Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Wij zijn ook niet getrouwd! We gaan erkenning regelen, zodat vriend officieel de vader/ voogd is en de verzekering even nalopen. Ik denk dat we uiteindelijk wel zullen trouwen, maar vinden het allebei niet zo belangrijk. Enige dat ik echt een meerwaarde vind is dat we dan allemaal dezelfde naam dragen.

Wij zijn 2 jaar samen als de baby komt.
*Dino; hoe is het met je NOD?*
Het forum had er gisteren avond niet zo veel zin in geloof ik😊 Misschien FB toch nog maar eens overwegen 😉

Wij zijn ook niet getrouwd, zou het wel graag willen!

En als er een baby mag komen hier zal het denk ik ook wel heel prettig zijn. Dan heb je met z'n alle dezelfde naam en scheelt wat administratie hihi.

Werk zo vandaag allemaal, hier een lange dag tot 19u

En Annemarij, succes vandaag, vingers crossed!!
Annemarije spannend! Duim voor een positieve test!

Dino, hoe is het bij jou?

Panda, nee als het nou elke avond zo gaat is het erg vervelend.
Hoi dames! Ik weet het niet! Nog steeds misselijk maar vertrouw mezelf voor geen meter haha. Begin ook wel zenuwachtig te worden.. heb afgesproken met vriend om morgen te testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden, dan is hij namelijk ook vrij dus dat leek ons wel fijn. Maar wie weet is het niet nodig en word ik het gewoon.

Normaal heb ik wel 2 dagen tevoren bruinverlies (zo'n vies woord maar jullie begrijpen wat ik bedoel), dat heb ik nu nog niet gehad. Spannend

Annemarij jij succes met testen!!

Sorry voor de egopost, zit al op werk stiekem te forummen haha. Ik hou jullie morgen meteen op de hoogte!
Rawr.
Oh Meral wat fijn trouwens je goede echo
Rawr.
Hoeveel weken ben je eigenlijk Meral?

Hahah Elke ik had precies hetzelfde ik had de testen online gekocht via kruidvat, haha maar daarna dacht ik gewoon jammer dan en had ze gewoon in de winkel gekocht.

Annemarije en Dino success met het testen *Fingers crossed*
Nou vandaag nog niet getest. Net na de wc geweest en in heb nu na een week overtijd wat bruin verlies. Even afwachten of nu mijn menstruatie doorbreekt. Zou wel een hoop onzekerheid en tress wegnemen.
Hallo allemaal, eindelijk werkt het forum weer een beetje fatsoenlijk....hier heerst de griep vriend en ik voelen ons beide niet fit en de dochters van mijn vriend ook al niet maar ga toch zo maar werken, gelukkig hoef ik maar 4 uurtjes vandaag dus dat scheelt.

@ broodje dinosaurus spannend hoop voor je morgen een positieve test en ook Annemarije nog beetje spannend maar mocht de menstruatie doorbreken ben je van de onzekerheid af en begin je aan een nieuwe cyclus want lijkt me niks om zolang overtijd te zijn.

Zelf pas over 1,5 week mijn NOD dus zit nog ff een tijdje in spanning.
Hallo iedereen!

Leuk topic. Hier en daar wat bijgelezen en het lijkt mij ook leuk om hier mee te praten. Begin januari dit jaar gestopt met de pil. Eerste ronde ongesteld geworden, nu net in ronde 2 beland. NOD is 20-02-2015.

Slik nu ongeveer 4 weken foliumzuur. Nog geen andere vitaminen erbij. Doen jullie dat wel? Ik las wel dat extra vitamine D goed is tijdens de zwangerschap.

@Nadaaitje, spannend de echo vandaag, alles goed gegaan?

PS: Ik ben 27, vriend is 30
Hey newbie, welkom!

Ik ben morgen 13 weken! Moe ben ik ook Lollie op de dagen dat ik bezig ben. De dagen dat ik ziek op de bank lag niet. Echt zo moe dat je denkt door de knieën te gaan. Bij een vriendin was het letterlijk van de ene op andere dag over.

Annemarije dat klinkt als begin van menstruatie. Hoop dat ik ook ongelijk heb!

Elke, menstruatiepijn heb ik tm week 6 gehad. Echt, het zegt niks!!! Ik had gezeur in onderbuik en rug. Soms af en toe nog steeds wel eens een dagje. Het is de baarmoeder die groeit!

Ik duim weer voor iedereen!!!!
Jeeej ik kan ook weer lezen... op m'n mobiel doet het forum het nog niet goed dus maar even achter de laptop gekropen en terug gelezen.

@ Meral, wat een goed nieuws van je echo, super!

@ Anne, beterschap de griep hangt weer heerlijk in de lucht.

@ Annemarije, wat een spannende dagen vervelend dat het waarschijnlijk niet is wat je hoopt maar wel fijn dat je dan die onzekerheid kwijt bent.

@ Dino, spannend zeg hoop op goed nieuws voor je!

@ Newbie, Welkom!

Hier nog steeds geen positieve ovulatie test (koop ze gewoon in de winkel), van de week wel wat anders bruin slijm verlies als normaal dus dacht nee hè niet net nu ik eindelijk volgende week naar de gynaecoloog kan ongesteld worden, maar nee er is nog altijd niets. Begin het toch wel spannen te vinden om er heen te gaan, word nu wel heel "echt" ofzo.

Kwam ik van de week bij de etos om "zwanger worden" vitamines te halen, stonden nog 2 doosjes zegt de vrouw bij de kassa 3de is gratis hoor, kun je ook wel vast doosje "zwanger zijn vitamines" mee nemen gaan niet zo snel over datum. En kreeg ook nog proefmonstertjes mee van zalf tegen striae, gaan ook niet zo snel over datum zegt ze. Moest wel lachen, dacht moeten we maar flink aan de bak, haha.
Welkom Newbie!

Ooh wat leuk 13 weken, begin je al een beetje iets te zien aan je buik?

Ik slik mama vitaminen en algenolie (voor de omega 3 omdat ik vegetarisch ben :p)
Hallo meiden!

Hier heeft de griep toch ook toegeslagen! bah!! Sinds gister ziek thuis..

@newbie welkom!! Misschien kun je binnenkort in de tabel komen, omdat er volgens mij een aantal dames niet meer zo actief zijn.. Even afwachten, zou ik zeggen.

@bruin-uiltje; jij bent lekker goed voorbereid!! zet hem op!

@meral; wat zit ik toch af en toe heerlijk verlekkerd jouw verhalen te lezen. Ook al is het niet altijd rozengeur en maneschijn! Het verlangen groeit en groeit.. Maar het is de vier zwangere dames zooo gegund!!

@ anne: in de tabel staat dat jij/jullie wachten op een uitslag. Heb je deze al?

@ ovulatie-testen. Ik koop ze gewoon bij de action. Maar ik kijk wel altijd even wie er achter de kassa zit en wie er in de winkel rond loopt. Wil geen familie of bekenden tegen komen..

Mag ik als laatste een kleine irritatie bloot leggen?

Ik vind het raar dat er mensen posten dat ze zich verontschuldigen voor een ego-post..

We zitten toch op dit forum om dingen met elkaar te delen en als je een keer niet op iedereen en iedere reactie reageert, maar gewoon even deelt wat je bezig houdt, dan moet dat toch kunnen??

Ik krijg spontaan een rot gevoel/schuld gevoel als ik zo'n verontschuldiging lees, omdat ik mij ervan bewust ben dat ik een soortgelijke reactie ook wel eens geplaatst heb.

Of is dit nu echt heel raar van mij..?
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
En nog even een reactie op de 'trouw' vraag..

Wij zijn in 2011 getrouwd.

Dit speelt waarschijnlijk ook een rol bij alle vragende blikken (en rechtstreekse vragen ) of wij al zwanger zijn..
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Welkom Newbie!

Uiltje, ben benieuwd hoe het gaat bij de gynaecoloog en wat ze zegt. Je zal wel meteen een inwendige echo krijgen. Weet niet of je dit al eens gehad hebt!? Maar ik schaamde mij dood. Al was het niet pijnlijk. Hopelijk komt er niet veel uit. En heb jij ook gewoon een eisprong.
(he bah net heel stuk getypt weer foutmelding!)

@Laura, Beterschap! Ik begrijp jou irritatie wel. Heb soms ook dat ik gewoon even van me af moet praten en geen zin/tijd heb om te reageren. Maar voel me daarna schuldig dat ik niet gereageerd heb op de rest, maar dat hebben we allemaal wel eens toch??

@Xana, Heb geen idee wat ik kan verwachten volgende week, hou jullie op de hoogte. Die onderzoeken zijn nooit echt een pretje maar op de een of andere manier kan ik altijd wel de knop om zetten, misschien omdat ik zelf in de zorg werk??
En toen stond er een dubbel bericht...
Wat irritant dat je telkens niet kunt inloggen.

Hieris is het vandaag gebleven bij een beetje bruine licht bruine slijm. Vanmorgen alleen bij het afvegen iets vanmiddag helemaal niks meer. Vandaag een week overtijd. Morgrn toch maar even een testje doen als de ongi niey doorbreekt. Iemsnd dit ook wel eens gehad toen ze over tijd waren?
Newbie, welkom.

Wat betreft het trouwen verwacht ik ook een hele administratie. Wil niet trouwen...

Laura, en eigenlijk iedereen. Ik vind een ego-post juist goed. Hier kun je je hart luchten. Dus vooral mee doorgaan.

Meral, 13 weken klinkt echt "WOW"! Zo leuk he.

Verheug me er ook enorm op. Terwijl mijn wanhopige gedrag al gezakt is. Na het advies van iedereen er minder mee bezig te zijn. *trots*

Uiltje; my god! Die vrouw van de Kruidvat... Dadelijk lukt het nog lang niet. Vind dat je dat als verkoopster niet kan zeggen. Of reageer ik nu te hysterisch?!

Spannend voor alle wachtende dames... denk aan jullie!
@elke, denk dat die vrouw zich er niet veel gedacht heeft. maar zat gelukkig die dag goed in mun vel dat ik er wel om kon lachen, maar weet niet hoe ik er anders over gedacht had.... Zulke opmerkingen zijn natuurlijk altijd wel gevaarlijk!
Egopost - alert

Omg Ik was vanavond zo misselijk en kon het niet langer houden..

http://nl.tinypic.com/r/2gy50rr/8 

http://nl.tinypic.com/r/6gh9v7/8

Met avondurine en drinken op en alles.. Ben helemaal van de kaart. Na anderhalf jaar verplicht wachten in de eerste ronde raak.. ben echt zó blij.
Rawr.
Wauw!!!! Dino, gaaf!!! Gefeliciteerd!!!! Das nog eens mooi nieuws!!
Gefeliciteerd Dino!!!

Hier lig ik in bed en ben ik aan het googelen op van alles en nog wat. Heb er de laatste tijd een handje van om niet meteenvte gaan slapen met als gevolg dat ik 's morgens dus zo moe ben dat ik weer in slaap val! Ik ben gewoon druk in mijn hoofd. Vergeet opeens ook dingen die ik anders nooit zou vergeten, zoals een afspraak met mijn oude omaatje of om de stekker van het tostiapparaat uit het stopcontact te halen.

Vandaag erg koppijn gehad. Hele dag op bed gelegen, omdat ik perse geen paracetamol wil nemen dan. 'S avonds spaghetti gekookt voor een vriendin en mezelf, vriend moest overwerken. Wie is de mol gekeken en moet zeggen toen ging het wel weer met mijn hoofd.

Morgen even op visite bij een tante en kadootje voor broer kopen die viert zondag zijn verjaardag.

Langzaam komen we weer in een ritme, maar merk wel dat ik echt van ver moet komen na 2 mnd op de bank liggen. Ik ben van 15 min. fietsen al moe en als ik teveel doe achter elkaar word ik beroerd en val ik in slaap (daarna is het over). Mijn enige echte vijand is de supermarkt, ik word er misselijk van. Oh....en mijn slaappatroon is wellicht ook niet het beste idee.

Ik ga volgende week 2x 4 uurtjes werken (werk er normaal tussen de 32 en de 50 per week). Heb ik erg zin in. Het klinkt als drie keer niks, maar ik denk dat ik dan echt stuk ben. Ik voel me te goed om thuis te blijven. Hoop snel mijn conditie terug te hebben. Zal net als na griep wel paar weken duren.

Ik krijg allemaal grote kadoos aangeboden! Echt onverwacht, maar fijn. We mogen van mijn oma een maxicosi uitzoeken en de ouders van mijn vriend hebben ook aangegeven 1 grote aanschaf te willen financieren. Mijn ouders hebben nog een campingbedje, babytentje en een draagzak van Bjorn over. (Zij hebben pleegkinderen en in verleden vaak baby's opgevangen) Allemaal maar paar maanden gebruikt. Vrienden hebben veel kleding te geef ook altijd fijn (al wil ik echt wel zelf shoppen ook) Toch ben ik nog huiverig voor de totale uitzetkosten. Hebben jullie een bedrag in je hoofd daarvoor? We sparen met gemak hier, maar dat doen we pas sinds we samenwonen. Nog net geen jaar dus. Straks valt er minder te sparen dan nu natuurlijk dus om de hele spaarrekening leeg te trekken....dat durf ik niet. We willen ook een rekening openen voor de baby om apart te sparen voor later.
Wauw dino!! Gefeliciteerd en welkom bij de club Het wordt al gezellig in de tabel met dansende poppetjes!!

Hoop zo dat de tabel heel snel helemaal gevuld is!!

Hier alles rustig eigenlijk.... afgezien van de vermoeidheid en af en toe een vlaagje misselijkheid voel ik me nog niet echt zwanger. Dat zal denk ik nog wel even duren tot ik de echo gezien heb!

Gisteren wel aan mn vader verteld, dat was toch wel weer heel erg leuk! Hij was echt stomverbaasd, had het totaal niet zien aankomen haha!

Ben wel blij dat het bijna weekend is want werken kost me toch wel veel energie pffff Maar het geeft gelukkig wel lekker afleiding zodat de tijd tenminste wat sneller gaat!!

Newbie, welkom!!

Annemarije, jij houdt het spannend, houd ons op de hoogte vandaag!!

Laura, beterschap

Oja, ik ben niet getrouwd trouwens... hoop wel dat vriend me ooit gaat vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven