Puttin' on the Ritz

07-02-2015 22:22 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is het bekende liedje van Taco Ockerse:

https://www.youtube.com/watch?v=_jq6gLMFBQA

Blijkbaar is het liedje gebaseerd op het beroemde hotel The Ritz, aan de Piccadilly in Londen. Ik ga naar Londen, naar een ander hotel dan The Ritz, maar... ik ga daar een keer eten; ik heb daar een tafel geboekt. Eind april gaat het gebeuren. The Ritz is niet een gewoon hotel. Het is een zeer luxe en zeer duur 5-sterrenhotel. Hoe ziet het Ritz Restaurant eruit?

Ik reken voor een menu van 3 gingen ongeveer 100 pond/130 euro. Ik ga dat proberen. Het moet zeer exclusief zijn.

Wie wil overnachten in The Ritz, betaalt minimaal 450 pond per nacht (voor de goedkoopste kamer) en voor een suite maximaal 2.100 pond per nacht.

Zouden jullie - misschien afgezien van de prijs - in zo'n restaurant willen eten? Of een Afternoon Tea willen hebben? Of zelfs overnachten?

Nog een video over The Ritz:

https://www.youtube.com/watch?v=jQGlyhlhcK0

Waar is het precies?

https://www.google.nl/map ... 0fc857:0x596135811e044014
World of Warcraft: Legion
Ik ben gek op dure luxe hotels, dus ja hoor, ik wel!
dacht dat je naar rusland ging
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 februari 2015 @ 22:33:

dacht dat je naar rusland gingNee, ik ben daar in 2012 geweest, in Sint-Petersburg. Ik ga misschien wel ooit een keer naar Moskou, maar voorlopig nog niet.
quote:hans66 schreef op 07 februari 2015 @ 22:34:

[...]

Nee, ik ben daar in 2012 geweest, in Sint-Petersburg. Ik ga misschien wel ooit een keer naar Moskou, maar voorlopig nog niet.niet naar Poetin on the rits dus
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 februari 2015 @ 22:37:

[...]

niet naar Poetin on the rits dus

Nou weet ik waarom je over Rusland begon, hahaha!!

Het eten schijnt er erg goed te zijn inderdaad, maar daar betaal je ook voor! Lijkt me wel leuk.

Ik hoef er niet te slapen (althans, niet als ik zelf betaal) mijn ervaring is dat zulke grote hotels toch minder aandacht voor detail hebben (hoeveel sterren ze ook hebben) en dat doet af aan de ervaring. Ik denk dat je een betere ervaring kan krijgen voor dat geld in een boutique hotel.

niet?
Ik vind hier dingen van.
Eten wil ik wel, slapen niet. Lig je in zo'n dure kamer, heb je de hele tijd je ogen dicht
Ik heb ooit in The Ritz geslapen, helaas was dat in Mysore in India

Sabeltandcavia, bij mij valt het kwartje soms laat. Waarom wordt Putin ook steeds met een koekje afgebeeld?

Het zijn Ritz Cookies.
Ik heb al gedaan. Heel aangenaam
quote:hans66 schreef op 07 februari 2015 @ 22:40:

[...]

Nou weet ik waarom je over Rusland begon, hahaha!!

[afbeelding]goeie foto Hans!
Het originele liedje is al uit 1929 toch? Van Irving Berlin?

Ik heb een keer geluncht bij Ritz in Moskou. Dus echt bij Poetin lol.

Daarna was het geld op trouwens
Als ik het geld had zou ik altijd in zulke hotels verblijven. Maar helaas, misschien dat ik het ooit een keer doe, maar meer zit er niet in.
Lijkt me enig. Gek dat het geen Michelin ster(ren) heeft!

Ik vond deze review leuk:

http://www.andyhayler.com/restaurant/ritz#
Onlangs heb ik een high tea gehad in het Dorchester Hotel met een welbespraakte Engelse vriend. Daar kan ik erg van genieten, al was ik vergeleken bij iedereen daar underdressed. (Was een spontane actie.) Die vriend kende ook veel beroemdheden daar, dus ging ze spotten zodat we met ze konden praten. Nu klinkt het een beetje snobby, maar stiekem vond ik het wel geinig en interessant. Normaal slaap ik in hostels en bezoek graag arme buurten van een stad.) Dus ja, als ik ooit het geld ervoor heb, ga ik zeker uit eten op zo'n plek. Maar wel nadat ik ontbeten heb in Brixton of Camden Town.
Ja, lijkt me heerlijk, wel zonder kinderen.
quote:liubi schreef op 08 februari 2015 @ 06:21:

Het originele liedje is al uit 1929 toch? Van Irving Berlin?Irving Berlin was de componist van Puttin' on the Ritz. De oudste versie die ik ken (met een wat andere tekst en volgorde dan die van Taco) is van Fred Astaire.

Taco Ockerse heeft een synthesizerbewerking gemaakt van diverse oude liedjes (o.a. ook Cheek To Cheek) en een aantal zelf geschreven met o.a. David Parker. Ik ben een grote fan van Taco en dit liedje heeft een rol gespeeld om een keer naar The Ritz te gaan.

Daarna hebben een aantal anderen een versie van Puttin' on the Ritz uitgebracht maar die zijn eerder gebaseerd op de bewerking door Taco, dan op de versie van Fred Astaire.
Het trekt mij niet, niet mijn soort hotel of restaurant. Maar als jij dat leuk vindt en het er voor over hebt: doen!

Ga je alleen, of met iemand anders? Het lijkt me wel leuk om die ervaring te kunnen delen als je daar zit.

Veel plezier.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ga alleen. Ik zou wel met meer mensen willen, maar ik heb zoals je weet niet zo veel vrienden, en ik ben dan ook nog een van de weinige bekenden die het geld ervoor over hebben en zich dit kunnen permitteren. Het is niet anders. Maar de luxe wordt daar niet zo veel minder om.
Ja heel graag! Ons hele gezin houdt van dit soort hotels, heerlijk! Wij dineren wel eens in dit soort restaurants, bv in het Ritz Carlton Tokyo, Park Hyatt; New York Grill en laatst ook in het Japanse restaurant van het Shangri La in Tokyo tijdens ons verblijf daar (zwembad is geweldig daar!) Met de kinderen een brunch of afternoon tea Nu ze wat ouder zijn kunnen ze ook steeds meer van een vier+ gangen diner genieten. Zelf neem ik wel eens een spa behandeling in het Ritz Carlton, heeeeeerlijk

Als we op vakantie gaan verblijven we ook graag in 5* hotels, ook soms in een suite (die van ons zijn alleen geen 2100 euro per nacht )

Heel veel plezier en geniet van het eten en de heerlijke service!
Ik heb eens in het Ritz gelogeerd in Berlijn, was een of andere Europese meeting van werk van ex.

Echt superlux, hele grote bedden, toen we aankwamen handdoeken kunstig gevouwen, na het eten bonbon op bed, bed al voor me opengeslagen

's Morgens na het douchen ( uiteraard 2 douches op een 2 persoonskamer) ontbijten (zal wel goed geweest zijn, kan het me niet meer herinneren), toen we terugkwamen alles al opgeruimd van de handdoeken e.d.

Ik had mijn vest achteloos op bed gelegd, dat lag nu keurig opgevouwen op bed

Echt heel leuk om eens mee te maken

En direct in centrum, dus hotel uit zo de Potsdamer Platz op, entree met lakeien en rode loper, echt zo grappig
Oehja ik ben gek op dat soort luxe. Hotelkamers ter grootte van mijn appartement, roomservice, en pluizige badjas. En 's morgens een geweldig ontbijt in zo'n luxe eetzaal.

Gelukkig doorgaans op kosten van de baas al moet ik dan wel hard werken en is er doorgaans weinig tijd om uitgebreid van de luxe te genieten.
Pearle,

Grappige service naast de service die men mag verwachten in een hotel.

In 2010 had ik een cruise op Oasis of the Seas. Elke dag, wanneer ik niet in mijn hut was, werden de handdoeken verschoond. Niet alleen werden de gebruikte handdoeken weggehaald, maar vond ik de nieuwe handdoeken steeds weer in een andere vorm, vergelijkbaar met servetten in een restaurant.

Alle gasten kregen een scheepskrant op hun bed gelegd. Daarin staan het nieuws van het schip, de activiteiten van die dag, interessant en belangrijk nieuws, en weet-je-datjes: "Did you know that...?" (De belangrijkste taal op het schip was Engels. De tweede belangrijkste taal was Spaans omdat er relatief veel Spaanssprekende gasten waren op het schip).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven