Mag hij mij niet????

07-08-2008 14:45 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag forum-leden,

Ik zit sinds gisterenavond ergens mee.

Ik woon in een hele fijne straat waar de ouders van jonge kinderen vaak met mooi weer 's avonds even bij elkaar komen bij de picknicktafel in de speeltuin. Dit is altijd heel gezellig en zo ontstond ook onze buurtbbq die jaarlijks doorgaat. Al met al zie ik altijd erg naar dat uurte uit na het eten. Toch had ik gisterenavond het gevoel dat mijn buurman mij niet echt mag of dat ik iets verkeerd gezegd heb of zo. Ik ben iemand die het iedereen graag naar de zin maakt en het belangrijk vind of iemand mij aardig vind (heb ik nog steeds niet af kunnen leren).

Dus zat ik gisterenavond weer aan de picknicktafel met 2 buurvrouwen en 2 buurmannen. Het begon heel gezellig en ik vroeg aan desbetreffende buurman "wanneer gaan jullie nou op vakantie?" Waarop hij antwoorde "wil je ons weghebben of zo?". Ik had zoiets van nou een geintje en liet het zitten.

Vervolgens begon zijn dochtertje te huilen en die ging ik ophalen en wilde ik bij hem op zijn schoot zetten. Zegt ie "d'r moeder staat daar hoor". Weer maakte ik er niets van maar ik begon wel een rotgevoel te krijgen. Een andere buurman prikte hem met een vork en zei "beetje aardig he?". Na een tijdje zei ik "misschien kan ik mijn ramen wel groen met wit maken" (we zijn namenlijk aan het verfen. Zegt ie "maak er een postzegel van". Ik snap nog steeds niet waar hij het over had en vroeg om uitleg maa dat werd weggelachen.

Al met al weet ik niet of hij me nou niet mag of stoer zit te doen voor de overige buurmannen. Het is een jongen van een jaar of 35 die een heleboel voor anderen in de straat doet en zo ook bij ons maar dit snap ik gewoon niet. Ik ga dit altijd direct bij mezelf zoeken en kon er echt niet van slapen.

Graag jullie mening want ik denk zo en zo dat ik te graag aardig gevonden wil worden en daardoor misschien teveel m'n best doe en te snel gekwetst wordt of zo (klinkt dat logisch?)

bedankt

Rammetje
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:22:

[...]

Mmmmmm, ff denken. Ik denkd at ik geinterresseerd, naief, aardig, behulpzaam overkom.

Dat DENK je . Zeker WETEN doe je het dus niet .

Die buurman denkt misschien dat iedereen hem erg grappig vindt...is dus niet zo . Maar misschien kom jij op die buurman wel heel anders over dan jij nu denkt . Mag hij dan eisen dat jij voortan maar zo over komt op je schoolvriendinnetjes maar niet meer bij hem ? Mag hij komen klagen ? Er de pest in hebben ? Je negeren ? Wat zou je willen dat de buurman deed als dat zo zou zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maartbaby schreef op 07 augustus 2008 @ 15:23:

[...]

Afstraffen? Een antwoord geven waar jij niet op zit te wachten is in mijn ogen geen afstraffen. Dat je zelfkennis hebt is harstikke mooi maar wie weet is die buurman niet zo gediend van jouw manier van spreken. Kan toch? Ach joh, hij had misschien een slecht humeur en/of jij kon die dag niet veel hebben. Kan gebeuren!

ik had 'afstraffen' dus aanhalingstekens gezet. Ik bedoelde meer in de zin van dat hij zijn gram nog even wilde halen.

En ja, zo steken mensen nu eenmaal in elkaar. Als hij een opmerking als een aanval ziet, kun je de tegenaanval verwachten.

Zijn reactie "wil je ons weghebben" geeft toch aan dat jouw opmerking niet in goede aarde viel
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:17:

[...]

Ik vind je ook irritant , sorry . En ; trek je er vooral niets van aan ; zo leuk ben ik namelijk zelf ook niet .

Wel waar, jij bent enig.
Omdraaien dus! Jij vindt die man niet leuk, dus wat boeit het wat ie van jou denkt?!?! Als je je eerst afvraagt of je een ander wel zo hoog hebt zitten en het antwoord is nee, dan hoef je ook niet zoveel moeite te doen! Is veel relaxter...enne, tis maar een buurman! Vanavond weer aan de tafel??
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:25:

[...]

Dan hou ik meer van open zijn en niet zo met opmerkingen maar dat durft ie waarschijnlijk niet

Zijn opmerkingen kun je op verschillende manieren interpreteren zoals andere al aangaven. Daarnaast ga ik mijn buurvrouw ook niet vertellen dat ik haar niet aardig vind. Heb namelijk niets met dr te maken en daar kies ik zelf voor...

Zoals andere al zeiden richt je op de leuke buren en laat elkaar met rust. En mischien is hij morgen weer heel vriendelijk en had hij inderdaad een slechte dag
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:24:

Dat zegt iets over jezelf , ik blijf bij mezelf , ik ken mezelf ,leerpunt voor mij

Uit je opmerkingen maak ik op dat je een heel goed idee hebt hoe JIJ in elkaar zit , maar van anderen krijg je niet zo goed hoogte geloof ik . Ga je niet te véél van je zelf uit in het contact met anderen ?

Ik denk dat ik wel weet wie ik ben, hoewel ik niet altijd zo'n aardig meisje ben hoor, laten we dat terzijde houden. Mijn man die heeft het soms zwaar te verduren.

Ik snap alleen niet precies wat je bedoeld met "ga ik teveel van mezelf uit" Je bedoeld dat ik denk dat een ieder zo moet zijn?
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:26:

[...]

Hoezo????

Hoezo? Omdat jij mij te direct zou vinden en ik me wild erger aan mensen die zo nodig altijd maar aardig gevonden willen worden.

En ik ben gek op slap ouwehoeren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mensen zijn allemaal anders. Dus niet gaan denken dat iemand iets niet durft wat jij wel doet, dat confronterend vindt en dan eikelig gaat doen. Dat kan, hoeft niet.

Het interessante heb ik altijd gevonden dat als je zelf heel bang bent om be/veroordeeld te worden door anderen, je vaak zelf ook heel kritisch naar anderen toe bent. En dat bedek je dan weer want dat is niet aardig. Maar dat veroordelende zit dan wel in je.

Hoe meer je dat los laat en iedereen lekker zichzelf laat zijn en dat jezelf ook gunt, hoe minder je nog oordeelt. Dat is heel fijn.
Nageltje, zou het kunnen dat jij, omdat je bij de buurman in de smaak wilde vallen, misschien iets te veel je best deed? Dat kan ook triggeren bij anderen namelijk....
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 augustus 2008 @ 15:25:

Nou ja één ding scheelt, met dat kutweer zit er vanaovond niemand aan die picknicktafelnee hahahahaa
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:28:

[...]

Ik denk dat ik wel weet wie ik ben, hoewel ik niet altijd zo'n aardig meisje ben hoor, laten we dat terzijde houden. Mijn man die heeft het soms zwaar te verduren.

Ik snap alleen niet precies wat je bedoeld met "ga ik teveel van mezelf uit" Je bedoeld dat ik denk dat een ieder zo moet zijn?O, buiten dát nog ; jij denkt dat omdat jij het een kutopmerking vindt de ander het ook met dat doel heeft gezegd .
Ik krijg zo vaak van dit soort opmerkingen terug en doe het zelf ook (wel bij bekenden en met mensen waarvan we van elkaar weten hoe het bedoeld is) :-) Afstraffen of zijn gram halen klinkt zo stevig! Of heb je straf verdiend??
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:27:

[...]

Dat DENK je . Zeker WETEN doe je het dus niet .

Die buurman denkt misschien dat iedereen hem erg grappig vindt...is dus niet zo . Maar misschien kom jij op die buurman wel heel anders over dan jij nu denkt . Mag hij dan eisen dat jij voortan maar zo over komt op je schoolvriendinnetjes maar niet meer bij hem ? Mag hij komen klagen ? Er de pest in hebben ? Je negeren ? Wat zou je willen dat de buurman deed als dat zo zou zijn ?

Dat is een goeie maar ik denk dat dit veel te ver gaat. Het gaat gewoon over kutopmerkingen en m'n andere buurman vond het ook anders zei hij niet "doe eens aardig".

En ik zou willne dat hij mij aansprak want ik leer graag op deze aarde.
Maar hoe zat het nou met dat huilende kind wat jij ging halen ?
quote:ninis schreef op 07 augustus 2008 @ 15:27:

[...]

ik had 'afstraffen' dus aanhalingstekens gezet. Ik bedoelde meer in de zin van dat hij zijn gram nog even wilde halen.

En ja, zo steken mensen nu eenmaal in elkaar. Als hij een opmerking als een aanval ziet, kun je de tegenaanval verwachten.

Zijn reactie "wil je ons weghebben" geeft toch aan dat jouw opmerking niet in goede aarde vielJa dat blijkt terwijl hij daarna wel gewoon antwoord gaf.
quote:Maartbaby schreef op 07 augustus 2008 @ 15:28:

Omdraaien dus! Jij vindt die man niet leuk, dus wat boeit het wat ie van jou denkt?!?! Als je je eerst afvraagt of je een ander wel zo hoog hebt zitten en het antwoord is nee, dan hoef je ook niet zoveel moeite te doen! Is veel relaxter...enne, tis maar een buurman! Vanavond weer aan de tafel??Nee vanavond maar niet met dit weer maar anders zit ik er gewoon hoor want ik laat me niet wegjagen.
quote:eleonora schreef op 07 augustus 2008 @ 15:29:

Nageltje, zou het kunnen dat jij, omdat je bij de buurman in de smaak wilde vallen, misschien iets te veel je best deed? Dat kan ook triggeren bij anderen namelijk.... Hier wordt gezegd wat ik dacht! Enne, mensen die zeggen dat ze zo lief zijn voor anderen zijn vaak helemaal niet zo lief als het erop aan komt (is mijn ervaring). (Ken je deze?: Wat is je slechtste eigenschap? Nou, dat ik te lief ben voor anderen!) Wees eerst maar eens lief voor jezelf, word je vast ook wat zekerder van. Zou vanavond sowieso aan die tafel gaan zitten en vooral niet laten merken dat je baalt. Wie weet is het vanavond heel gezellig en hebben wij voor niets je met je lopen brainstormen hier hihi
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:32:

[...]

En ik zou willne dat hij mij aansprak want ik leer graag op deze aarde.jammer dat je Wivinia hebt gemist.........

Nou meid, steek je pluutje op , loop vijf passen en bel even aan . Want ik vermoed zomaar dat die buurman nergens mee zit en die gaat jou dus never nooit niet aanspreken .
quote:Tatje schreef op 07 augustus 2008 @ 15:28:

[...]

Zijn opmerkingen kun je op verschillende manieren interpreteren zoals andere al aangaven. Daarnaast ga ik mijn buurvrouw ook niet vertellen dat ik haar niet aardig vind. Heb namelijk niets met dr te maken en daar kies ik zelf voor...

Zoals andere al zeiden richt je op de leuke buren en laat elkaar met rust. En mischien is hij morgen weer heel vriendelijk en had hij inderdaad een slechte dag wie weet is dat het geval morgen, we zullen zien.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:33:

[...]

Ja dat blijkt terwijl hij daarna wel gewoon antwoord gaf.dat bedoel ik. Hij had zijn gram gehaald en is het pad weer vereffend ...
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 augustus 2008 @ 15:29:

[...]

Hoezo? Omdat jij mij te direct zou vinden en ik me wild erger aan mensen die zo nodig altijd maar aardig gevonden willen worden.

En ik ben gek op slap ouwehoeren Ik denk dat je een verkeerd beeld van mij hebt. Ik wil best aardig gevonden worden maar dat wil iedereen volgens mij en degenen die zeggen dat niet te willen lullen volgens mij. En ik hou van direct dat is beter dan kutopmerkingen.
Ik vind - op normale / geinige manier uitgesproken " wil je ons weghebben " helemaal geen nare opmerking .

Wordt het heel kribbig gezegd of kijkt men er lelijk bij is het nog wat anders...

Ben je een beetje goed in lichaamstaal , Nagel ?
quote:Feliciaatje schreef op 07 augustus 2008 @ 15:29:

Mensen zijn allemaal anders. Dus niet gaan denken dat iemand iets niet durft wat jij wel doet, dat confronterend vindt en dan eikelig gaat doen. Dat kan, hoeft niet.

Het interessante heb ik altijd gevonden dat als je zelf heel bang bent om be/veroordeeld te worden door anderen, je vaak zelf ook heel kritisch naar anderen toe bent. En dat bedek je dan weer want dat is niet aardig. Maar dat veroordelende zit dan wel in je.

Hoe meer je dat los laat en iedereen lekker zichzelf laat zijn en dat jezelf ook gunt, hoe minder je nog oordeelt. Dat is heel fijn.Klinkt heel logisch. Ik moet daaraan werken want ik wil inderdaad niet zo overkomen.
BGB
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:eleonora schreef op 07 augustus 2008 @ 15:29:

Nageltje, zou het kunnen dat jij, omdat je bij de buurman in de smaak wilde vallen, misschien iets te veel je best deed? Dat kan ook triggeren bij anderen namelijk....Dat kan hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven