alcohol slecht verdragen

12-02-2015 11:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger ging ik regelmatig op stap en kon dan ook wel stevig drinken ( vooral veel wijn) maar de laatste tijd wordt ik hier toch wel zo beroere van..

Nu ga ik tegenwoordig amper op stap, maar als ik ga, en ookal drink ik maar een paar drankjes, voel ik mij direct al belabberd.

Ik slaap dan een paar uurtjes met een ontzettende steen in mn maag en wordt daarna misselijk en met een zware hoofdpijn wakker, zelfs na 2 wijntjes?!

Ook is mijn weerstand daarna ongelovelijk naar de knoppen en voel ik mij daarna vaak ziek, zwak en misselijk, vatbaarder voor griep ben ik dan ook, want dat is ook al een aantal keer voorgekomen. Het afgelopen jaar heb ik dus zo goed als niet meer gedronken, maar afgelopen zaterdag, na 3 wijntjes en een shotje was het toch weer raak. Zelfs tussendoor heb ik gegeten en een kop thee gedronken!

Ik vind het erg jammer want soms is het toch wel "gezellig" om te drinken bij bepaalde gelegenheden, maar de lol is er nu voor mij wel vanaf.

Heeft iemand tips? Ervaringen? Of moet ik toch maar gewoon helemaal geen alcohol meer drinken?

Please tell me
De lol is er voor jou vanaf omdat je er beroerd van wordt. Dan drink je toch niet meer?
Herkenbaar. Ik heb een probleem met mijn maag en heb hetzelfde.

Geen alcohol drinken of heel weinig en veel water tussendoor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het erg jammer want soms is het toch wel "gezellig" om te drinken bij bepaalde gelegenheden, want zonder alcohol is het niet gezellig???
De lol is er nu vanaf? Want zonder alcohol kun jij geen lol maken en het gezellig hebben?

Ik snap niet dat je niet gewoon stopt met alcohol drinken als je er zo hondsberoerd van wordt.
dan is 3 wijn en een shotje gewoon te veel voor je.

Drink niet of minder, en misschien eens bier ipv wijn? (bij mij valt bier beter dan wijn)
quote:1960to4 schreef op 12 februari 2015 @ 11:55:

Ik vind het erg jammer want soms is het toch wel "gezellig" om te drinken bij bepaalde gelegenheden, want zonder alcohol is het niet gezellig??? zonder alcohol is het gezellig, maar wel anders
Herkenbaar. Bij mij is er geen pijl op te trekken of de wijn wel of niet goed valt, zelfs heel goede wijn kan soms verkeerd vallen na een of twee glaasjes. Ik ben er inmiddels achter dat als ik echt op stap wil, ik beter wodka, baco of gin tonic kan drinken. Kleurloos dus. Dan is de kater ook veel minder. Misschien kun je t eens proberen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Natuurlijk is het zonder drinken ook gezellig, maar bij sommige gelegenheden is het fijn en lekker om wat te kunnen drinken. Lijkt mij niets mis met wat TO zegt, ze is geen zware drinker.

Maar TO, ik heb het ook. Bij mij was het 9 maanden geheelonthouding en sindsdien ben ik mijn beetje weerbaarheid tegen alcohol kwijt. Ik zit na twee wijntjes ook tegen het plafond, niet leuk als de wijn eens lekker smaakt. Je wilt immers toch niet direct flink aangeschoten raken... Misschien wilt het helpen om meer te nippen, dus langer te doen over je drankje?

En een gewoonte die mij altijd kater - vrij houd (op na wat brak/moe voelen na dan) is twee grote glazen water drinken voordat ik ga slapen. Geen hoofdpijn, geen misselijkheid. Works wonders.
Zucht, altijd weer die zeik reacties, iedereen snapt toch wel dat avondjes met alcohol leuke avondjes ( kunnen) zijn? Als je er dus niet beroerd van wordt.

Dat is dus ook mijn punt, als je mijn post niet begrijpt, post dan ook niet zulke dingen.

Ik zeg nergens dat ik het niet gezellig kan hebben zonder alcohol, prima zelfs, maar heb veel leuke nachtjes beleefd met alcohol en aangezien ik het verder ook best lekker vind, vind ik het gewoon jammer dat het nu steeds zo gaat.

Bespaar me de haat posts aub.
Bedankt voor jullie tips en reacties, water drinken voor het slapen gaan doe ik vaak ook wel, alleen het is vaak mijn maag die dan alsnog overstuur raakt. Zelfs met melk..!

Misschien toch maar eens van de wijn af stappen en overgaan naar iets anders lekkers...
Even langs de huisarts. Volgens mij kan het een symptoom zijn van alvleesklierontsteking. Als ik de juiste klier heb, ik haal ze nog wel eens door elkaar. Pancreatitis, daarbij kunnen mensen geen alcohol meer verdragen. En dat kun je lang hebben zonder andere klachten. Ik vind het iig vreemd dat je alcohol tolerantie van je lichaam uit ineens is veranderd. Dan kan er een medische aandoening aan ten grondslag liggen. En pancreatitis kun je al krijgen van 1 avond stevig drinken. Je kunt het zelfs krijgen en er in 1 nacht aan sterven, is heel zeldzaam maar het kan wel. Je lijf geeft iig een signaal, dus luister ernaar en laat je onderzoeken door een arts. Kan ook iets anders zijn natuurlijk maar zo'n plotselinge verandering, hup, naar de dokter ermee.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:donniedarko schreef op 12 februari 2015 @ 12:10:

Zucht, altijd weer die zeik reacties, iedereen snapt toch wel dat avondjes met alcohol leuke avondjes ( kunnen) zijn? Als je er dus niet beroerd van wordt.

Dat is dus ook mijn punt, als je mijn post niet begrijpt, post dan ook niet zulke dingen.

Ik zeg nergens dat ik het niet gezellig kan hebben zonder alcohol, prima zelfs, maar heb veel leuke nachtjes beleefd met alcohol en aangezien ik het verder ook best lekker vind, vind ik het gewoon jammer dat het nu steeds zo gaat.

Niet iedereen snapt dat, dus spreek alleen voor jezelf.

De haatposts zijn niet het probleem; je lijf die de alcohol niet meer trekt is het probleem. Dat los je niet op door te verlangen naar de gezelligheid van alcohol, maar door een andere manier van genieten zonder alcohol te leren.
Gladoortje,

Ik heb een aantal weken geleden nog een algeheel bloedonderzoek gehad, dan zou zoiets wel gevonden zijn lijkt me..? Ik ga er even op googlen, had er nog nooit van gehoord
Heb even gekeken maar denk niet dat dat het is !
Tuurlijk is het zonder alcohol ook gezellig, maar ik zou het wel missen.

Vroeger dronk ik iedereen zonder problemen onder de tafel. Dat kan ik nog steeds, maar de straf de volgende dag wordt met het klimmen van de jaren steeds gruwelijker en gruwelijker.

Tegenwoordig doe ik helaas dus maar meestal gewoon een beetje normaal. Tragisch.

Van wijn krijg ik trouwens wel veel ergere katers dan van bier, en van bier uit flesjes valt vaak beter dan van de tap. Je zou het eens kunnen testen.

zo zo een kater????
Ik lust geen bier haha, zoveel andere soorten alcohol dan wijn drink ik dan ook niet, ik vind een wijntje heerlijk en zal het ook zeker erg missen. Maarja wat moet dat moet :(

Kreeg de tip om eens martini's te proberen, die drink ik ook nooit, maar ben benieuwd dus zal het eens proberen

Ik was al overgestapt van rode en zoete witte wijn naar droge witte wijn, maar alsnog het probleem, dus de soort wijn maakt ook weinig uit helaas.
Tussendoor water drinken. Wanneer ik een wijntje drink dan heb ik er ook een glas water naast staan.

In de zomer of op vakantie drink ik ook weleens een wine cooler of de spaanse variant een tinto de verano. Het zijn frisdranken met wijn en mits goed gekoeld erg lekker. Bevat vaak rond de 3% alcohol en dus veel minder dan een glas wijn, wanneer je het in een wijnglas drink krijg je minder alcohol binnen. '

In het Duits heet het een spritzer. Mits matig een glas of 2-3 (wijn glazen) heb je er weinig last van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:1960to4 schreef op 12 februari 2015 @ 12:25:

zo zo een kater???? Nee je zeurt gewoon :p
quote:viva-amber schreef op 12 februari 2015 @ 12:27:

Tussendoor water drinken. Wanneer ik een wijntje drink dan heb ik er ook een glas water naast staan.

In de zomer of op vakantie drink ik ook weleens een wine cooler of de spaanse variant een tinto de verano. Het zijn frisdranken met wijn en mits goed gekoeld erg lekker. Bevat vaak rond de 3% alcohol en dus veel minder dan een glas wijn, wanneer je het in een wijnglas drink krijg je minder alcohol binnen. '

In het Duits heet het een spritzer. Mits matig een glas of 2-3 (wijn glazen) heb je er weinig last van.Aha! Thanks voor de tip
Nee, als je bloed onderzocht is, dan is het geen orgaanprobleem. Probeer eens een ranitidine voor je maag. Bij de kruidvat verkrijgbaar. Werkt als een tiet voor maagproblemen en misselijkheid.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Geen slecht idee, altijd handig om zoiets in huis te hebben
quote:donniedarko schreef op 12 februari 2015 @ 12:27:

Ik lust geen bier haha, zoveel andere soorten alcohol dan wijn drink ik dan ook niet, ik vind een wijntje heerlijk en zal het ook zeker erg missen.

en een licht mixje?

Dus wodka-jus, en dan wat minder wodka??
Wodka jus is idd wel erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven