Mag hij mij niet????

07-08-2008 14:45 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag forum-leden,

Ik zit sinds gisterenavond ergens mee.

Ik woon in een hele fijne straat waar de ouders van jonge kinderen vaak met mooi weer 's avonds even bij elkaar komen bij de picknicktafel in de speeltuin. Dit is altijd heel gezellig en zo ontstond ook onze buurtbbq die jaarlijks doorgaat. Al met al zie ik altijd erg naar dat uurte uit na het eten. Toch had ik gisterenavond het gevoel dat mijn buurman mij niet echt mag of dat ik iets verkeerd gezegd heb of zo. Ik ben iemand die het iedereen graag naar de zin maakt en het belangrijk vind of iemand mij aardig vind (heb ik nog steeds niet af kunnen leren).

Dus zat ik gisterenavond weer aan de picknicktafel met 2 buurvrouwen en 2 buurmannen. Het begon heel gezellig en ik vroeg aan desbetreffende buurman "wanneer gaan jullie nou op vakantie?" Waarop hij antwoorde "wil je ons weghebben of zo?". Ik had zoiets van nou een geintje en liet het zitten.

Vervolgens begon zijn dochtertje te huilen en die ging ik ophalen en wilde ik bij hem op zijn schoot zetten. Zegt ie "d'r moeder staat daar hoor". Weer maakte ik er niets van maar ik begon wel een rotgevoel te krijgen. Een andere buurman prikte hem met een vork en zei "beetje aardig he?". Na een tijdje zei ik "misschien kan ik mijn ramen wel groen met wit maken" (we zijn namenlijk aan het verfen. Zegt ie "maak er een postzegel van". Ik snap nog steeds niet waar hij het over had en vroeg om uitleg maa dat werd weggelachen.

Al met al weet ik niet of hij me nou niet mag of stoer zit te doen voor de overige buurmannen. Het is een jongen van een jaar of 35 die een heleboel voor anderen in de straat doet en zo ook bij ons maar dit snap ik gewoon niet. Ik ga dit altijd direct bij mezelf zoeken en kon er echt niet van slapen.

Graag jullie mening want ik denk zo en zo dat ik te graag aardig gevonden wil worden en daardoor misschien teveel m'n best doe en te snel gekwetst wordt of zo (klinkt dat logisch?)

bedankt

Rammetje
Pff ik heb geen idee. Maar kan het zijn dat hij misschien een slechte dag had? Ik zou het eerder daar zoeken dan bij jezelf.
Ik zie hier niet direct iets waaruit ik zou kunnen opmaken dat hij jou niet mag. Maar ik zou hem wel een beetje links laten liggen als hij steeds met reacties komt waar jij je niet fijn bij voelt.
Cum non tum age
quote:mararoulette schreef op 07 augustus 2008 @ 14:47:

Pff ik heb geen idee. Maar kan het zijn dat hij misschien een slechte dag had? Ik zou het eerder daar zoeken dan bij jezelf.Zou ook kunnen hoor, weet ik niet. Ik ken hem als een hele behulpzame jongen maar hij deed echt zo bijdehand.
quote:noa schreef op 07 augustus 2008 @ 14:48:

Ik zie hier niet direct iets waaruit ik zou kunnen opmaken dat hij jou niet mag. Maar ik zou hem wel een beetje links laten liggen als hij steeds met reacties komt waar jij je niet fijn bij voelt.Zat ik ook al aan te denken om hem links te laten liggen want ik kan daar helemaal niet tegen. Ik zou zelf nooit zo doen daarom snap ik het niet. snap jij wat hij met die postzegel bedoelt?
Ik zie het inderdaad ook even niet zo...

Wat dacht je van gewoon vragen?

"Ik krijg het gevoel dat je niet blij bent met wat ik te zeggen/doen heb?" Of zoiets... misschien had hij inderdaad niet zo'n goede dag.
Zit hij wel vaker aan die tafel?
Ik neem maar aan dat je niet zo'n heel stuk typt als je het niet serieus meent, maar dat was wel mijn eerste reactie.

Als je je hier al druk om maakt dan wil ik niet weten wat er gebeurt als iemand echt iets vervelends tegen je zegt. Kom op zeg, dit is gewoon zijn vorm van humor. Dommige humor, dat dan weer wel, maar hoe je het voor elkaar krijgt om hier iets naars en persoonlijks in te zien ontgaat me volledig.

Het doet mij juist aan het tegenovergestelde denken, dat ie je wel leuk vindt. Het equivalent van meisjes aan hun paardestaartje trekken zeg maar. Aandachttrekkerij.

Zoek het dus idd maar bij jezelf. En laat het daar niet bij.
Ik ken je buurman niet.

Misschien een idee om even naar bij jou naast te lopen, aanbellen en vragen of je even met hem kan praten omdat je het gevoel had dat er iets scheef zat tijdens die BBQ?

Dat zou ik doen tenminste. Je woont naast die mensen en het geeft gedoe als je elkaar vaak tegen gaat komen en jij gaat hem negeren omdat je dénkt dat hij jou niet mag toch?

Gooi de kanalen open en vraag het hem. Mensen zijn minder eng dan ze lijken als je ze ergens op aanspreekt, vooral als je het vriendelijk doet kun je veel rendement hebben van zo'n gesprekje.
quote:JOJO1 schreef op 07 augustus 2008 @ 14:53:

Ik zie het inderdaad ook even niet zo...

Wat dacht je van gewoon vragen?

"Ik krijg het gevoel dat je niet blij bent met wat ik te zeggen/doen heb?" Of zoiets... misschien had hij inderdaad niet zo'n goede dag.Ik ben dus inderdaad zo van gewoon vragen maar mijn man vind dat onzin. Hij zegt dat ik niet zo aan mezelf moet twijfelen en hem gewoon moet negeren. Hij had die middag ook al tegen mijn man gezegd toen hij stond te schilderen en tegenover ons stond een vakschilder te schilderen van "zo moet het " Mijn man vond dat ook niet leuk en gaf hem gelijk lik op stuk door te zeggen "ja ik pak even mijn portomonaie".
quote:Perel schreef op 07 augustus 2008 @ 14:55:

Zit hij wel vaker aan die tafel?Ja hij zit er ook vaak bij.
quote:Evidenza schreef op 07 augustus 2008 @ 14:55:

Ik neem maar aan dat je niet zo'n heel stuk typt als je het niet serieus meent, maar dat was wel mijn eerste reactie.

Als je je hier al druk om maakt dan wil ik niet weten wat er gebeurt als iemand echt iets vervelends tegen je zegt. Kom op zeg, dit is gewoon zijn vorm van humor. Dommige humor, dat dan weer wel, maar hoe je het voor elkaar krijgt om hier iets naars en persoonlijks in te zien ontgaat me volledig.

Het doet mij juist aan het tegenovergestelde denken, dat ie je wel leuk vindt. Het equivalent van meisjes aan hun paardestaartje trekken zeg maar. Aandachttrekkerij.

Zoek het dus idd maar bij jezelf. En laat het daar niet bij.Ja je zult waarschijnlijk wel gelijk hebben. Normaliter ben ik niet op mijn bekkie gevallen maar dit was zo direct en lullig. Ik merk dat ik dan helemaal van mijn stuk ben en achteraf mezelf kwalijk neem dat ik dan zelf niet wat bijdehands terug kan zeggen maar tegelijkertijd denk ik dan "waar zijn we dan mee bezig, dan verlaag ik mij tot hetzelfde"
Als je je raamlijsten wit verft ......zie je dan geen overeenkomst met de witte rand om een postzegel ?

Héééééél misschien irriteert het dat jij zo graag aardig gevonden wil worden ; geef je weleens je eigen mening bijvoorbeeld ? Misschien vond hij wel dat je zijn kind had moeten laten huilen , misschien had je al heel aardig zes keer gevraagd wanneer ze op vakantie gingen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:eleonora schreef op 07 augustus 2008 @ 14:56:

Ik ken je buurman niet.

Misschien een idee om even naar bij jou naast te lopen, aanbellen en vragen of je even met hem kan praten omdat je het gevoel had dat er iets scheef zat tijdens die BBQ?

Dat zou ik doen tenminste. Je woont naast die mensen en het geeft gedoe als je elkaar vaak tegen gaat komen en jij gaat hem negeren omdat je dénkt dat hij jou niet mag toch?

Gooi de kanalen open en vraag het hem. Mensen zijn minder eng dan ze lijken als je ze ergens op aanspreekt, vooral als je het vriendelijk doet kun je veel rendement hebben van zo'n gesprekje.Ik denk dat ik het wel vraag als het nog eens gebeurd. Ik wil alleen niemand in verlegenheid brengen en dat doe je wel als je zo op de man af gaat vragen of hij me niet mag
quote:eleonora schreef op 07 augustus 2008 @ 14:56:

Ik ken je buurman niet.

Gooi de kanalen open en vraag het hem. Mensen zijn minder eng dan ze lijken als je ze ergens op aanspreekt, vooral als je het vriendelijk doet kun je veel rendement hebben van zo'n gesprekje.For real? Ik vraag me af wáár je hem dan precies op aan wil spreken? De opmerkingen die hij maakte kan ik met de beste wil van de wereld niet als vervelend zien. Dus eigenlijk spreek je hem aan op je eigen overgevoeligheid.
Je wil niemand in verlegenheid brengen ? Maar negeren vind je wel ok ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 14:59:

Als je je raamlijsten wit verft ......zie je dan geen overeenkomst met de witte rand om een postzegel ?

[afbeelding]

Héééééél misschien irriteert het dat jij zo graag aardig gevonden wil worden ; geef je weleens je eigen mening bijvoorbeeld ? Misschien vond hij wel dat je zijn kind had moeten laten huilen , misschien had je al heel aardig zes keer gevraagd wanneer ze op vakantie gingen ?

hahahhaah, ja dat zal het wel zijn dan, ik dacht dat het zijn manier was om te zeggen "hou eens op over je huis".

Ik denk dat ik wel mensen kan irriteren zo ja, daar denk ik zelf ook wel over na. Ik geef best mijn eigen mening maar ik probeer altijd rekening te houden met ieders gevoelens en ik zal ook nooit iemand zomaar te kakken kunnen zetten. Is dat een slecht iets?

En van die vakantie heb ik nog geen één keer gevraagd.
Wat bgb zegt over dat hij zich misschien irriteert aan het feit dat je zo graag aardig gevonden wil worden was inderdaad ook bij mij opgekomen. Ik zou de volgende keer gewoon een grote bek terug geven
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:01:

Je wil niemand in verlegenheid brengen ? Maar negeren vind je wel ok ?Ach negeren, ik zal hem niet koud negeren maar ik hou niet van die bijdehante opmerkingen dus zal ik me een beetje van hem distantieren.
Ik moet zeggen dat ik het best waarderen kan als iemand altijd aardig gevonden wil worden , maar dat ik het tegelijkertijd niet héél erg verstandig vind .

En sommige mensen kun je , ook al kun je niet eens echt je vinger erop leggen waarom dan precies , gewoon vreselijk irritant vinden . That's life , zullen we maar zeggen .
quote:mararoulette schreef op 07 augustus 2008 @ 15:03:

Wat bgb zegt over dat hij zich misschien irriteert aan het feit dat je zo graag aardig gevonden wil worden was inderdaad ook bij mij opgekomen. Ik zou de volgende keer gewoon een grote bek terug geven zal wel lekker opluchten, hahahahahah
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:03:

[...]

Ach negeren, ik zal hem niet koud negeren maar ik hou niet van die bijdehante opmerkingen dus zal ik me een beetje van hem distantieren.Strak plan denk ik .
quote:Evidenza schreef op 07 augustus 2008 @ 15:01:

[...]

For real? Ik vraag me af wáár je hem dan precies op aan wil spreken? De opmerkingen die hij maakte kan ik met de beste wil van de wereld niet als vervelend zien. Dus eigenlijk spreek je hem aan op je eigen overgevoeligheid.Ik spreek hem ook nu niet aan maar de volgende keer wel denk ik als ik me weer zo kut ga voelen. Niemand heeft het recht om een ander een kutgevoel te geven.
Als ik merk dat mensen ontzettend hun best doen om aardig gevonden te worden wil ik ook nog wel eens irritant gaan doen...

Gewoon omdat ik dat een vervelende eigenschap vind...

Sorry.
Dat hoef je toch niet te zeggen?

Je gaat er niet heen om even blunt te vragen 'hé joh mag je mij niet of zo?'

Je gaat er naar toe om je even voor te stellen bijvoorbeeld en om aan te geven dat jij het gevoel had dat er iets niet zo lekker liep in het gesprek bij de BBQ. Als hij dat dan in alle toonaarden ontkent weet je dat ook weer en kun je de schone lei van stal halen.

Maar goed je kunt ook wachten tot het weer eens aan de orde is inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven