De hypocrisie van plus size modellen
vrijdag 6 februari 2015 om 19:36
''Goede kans dat je me gaat haten na dit stuk maar dat neem ik voor lief. Want er zit me iets dwars, al een hele tijd en dat ga ik nu van me afschrijven. Ik begrijp er namelijk geen reet van dat iedereen maar mag jubelen over plus-size modellen en dat ze daarbij dunne modellen totaal met de grond gelijk maken. [...] Dat iedereen naar lieve lust mag azijnpissen op de lijven van Kate Moss en de Victoria’s Secret-modellen en dat we graag roepen over dat iemand mager is maar dat zodra iemand het d-woord (dik) in de mond neemt het huis steevast te klein is.'' Bron: http://www.amayzine.com/n ... e-van-plus-size-modellen/
De hypocrisie van de plus-size modellen.. Wat is jullie mening hierover?
De hypocrisie van de plus-size modellen.. Wat is jullie mening hierover?
vrijdag 6 februari 2015 om 19:43
http://www.e-gezondheid.b ... gere-sterftekans/blog/544
vrijdag 6 februari 2015 om 19:45
quote:Eleonora schreef op 06 februari 2015 @ 19:44:
Als we nou elkáár nou eens niet met de grond gelijkmaakten maar bejubelden.
Dun, prachtig, stevig, ook prachtig.
Zoooooo, klaar!Precies ! Iedereen lekker met zijn eigen spiegelbeeld bemoeien.
Zoooooo, klaar!Precies ! Iedereen lekker met zijn eigen spiegelbeeld bemoeien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 6 februari 2015 om 19:46
vrijdag 6 februari 2015 om 19:48
quote:Eleonora schreef op 06 februari 2015 @ 19:44:
Zoooooo, klaar! ergens is er toch nog iets van die hippiejeugd blijven hangen he
maar ben het volledig met je eens
Zoooooo, klaar! ergens is er toch nog iets van die hippiejeugd blijven hangen he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
vrijdag 6 februari 2015 om 19:50
vrijdag 6 februari 2015 om 19:52
Als de proporties kloppen, vind ik een gevulder figuur zeker niet lelijker dan een slanker figuur. Wat ik wel belachelijk vind is dat je iemand die duidelijk veel te dik is, niet "dik" mag noemen. Want dat zou dan kwetsend zijn. Tja, zo iemand IS toch gewoon dik? Wat wou je er anders van maken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 6 februari 2015 om 19:54
quote:pejeka schreef op 06 februari 2015 @ 19:52:
Als de proporties kloppen, vind ik een gevulder figuur zeker niet lelijker dan een slanker figuur. Wat ik wel belachelijk vind is dat je iemand die duidelijk veel te dik is, niet "dik" mag noemen. Want dat zou dan kwetsend zijn. Tja, zo iemand IS toch gewoon dik? Wat wou je er anders van maken?Of te dun dat mag ook niet. Oftewel...bemoei je met je eigen lichaam.
Als de proporties kloppen, vind ik een gevulder figuur zeker niet lelijker dan een slanker figuur. Wat ik wel belachelijk vind is dat je iemand die duidelijk veel te dik is, niet "dik" mag noemen. Want dat zou dan kwetsend zijn. Tja, zo iemand IS toch gewoon dik? Wat wou je er anders van maken?Of te dun dat mag ook niet. Oftewel...bemoei je met je eigen lichaam.
vrijdag 6 februari 2015 om 19:55
quote:rosanna08 schreef op 06 februari 2015 @ 19:48:
[...]
ergens is er toch nog iets van die hippiejeugd blijven hangen he
Dat gekat, dat gekift altijd.
Dat gejank en gezeik over andermans ass of het gebrek er aan.
Dat eigen vrouwbeeld en de frustraties er over projecteren op een ander.
Hou toch eens op.
Als dat hippie-ig is, prima heur
[...]
ergens is er toch nog iets van die hippiejeugd blijven hangen he
Hou toch eens op.
vrijdag 6 februari 2015 om 19:56
quote:Eleonora schreef op 06 februari 2015 @ 19:55:
[...]
Hou toch eens op.
Dit ook.
En het gezeik dat je alles moet kunnen zeggen, waarom zou je?
[...]
Hou toch eens op.
Dit ook.
En het gezeik dat je alles moet kunnen zeggen, waarom zou je?
vrijdag 6 februari 2015 om 20:02
Als vrouwen met maat 38! al worden neergezet als plus size modellen dan is er iets "aparts" gaande in de denkwijze van de mode industrie over wat dik en dun is. In de mode industrie lopen talloze jonge vrouwen rond die erg ongezond mager zijn, nog afgezien van alle meiden die zichzelf uithongeren. Dat is echt niet ok.
Verder eens met Leo.
Verder eens met Leo.
vrijdag 6 februari 2015 om 20:02
de "gewone" modellen hebben een figuur dat bijna niemand heeft. Maar de plus size modellen ook.
Ze hebben vaak een platte buik en op de 'goede' plek de rondingen (dus bijvoorbeeld geen kleine borsten en een bolle buik) en geen putjes, wel relatief lange benen, etc.
Vrouwen houden er dus blijkbaar van om naar een 'aangepaste" versie van zichzelf te kijken.
Ze hebben vaak een platte buik en op de 'goede' plek de rondingen (dus bijvoorbeeld geen kleine borsten en een bolle buik) en geen putjes, wel relatief lange benen, etc.
Vrouwen houden er dus blijkbaar van om naar een 'aangepaste" versie van zichzelf te kijken.
vrijdag 6 februari 2015 om 20:08
Op dikke vrouwen wordt dus ook zo gereageerd als in dat artikel staat als 'wat als ik zo ga reageren'. Zeggen dat iemand dik is maakt mij geen (dikke) reet uit, maar iemand tot aan de enkels afbranden (body-shaming) om die reden vind ik niet oké. Hetzelfde geldt in mijn opinie voor dunne vrouwen.
Op veel plus-size modeblogs wordt vanuit bodypositivity geschreven en dat is iets waar ik achter sta. Wat mij betreft geldt dit voor dik en dun; mensen geen slecht gevoel geven over hun lijf. Ik zal de term 'echte vrouw' voor een plus size-vrouw dan ook nooit in mijn mond nemen, want vrouwen zijn er in allerlei maten.
Op veel plus-size modeblogs wordt vanuit bodypositivity geschreven en dat is iets waar ik achter sta. Wat mij betreft geldt dit voor dik en dun; mensen geen slecht gevoel geven over hun lijf. Ik zal de term 'echte vrouw' voor een plus size-vrouw dan ook nooit in mijn mond nemen, want vrouwen zijn er in allerlei maten.