Serieuze vraag over foliumzuur

06-08-2008 13:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op 27/06 gestopt met de pil, 01/07 ongesteld geworden, daarna 01/08 ongesteld geworden. We wilden graag vanaf eind okt/nov voor een tweede kindje gaan. Maar, bedachten we, als we het toch zo graag willen, waarom dan eigenlijk niet gewoon vanaf nu?

Dus heb ik 04/08 gelijk maar foliumzuur gehaald. Hopenlijk word ik 01/09 weer ongesteld en dan zien we wel hoe lang het duurt. Stel echter dat ik wel gelijk zwanger raak, dan slik pas 6 weken foliumzuur. Dat is toch ook voldoende van te voren? Ik ben het echt even kwijt en merk dat ik daardoor twijfel of ik het wel aandurf om dan al er voor te gaan. Juist omdat we al een gezond kindje hebben. Toen was ik ook bewust al wat langer met de pil gestopt en ook al wat eerder aan het foliumzuur.

Wie weet serieus hoe lang je van te voren het beste al kan beginnen? Ik lees wel "4 weken voor je stopt met anti-conceptie". Als ik daar vanuit ga, zou het dus wel goed zitten, dan zou deze maand dat ik nog gewoon ongesteld word, dus de die 4 weken zijn.

Alvast bedankt!
Heel goed dat je er al mee begonnen bent!

Het heeft zelfs nog nut als je begint met foliumzuur vanaf je positieve test heb ik gelezen, dus je doet t zo prima.

Zou me verder niet te druk maken, nergens voor nodig!
quote:chica1978 schreef op 06 augustus 2008 @ 13:41:

Heel goed dat je er al mee begonnen bent!

Het heeft zelfs nog nut als je begint met foliumzuur vanaf je positieve test heb ik gelezen, dus je doet t zo prima.

Zou me verder niet te druk maken, nergens voor nodig!Sluit ik me bij aan!
Er wordt aangeraden om van te voren al te beginnen, omdat je lichaam dan een voorraadje aan kan leggen. Die heb jij na 6 weken al wel opgebouwd hoor. Niet druk over maken dus.

Wat mijn voorgangsters zeggen dus
Dat staat toch overal op internet en op de bijsluiiter van de potjes? van de site www. slikeerstfoliumzuur.nl(google) :

Hoe gebruik je foliumzuur?

Foliumzuur zit in tabletten. Slik elke dag een tablet met 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin met foliumzuur slikken voordat je zwanger wordt. Het duurt ongeveer 4 weken tot er voldoende extra foliumzuur in je lichaam is. Het is dus belangrijk om al 4 weken foliumzuur te slikken op het moment dat je zwanger raakt.

Begin met foliumzuur een maand voordat je gaat stoppen met de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Blijf foliumzuur slikken tot je 2 maanden zwanger bent. Na 2 maanden zwangerschap is extra foliumzuur niet meer
6 weken is meer dan voldoende! er wordt inderdaad geadviseerd om 4 weken voor je stopt met de pil te beginnen met foliumzuur.

succes!
ah mosterd, zodra je begint te tikken, zijn er al meerderen geweest
Had ik ook al Sunlight

Overigens is mij steeds verteld dat je t/m de 10e week moet slikken, iets langer dus.
Goed dat jullie het zeggen. Ga ook maar weer eens beginnen.
Mag je weer dan, Aruba??
Je doet het goed hoor. Succes verder.
Nergens zorgen over maken, je doet het prima!
Yep ook mij is steeds verteld dat je tot de 10e week moet doorslikken. Heb ik dan ook braaf gedaan.

En volgens mijn huisarts maakt het ook nog uit of je mensen met een hazenlip of open ruggetje of verwante afwijkingen in de directe familie hebt. Dan moet de dosis in iedergeval omhoog.
quote:wen schreef op 06 augustus 2008 @ 13:47:

Mag je weer dan, Aruba??Over 3-4 weken kijkoperatie. Daarna mogen we weer.
He super zeg, zulke snelle reacties! En ik word dus inderdaad hier gerustgesteld! Voor het zinnetje:

"het duurt ongeveer vier weken voor er extra foliumzuur in je lichaam zit"

is voor mij voldoende! Want wat ik al schreef, mocht ik wel al zwanger raken, dan is ben ik op het "moment supreme" toch al 6 weken aan het slikken.

Toch apart hoor, als je al een gezond kind heb, sta je toch hier bewuster bij stil, althans ik.

Iedereen erg bedankt! Ik zie het wel weer zitten
Joehoe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven