wie we uit eten gaan, diegene in z'n eentje voor de kosten op zou draaien. Heb eigenlijk best wel 'n bourgondisch ingestelde vriendenkring, we houden allemaal van lekker uit eten gaan.
quote:elninjoo schreef op 06 augustus 2008 @ 11:59:

Jeetje, nemen de ouders zelf niets mee om hun kroost zoet te houden?

Ook.

Maar ik vind het wel zo aardig om zelf ook wat in huis te hebben.

Vroeger hadden wij een leuke en een stomme oma. Bij de leuke was allerlei speelgoed in huis, bij de stomme niet.

Met dat in gedachten heb ik voor mijn nichtjes wat speelgoed in huis gehaald.

quote:We delen altijd de rekening, het is natuurlijk niet zo dat bij wie we uit eten gaan, diegene in z'n eentje voor de kosten op zou draaien. Heb eigenlijk best wel 'n bourgondisch ingestelde vriendenkring, we houden allemaal van lekker uit eten gaan.

Rekening delen ligt er een beetje aan, vind ik.

Als ik van Amsterdam naar Eindhoven reis voor iemands verjaardag en diegene stelt dan voor niet thuis te eten maar in een restaurantje, dan laat ik me graag trakteren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 11:57:

Waarom is dat zo'n raar antwoord? Sommige mensen hebben ook een leven buiten het viva-forum hoor.....

Tuurlijk.

Maar dat je je tijd kennelijk nogal precies indeelt, vind ik vrij lachwekkend. Overdag mag je op het viva-forum zijn, maar 's avonds lees je altijd een boek.
@Tonkje: ik ben een zeer gestructureerd persoon die zijn leven langs strikte richtlijnen en procedures inricht.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 12:08:

@Tonkje: ik ben een zeer gestructureerd persoon die zijn leven langs strikte richtlijnen en procedures inricht.

Oh, waarom dat?

Lijkt mij erg onplezierig.
Het zal een karaktertrek zijn.....
quote:tonkje schreef op 06 augustus 2008 @ 12:06:

Maar dat je je tijd kennelijk nogal precies indeelt, vind ik vrij lachwekkend. Overdag mag je op het viva-forum zijn, maar 's avonds lees je altijd een boek.Hee zeg, wel opletten hoor! 's Avonds leest hij altijd een goed boek!

Dat strikte indelen van je tijd vind ik toch ook weer erg autuisme-achtig overkomen hoor.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 12:10:

Het zal een karaktertrek zijn.....Zolang jij je er goed bij voelt en anderen er geen last van hebben, prima.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 12:08:

@Tonkje: ik ben een zeer gestructureerd persoon die zijn leven langs strikte richtlijnen en procedures inricht.Pfff past er dan wel een vrouw in je leven? En zo ja wat voor één? Eentje die van seks een vaststaand agendapunt wilt maken?
quote:tonkje schreef op 06 augustus 2008 @ 12:03:

[...]

Ook.

Maar ik vind het wel zo aardig om zelf ook wat in huis te hebben.

Vroeger hadden wij een leuke en een stomme oma. Bij de leuke was allerlei speelgoed in huis, bij de stomme niet.

Met dat in gedachten heb ik voor mijn nichtjes wat speelgoed in huis gehaald.

Best lullig dat het leuk gevonden worden van de mate van verwennerij afhangt. Mijn beide grootouders hadden volgens mij geen speelgoed in huis, maar bij de ene grootouders speelde ik buiten (zij hadden 'n oude boerderij met allerlei spannende schuurtjes) waar ik me prima kon vermaken en de anderen hadden een kat (soms met jonkies)

Ik ben zelf bewust kinderloos dus vandaar dat ik ook geen bezoek met kinderen wil. In mijn naaste vriendenkring heeft dus al niemand kinderen en met anderen spreek ik gewoon af wanneer ze oppas hebben ofzo. Je kunt toch niet lekker praten met mensen die hun kind de hele tijd in de gaten moeten houden.

quote:

Rekening delen ligt er een beetje aan, vind ik.

Als ik van Amsterdam naar Eindhoven reis voor iemands verjaardag en diegene stelt dan voor niet thuis te eten maar in een restaurantje, dan laat ik me graag trakteren.Wij zijn gewend om bij wie we ook afspreken gezellig ergens uit eten te gaan, dus de ene keer is het in je eigen buurt en hoef je er niet ver voor te rijden, de andere keer zit je 2 uur in de auto. Trakteren doen we dus niet.
Ik zat al te wachten op de eerste keer dat de term autisme voorbij zou komen:-)
Er is toch werkelijk niemand die werkelijk geloofd dat Geleerd savonds een BOEK leest toch?

Nou ja tenzij het X-rated boekjes natuurlijk DAT geloof ik dan weer wel.....

Vind het overigens heerlijk om te tutten met vrienden en vriendinnen in huis

Ben echt geen keukenprinses maar een salade met stokbrood flans ik nog wel in elkaar.

Franse kaasjes erbij, wijntje open en KLAAR

is echt niet zo moeilijk hoor Geleerd (hoef je niet voor geleerd te hebben zeg maar)

EN ook nietr geheel onbelangrijk, DAT is nou iets wat elke vrouw leuk vind

Dus voeg dat maar toe aan de lik en friemel skills....

Wij houden ervan om verwend te worden OOK met eten

(dan vergeven we je zelfs die natte tongzoen)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:badmeester schreef op 06 augustus 2008 @ 12:20:

Ik zat al te wachten op de eerste keer dat de term autisme voorbij zou komen:-)Ja maar tis natuurlijk ook gewoon zo lekker makkelijk om aan elke vorm van afwijkend gedrag een (geeste)ziekte te plakken.
Precies julie zo was mijn opmerking ook bedoeld

Wat snap je me toch weer goed Me Julie
Als jullie denken dat ik autistisch ben, is dat dan niet een extra reden om aardig tegen me te doen?

Of zijn jullie ook van die mensen die iemand die een rolstoel zit omduwen?
@Juliee: waarom zou je niet van seks een vast agendapunt maken?
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 11:44:

@SD: Ik post nooit 's avonds omdat ik dan goede boeken wil lezen...

Maw, je zit dan voor de buis op de bank naast moeder de vrouw. Nee, ik snap hem.

Geleerd ... heb je lekker geslapen en rustig over mijn vraag kunnen nadenken en dromen ?
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 12:34:

@Juliee: waarom zou je niet van seks een vast agendapunt maken?

Donderdag, 20.10 uur; beffen en rimmen. Eventueel gemeenschap

dinsdag, 6.30 uur; ochtendssex, handwerk

zaterdag; 15.00 uur pijpen, 22.00 uur gemeenschap
Geleerd .. SORRY maar ik ga van sex geen vast agenda punt maken ..

Ik sex wanneer IK daar zin in heb en respecteer de keuze van mijn partner als hij op dat moment daar geen zin in heeft..Of ik sla de hand aan mij zelf offe verwen mezelf met een doos chocolade bv
zondag 13:50 uur in de trein...
@vleer: ik vind het moeilijk.... het frustreert me enorm dat al die negatieve reacties hier tussen ons in staan.... ik ben er een beetje wantrouwend door geworden en zie achter elke boom een vijand. Dat is eigenlijk oneerlijk, want jij hebt me nooit iets misdaan.

Seks als agendapunt is denk ik ook meer iets voor heel drukke stellen of stellen voor wie regelmatige seks geen vanzelfsprekendheid meer is.,
quote:badmeester schreef op 06 augustus 2008 @ 12:49:

zondag 13:50 uur in de trein...Ik ben inmiddels uitgestapt, zie ander topic
Ow wat een bittere pil hoe moet ik je dan versieren :-)
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 12:50:

@vleer: ik vind het moeilijk.... het frustreert me enorm dat al die negatieve reacties hier tussen ons in staan.... ik ben er een beetje wantrouwend door geworden en zie achter elke boom een vijand. Dat is eigenlijk oneerlijk, want jij hebt me nooit iets misdaan.Excuse me? Wat heb ik (en anderen) je ooit misdaan dan, anders dan wat kritisch op je berichten reageren? Ben je meteen iemands vijand als je het niet met hem of haar eens bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven