Mag hij mij niet????

07-08-2008 14:45 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag forum-leden,

Ik zit sinds gisterenavond ergens mee.

Ik woon in een hele fijne straat waar de ouders van jonge kinderen vaak met mooi weer 's avonds even bij elkaar komen bij de picknicktafel in de speeltuin. Dit is altijd heel gezellig en zo ontstond ook onze buurtbbq die jaarlijks doorgaat. Al met al zie ik altijd erg naar dat uurte uit na het eten. Toch had ik gisterenavond het gevoel dat mijn buurman mij niet echt mag of dat ik iets verkeerd gezegd heb of zo. Ik ben iemand die het iedereen graag naar de zin maakt en het belangrijk vind of iemand mij aardig vind (heb ik nog steeds niet af kunnen leren).

Dus zat ik gisterenavond weer aan de picknicktafel met 2 buurvrouwen en 2 buurmannen. Het begon heel gezellig en ik vroeg aan desbetreffende buurman "wanneer gaan jullie nou op vakantie?" Waarop hij antwoorde "wil je ons weghebben of zo?". Ik had zoiets van nou een geintje en liet het zitten.

Vervolgens begon zijn dochtertje te huilen en die ging ik ophalen en wilde ik bij hem op zijn schoot zetten. Zegt ie "d'r moeder staat daar hoor". Weer maakte ik er niets van maar ik begon wel een rotgevoel te krijgen. Een andere buurman prikte hem met een vork en zei "beetje aardig he?". Na een tijdje zei ik "misschien kan ik mijn ramen wel groen met wit maken" (we zijn namenlijk aan het verfen. Zegt ie "maak er een postzegel van". Ik snap nog steeds niet waar hij het over had en vroeg om uitleg maa dat werd weggelachen.

Al met al weet ik niet of hij me nou niet mag of stoer zit te doen voor de overige buurmannen. Het is een jongen van een jaar of 35 die een heleboel voor anderen in de straat doet en zo ook bij ons maar dit snap ik gewoon niet. Ik ga dit altijd direct bij mezelf zoeken en kon er echt niet van slapen.

Graag jullie mening want ik denk zo en zo dat ik te graag aardig gevonden wil worden en daardoor misschien teveel m'n best doe en te snel gekwetst wordt of zo (klinkt dat logisch?)

bedankt

Rammetje
Ik zou niet wachten tot een volgend incident. Want jij bent niet adrem genoeg dan geloof ik. Dat bedoel ik niet lullig, ik ben het vaak ook niet als iemand daadwerkelijk lomp tegen me doet. Sta ik met mijn mond vol tanden. Dus dan bespreek ik, als ik dat wil, dat liever op een moment dat ik me niet zo raar voel.

Maar idd, in hoeverre is het zijn bedoeling geweest jou een kutgevoel te bezorgen? Kleine kans, daar zijn mensen vaak niet mee bezig. En hij is behulpzaam in de buurt dus het lijkt me niet een eersteklas eikel. Kan natuurlijk wel. Moeilijk te beoordelen vanaf hier. Maar kijk uit met interpreteren en projecteren, daar maak je de dingen vaak veel moeilijker mee dan nodig, voor zowel jezelf als anderen.
quote:Maartbaby schreef op 07 augustus 2008 @ 15:13:

Pffff, kan het je nu echt zo veel schelen wat een buurman "mischien wel een beetje soms" van je vindt?

Is hij zo geweldig? Doet zijn mening er echt toe? Jij zit te kniezen en wellicht realiseert hij zich niet eens dat ie in jouw ogen wat lomp deed (die mensen bestaan !) Lekker laten waaien.....Je hebt gelijk
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:12:

[...]

Ik vind dat een slechte eigenschap ja om dit over de rug van iemand anders te doen. Dat noem ik je kracht bij een ander weghalen en niet uit het positieve

Ik vind je ook irritant , sorry . En ; trek je er vooral niets van aan ; zo leuk ben ik namelijk zelf ook niet .

Ik zie in je openingspost drie opmerkingen langskomen waarvan ik er twee totaal niet bout vindt en van die ene ( moeder zit daar ) denk ik ; eigen schuld ; laat dat jong staan janken als zijn ouders er naast staan .

Misschien ben jij niet zo goed in grote groepen , of niet zo goed in het omgaan met héél veel type mensen . Ook niet erg toch ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maartbaby schreef op 07 augustus 2008 @ 15:15:

Oh ja, misschien zelf ook zulke opmerkingen maken Valt me nog mee dat ie niet zei 'Tis goed visweer, ze hapt goed vandaag!' Zou hem er vooral niet op aan spreken. Als ie het allemaal wel deed om je voor schut te zetten (zeg niet dat dat het geval is!) dan heeft ie nog gewonnen ook.dat is waar, ik hap teveel.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:14:

[...]

ik ken mezelf en weet hoe ik overkom.Hoe dan ?
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 15:15:

[...]

hij heeft gelijk dat hij zichzelf blijft maar dan is ie niet mijn typje.

Oh. Dus eigenlijk mag jij hém niet.

Contact gewoon niet rechtstreeks opzoeken dan. Je bent toch met een grotere groep? Concentreer je op de anderen.
quote:Perel schreef op 07 augustus 2008 @ 15:16:

Ik vroeg me af of hij vaker aan die tafel zit en of zijn manier van doen naar anderen toe ook zo is.

Het viel in elk geval wel nog een andere buurman op.

Als hij stekelige opmerkingen maakt naar jou (en je man) toe, omdat hem iets dwars zit, is het ook kinderachtig van hém om zo te reageren.

Inderdaad afstand nemen en de eer aan jezelf houden.Thanks, zo denk ik er ook over
Van een buurman van mij krijg ik ook geen hoogte. De ene dag zwaait ie van ver en de volgden dag groet hij me amper. In het begin dacht ik ook altijd dat hij me niet mocht en vond dat een vervelend idee.

Nu, dik drie jaar later, kan het me niet meer schelen. Ik hoorde hier en daar dat meerdere mensen in de straat, net als ik geen hoogte van hem krijgen. Hij is gewoon zo.
quote:Feliciaatje schreef op 07 augustus 2008 @ 15:16:

Ik zou niet wachten tot een volgend incident. Want jij bent niet adrem genoeg dan geloof ik. Dat bedoel ik niet lullig, ik ben het vaak ook niet als iemand daadwerkelijk lomp tegen me doet. Sta ik met mijn mond vol tanden. Dus dan bespreek ik, als ik dat wil, dat liever op een moment dat ik me niet zo raar voel.

Maar idd, in hoeverre is het zijn bedoeling geweest jou een kutgevoel te bezorgen? Kleine kans, daar zijn mensen vaak niet mee bezig. En hij is behulpzaam in de buurt dus het lijkt me niet een eersteklas eikel. Kan natuurlijk wel. Moeilijk te beoordelen vanaf hier. Maar kijk uit met interpreteren en projecteren, daar maak je de dingen vaak veel moeilijker mee dan nodig, voor zowel jezelf als anderen.Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je wel gelijk hebt en dat het me gewoon niet zoveel moet raken en als dat het me wel doet moe tik maar leren lik op stuk te geven want inderdaad, op dat moment ben ik niet adrem omdat ik eigenlijk niet zo ben
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:17:

[...]

Ik vind je ook irritant , sorry . En ; trek je er vooral niets van aan ; zo leuk ben ik namelijk zelf ook niet .

T klinkt niet als een directe eikel, maar nou ook weer niet als iemand die je coute-que-coute in je kennissenkring wilt hebben.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

[...]

Ik zie in je openingspost drie opmerkingen langskomen waarvan ik er twee totaal niet bout vindt en van die ene ( moeder zit daar ) denk ik ; eigen schuld ; laat dat jong staan janken als zijn ouders er naast staan .

Misschien ben jij niet zo goed in grote groepen , of niet zo goed in het omgaan met héél veel type mensen . Ook niet erg toch ?

Dat zegt iets over jezelf en dat mag je vinden uiteraard.

Misschien ben ik inderdaad wel beter één op één dat vraag ik mij ook weleens af hoor.
Wat BGB zegt. En ben ook heel benieuwd hoe jij denkt dat je overkomt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

[...]

Ik vind je ook irritant , sorry . En ; trek je er vooral niets van aan ; zo leuk ben ik namelijk zelf ook niet . Ik moet me helaas aansluiten bij GBG. Misschien mag je buurman je inderdaad niet. Maar je buren heb je niet voor het uitkiezen. Je zegt zelf ook dat je niet houdt van zijn manier van doen. Ik mag mijn buren ook niet. Komt voor en gelukkig zit er een muur tussen ons huis...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 augustus 2008 @ 15:18:

[...]

Hoe dan ?Mmmmmm, ff denken. Ik denkd at ik geinterresseerd, naief, aardig, behulpzaam overkom.

[...]

Ik wist dat ze gingen, dus het was een vraag van "wanneer gaan jullie ook alweer?" en dat kon je echt niet lullig intrepeteren want ik ken mezelf en weet hoe ik overkom. Laat hem dan eerlijk zijn en dat afstraffen achterwege laten

jij kent jezelf, hij kent jou waarschijnlijk niet zo goed. Maar je kunt nooit weten hoe je bij een ander overkomt.

Ik heb toch het gevoel dat hij geïrriteerd is geraakt door het een of ander.

Aan de andere kant: niet iedereen hoeft jou aardig te vinden, zoals jij ieder ander ook niet per definitie aardig vindt.

Ik zou me er maar niet druk over maken.
quote:Evidenza schreef op 07 augustus 2008 @ 15:18:

[...]

Oh. Dus eigenlijk mag jij hém niet.

Contact gewoon niet rechtstreeks opzoeken dan. Je bent toch met een grotere groep? Concentreer je op de anderen.

Ja, hahahaha dat zou je dan wel denken he?

Ik mag zulke mensen inderdaad niet, wat een openbaring geef je me daar zeg.
( eerlijk gezegd denk ik dat wij elkaar ook behoorlijk op de zenuwen zouden werken daar aan die picknicktafel )

[...]

Ik wist dat ze gingen, dus het was een vraag van "wanneer gaan jullie ook alweer?" en dat kon je echt niet lullig intrepeteren want ik ken mezelf en weet hoe ik overkom. Laat hem dan eerlijk zijn en dat afstraffen achterwege latenAfstraffen? Een antwoord geven waar jij niet op zit te wachten is in mijn ogen geen afstraffen. Dat je zelfkennis hebt is harstikke mooi maar wie weet is die buurman niet zo gediend van jouw manier van spreken. Kan toch? Ach joh, hij had misschien een slecht humeur en/of jij kon die dag niet veel hebben. Kan gebeuren!

quote:Goldielocks schreef op 07 augustus 2008 @ 15:19:

Van een buurman van mij krijg ik ook geen hoogte. De ene dag zwaait ie van ver en de volgden dag groet hij me amper. In het begin dacht ik ook altijd dat hij me niet mocht en vond dat een vervelend idee.

Nu, dik drie jaar later, kan het me niet meer schelen. Ik hoorde hier en daar dat meerdere mensen in de straat, net als ik geen hoogte van hem krijgen. Hij is gewoon zo.Ik denk dat je de juiste instelling hebt maar ik vind dat gewoon heel moeilijk en dit is een leerpunt voor mij
Dat zegt iets over jezelf , ik blijf bij mezelf , ik ken mezelf ,leerpunt voor mij

Uit je opmerkingen maak ik op dat je een heel goed idee hebt hoe JIJ in elkaar zit , maar van anderen krijg je niet zo goed hoogte geloof ik . Ga je niet te véél van je zelf uit in het contact met anderen ?
Nou ja één ding scheelt, met dat kutweer zit er vanaovond niemand aan die picknicktafel
quote:Tatje schreef op 07 augustus 2008 @ 15:22:

[...]

Ik moet me helaas aansluiten bij GBG. Misschien mag je buurman je inderdaad niet. Maar je buren heb je niet voor het uitkiezen. Je zegt zelf ook dat je niet houdt van zijn manier van doen. Ik mag mijn buren ook niet. Komt voor en gelukkig zit er een muur tussen ons huis...Dan hou ik meer van open zijn en niet zo met opmerkingen maar dat durft ie waarschijnlijk niet
quote:ninis schreef op 07 augustus 2008 @ 15:23:

[...]

jij kent jezelf, hij kent jou waarschijnlijk niet zo goed. Maar je kunt nooit weten hoe je bij een ander overkomt.

Ik heb toch het gevoel dat hij geïrriteerd is geraakt door het een of ander.

Aan de andere kant: niet iedereen hoeft jou aardig te vinden, zoals jij ieder ander ook niet per definitie aardig vindt.

Ik zou me er maar niet druk over maken.Thanks, ik denk dat ik hier wel wat aan heb want ik voel me lang niet meer zo rot en krijg een beetje een houding van "hij bekijkt het ook maar met z'n stomme opmerkingen".
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 augustus 2008 @ 15:23:

( eerlijk gezegd denk ik dat wij elkaar ook behoorlijk op de zenuwen zouden werken daar aan die picknicktafel )Hoezo????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven