Hoe iets niet persoonlijk aantrekken

09-02-2015 20:55 54 berichten
Hoe leer ik mezelf om dingen niet persoonlijk aan te trekken?
Alle reacties Link kopieren
Door jezelf leuk, mooi en vriendelijk genoeg te gaan vinden.
hoe weet je zeker dat je wordt afgewezen? geef eens een voorbeeld
Maar je vat het dus alleen maar als een afwijzing op omdat je het dus bij jezelf zoekt.

Als je het misgaan in zo'n situatie niet direct bij jezelf zou zoeken zou je het dus ook niet opvatten als een afwijzing.

Vraag jezelf eens waarom je vind dat die ander in die situaties alles perfect of goed heeft gedaan?
.
Heb je ook leuke vrienden? Dat lijkt mij je echte probleem: mensenkennis

Gun jezelf normale mensen om je heen
quote:MinionX schreef op 09 februari 2015 @ 21:08:

Voorbeeld, een zeer recente: iemand vraagt me op date, op de date direct vertelt hij dat het net een paar weken uit is met zijn ex, blablabla, hele verhaal. 1, 5 uur ook leuk over andere dingen gekletst. Zegt hij " ik ben moe, heb jetlag ( was ook zo, net terug van verre reis ), ik ga naar huis. Was gezellig en doei! Niets meer gehoord verder.

Ander voorbeeld: ik ben bijna jarig, jubileumjaar x-d maar ik spaar voor lange verre reis dus geef geen feest maar ga uit eten en iedereen die mee wil is welkom, eten op eigen kosten. Ik zet dat ook zo in de vrienden app en 0,0 reactie, is nu aantal dagen geleden.

Eerlijk?

Ik denk dat het terecht is dat je het persoonlijk opvat. Kennelijk vindt de man van voorbeeld één je inderdaad niet leuk genoeg voor een vervolgdate. En wat voorbeeld twee betreft: ik zou ook niet staan te springen als mijn vriendin/kennis/familie zo haar verjaardag zou vieren. Lekker makkelijk, ik kan oppas regelen, betalen voor een etentje en nog een cadeau mee nemen ook. Je wil zeker ook nog opgehaald en thuisgebracht worden? Toedeledokie.

Belachelijk verjaardagsplan zelfs. Als je zelf geen kosten wil maken, jaag anderen dan ook niet op kosten. Vier het gewoon niet. Of thuis. Ik vind jouw voorstel echt krenterig.

Voorbeeld, een zeer recente: iemand vraagt me op date, op de date direct vertelt hij dat het net een paar weken uit is met zijn ex, blablabla, hele verhaal. 1, 5 uur ook leuk over andere dingen gekletst. Zegt hij " ik ben moe, heb jetlag ( was ook zo, net terug van verre reis ), ik ga naar huis. Was gezellig en doei! Niets meer gehoord verder.

Ander voorbeeld: ik ben bijna jarig, jubileumjaar x-d maar ik spaar voor lange verre reis dus geef geen feest maar ga uit eten en iedereen die mee wil is welkom, eten op eigen kosten. Ik zet dat ook zo in de vrienden app en 0,0 reactie, is nu aantal dagen geleden.

Eerlijk?

Ik denk dat het terecht is dat je het persoonlijk opvat. Kennelijk vindt de man van voorbeeld één je inderdaad niet leuk genoeg voor een vervolgdate. En wat voorbeeld twee betreft: ik zou ook niet staan te springen als mijn vriendin/kennis/familie zo haar verjaardag zou vieren. Lekker makkelijk, ik kan oppas regelen, betalen voor een etentje en nog een cadeau mee nemen ook. Je wil zeker ook nog opgehaald en thuisgebracht worden? Toedeledokie.

Belachelijk verjaardagsplan zelfs. Als je zelf geen kosten wil maken, jaag anderen dan ook niet op kosten. Vier het gewoon niet. Of thuis. Ik vind jouw voorstel echt krenterig.
Ik lees mee, want mij is ook vaak gezegd dat ik mezelf dingen te veel aantrek. Ook door veel gepest te zijn vroeger.

Bij mij zijn al heel mijn leven regelmatig opmerking/grapjes gemaakt over mijn kleine lengte. Nu doet een collega dat ook af en toe. Dan ziet ze soms me over het hoofd en zegt: "Oh, ik zag je niet, je bent ook zoooo klein". Ze is zelf 10 cm groter dan ik, dus kan me moeilijk voorstellen dat ze dat echt niet gezien had. Als ze nou 40 cm groter was... Ze ging eens naast me staan en zei: "Zo, dat scheelt toch wel een stuk he". Als ik ergens niet bij kan helpt ze wel, maar ze zegt dan elke keer "kabouter." Ik lach dan maar een beetje dom, omdat ik me niet wil laten kennen. Maar ik vind het niet leuk. Heb hier heel mijn leven al een complex over. Het komt door mijn afkomst. Het komt op mij over dat ze mij niet als een volwaardig mens ziet en zichzelf beter vind, omdat ze toevallig groter is. Verder is ze niet negatief over me, dus vind het lastig te bepalen of het grappig bedoeld is of niet.
.
Wat voor mij goed werkt is beseffen dat niet iedereen je ook leuk lief en aantrekkelijk hoeft te vinden. Stel je voor zeg, dat iedere man die je ontmoet verliefd op je zou worden, dat zou verschrikkelijk zijn!

In je eerste voorbeeld lijkt het me inderdaad dat hij je gewoon niet leuk genoeg vindt om weer contact te zoeken. Dat is toch prima?

Je kunt beter eerst maar even werken aan jezelf lief leuk en aantrekkelijk vinden. Dan heb je die bevestiging van anderen niet meer nodig en voel je je ook niet zo afgewezen.

dus even denk: een man zegt dat het net uit is mijn zijn ex en hij een jetlag heeft. En jij denkt dat hij je persoonlijk afwijst. Waarom zou hij dan zeggen: het was gezellig? En wat voor verwachtingen had je eigenlijk? Dat hij je ten huwelijk zou vragen aan het einde van de date?

en in de tweede kwestie vraag jij wie er mee uit eten gaat, o ja, klein detail, zelf betalen. En het feit dat niemand reageert, zou dat een afwijzing van jou als persoon zijn of zouden mensen moeite hebben met een dergelijke constructie?
quote:MinionX schreef op 09 februari 2015 @ 21:16:

Ja ik heb overigens ook normale vrienden . En ook vrienden die mijn verjaardagsplan wel leuk vinden ( andere groep). En prima als iemand het een stom plan vind, maar heb dan wel de beleefdheid om te reageren op zo'n appje.waarom? dan blijf je aan het appen, andersom kan je je ook afvragen of een app wel een uitnodiging is of eerder een oprisping.

Ja ik heb overigens ook normale vrienden . En ook vrienden die mijn verjaardagsplan wel leuk vinden ( andere groep). En prima als iemand het een stom plan vind, maar heb dan wel de beleefdheid om te reageren op zo'n appje.Nu ben je toch een beetje onredelijk hoor. Als ze het een stom plan vinden moeten ze van jou reageren? Omdat je dat beleefd vind? Dus of zeggen "wat een stom plan, ik kom niet hoor", of liegen en een smoes verzinnen dat ze niet kunnen ofzo? Ik kan me goed voorstellen dat ze dan liever even afwachten tot er wat mensen positief hebben gereageerd en dan zeggen dat ze niet komen. Ik denk dta je teleurstelling vooral voortkomt uit een verwachting die je zelf hebt in dezen.

Ja ik heb overigens ook normale vrienden . En ook vrienden die mijn verjaardagsplan wel leuk vinden ( andere groep). En prima als iemand het een stom plan vind, maar heb dan wel de beleefdheid om te reageren op zo'n appje.Heb je gevraagd of ze willen reageren?
.
.
.
quote:MinionX schreef op 09 februari 2015 @ 21:23:

Bij het 2e voorbeeld zit de afwijzing,zoals ik deze voel, in het feit dat er geen reactie komt, van niemand, zelfs niet de reactie dat ze het een stom plan vinden, te duur of te ver rijden. Ik voel me genegeerd.geen reactie is ook een reactie. De boodschap is dat blijkbaar niemand er oren naar heeft. Nu de vraag waar het aan ligt, wijzen je vrienden jou af of je idee?
1e voorbeeld en jullie reacties vind ik wat moeilijker overigens
quote:MinionX schreef op 09 februari 2015 @ 21:23:

Bij het 2e voorbeeld zit de afwijzing,zoals ik deze voel, in het feit dat er geen reactie komt, van niemand, zelfs niet de reactie dat ze het een stom plan vinden, te duur of te ver rijden. Ik voel me genegeerd.Je bent gevangen in je eigen verwachtingen en doet daarbij aannames.

Ja ik heb overigens ook normale vrienden . En ook vrienden die mijn verjaardagsplan wel leuk vinden ( andere groep). En prima als iemand het een stom plan vind, maar heb dan wel de beleefdheid om te reageren op zo'n appje.Ik zou zeggen: heb vooral zelf de beleefdheid om niet met zo'n egoistisch plan te komen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
wat vind je moeilijk?
quote:lilalinda schreef op 09 februari 2015 @ 21:32:

[...]

Je bent gevangen in je eigen verwachtingen en doet daarbij aannames.Ja, oke , dat zie ik, maar hoe kom je daar vanaf dan? Hoe heb je geen verwachtingen.? Hoe doe je dat?
quote:hatsetats schreef op 09 februari 2015 @ 21:33:

[...]

Ik zou zeggen: heb vooral zelf de beleefdheid om niet met zo'n egoistisch plan te komen.Ik zelf vind het een goed plan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven