Welke stad?

12-02-2015 11:53 15 berichten
Binnenkort ga ik met een vriendin een dagje weg. Naar een leuke stad. Wat winkelen, lekker eten, kopje koffie. Dat soort dingen.

Maar welke stad? Weet iemand een stad waar nog iets leuks te doen is? Een workshop ofzo is altijd leuk, alleen dat zal wel snel volgeboekt zitten. Maar misschien is er ergens iets met een soort inloopworkshop ofzo?

Utrecht ben ik kortgeleden nog geweest.
Alle reacties Link kopieren
Noord, Oost, Zuid, West?

waar wil je ongeveer heen?
Haarlem, Alkmaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja ... er zijn zoveel leuke steden. Hoe ver wil je reizen?

Kijk eens op Groupon of Vakantieveilingen ofzo om te zien of er leuke workshops aangeboden worden en dan aan de hand daarvan een stad kiezen.
met een workshop erbij kom je niet eens aan winkelen/kopje koffie toe
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Breda!
Wat is nou de bedoeling? Shoppen of een workshop? Om te shoppen kan ik Wijnegem (bij antwerpen) van harte aanbevelen. Maar dat is wel echt alleen shoppen. Is een groot, overdekt winkelcentrum. Er zitten ook restaurantjes enzo om gezellig te eten en drinken. Maar het is dus wel echt puur shoppen. Ik kan me er met een vriendin altijd goed vermaken voor een hele dag.
Den Bosch is leuk winkelen, mooie stad en gezellige terrassen/restaurants. Er zal ook vast wel wat leuks te doen zijn. Sowieso heb je er rondvaarten over de Dieze, een vaart die door Den Bosch loopt
Wijnegem is inderdaad leuk winkelen en koffie drinken, gezellige tentjes. Oberhausen is ook wel een mooi overdekt winkelcentrum.

In de grote steden is altijd wel wat te doen. Nu heb je ook in Amsterdam de Late Rembrandt, ook bijzonder!
Winkelen, lekker eten, een kop koffie en eventueel een workshop.

Volgens mij kan dat in elke Nederlandse stad van enig formaat. Elke stad heeft zijn eigen charme en plus- en minpunten.

Mijn advies: regel een kaart van Nederland met een punaise en prik blind waar jullie heen gaan.
Stippensokken, dat ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg steden die lelijk en sfeerloos zijn, daar zou ik dus niet heen gaan voor een leuke dag uit. Zo zou ik (no offense) bijv nooit kiezen voor Den Haag of Tilburg en wel voor Maastricht, Utrecht, Nijmegen of Delft.
Haarlem
Tja, we weten zelf ook niet zo goed wat het idee is. Ik denk uiteindelijk shoppen, koffie, lekker lunchen. Dat soort dingen.

Haarlem hebben we ook aan gedacht, net als Alkmaar.

Iemand ervaring met Nijmegen? Voor mijn gevoel is dat altijd zo'n suffe stad, maar misschien ken ik het niet goed genoeg.
Nijmegen is prachtig, als je van oude steden houdt

Als je wat kleiner wil, is Zutphen ook leuk (leuk voor een stadswandeling met gids) of iets groter, net zo mooi en ook erg leuk winkelen: Deventer.
Groningen.

Met de trein, uitstappen het het Hoofdstation en de brug bij het museum oversteken. Daarna rechtdoor, Zuiderdiep oversteken en de Folkingestraat in. Dit is de leukste winkelstraat, met veel eenmanszaakjes. De bekende ketens zitten in de Herestraat, die kun je wel overslaan.

Het A-kerkhof heeft ook leuke winkels en in de Stoeldraaierstraat eet je heerlijk gebak bij Konditorei Novo.

Terrasje pakken op de Grote Markt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven