nog dronken en al op je werk zijn

07-08-2008 12:11 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn god! Gisteravond laat gemaakt...veel gedronken en vanochtend me verslapen. Anderhalf uur te laat op me werk!!!En nu nog proberen zo nuchter mogelijk over te komen....ben nog steeds dronken/aangeschoten..

Heeft iemand een tip om zsm normaal te worden...
quote:elninjoo schreef op 07 augustus 2008 @ 13:07:

Ik ben nog nooit dronken op m'n werk verschenen, maar mocht het ooit 'n keer voorkomen dan denk ik dat ik gewoon gelijk bij binnenkomst er 'n grapje over zal maken. Dat doen we als we ons een keer incidenteel verslapen ook en dat wordt gewoon sportief opgevat. Volgens mij is mijn baas de enige die tot nu toe wel 'ns met 'n kater op kantoor is verschenen, dus ik maak me geen zorgen mocht het mij ooit 'n keer overkomen.

Overigens als we over moeten werken, dan drinken we het bier op wat hier op kantoor in de koelkast staat.

Haha, die laatste opmerking doet me denken aan mijn vriend. Die werkt bij een van de grootste uitgeverijen van Nederland (dus daar werken vreselijk veel mensen) en daar is een borrel op werk ook totaal niet vreemd. Ze hebben er zelfs een kroeg met biljart binnen. Vaak borrels na werktijd en er wordt behoorlijk diep in het glaasje gekeken, waardoor niet iedereen even fit is de volgende dag.

Ik heb zelf een eigen bedrijf met m'n broer, dus bij ons is het sowieso niet echt aan de orde. Maar ik dacht dat dit echt eerder normaal was dan uitzondering hoor. Ik hoor niet anders van vrienden etc.
Maar niet fit zijn de volgende dag of zelfs een kater hebben, is volgens mij wel wat anders dan 'nog steeds dronken of aangeschoten zijn'.
fausto, ik zeg nooit dat ik niet moe ben als ik moet werken of dat ik me altijd lekker voel echter dronken/aangeschoten op mijn werk verschijnen is het andere uiterste.

Ik werk met mensen (verstandelijk gehandicapten) en draag daardoor een grote verantwoordelijkheid voor die mensen. De verantwoordelijk die ze zelf niet kunnen nemen dus ik kan me niet permitteren om met een dronken of katerkop op mijn werk te verschijnen.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Seqouia schreef op 07 augustus 2008 @ 13:08:

[...]

Lief dat je het vraagt.

Ben erg misselijk maar de ladiesroom is steeds druk dus kan het er niet uitgooien zonder dat niemand het merkt...ga nog eens kijken nuGeen probleem toch als anderen horen dat je 'het eruit gooit'. Je bent toch ook niet lekker?
Itsme: Tuurlijk, het is ook maar net wat voor werk je doet. Als je kantoorwerk doet kun je je wat meer permitteren dan wanneer je bijvoorbeeld arts bent. Ik wil ook niet zeggen dat maar normaal is om regelmatig half aangeschoten op je werk te verschijnen, maar jeetje zeg, kan een keertje gebeuren. Ik vind het nogal overdreven om meteen te roepen dat je nooit moet borrelen als je de volgende dag moet werken en dat het absoluut een schande is om met een kater op werk te komen.
Een kater is toch totaal wat anders dan nog dronken/aangeschoten zijn? Ik vind het in ieder geval niet getuigen van een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Meer iets voor iemand van 16. (En dan is het al niet slim)

Alle tips ten spijt; je gaat je er echt niet beter van voelen. Overgeven helpt ook niet, want daar daalt het promillage dat je nog in je bloed hebt echt niet van. Pepermuntjes helpen ook niet hoor, want reken maar dat de alcohollucht uit je porien komt en dat iedereen allang heeft gezien/geroken dat je veel te diep in het glaasje hebt gekeken.
Ik vind trouwens dat je het nooit kan maken, ook niet als je "maar" op kantoor zit. Het is gewoon niet professioneel, punt. Ik vind het net zo belangrijk dat je je tegenover je collega's ook gewoon verantwoordelijk gedraagt.
Vinden de mensen die vinden dat dit een keertje moet kunnen, het dan ook normaal dat ze (blijkbaar hierdoor) ook nog eens even anderhalf uur te laat op d'r werk komt aankakken? Anderhalfuur te laat en aangeschoten op het werk, dan ben je toch al compleet al je aanzien bij je collega's verloren?
Voor de snelle manier, Groot glas melk en vet eten!!! (uit eigen ervaring helpt dit SUPER! maar ieder lichaam is natuurlijk anders!)
Ach Seqouia wat maakt het allemaal uit, met een kater op je werk? Zo druk lijk je het het niet te hebben op je werk. Je hebt per slot van rekening tijd voor dit Forum, dus die dag kom je ook wel door !

Succes en denk de volgende keer na over je daded !
Toch wel een beetje overdreven naar mijn mening..

Natuurlijk ligt het er helemaal aan welk werk je doet. Ik heb toen ik in de horeca werkte meer dronken collega's gezien dan gasten. Als je dit 1 keer hebt nu, zou ik het gewoon even zeggen. Grapjes die er eventueel gemaakt worden zijn je eigen verantwoordelijkheid. Het was gisteren idd echt een heerlijke zomeravond. Ik heb gelukkig vakantie
Catoo: Daar maak je trouwens een goed punt. Hoeveel formmuers zijn er nu aan het werk en tegelijkertijd aan het forummen? Ook erg onprofessioneel en niet netjes naar je collega's toe die wel keurig aan het werk zijn...
quote:Celeone schreef op 07 augustus 2008 @ 13:31:

Vinden de mensen die vinden dat dit een keertje moet kunnen, het dan ook normaal dat ze (blijkbaar hierdoor) ook nog eens even anderhalf uur te laat op d'r werk komt aankakken? Anderhalfuur te laat en aangeschoten op het werk, dan ben je toch al compleet al je aanzien bij je collega's verloren?Weet je wat ik vind? Dat je niet zo moet zeuren en die moraalridders ook niet. Volgens mij zijn jullie gewoon jaloers! Leuk voor Seqouia (sorry als ik je naam niet goed spel) dat ze lekker een leuke avond en nacht heeft gehad. Die leeft tenminste. Ik heb ook wel eens collega's die hebben baby's en slapen ook soms bijna niet 's nachts. Die vertellen dat ook gewoon en dan haal ik de hele dag wat extra koffie voor ze en geven we tips om de dag door te komen en gaan ze lekker een uurtje eerder naar huis. Niet dat krampachtige alsjeblieft!
quote:Petrokia schreef op 07 augustus 2008 @ 13:39:

[...]

Weet je wat ik vind? Dat je niet zo moet zeuren en die moraalridders ook niet. Volgens mij zijn jullie gewoon jaloers! Leuk voor Seqouia (sorry als ik je naam niet goed spel) dat ze lekker een leuke avond en nacht heeft gehad. Die leeft tenminste. Ik heb ook wel eens collega's die hebben baby's en slapen ook soms bijna niet 's nachts. Die vertellen dat ook gewoon en dan haal ik de hele dag wat extra koffie voor ze en geven we tips om de dag door te komen en gaan ze lekker een uurtje eerder naar huis. Niet dat krampachtige alsjeblieft!

Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken??? Moe omdat je vaak eruit moet v oor je kindje, of brak omdat je teveel hebt gedronken, waardoor je én anderhalf uur te laat komt, én dan nog aangeschoten aankomt?

Als je een kater hebt, allá, maar als je aangeschoten op je werk aankomt, heb je toch echt meer gedaan dan even genieten van een mooie zomeravond hoor!
ik forum nooit op het werk. Maar ben er wel vaak overdag omdat ik met diensten werk

en petroika ik ben niet jaloers, ik heb ook een hele leuke avond en nacht gehad zaterdag. Zonder alchohol zodat ik zondag wel gewoon aan het werk kon.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik zou het ook niet kunnen waarderen als één van mijn medewerkers zo op het werk zou verschijnen, maar.....ze is er tenminste. Heel wat mensen zijn ziek op vrijdag of maandag en het zijn altijd dezelfden. Altijd met een katertje in bed waarschijnlijk.

Iedereen heeft wel eens een onbezonnen actie. Het lijkt me trouwens echt vreselijk om op het werk te zitten met een kater en dan ook nog misselijk. Neh.... genoeg gestraft.. dat gebeurt niet snel weer.
Niet hebben kunnen slapen, een kater hebben, ziek zijn, niet fit zijn, niet lekker in je vel zitten, persoonlijke problemen hebben of liefdesverdriet, spierpijn en verkoudheid en whatever je nog meer kan verzinnen..... heeft toch allemaal helemaal niets te maken met nog steeds dronken zijn als je op je werk zit?!

Ik begrijp niet zo goed waarom dat soort vergelijkingen steeds worden gemaakt.
Precies maroon!
Aha, jij ziet het verschil niet tussen bewust dronken worden en een pasgeboren baby die niet doorslaapt?
Ik vind het wél kunnen wat Seqouia doet. Tenminste zolang dit niet wekelijks is. Maar 1 of 2 keer jaar een off-day omdat je doorgezakt ben en nog wat alcohol in je bloed hebt. Zolang ze niet meer gevaarlijke machines werkt. No problem wat mij betreft. Ik moet er hartelijk om lachen. Nogmaals zolang het hier om een incident gaat en daar ga ik voor het gemak ook van uit.
tja, mijn moeder zegt altijd "'s avonds een vent, 's morgens een vent", dus gewoon naar je werk gaan, uitleggen waarom je zo laat bent, niet zeuren dat je teveel gedronken hebt en de dag zo fatsoenlijk mogelijk doorkomen. (Even ervanuit gaande dat je naar je werk bent gegaan). Wat je in je vrije tijd doet, moet je helemaal zelf weten zolang je werk er maar niet onder lijdt en dat is nu eventjes wel het geval want je hebt je verslapen.
quote:Margaretha2 schreef op 07 augustus 2008 @ 13:44:

Niet hebben kunnen slapen, een kater hebben, ziek zijn, niet fit zijn, niet lekker in je vel zitten, persoonlijke problemen hebben of liefdesverdriet, spierpijn en verkoudheid en whatever je nog meer kan verzinnen..... heeft toch allemaal helemaal niets te maken met nog steeds dronken zijn als je op je werk zit?!

Ik begrijp niet zo goed waarom dat soort vergelijkingen steeds worden gemaakt.Nou, de vergelijking met drinken op een avond voordat je moet werken werd gemaakt door iemand die dat absoluut niet vond kunnen. Dus niet door bijv. mij die het allemaal wel wat mee vind vallen. En helemaal niet drinken op een avond voordat je moet werken, vind ik belachelijk. Maar daar komt die vergelijking dus vandaan.
Het advies om je ziek te melden wat ik op de eerste pagina lees...

PARDON????

Je zuipt zélf hoor, je bent zelf zo dom, het is je eigen stomme schuld, dan ga je toch niet je werkgever laten betalen omdat jij misselijk bent door je eigen stomme gedrag?

Ik vind het echt een totaal debiele tip, echt waar.
@Seqouia: is 't gelukt...?
Ik vind het trouwens ook overdreven dat er steeds wordt bijgehaald dat je dit niet naar je collega's toe kunt maken. Dat hangt er maar helemaal vanaf. Als je zelfstandig werk hebt, hebben je collega's daar m.i. helemaal niks mee te maken. Ook niet dat je te laat komt. Dat is een zaak tussen jou en je werkgever. Dat andere collega's het leuk of interessant vinden lekker over elkaar te roddelen over een kater of te laat komen is hun probleem.

Nogmaals; dit is dus wel helemaal afhankelijk van het soort werk dat je doet en of je uberhaupt wat met je collega's te maken hebt. Er wordt er hier nogal makkelijk vanuit gegaan dat je per definitie je collega's 'te pakken' hebt wanneer er zoiets gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven