Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Vrienden van mij zijn net terug gekomen en ze vonden het helemaal niks.

Ze hadden ook heel slecht weer en zijn niet goed voorbereid op pad gegaan. Ze waren te eigenwijs om aan mij dingen te vragen en de tips die we gegeven hebben hebben ze in de wind geslagen. Jammer hoor, maar niets aan te doen.

Ze zijn gestart op Samui (vanwege een week muay thai boxen van de man en zoon), door het weer naar Koh Lanta vertrokken, nog steeds geen mooi weer en toen noorderlijker getrokken en in Hua Hin terecht gekomen en daarna nog 4 dagen in Bangkok gebleven.

Ik vind dit reisschema helemaal niks, maar zo jammer van je reis als je echt helemaal out-of-the-blue op pad gaat. En ik zal de laatste zijn die zegt dat je iets moet boeken, maar als je helemaal niet weet wat je eigenlijk wil zien dan krijg je dus dit.
O vreselijk, zeg!

Ik ben me nu weer heel erg aan het inlezen alhoewel ik er al tig keer geweest ben.

Het komt dichterbij, 24-02 vertrek.

Ik wil een hotel aan de rivier in BKK. Keuzes, keuzes
Vanuit Bangkok een zonnige groet! Had nog een flinke meevaller: upgrade naar business class, hihi! Helaas niet fit, dus al mijn plannen voor vandaag even on hold gezet en relax dagje bij het zwembad!
Upgrade! Hoe is je dat gelukt??

Relax ze en beterschap! Dagje pool is ook niet verkeerd.

Welk hotel zit je?
Als ik eens wist hoe het is gelukt... Vloog met Emirates, en moest mijn zelfgeprinte boardingpas inleveren bij het boarden. En toen vertelden ze me dat ik lucky was, want upgrade! Was niet extreem vroeg of laat, wel had ik al gezien dat de vlucht vol zat toen ik incheckte.

Zit in Rambuttri Village Inn, bekend terein voor mij. Beetje bijbruinen is ook niet verkeerd coor een dagje...
Hoe heerlijk zo'n upgrade!

Rambuttri hebben wij ook een gezeten.

Ben nu aan het zoeken naar hotels aan de rivier. Ik zie door de bomen het bos niet meer
Upgrade mmmm. Het gebeurt zo weinig. 2x gehad bij Eva naar Evergreen Deluxe.

Lekker Yasmijn. Hotel aan de rivier, geen idee. Sheraton :-)
Ik heb nog steeds geen keuze gemaakt
Anantara 😊. Droom nog steeds van het ontbijtbuffet. Maar die ken je zelf al.
Ja, die is zo fijn! Wel aan de prijs
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-02-2015 14:09
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
quote:runningmonster schreef op 01 februari 2015 @ 12:14:

Anantara 😊. Droom nog steeds van het ontbijtbuffet. Maar die ken je zelf al.Anantara is inderdaad een heel fijn hotel...
hoi allemaal!

Omdat ik het idee heb dat hier toch wel ervaren Thailand reizergers zitten, wil ik jullie even een vraagje stellen. Ik ga in het voorjaar alleen naar Thailand op vakantie, nog nooit eerder geweest.

Ik ben nu bezig met het regelen van binnenlandse vluchten. Misschien een domme vraag, maar hoe goed is het vliegveld van Chiang Mai heeel vroeg in de ochtend te bereiken? De vlucht zou om 6u sochtends vertrekken dus voor die tijd moet ik al aanwezig zijn. Zijn er dan taxi's te bestellen / te vinden? Of kan ik toch beter een latere (en duurdere) vlucht nemen?

groetjes Kaartje
Geen....
Vliegveld ligt vlakbij de stad en is goed te bereiken. Je kan hoogstwaarschijnlijk via je hotel een taxi boeken, of gewoon de straat oplopen.
24/7 zijn overal taxi's.
Nog 2 weekjes....

Net hotel geboekt in BKK, Ibis Riverside.

We zijn de omgeving van Khao San wel zat nu, ouwe mensen het?
Hallo allemaal!

komende zomer gaan mijn vriend en ik ook richting Thailand, voor drie weken! Ik heb al heel veel pagina's van de thailand topics doorgelezen, heel fijn al die tips. We zijn bezig met een route bepalen en we zijn nogal in twijfel over de invulling van de laatste dagen, dus was benieuwd of mensen hier ervaring hadden met de ideeën die we nu hebben.

Plan is nu grofweg als volgt:

1-3 Bangkok

4-6 Kanchanaburi omgeving

7 Ayuthayya (slapen in bkk)

8 reizen naar Koh Tao

9-12 duiken op Koh Tao (voor mij nieuw, vriend gaat advanced course doen)

13-16 Koh Pha-Ngan

17 reizen naar vasteland

18-20 nog in te vullen... we twijfelen nu tussen Khao Sok regenwoud, Khanom om roze dolfijnen te spotten of Phetachaburi! Over Khao Sok veel enthousiaste verhalen gelezen in dit topic, over de andere 2 opties niet, dus ik ben heel benieuwd of iemand daar persoonlijke ervaringen heeft of nog andere must sees die aan te reizen zijn vanaf Surat Thani?

21 slapen in BKK, volgende dag ochtendvlucht terug
Op Phanang heb ik een heerlijk oord voor je, Dreamland Resort.

Khao Sok is ook leuk, de andere 2 ben ik nooit geweest.
Grappig dat wij Dreamland dus zo zo vonden. Wel top is ligging, strand en zwembad maar de accommodatie wel wat aftands.
Had je wel een goed huisje dan?

De locatie is echt top! Ik kwam daar totaal tot rust.
quote:kaartje7654 schreef op 04 februari 2015 @ 18:15:

hoi allemaal!

Omdat ik het idee heb dat hier toch wel ervaren Thailand reizergers zitten, wil ik jullie even een vraagje stellen. Ik ga in het voorjaar alleen naar Thailand op vakantie, nog nooit eerder geweest.

Ik ben nu bezig met het regelen van binnenlandse vluchten. Misschien een domme vraag, maar hoe goed is het vliegveld van Chiang Mai heeel vroeg in de ochtend te bereiken? De vlucht zou om 6u sochtends vertrekken dus voor die tijd moet ik al aanwezig zijn. Zijn er dan taxi's te bestellen / te vinden? Of kan ik toch beter een latere (en duurdere) vlucht nemen?

groetjes KaartjeVliegveld is heeeel goed te bereiken!! De taxi's weten ongeveer hoe laat de eerste vluchten gaan en die sjeezen dan om 04:00 al wel rond!
Mijn vriend en ik zijn beiden bezig met onze laatste jaar studie. Ik ben eind Juni klaar, maar gezien hij met zijn master bezig is, is het vrij onbekend wanneer hij precies klaar is. Zijn planning is Augustus, maar het kan net zo goed Oktober of November worden natuurlijk. We willen, nadat hij klaar is, er graag 3-4 weken tussen uit voordat we gaan werken. Maar omdat we dus niet weten wanneer hij precies klaar is kunnen we momenteel nog niet gaan boeken. 2 maanden voordat hij klaar is zal hij wel een idee hebben of hij op schema loopt of wanneer hij klaar is. We schatten dat dat moment ergens in de zomer zal zijn. Grote kans dus dat we pas tussen Oktober en December kunnen vertrekken. Neem aan dat er nog genoeg te boeken valt voor die periode als je in de zomer begint met boeken?

Anyway, ik heb de afgelopen dagen wat research gedaan. We willen tegen die tijd vooral een vakantie met mooie natuur, maar we willen ook fijn kunnen ontspannen na een druk jaar. Thailand sprak me daarbij heel erg aan.

Ik las dat Thailand erg goedkoop is. Lees vooral veel verhalen over backpacken naar Thailand. Nu willen we wel vooral met het OV reizen (wat veel backpackers ook doen), maar we zijn wel hotels gewend ipv hostels/gasthuizen bijvoorbeeld. Dan bedoel ik niet perse 5 sterren hotels, maar toch wel 3 sterren hotels. Hoe zijn die prijzen in Thailand?

Heb al een beetje rondgekeken voor een leuk schema en mij leek dit best wel oke. Wat zijn jullie meningen/tips?

Totale reisduur : Ongeveer 25 dagen

- Amsterdam - Bangkok

- In Bangkok 2 nachtjes bijkomen van jetlag

- Vanaf Bangkok per nachttrein/normale trein naar Chiang Mai.

- In Chiang Mai 5 dagen blijven voor excursies, etc.

- Per Minivan door naar Pai.

- In Pai ook 5 dagen verblijven.

- Vanaf Pai weer terug richting Bangkok.

- Bangkok - Hua Hin per bus

- In Hua Hin 2/3 dagen blijven en vanaf daar ook naar een nationaal park

- Daarna richting Phuket om daar een weekje ongeveer echt uit te rusten, met misschien af en toe een excursie.

Paar andere zuidelijke eilanden lijken ons ook wel interessant, maar we hebben maar een beperkte tijd en ik neem aan dat die eilanden best wel op elkaar lijken.

Mensen met tips of die mijn vragen kunnen beantwoorden? Ik las al wel dat Thailand juist in November/December fijn te bezoeken is, dus dat scheelt!
Ik zou om te beginnen Hua Hin en Phuket overslaan (ook al zijn er best fijne baaien en plekken op Phuket). Het stikt er van de Russen en het is er echt veel minder leuk dan bijvoorbeeld Koh Phangnan, Tao of Lanta. Je kunt van Chiang Mai naar Krabi vliegen, voor Lanta of naar Surat Thani voor Phangan of Tao.

Ik heb geen ervaring met 3 sterren hotels, want ik ben meer van de guesthouses (ja zelfs op middelbare leeftijd nog steeds!), maar hierboven in het topic staan volgens mij wel tips over 3 sterrenhotels en anders kun je toch zoeken op booking.com oid, daar staan er genoeg met de prijzen erbij.
Oh en ik zou niet per minivan gaan naar Pai, maar gewoon met het openbaar vervoer. Geweldige ervaring die ik niet had willen missen! Tussen de monniken, zittend op mijn rugzak met alle ramen open, echt heel bijzonder!
Zo wat een ervaringen hier al. Heel leuk om te lezen.

Ik ben zelf nog druk aan het afstuderen en als mijn master binnen is ga ik met mijn vriend naar Thailand.

We willen de laatste drie weken van december dit jaar gaan (werk/studeer af in onderwijssector dus ivm met banen gebonden aan schoolvakanties).

Wij hadden deze route in gedachten, mochten er suggesties en aanvullingen zijn dan hoor ik het graag.

Ben benieuwd of iemand bekend is met de bouwstenen die je online kun reserveren.

Dag 1: aankomst bangkok

Dag 2: Bangkok fietsen met co (5 uur tour)

Dag 3: rondkijken bangkok

Dag 4-5-6: bouwsteen river kwai (http://www.thailandonline.nl/river-kwai-thailand.htm) - dag 6 met nachttrein naar Chang mai

dag 7: Chang mai verkennen/uitbrakken

Dag 8-9: bouwsteen trekking chang mai (http://www.thailandonline ... gse-trekking-thailand.htm)

Dag 10: Elephant nature park (http://www.elephantnaturepark.org/)

Dag 10/11: vlucht naar [16:00 vliegen met nok air naar Koh Chopung]

12- Koh Chopung [07:30 reizen naar koh tao. 1 uur met de boot]

13- Koh Tao

14- Koh Tao

15 -Koh Tao

15- Koh Tao -> met boot naar chopung & vliegen naar Bangkok NokAir]

16- Bangkok

17- Naar Amsterdam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven